ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ - ΝΗΣΙΩΤΕΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
αναδημοσίευση
Θυσία στο βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών

Απλήρωτοι τουλάχιστον 3 μήνες είναι οι ναυτεργάτες στα πλοία της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ), όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γ. Αβραντίνης στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου που έγινε στο πλοίο «EUROPEAN EXPRESS», αναφέροντας προκλητικά ότι «οι ναυτικοί των πλοίων της ΝΕΛ έχουν βάλει πλάτη και πληρώνονται έναντι γιατί το κράτος δεν μας έχει πληρώσει ακόμη»!
Η κατάσταση σε βάρος των ναυτεργατών στα πλοία της ΝΕΛ, τα όσα ανέφερε ο Γ. Αβραντίνης χτες, αλλά και τα όσα προετοιμάζονται από τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη για την αλλαγή προς το χειρότερο του ήδη εκτρωματικού θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας για τη θωράκιση των κερδών των ακτοπλόων εφοπλιστών, διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο για τους ναυτεργάτες, τους νησιώτες και συνολικά τους εργαζόμενους της χώρας.
Ενώ ταυτόχρονα επιβεβαιώνουν πλήρως ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τα καράβια, συνολικά οι μεταφορές, δε γίνεται να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών και συνολικά του λαού όσο είναι στα σαγόνια του κεφαλαίου, των μονοπωλίων.
Πιο συγκεκριμένα, ο Γ. Αβραντίνης αναμάσησε τα όσα διαμηνύουν όλο αυτό το διάστημα οι ακτοπλόοι εφοπλιστές ότι εταιρείες θα «καταρρεύσουν» ή θα φύγουν «σε άλλες αγορές» αν δεν ληφθούν μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους.
Μέτρα που έχουν να κάνουν με τη μετατροπή των πλοίων σε γκέτο της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, αύξηση των επιδοτήσεων, πλήρη κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων (για τα ταχύπλοα η υποχρεωτική δρομολόγηση είναι 7μηνη, η επάνδρωση 10μηνη). Να δρομολογούν οι εφοπλιστές τα πλοία όποτε και για όπου τους συμφέρει, πετώντας νησιά στον εφιάλτη της απομόνωσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι Γ. Αβραντίνης αφού επιβεβαίωσε ότι η ΝΕΛ έχει τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων απλήρωτα και περιμένει τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές για να πληρώσει τους ναυτεργάτες, αμέσως μετά συμπλήρωσε για να δείξει το μέγεθος της προκλητικότητας των εφοπλιστών: «Πάμε πολύ καλά στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Μπάρι και κάνουμε στρατηγική συμμαχία με μεγάλη εταιρεία για να αυξήσουμε την επιρροή μας.
Εχουμε πελάτες ακόμη και από το Ιράν. Ναυλώσαμε πλοία μεταξύ Τουρκίας - Κύπρου και Σαουδικής Αραβίας. Κάνουμε Μαρόκο - Ισπανία όπου έχουμε ναυλώσει εκεί πλοία μας»!
«Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες», συμπλήρωσε.