Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012 Του Μηνά Τσαμόπουλου για το protothema.gr Αναδημοσίευση sto MARINEWS.GR ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ |
Φωτό: «Η ΝΕΛ σε λίγο θα έχει μηδενικό δανεισμό» τόνισε στη συνέντευξη τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης καιπροσέθεσε: "Είμαστε η τελευταία εταιρεία που θα κλείσει". Του Μηνά Τσαμόπουλου για το protothema.gr Αναδημοσίευση Η φύση μισεί τα κενά και για αυτό φροντίζει να τα καλύπτει. Στη λογική αυτή η ελληνική ακτοπλοία , οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν κινδυνεύουν. Οι εταιρείες κινδυνεύουν που έχουν χρέη. Στη θέση τους θα εμφανιστούν νέοι επιχειρηματίες. Η εκτίμηση αυτή ανήκει στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΛ, Γιάννη Αβραντίνη, Και την κατέθεσε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου για τα 40 χρόνια της εταιρείας.«Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες. Είμαστε παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και σίγουρα θα εμφανιστούν επιχειρηματίες ακόμη και στελέχη ναυτιλιακών να βάλουν πλοία και να καλύψουν τις γραμμές. Και τώρα με τις ναυλώσεις πλοίων και όχι με αγορές δεν χρειάζονται μεγάλα ποσά.» και προσέθεσε: «Είμαστε οι πρώτοι που κάναμε εφοπλισμό στην ακτοπλοία. Το να ναυλώσεις είναι πολύ καλύτερο από το να επενδύσεις. Έχουμε κραχ και πρέπει να επιβιώσουμε. Κοιτάξαμε την αγορά Ro-Ro όμως δεν μπορέσαμε να μπούμε γιατί ενοχλούσαμε το μονοπώλιο που υπήρχε. Πάμε πολύ καλά στην γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπάρι και κάνουμε στρατηγική συμμαχία με μεγάλη εταιρεία για να αυξήσουμε την επιρροή μας. Εχουμε πελάτες ακόμη και από το Ιράν. Ναυλώσαμε πλοία μεταξύ Τουρκίας-Κύπρου και Σαουδικής Αραβίας και λύνουμε προβλήματα που υπάρχουν λόγω του εμφυλίου στη Συρία. Κάνουμε Μαρόκο-Ισπανία όπου έχουμε ναυλώσει κει τα πλοία μας.». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα χρέη του δημοσίου προς τις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων στις άγονες γραμμές: «Ο τζίρος της εταιρείας πάνω από 50% είναι από τις συμβάσεις για τις άγονες όμως το δημόσιο δεν πληρώνει στην ώρα του. Το δημόσιο μας χρωστάει τέσσερις μήνες που σημαίνει 10 εκατομμύρια. Κάνουμε άγονες γραμμές με τα λεφτά που χρωστάμε στα πληρώματα. Συνολικά το ελληνικό δημόσιο μας οφείλει από εκπτώσεις πάν από 15 εκατομμύρια ευρώ.» και προσέθεσε: Στο υπουργείο συζητούν τη δημιουργία καινούργιων φορέα καινούργιων δημόσιων υπαλλήλων την ίδια ώρα που οι κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει τους δημόσιους υπαλλήλους μειώνει μισθούς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Και έρχεται το Υπουργείο και μιλάει για Ζώνες που θα δημοπρατηθούν με διαφανείς κανόνες. Ομολογούν ότι μέχρι τώρα δεν ήταν διαφανείς οι κανόνες. Δεν έχει συνέχεια το κράτος αλλά εκεί που συμφέρει και κατά το δοκούν». Στη συνέχεια εστίασε στις επόμενες κινήσεις για την επόμενη ημέρα της ΝΕΛ: « -Το ποσοστό που κατέχω μαζί με την οικογένειά μου 37%. Θα είμαστε στο πλευρό της ΝΕΛ και έτοιμοι να αυξήσουμε το ποσοστό μας. - Τα προβλήματα πολλά και γνωστά Προσωπικά εντοπίζω το πρόβλημα στο ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι και οι συμβάσεις. Για κάποιο λόγο οι εκάστοτε κυβερνώντες νμε τους υπερεσιακούς παράγοντες απαξιούν να εφαρμόσουν το νόμο., Έχουν πολλά μέτρα και σταθμά και ερμηνεύουν τους νόμους και τις εγκυκλίους κατά το δοκούν. - Κάναμε το μεγαλύτερο λάθος και επενδύσαμε σε πλοία τελευταίας τεχνολογίας τα οποία όμως δεν μπορούν να δουλευτούν και να φέρουν αποτελέσματα. Προσπαθούμε να βρούμε λύση στο θέμα των καυσίμων. - Κάναμε πολλές οικονομικές αναδιαρθρώσεις για να λύσουμε το πρόβλημα της λάθος επένδυσης που έγινε πριν 10 χρόνια, όπως με τα Αίολος. Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Οι άλλες εταιρείες έφερναν πλοία ισχυριζόμενοι ότι είναι καινούργιας τεχνολογίας. Προσπάθησαν να τα δρομολογήσουν και ατα δρομολόγησαν με ερμηνείες που έδωσε η τωρινή κυβέρνηση στις γραμμές. - Εφεραν ταχύτερα πλοία που κινούνται πιο αργά από τα δικά μας συμβατικά. Δρομολόγησαν τα πλοία κάνοντας τιμολόγηση χαμηλότερη. Αυτή η χαμηλότερη τιμή όταν είναι «ληστρική τιμολόγηση προσπαθείς να πάρεις μερίδιο της αγοράς για να εκτοπίσεις άλλον. Μπήκαν σε μία αγορά που χάνανε όλοι λεφτά για να προσθέσουν το δικό τους πλοίο χάνοντας και αυτοί. - Η αναδιάρθρωση έπρεπε να γίνει το συντομότερο δυνατό. Ο δανεισμός μας σε λίγο θα είναι μηδενικός - Όταν έχεις ένα πλοίο που αξίζει 100 εκ και κάνει τώρα 50 και η γραμμή είναι ζημιογόνα. - Η ΝΕΛ όταν την παραλάβαμε είχε 370 εκ. δάνεια. Ο Απ.Βεντούρης που είναι έμπειρος αποφάσισε να αποσυρθεί από την ακτοπλοία και ασχολήθηκε με τα κοινά για να βρει λύσεις πριν επαναδραστηριοποιηθεί ως επιχειρηματίας. - Οι εταιρείες δεν πρόκειται να κλείσουν. Θα αλλάξουν χέρια και διαχειριστές. Οι ζημιές είναι απίστευτες. - Ως εταιρεία πήγαμε στους μισθωτές μας και ζητήσαμε ανδιάρθρωση δανείων ώστε να μπορούμε να τα πληρώσουμε. - Η ΝΕΛ κατόρθωσε μετά από πολύχρονες διαπραγματεύσεις να έρθει σε συμφωνία με την πλειοψηφία των πιστωτών μας και μειώνοντας οι απαιτήσεις σε ύψος και το ενεργητικό-παθητικό και τα ίδια κεφάλαια θα είναι τα πιο ισχυρά στην αγορά. Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι ροές. Όταν δεν έχεις χρήματα πληρώσεις τις υποχρεώσεις σου έχεις τεράστιο πρόβλημα. - Θα καλύψουμε τον ζωτικό χώρο του βορειοανατολικού Αιγαίου και το ενώνουμε με το βόρειο Αιγαίο και με συμβάσεις άγονων γραμμών. Όπως και τα νησάκια στις Κυκλάδες. - -Κτίζουμε την εταιρεία για το μέλλον». |
< |