ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Πανάκριβα τα
ακτοπλοϊκά εισιτήρια στις γραμμές του Αργοσαρωνικού – Σε ρόλο θεατή το
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου
Πανάκριβα ναύλα υποχρεώνονται να πληρώνουν
μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού με το Υπουργείο
Ναυτιλίας και Αιγαίου να περιορίζεται σε ρόλο «θεατή».
Η γραμμή του
Αργοσαρωνικού, απ’ όπου διακινούνται κάθε χρόνο περισσότεροι από 2 εκατομμύρια
επιβάτες (στην διάρκεια του 2011 διακινήθηκαν 2.278.694 επιβάτες σύμφωνα με
στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ) έχει έντονα χαρακτηριστικά αστικής συγκοινωνίας (με
καθημερινές μετακινήσεις π.χ από και προς Αίγινα, Αγκίστρι κ.α.).
Ωστόσο, τα ναύλα, που
διαμορφώνονται ελεύθερα με το πρόσχημα του «ανταγωνισμού» έχουν φτάσει στα
«ύψη».
1. Πειραιάς- Αίγινα: (Η απόσταση είναι 18 μίλια). Οι
τιμές των ναύλων σε συμβατικά πλοία κυμαίνονται μεταξύ 8,5- 9,5 ευρώ και στο
ταχύπλοο φθάνουν σε 13,50 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή ανά μίλι κυμαίνεται
από 0,47 ευρώ- 0,52 ευρώ/ή 0,75 ευρώ με
ταχύπλοο.
Εάν κάποιος χρειάζεται
να μετακινείται 3 φορές την εβδομάδα από την Αίγινα στον Πειραιά, όπως
συμβαίνει με πολύ κόσμο (άλλοι χρειάζονται να κάνουν καθημερινά την διαδρομή)
θα χρειαστεί μόνο για ναύλα (με ταχύπλοο) 324 ευρώ τον μήνα!!!
2. Πειραιάς- Πόρος:
Η απόσταση είναι 31 μίλια και η τιμή σε ταχύπλοο (δεν υπάρχει συμβατικό) είναι
22,50 ευρώ.
3. Πειραιάς- Ύδρα:
Η απόσταση είναι 38 μίλια και η τιμή σε ταχύπλοο σε οικονομική θέση (δεν
πηγαίνει συμβατικό) είναι 25,50 ευρώ. Την ίδια ώρα το εισιτήριο (οικονομική
θέση- σε συμβατικό πλοίο) σε άλλες γραμμές, με πολύ μεγαλύτερη απόσταση, όπως
π.χ. στην γραμμή Ραφήνα- Τήνου, όπου η απόσταση είναι 64 μίλια (σχεδόν διπλάσια
απόσταση από Πόρο και Ύδρα) είναι μόλις 24 ευρώ.
4. Πειραιάς- Σπέτσες:
Η απόσταση είναι 53 μίλια και ο ναύλος σε ταχύπλοο σε οικονομική θέση (δεν
υπάρχει στη γραμμή συμβατικό πλοίο) είναι 35 ευρώ. Την ίδια ώρα το εισιτήριο
οικονομικής θέσης σε συμβατικό πλοίο σε άλλες γραμμές, με πολύ μεγαλύτερη
απόσταση είναι μόλις 32,50 ευρώ
«Όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι τα ναύλα
στα πλοία της ακτοπλοΐας βρίσκονται έξω από κάθε λογική. Στον Αργοσαρωνικό,
μάλιστα, που έχει χαρακτηριστικά αστικά αστικής συγκοινωνίας η κατάσταση έχει
ξεφύγει », υπογραμμίζει ο βουλευτής Α’ Πειραιά και νησιών του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής
Δρίτσας. Και προσθέτει:
«Αυτή η αλλοπρόσαλλη τιμολογιακή πολιτική, που
στρέφεται αποκλειστικά σε βάρος των νησιών, είναι αποτέλεσμα της ασύδοτης
λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με τη σημερινή κυβέρνηση αλλά και τις
προηγούμενες να τους έχουν παραδώσει όλο το πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας
και να παραμένουν σε ρόλο θεατή».
«Εμείς καλούμε τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
έστω και τώρα να ασκήσει το δικαίωμα που του δίνει το άρθρο 2 του νόμου
2932/01και να επιβάλλει υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας στα δρομολογημένα πλοία
στον Αργοσαρωνικό για τον εξορθολογισμό των ναύλων αλλά και για την αύξηση της
συχνότητας των δρομολογίων, που έχουν μειωθεί δραματικά μετά την αποδρομολόγηση
δύο πλοίων», τονίζει ο κ. Δρίτσας και προσθέτει ότι «χρειάζεται επιτέλους ένας
πλήρης εξορθολογισμός του ναυλολογίου προς όφελος του καταναλωτή».
Τμήμα
Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ -ΕΚΜ
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΥΠΟΥ
20/8/