Από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας προς Τρίτη 10 Απρίλη οι ναυτεργάτες, με πίστη στο δίκιο τους, με ασπίδα την έμπρακτη αλληλεγγύη της εργατικής τάξης, με την αποφασιστικότητα που απαιτεί η σύγκρουση με μια πολιτική που χτυπά τις λαϊκές ανάγκες για να προστατεύσει τα κέρδη των εφοπλιστών, κατεβαίνουν στους καταπέλτες για να δώσουν τη μάχη της 48ωρης απεργίας, για να αφήσουν μία ακόμα παρακαταθήκη στους αγώνες ολόκληρης της εργατικής τάξης.
Απέναντι στο κεφάλαιο, τα κόμματά του, τα τσιράκια τους και τα παπαγαλάκια, που με το ψέμα, τη συκοφαντία, τις απειλές και τους εκβιασμούς τους, όπως η χτεσινή ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), προσπαθούν να ανακόψουν τον απεργιακό αγώνα, να αποκρύψουν ότι οι ναυτεργάτες αγωνίζονται και διεκδικούν αιτήματα που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες όλων των εργαζομένων, των λαϊκών οικογενειών, των μικρών επαγγελματιών και φτωχών αγροτών των νησιών, οι ναυτεργάτες υψώνουν το δικό τους ανάστημα.
Στέλνουν ηχηρό το μήνυμα «όλοι στους καταπέλτες» ενάντια στην πολιτική που χτυπάει το δικαίωμα στη δωρεάν Υγεία και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το δικαίωμα στη δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα και Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. «Ολοι στον αγώνα» ενάντια στην πολιτική που προωθεί την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών καθ' υπαγόρευση των εφοπλιστών, με συνέπειες τον αποκλεισμό νησιών, τις απαγορευτικές, για την εργατική λαϊκή οικογένεια, τιμές των εισιτηρίων, πλοία πλωτές γαλέρες - κίνδυνος για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών εκφράστηκε ξεκάθαρα και χτες το πρωί, όταν πλήθος ναυτεργατών κατέκλυσε τα γραφεία της Ομοσπονδίας, στη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Τη θέληση των ναυτεργατών, τα στοιχεία και την αποφασιστικότητα των ταξικών δυνάμεων, όσο και τις ίδιες τις εξελίξεις δεν μπόρεσαν οι δυνάμεις του συμβιβασμού να τις παραβλέψουν. Η Εκτελεστική Επιτροπή επικύρωσε ομόφωνα την απόφαση για τη 48ωρη απεργία στις 10 και 11 Απρίλη.
Οσον αφορά τις απαντήσεις που έδωσε στα αιτήματά τους η υπουργός Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου, τα οποία οι ναυτεργάτες χαρακτηρίζουν πρόκληση και εμπαιγμό, σημειώνεται ότι ενώ σε γραπτό κείμενο που έδωσε στα ναυτεργατικά σωματεία αναφέρει ότι «η απελευθέρωση του καμποτάζ αφορά στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον τόπο μας», στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου της, που ψηφίστηκε χτες από τη Βουλή με τις ψήφους ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. - ΔΗΜΑΡ, στο άρθρο 220 παράγραφος 11 ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για την επέκταση της άρσης του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα. Το άρθρο αναφέρει ότι ο υπουργός ΑΑΝ μπορεί «να αναθέτει απευθείας με την υπογραφή σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας και κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, τη διενέργεια δρομολογίων σε πλοιοκτήτη, έναντι μισθώματος»!
Δηλαδή αν πλοιοκτήτης θέσει ως προϋπόθεση, για να δρομολογήσει πλοίο, να έχει πλήρωμα με ανασφάλιστους ναυτεργάτες, ο υπουργός μπορεί «κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη» να υπογράψει τη σύμβαση! Οσον αφορά τα ...μέτρα για την «καταπολέμηση της ανεργίας» πρόκειται για προγράμματα κατάρτισης, όπως αναφέρεται: «Σε εκπαιδευτικά αντικείμενα σχετικά με την ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων, είτε εξειδικευμένων δεξιοτήτων για την προσαρμογή του εργατικού δυναμικού στις τεχνολογικές εξελίξεις του τομέα»!
Απέναντι στο κεφάλαιο, τα κόμματά του, τα τσιράκια τους και τα παπαγαλάκια, που με το ψέμα, τη συκοφαντία, τις απειλές και τους εκβιασμούς τους, όπως η χτεσινή ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), προσπαθούν να ανακόψουν τον απεργιακό αγώνα, να αποκρύψουν ότι οι ναυτεργάτες αγωνίζονται και διεκδικούν αιτήματα που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες όλων των εργαζομένων, των λαϊκών οικογενειών, των μικρών επαγγελματιών και φτωχών αγροτών των νησιών, οι ναυτεργάτες υψώνουν το δικό τους ανάστημα.
Στέλνουν ηχηρό το μήνυμα «όλοι στους καταπέλτες» ενάντια στην πολιτική που χτυπάει το δικαίωμα στη δωρεάν Υγεία και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το δικαίωμα στη δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα και Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. «Ολοι στον αγώνα» ενάντια στην πολιτική που προωθεί την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών καθ' υπαγόρευση των εφοπλιστών, με συνέπειες τον αποκλεισμό νησιών, τις απαγορευτικές, για την εργατική λαϊκή οικογένεια, τιμές των εισιτηρίων, πλοία πλωτές γαλέρες - κίνδυνος για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών εκφράστηκε ξεκάθαρα και χτες το πρωί, όταν πλήθος ναυτεργατών κατέκλυσε τα γραφεία της Ομοσπονδίας, στη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Τη θέληση των ναυτεργατών, τα στοιχεία και την αποφασιστικότητα των ταξικών δυνάμεων, όσο και τις ίδιες τις εξελίξεις δεν μπόρεσαν οι δυνάμεις του συμβιβασμού να τις παραβλέψουν. Η Εκτελεστική Επιτροπή επικύρωσε ομόφωνα την απόφαση για τη 48ωρη απεργία στις 10 και 11 Απρίλη.
Κοροϊδεύουν και προκαλούν
Σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση του ΣΕΕΝ αναφέρεται ότι: «Μνημείο αναλγησίας αποτελεί η απόφαση της ΠΝΟ με την οποία εμμένει στην πραγματοποίηση της εξαγγελθείσας απεργίας παρά τις εκκλήσεις του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας περί του αντιθέτου», εννοώντας προφανώς ως «σύνολο της κοινωνίας» τους εφοπλιστές, τους μεγαλοξενοδόχους, τους μεγαλεμπόρους και το πολιτικό τους προσωπικό. Συνεχίζει ότι με την απεργία προκαλεί απελπισία για «τα νησιά της χώρας μας, τις τοπικές επιχειρήσεις, τους απλούς επιβάτες που ήθελαν να μετακινηθούν», όταν οι εφοπλιστές έχουν μετατρέψει ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι σε είδος πολυτελείας, αφήνοντας νησιά ακάλυπτα και εκβιάζοντας ανοιχτά τους ναυτεργάτες αναφέρει «ας αποφασίσουν αν θέλουν εργασία ή ανεργία»!Οσον αφορά τις απαντήσεις που έδωσε στα αιτήματά τους η υπουργός Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου, τα οποία οι ναυτεργάτες χαρακτηρίζουν πρόκληση και εμπαιγμό, σημειώνεται ότι ενώ σε γραπτό κείμενο που έδωσε στα ναυτεργατικά σωματεία αναφέρει ότι «η απελευθέρωση του καμποτάζ αφορά στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον τόπο μας», στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου της, που ψηφίστηκε χτες από τη Βουλή με τις ψήφους ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. - ΔΗΜΑΡ, στο άρθρο 220 παράγραφος 11 ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για την επέκταση της άρσης του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα. Το άρθρο αναφέρει ότι ο υπουργός ΑΑΝ μπορεί «να αναθέτει απευθείας με την υπογραφή σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας και κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, τη διενέργεια δρομολογίων σε πλοιοκτήτη, έναντι μισθώματος»!
Δηλαδή αν πλοιοκτήτης θέσει ως προϋπόθεση, για να δρομολογήσει πλοίο, να έχει πλήρωμα με ανασφάλιστους ναυτεργάτες, ο υπουργός μπορεί «κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη» να υπογράψει τη σύμβαση! Οσον αφορά τα ...μέτρα για την «καταπολέμηση της ανεργίας» πρόκειται για προγράμματα κατάρτισης, όπως αναφέρεται: «Σε εκπαιδευτικά αντικείμενα σχετικά με την ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων, είτε εξειδικευμένων δεξιοτήτων για την προσαρμογή του εργατικού δυναμικού στις τεχνολογικές εξελίξεις του τομέα»!