αναδημοσίευση
Με γνώμονα να εξασφαλιστούν νέα κέρδη για το εφοπλιστικό κεφάλαιο και να ενισχυθεί η θέση και η κερδοφορία των μονοπωλίων που λυμαίνονται το λιμάνι του Πειραιά, όπως το μονοπώλιο της COSCO, η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου έρχεται με μία σειρά ρυθμίσεις, που περιέχονται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή - Σήματα - Μεσίτες ακινήτων - Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις», να δώσει νέο χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, αλλά και νέα στήριξη στους εφοπλιστές.
Επιπρόσθετα επαναπροσδιορίζει τους όρους της σύμβασης με την οποία παρέδωσαν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και την προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ στην COSCO, έτσι ώστε το μονοπώλιο να βγει ακόμα πιο κερδισμένο.
Μεταξύ άλλων:Στο «Μέρος Πέμπτο», που αφορά «Ρυθμίσεις θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων, Αλιείας», προβλέπει ότι από την 1η του Απρίλη το ΝΑΤ και οι Κλάδοι του που αφορούν την επικουρική ασφάλιση, τα επιδόματα ανεργίας και ασθενείας, τα ταμεία Πρόνοιας και οικογενειακά επιδόματα, «η εποπτεία ασκείται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης», χωρίς να καθορίζονται όροι και προϋποθέσεις, που σημαίνει ότι είναι στον αέρα από τις κύριες και επικουρικές συντάξεις μέχρι και το τελευταίο επίδομα.
Καθορίζει το ύψος των εφάπαξ παροχών στα επίπεδα του 1992, δηλαδή μείωση κατά 72%, ενώ στο άρθρο 220 που αφορά τις «συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας» στην παράγραφο 11 ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για την επέκταση της άρσης του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα.
Αναφέρει ότι ο υπουργός ΑΑΝ μπορεί «να αναθέτει απευθείας με την υπογραφή σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας και κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, τη διενέργεια δρομολογίων σε πλοιοκτήτη, που πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις, έναντι μισθώματος»!
Δηλαδή αν πλοιοκτήτης θέσει ως προϋπόθεση για να δρομολογήσει πλοίο πλήρωμα με ανασφάλιστους χαμηλόμισθους ναυτεργάτες, με το πρόσχημα της ανάγκης να καλυφθεί η γραμμή, ο υπουργός μπορεί «κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη» να υπογράψει τη σύμβαση!
Τη δυνατότητα ναυτολόγησης ανασφάλιστων χαμηλόμισθων ναυτεργατών προβλέπει και η «πλήρης απελευθέρωση» περιηγητικών πλόων, των τουριστικών σκαφών (ημερόπλοια, θαλαμηγοί, σκάφη αναψυχής κλπ.).
Στο νομοσχέδιο τροποποιείται η σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ και ανάμεσα σε άλλα προβλέπεται ότι η COSCO θα τσεπώνει τα λιμενικά τέλη των πλοίων που θα προσεγγίζουν το ΣΕΜΠΟ, τα οποία πριν ήταν έσοδα του ΟΛΠ, μείωση του ενοικίου που πλήρωνε για τη χρήση των προβλητών, το οποίο θα καθορίζεται πλέον με βάση την παραγωγικότητά της και αν αυτή είναι «σε ποσοστό τουλάχιστον του 65% της εγγυημένης δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ».
Δηλαδή στην αντίθετη περίπτωση, νοίκι δεν έχει. Επιπλέον στην ελεύθερη ζώνη του λιμανιού δίνεται πλέον η δυνατότητα στην COSCO να εγκαταστήσει μεταποιητικό κέντρο χωρίς να υπόκεινται σε κανέναν τελωνειακό και άλλον έλεγχο.
Σύσκεψη των ναυτεργατών την Πέμπτη
Σε δελτίο Τύπου των ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ επισημαίνεται ότι συνεχίζεται η ενορχηστρωμένη επίθεση εφοπλιστών - κυβέρνησης, σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και αγώνων, ενώ καταγγέλλουν και τη συμμετοχή σε αυτή την επίθεση μερίδας μέσων ενημέρωσης με χαρακτηριστικό παράδειγμα το «ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» του μεγαλοεργολάβου Μπόμπολα, το οποίο σε δημοσίευμά του, που «συμπτωματικά» συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου, «συκοφαντεί με αντικομμουνιστικό παραλήρημα σε βάρος του προέδρου της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου και του μέχρι πρότινος προέδρου του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" Γ. Μανουσογιαννάκη».
Τα σωματεία ξεκαθαρίζουν ότι «οι λασπολόγοι - συκοφάντες γνωρίζουν πολύ καλά ότι κατ' απαίτηση των εφοπλιστών το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ για 38 χρόνια διατηρούν τον αντεργατικό νόμο 333/1976 παραχαράσσοντας τη θέληση των ναυτεργατών, με την πλειοψηφία της ΠΝΟ να αρνείται οποιαδήποτε αλλαγή στη δομή και τη λειτουργία της», ότι τα σωματεία έχουν αντιταχθεί και καταγγείλει το αλισβερίσι με τους εφοπλιστές της ΠΝΟ, της Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και των Ελεύθερων Συνδικάτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας που γίνεται με την έκδοση της γνωστής «μπλε κάρτας» σε ανασφάλιστα πλοία για να κυκλοφορούν ελεύθερα. Καλούν τους ναυτεργάτες σε σύσκεψη την Πέμπτη 29 Μάρτη στις 10.30 το πρωί στην ΠΕΜΕΝ, για την οργάνωση των αγώνων κόντρα στους εγκάθετους των εφοπλιστών στην ΠΝΟ.