Κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι της Ρόδου(Πηγή:Eurokinissi) |
Πανελλήνια Ενωση Ναυτών: όχι στην άρση του καμποτάζ
του Διονύση Βυθούλκα
Την απόσυρση των διατάξεων για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα ζητάει με ανοιχτή επιστολή της η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) με ανοιχτή επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Βουλής, αρμόδιους υπουργούς, πολιτικά κόμματα και φορείς.
Στην επιστολή αναφέρεται, μεταξύ άλλων, για το επίμαχο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που κατέθεσε στη Βουλή η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου:
«Με το νομοσχέδιο καταργούνται οι διατάξεις του νόμου Κατσέλη που αφορούσαν έκτακτη εισφορά ανά επιβάτη, αποσύρθηκε επίσης η διάταξη για την υπογραφή σύμβασης με τις εταιρείες κρουαζιέρας, η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ των ελλήνων ναυτικών θα ισχύει σε όλα τα κρουαζιερόπλοια ανεξαρτήτως σημαίας.Mε την τελευταία αυτή διάταξη εξωθούνται οι όποιες εταιρείες ήθελαν την ελληνική σημαία να προσφύγουν σε κοινοτική ή άλλη σημαία τρίτων χωρών».
Σημειώνεται ακόμη ότι για πρώτη φορά τα τελευταία 60 χρόνια δεν υπάρχει κρουαζιερόπλοιο ελληνικής σημαίας και επομένως έλληνες ναυτεργάτες με κατοχυρωμένα και συγκροτημένα δικαιώματα (κοινωνική ασφάλιση, ελληνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας κ.ά).
Σχετικά με το θέμα αυτό επισημαίνεται στην επιστολή ότι «η μοναδική εταιρεία που είχε έως πέρυσι ελληνική σημαία (Core Marine - Λούης) μετά τις τελευταίες ρυθμίσεις περί καμποτάζ προχώρησε στην αποβολή της ελληνικής σημαίας σηκώνοντας σημαία Μάλτας (η οποία κατατάσσεται στις σημαίες ευκαιρίας από την ITF)».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των κρουαζιερόπλοιων και των χιλιάδων επιβατών.
«Οι κίνδυνοι όπως απέδειξε και το πολύνεκρο ατύχημα του "Costa Concordia", είναι πολύ αυξημένοι με το πολυεθνικό πλήρωμα όπου δεν υπάρχει κοινή και ενιαία γλώσσα, η εκπαίδευση, η γνώση και η εμπειρία πολλών αλλοδαπών πληρωμάτων βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα».
Οι ναυτεργάτες ζητούν να αποσυρθεί η διάταξη για την απελευθέρωση του καμποτάζ από το πολυνομοσχέδιο και να δρομολογηθεί άμεσα διάλογος μεταξύ των εκπροσώπων των ναυτικών και όλων των αρμόδιων φορέων και των εταιρειών!