ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

ΣΕΜΠΟ - ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΙΙ ΤΗΣ COSCO-Απολύσεις, τρομοκρατία και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας-Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του"Ριζοσπάστη"!

"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012
Φωτογραφίες-ντοκουμέντα για τις επικίνδυνες συνθήκες στο κάτεργο της COSCO
Καμπίνα χειριστή ανυψωτικού μηχανήματος. Ο χειριστής δουλεύει στα 11 μέτρα ύψος. Πίσω από τη θέση είναι η πόρτα της καμπίνας. Κλειδαριά ασφαλείας δεν υπάρχει. Οι χειριστές κλείνουν την πόρτα με τα μπλε καλώδια που έχουν βάλει μόνοι τους...
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Η απόλυση με συνοπτικές διαδικασίες ήταν η «απάντηση» που πήραν πριν 10 μέρες δύο χειριστές στο εργασιακό γκέτο της κινεζικής πολυεθνικής COSCO, επειδή το τελευταίο διάστημα ανέπτυξαν αγωνιστική δράση για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα, όπως το να δουλεύουν σαν άνθρωποι, σε συνθήκες που θα προστατεύουν τη σωματική τους ακεραιότητα.
Η απόλυση των εργαζομένων ήρθε στο φως μετά από δική τους καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας.
Και δεν είναι μόνο αυτοί οι δύο που διώχθηκαν από τη δουλειά τους, επειδή «σήκωσαν κεφάλι». Εχει βεβαιωθεί μία ακόμα πρόσφατη απόλυση και όπως φαίνεται έπεται συνέχεια.Η κινεζική πολυεθνική από το 2010 λυμαίνεται την προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο, η οποία ανήκε στον ΟΛΠ, με τις υπογραφές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Της παρέδωσαν τον μεγαλύτερο ΣΕΜΠΟ της χώρας, στο όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων και με πρόσχημα «την τόνωση της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στο λιμάνι», για να τον καταντήσει ένα απέραντο εργασιακό γκέτο, όπου κυριαρχούν οι πιο άθλιες εργασιακές σχέσεις και οι πιο επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, που απειλούν ευθέως τη ζωή των εργαζομένων.
 Αλλωστε, ήδη έχουν καταγραφεί δύο σοβαρά εργατικά ατυχήματα (ανατροπή 11μετρου οχήματος στοιβασίας τύπου ΟΣΜΕ και σύγκρουση δύο τέτοιων οχημάτων) όπου οι εργαζόμενοι γλίτωσαν την τελευταία στιγμή τη ζωή τους, όμως τραυματίστηκαν σοβαρά.
Ενώ υπάρχουν καταγγελίες εργαζομένων για απανωτά εργατικά ατυχήματα, μικρότερου βέβαια μεγέθους, τα οποία αποκρύβονται.

Σκάλες ανάβασης γεμάτες λάδια. Κίνδυνος - θάνατος για τους εργάτες

Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσαν εργαζόμενοι στον «Ρ», η κατάσταση αυτή τη στιγμή στο ΣΕΜΠΟ της COSCO έχει ως εξής:
 Στο χώρο δουλεύουν περίπου 600 με 700 εργαζόμενοι. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτούς είναι επινοικιασμένοι στη θυγατρική της COSCO, την ΣΕΠ, από την εταιρεία «Διακίνηση ΑΕ», θυγατρική της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ.

Η «Διακίνηση ΑΕ», ως εργολάβος, έχει αυτή την περίοδο 6 υπεργολάβους. Ο κάθε εργολάβος επιβάλλει τις δικές του σχέσεις εργασίας. Για παράδειγμα, όπως είναι γνωστό, ένας εργολάβος από τους 6 έχει επιβάλει εκ περιτροπής εργασία με 16 μέρες δουλειά το μήνα. Οποιος δουλέψει παραπάνω θα «πληρωθεί» ή με ρεπό ή κάποια «μπόνους». Ειδοποιεί τους εργαζόμενους να πάνε για δουλειά με τηλεφωνικό μήνυμα. Υπάρχουν τρεις βάρδιες, ενώ, όπως καταγγέλλεται, υπάρχουν μέρες που, ανάλογα με το φόρτο εργασίας, εργαζόμενοι μπορεί να «βγάλουν» και πρωινή και βραδινή βάρδια, δηλαδή δουλειά μέχρι εξάντλησης και μάλιστα χωρίς να πληρωθούν όλα όσα δικαιούνται! Ενώ κανείς δε γνωρίζει αν όλοι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στο ΣΕΜΠΟ είναι ασφαλισμένοι.
Αυτή η κατάσταση έρχεται να προστεθεί στα εξής ανατριχιαστικά που καταγγέλλουν εργαζόμενοι και μαρτυρούν φωτογραφίες που δόθηκαν στον «Ρ»:

Τα τεράστια ανυψωτικά οχήματα που στοιβάζουν και μεταφέρουν κοντέινερς, μηχανήματα 11 μέτρα, είναι ασυντήρητα, μέσα στα λάδια, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο πυρκαγιάς ανά πάσα στιγμή, αλλά τα περισσότερα είτε δεν έχουν πυροσβεστήρες, είτε οι πυροσβεστήρες που υπάρχουν, δεν έχουν αναγομωθεί!
Εκτός αυτού ακόμα και οι σκάλες τους είναι λαδωμένες, με αποτέλεσμα ο χειριστής να κινδυνεύει την ώρα που ανεβαίνει ή κατεβαίνει από την καμπίνα που βρίσκεται σε 11 μέτρα ύψος.
Αυτά τα οχήματα καλούνται να τα οδηγήσουν χειριστές, χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία!


Στον πυροσβεστήρα στο όχημα φαίνεται ότι η τελευταία αναγόμωση έχει γίνει το 2007!