Πειραιάς 21/2/12
Η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. αφού μελέτησε το ανωτέρω Σ/Ν προβαίνει στον απαραίτητο σχολιασμό επί των άρθρων που αφορούν τα ΛΣ - ΕΛΑΚΤ και τα στελέχη του.
1. Άρθρο 12 «Παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ειδικές δυνάμεις ΛΣ - ΕΛΑΚΤ».
Με το συγκεκριμένο άρθρο δίνεται η δυνατότητα να παρέχονται υπηρεσίες ασφαλείας σε πλοίο υπό ελληνική σημαία με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και διαδικασίες από στελέχη ΛΣ ειδικών δυνάμεων ΜΥΑ - ΚΕΑ.
Θεωρούμε απαραίτητη και επιβεβλημένη την ρητή διατύπωση:
Α) Για εθελοντική παρουσία των ανωτέρω στελεχών Λ.Σ.
Β) Για την κάλυψη όλων των αμοιβών των στελεχών Λ.Σ. από την αιτούσα εταιρεία.
Επίσης στον Κανονισμό του Αρχηγείου Λ.Σ - ΕΛ.ΑΚΤ. που θα ακολουθήσει θα πρέπει να οριοθετηθεί σαφώς ποσοστό επί των στελεχών Λ.Σ. ειδικών δυνάμεων που μπορεί να λαμβάνει μέρος σε σχετικές αποστολές, να συγκεκριμενοποιηθεί αριθμητικά το "ένοπλο τμήμα" καθώς και κάθε μέριμνα για την κάλυψη των στελεχών από πάσης φύσεως τραυματισμό ή ατύχημα.
2. Άρθρο 13 «Εξουσιοδοτικές διατάξεις».
Στην παρ. 8 εδ. γ τα ποσά που κατατίθενται ως έσοδα από τις υπηρεσίες ΛΣ πέραν των αποζημιώσεων των στελεχών ΛΣ πρέπει να καταβάλλονται προς ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων και όχι γενικά στον κρατικό προϋπολογισμό για κάλυψη λειτουργικών αναγκών ΛΣ.
3. Άρθρο 16
Α) Στην παρ. 1 ρυθμίζεται η ασφάλιση των (Τ) και (Ι) υποχρεωτικά στο Δημόσιο και προαιρετικά στα ταμεία ΤΣΜΕΔΕ και ΤΣΑΥ μόνο για τους αποφοίτους παραγωγικών σχολών. Ζητάμε την επέκταση της διάταξης στο σύνολο των Τεχνικών και Ιατρών Αξιωματικών με την προϋπόθεση της άπαξ δυνατότητας επιλογής από τους ίδιους του κύριου φορέα ασφάλισής τους.
Η διάταξη αυτή με την απαιτούμενη τροποποίηση θα καλύψει ασφαλιστικά την συγκεκριμένη κατηγορία συναδέλφων που σήμερα είναι ουσιαστικά ανασφάλιστοι σε περίπτωση ατυχήματος και αποστρατείας του με ποσοστό αναπηρίας και δεν συνταξιοδοτούνται με την αποστρατεία τους αλλά με το όριο ηλικίας του αντίστοιχου ταμείου τους δηλ. στο 65ο έτος της ηλικίας τους.
Β) Στην παρ. 4 δίνεται η δυνατότητα στα στελέχη ΛΣ που εξαιρούνται της υπηρεσίας λόγω σοβαρού τραυματισμού ή άλλων παθήσεων χωρίς να συνταξιοδοτούνται, να νοσηλεύονται σε δημόσιο νοσοκομείο για μία διετία με δαπάνες του Δημοσίου.
Γ) Στην παρ. 5 δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν οδοντιατρεία ΛΣ, να ιδρύονται φαρμακεία ΛΣ και λέσχες (εντευκτήρια - εστιατόρια) καθώς και πρατήριο... - τροφίμων.
Οι ρυθμίσεις του άρθρου 16 έγιναν δεκτές από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κο Παπουτσή Χρήστο μετά από εισήγηση της Ομοσπονδίας για κοινωνικές παροχές στα στελέχη ΛΣ αλλά και για την βελτίωση της ιατροφαρμακευτικής τους περίθαλψης.
4. Άρθρο 20
Για τα αδικήματα που διώκονται κατ' έγκληση και φέρεται ότι διαπράχθηκαν από αστυνομικό, λιμενικό ή πυροσβεστικό υπάλληλο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και εξ' αιτίας αυτών, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 275, 409-413 και 417-429 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Με την ανωτέρω διάταξη δεν ισχύει η διαδικασία του αυτοφώρου για τα στελέχη των Σ.Α. που δρουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
Η ρύθμιση αυτή είναι πολύ σημαντική για την σωστή και αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων των στελεχών ΛΣ και αποτέλεσε σημαντικό θέμα στο τελευταίο Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας.
Η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. αφού μελέτησε το ανωτέρω Σ/Ν προβαίνει στον απαραίτητο σχολιασμό επί των άρθρων που αφορούν τα ΛΣ - ΕΛΑΚΤ και τα στελέχη του.
1. Άρθρο 12 «Παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ειδικές δυνάμεις ΛΣ - ΕΛΑΚΤ».
Με το συγκεκριμένο άρθρο δίνεται η δυνατότητα να παρέχονται υπηρεσίες ασφαλείας σε πλοίο υπό ελληνική σημαία με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και διαδικασίες από στελέχη ΛΣ ειδικών δυνάμεων ΜΥΑ - ΚΕΑ.
Θεωρούμε απαραίτητη και επιβεβλημένη την ρητή διατύπωση:
Α) Για εθελοντική παρουσία των ανωτέρω στελεχών Λ.Σ.
Β) Για την κάλυψη όλων των αμοιβών των στελεχών Λ.Σ. από την αιτούσα εταιρεία.
Επίσης στον Κανονισμό του Αρχηγείου Λ.Σ - ΕΛ.ΑΚΤ. που θα ακολουθήσει θα πρέπει να οριοθετηθεί σαφώς ποσοστό επί των στελεχών Λ.Σ. ειδικών δυνάμεων που μπορεί να λαμβάνει μέρος σε σχετικές αποστολές, να συγκεκριμενοποιηθεί αριθμητικά το "ένοπλο τμήμα" καθώς και κάθε μέριμνα για την κάλυψη των στελεχών από πάσης φύσεως τραυματισμό ή ατύχημα.
2. Άρθρο 13 «Εξουσιοδοτικές διατάξεις».
Στην παρ. 8 εδ. γ τα ποσά που κατατίθενται ως έσοδα από τις υπηρεσίες ΛΣ πέραν των αποζημιώσεων των στελεχών ΛΣ πρέπει να καταβάλλονται προς ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων και όχι γενικά στον κρατικό προϋπολογισμό για κάλυψη λειτουργικών αναγκών ΛΣ.
3. Άρθρο 16
Α) Στην παρ. 1 ρυθμίζεται η ασφάλιση των (Τ) και (Ι) υποχρεωτικά στο Δημόσιο και προαιρετικά στα ταμεία ΤΣΜΕΔΕ και ΤΣΑΥ μόνο για τους αποφοίτους παραγωγικών σχολών. Ζητάμε την επέκταση της διάταξης στο σύνολο των Τεχνικών και Ιατρών Αξιωματικών με την προϋπόθεση της άπαξ δυνατότητας επιλογής από τους ίδιους του κύριου φορέα ασφάλισής τους.
Η διάταξη αυτή με την απαιτούμενη τροποποίηση θα καλύψει ασφαλιστικά την συγκεκριμένη κατηγορία συναδέλφων που σήμερα είναι ουσιαστικά ανασφάλιστοι σε περίπτωση ατυχήματος και αποστρατείας του με ποσοστό αναπηρίας και δεν συνταξιοδοτούνται με την αποστρατεία τους αλλά με το όριο ηλικίας του αντίστοιχου ταμείου τους δηλ. στο 65ο έτος της ηλικίας τους.
Β) Στην παρ. 4 δίνεται η δυνατότητα στα στελέχη ΛΣ που εξαιρούνται της υπηρεσίας λόγω σοβαρού τραυματισμού ή άλλων παθήσεων χωρίς να συνταξιοδοτούνται, να νοσηλεύονται σε δημόσιο νοσοκομείο για μία διετία με δαπάνες του Δημοσίου.
Γ) Στην παρ. 5 δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν οδοντιατρεία ΛΣ, να ιδρύονται φαρμακεία ΛΣ και λέσχες (εντευκτήρια - εστιατόρια) καθώς και πρατήριο... - τροφίμων.
Οι ρυθμίσεις του άρθρου 16 έγιναν δεκτές από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κο Παπουτσή Χρήστο μετά από εισήγηση της Ομοσπονδίας για κοινωνικές παροχές στα στελέχη ΛΣ αλλά και για την βελτίωση της ιατροφαρμακευτικής τους περίθαλψης.
4. Άρθρο 20
Για τα αδικήματα που διώκονται κατ' έγκληση και φέρεται ότι διαπράχθηκαν από αστυνομικό, λιμενικό ή πυροσβεστικό υπάλληλο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και εξ' αιτίας αυτών, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 275, 409-413 και 417-429 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Με την ανωτέρω διάταξη δεν ισχύει η διαδικασία του αυτοφώρου για τα στελέχη των Σ.Α. που δρουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
Η ρύθμιση αυτή είναι πολύ σημαντική για την σωστή και αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων των στελεχών ΛΣ και αποτέλεσε σημαντικό θέμα στο τελευταίο Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας.
5. Άρθρο 26
Με το άρθρο αυτό συστήνονται Περιφερειακές Ομάδες Δίωξης Ναρκωτικών, ΠΟΔΙΝ/ΛΣ - ΕΛΑΚΤ με κύρια αποστολή την δίωξη των εγκλημάτων περί ναρκωτικών και οικονομικών εγκλημάτων που έχουν σχέση με τα ναρκωτικά..
Τα θέματα οργάνωσης, λειτουργίας, διοικητικής υπαγωγής, στελέχωσης, εκπαίδευσης θα καθορισθούν με κανονισμό που εκδίδεται από τον Αρχηγό ΛΣ και κυρώνεται με απόφαση του Υπουργού ΠτΠ.
Όλες οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις που υποβάλλουμε με την παρούσα, θεωρούμε ότι συμβάλλουν στην κατεύθυνση της βελτίωσης των υπό ψήφιση άρθρων 12, 13 και 16 παρ. 1 του Σ/Ν και πιστεύουμε ότι θα ληφθούν υπόψη από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κο Παπουτσή Χρήστο καθώς και από το σύνολο των κομμάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Τέλος οι υπόλοιπες διατάξεις που αφορούν στο ΛΣ - ΕΛΑΚΤ και τα στελέχη του είναι πολύ σημαντικές και ουσιαστικές καθώς συμβάλλουν στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας μας.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δριβάκος Γεώργιος Κατσίνας Σωτήριος