WWW.NEWSIT.GR
αναδημοσίευση
«Ήρθε η ώρα να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας» δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής, καλώντας τα κόμματα να υπερψηφίσουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλούς ιδιώτες φρουρούς σε εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το νομοσχέδιο λαμβάνει υπόψη
του τις θέσεις της Ένωσης Πλοιοκτητών αλλά και της Πανελλήνιας Ναυτικής
Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), για την ανάγκη αποτελεσματικής πολιτικής στην προσπάθεια
αντιμετώπισης της ναυτικής πειρατείας.
Το νομοσχέδιο "Παροχή υπηρεσιών
ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις"
συζητήθηκε σήμερα στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και όπως όλες οι πλευρές
παραδέχθηκαν, τα φαινόμενα της πειρατείας είναι διαρκώς αυξανόμενα. Τις
διατάξεις ωστόσο δήλωσαν ότι ψηφίζουν μόνον οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και
του ΛΑΟΣ, ενώ σοβαρές επιφυλάξεις και αντιρρήσεις διατύπωσαν οι βουλευτές του
ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ. Στο νομοσχέδιο έχουν συμπεριληφθεί και άλλες σημαντικές διατάξεις, μεταξύ των οποίων η διάταξη σύμφωνα με την οποία η παραγωγική Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας ανήκει στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διάταξη σύμφωνα με την οποία εξαιρούνται από την αυτόφωρη διαδικασία τα αδικήματα που διαπράχθηκαν από αστυνομικό, λιμενικό ή πυροσβεστικό υπάλληλο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Με άλλη διάταξη ορίζεται ότι η εσωτερική φύλαξη και η τήρηση της τάξης σε εγκαταστάσεις κέντρων πρώτης υποδοχής μεταναστών μπορούν να ανατίθενται και σε εξειδικευμένη ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Καρύδης, ανέφερε ότι από το 2007 και μετά το φαινόμενο της θαλάσσιας πειρατείας έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις ιδιαίτερα στον Κόλπο του Άντεν. Τα φαινόμενα της θαλάσσιας πειρατείας καλύπτουν όμως πλέον σχεδόν όλη την περιοχή του βόρειου και του κεντρικού Ινδικού Ωκεανού, με συνέπεια το ανθρώπινο κόστος της πειρατείας το 2010 να καταμετρά 4.185 ναυτικούς που υπέστησαν ένοπλη επίθεση, 1090 ναυτικούς που κρατήθηκαν αιχμάλωτοι και 516 που χρησιμοποιήθηκαν ως ανθρώπινη ασπίδα. Από το 2008 μέχρι σήμερα έγιναν 15 επιθέσεις σε πλοία υπό ελληνική σημαία, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει απώλεια ανθρώπινης ζωής.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε και ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος επισήμανε ότι από τον Κόλπο του Άντεν περνάνε κάθε χρόνο 26.000 πλοία, εκ των οποίων το 1/3 είναι με ελληνική σημαία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης.
Επικίνδυνο χαρακτήρισε το νομοσχέδιο η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, εκτιμώντας ότι η παρουσία ένοπλων ιδιωτικών φρουρών στα πλοία θα ενισχύσει την επιθετικότητα των πειρατικών κυκλωμάτων που διαθέτουν τεχνικό εξοπλισμό. Η βουλευτής επισήμανε επίσης τον κίνδυνο εμπλοκής των πληρωμάτων σε μεγάλους κινδύνους και σε συνθήκες πολέμου. Πέραν αυτών, όμως, η κ. Μανωλάκου κατήγγειλε και τη σταδιακή ανάπτυξη μιας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας από εταιρείες ράμπο.
Αλλά και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεόδωρος Δρίτσας, επισήμανε ότι ενώ πρόκειται για ένα πρόβλημα διεθνούς πολιτικής, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δείχνει ότι η λύση των ένοπλων ιδιωτικών φρουρών θα αποτρέψει τους πειρατές από τις επιχειρήσεις καταλήψης πλοίων.