www.marinews.gr
αναδημοσίευση
Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012
-Μάχη με το χρόνο δίνουν οι διασώστες
Σε αναζήτηση ευθυνών για τα αίτια του ναυαγίου στα ανοιχτά της Τοσκάνης έχει επιδοθεί το Λιμενικό Σώμα και το Πολεμικό Ναυτικό της γείτονος χώρας.
Με τον τραγικό απολογισμό να καταγράφει μέχρι στιγμής πέντε νεκρούς, τριάντα τραυματίες και δέκα επτά αγνοούμενους και με τα σωστικά συνεργία να δίνουν μια άνιση πλέον μάχη με το χρόνο,
ο Λιμενάρχης Φίλιπο Μαρίνι ανακοίνωσε πως υπάρχουν βάσιμες υποψίες πως εκτός όλων των άλλων παραλείψεων του κυβερνήτη, υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στην έκκληση βοήθειας (SOS).
Σύμφωνα με δηλώσεις διασωθέντων ναυαγών το πλήρωμα προσπαθούσε να τους καθησυχάσει με διαβεβαιώσεις πως δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος, χάνοντας πολύτιμο χρόνο που ενδεχομένως στοίχισε τη ζωή σε κάποιους από τους πέντε νεκρούς επιβάτες.
Οι δηλώσεις των διασωθέντων προκαλούν σοκ, καθώς περιγράφουν σκηνές κινηματογραφικής ταινίας και πλήρους ερασιτεχνισμού, καθώς μέλη του πληρώματος έλεγαν στους πανικόβλητους επιβάτες να επιστρέψουν στις καμπίνες τους.Σύμφωνα με δηλώσεις διασωθέντων ναυαγών το πλήρωμα προσπαθούσε να τους καθησυχάσει με διαβεβαιώσεις πως δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος, χάνοντας πολύτιμο χρόνο που ενδεχομένως στοίχισε τη ζωή σε κάποιους από τους πέντε νεκρούς επιβάτες.
«Ζήσαμε το απόλυτο χάος.
Κανένα μέλος του πληρώματος δεν ήξερε τι να κάνει. Σπάζαμε μόνοι μας τις κλειδαριές των κιβωτίων όπου φυλάσσονταν τα σωσίβια και επειδή δεν έφταναν για όλους τα έκλεβε ο ένας από τον άλλον με τη βία, ενώ άλλοι πανικόβλητοι πηδούσαν στη θάλασσα».
Με αυτά τα λόγια περιέγραψε διασωθείσα του ναυαγίου τις εξωφρενικές σκηνές που ακολούθησαν της προσάραξης του πλοίου.
Οι περισσότεροι ναύτες του πληρώματος ήταν αλλοδαποί και δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν με τους επιβάτες σε καμία ευρωπαϊκή γλώσσα, ενώ οι περισσότεροι εξ αυτών ήταν περισσότερο πανικοβλημένοι και από τους επιβάτες, ενώ ο κυβερνήτης του πλοίου μιλώντας από τα μεγάφωνα ανακοίνωσε στους επιβάτες πως πρόκειται απλώς για μια βλάβη στις γεννήτριες.
«Αντικείμενα έπεφταν πάνω μας, ακόμα και σωσίβιες λέμβοι καταπλάκωναν ανθρώπους στην προσπάθειά τους να εγκαταλείψουν το πλοίο. Μανάδες έκλαιγαν και αναζητούσαν τα παιδιά τους. Ελάχιστοι μιλούσαν Ιταλικά. Προσπαθούσαμε να συνεννοηθούμε στα Γαλλικά και όπως μπορούσαμε με στραβά Αγγλικά. Αλλά τα μέλη του πληρώματος δεν γνώριζαν καμία ευρωπαϊκή γλώσσα» περιγράφει άλλη διασωθείσα.
Ο Υπουργός Άμυνας της Ιταλίας Τζιαμπάολο Ντι Πάολα, ανέφερε πως πρόκειται για σοβαρό ανθρώπινο λάθος με δραματικές συνέπειες.
Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι ο καπετάνιος του πλοίου "έκανε λανθασμένες εκτιμήσεις" και "δεν ακολούθησε τις διαδικασίες" που προβλέπονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
"Φαίνεται ότι ο καπετάνιος διέπραξε σφάλματα κρίσης που είχαν σοβαρές συνέπειες" και "οι αποφάσεις του όσον αφορά τη διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης δεν ακολούθησαν τις διαδικασίες της Costa Crociere, οι οποίες είναι σύμφωνες με τα διεθνή πρότυπα", τονίζει η εταιρεία.
Σύμφωνα με ιταλικά Μέσα Ενημέρωσης το κρουαζιερόπλοιο είχε το πρώτο του ατύχημα το 2008 στο λιμάνι του Παλέρμο, όταν λόγω σφοδρής κακοκαιρίες προσέκρουσε στην προβλήτα με συνέπεια να τραυματιστούν αρκετοί επιβάτες.
ΠΗΓΗ: protothema.gr