αναδημοσίευση
του Hλία Κότσαλη
Κυριακή, 22 Ιανουάριος 2012
09:24
Μυρινα 21/1/12
Δύσκολες ώρες πέρασαν τα τρία πλοία που βρέθηκαν στο λιμάνι της Μύρινας το απόγευμα του Σαββάτου 21/1.
Ήταν το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, ένα μικρό Φεριμπότ που φέρνει στη Λήμνο τα αυτοκίνητα της ΕΛΙΝ με καύσιμα και το μικρό πολεμικό σκάφος που είναι συνήθως διπλαρωμένο σε προβλήτα του Αγίου Νικολάου.
Ο άνεμος ήταν των 7 μποφόρ άλλα έπνεε από το σημείο που το λιμάνι της Μύρινας δεν προστατεύεται από τον ημιτελή σε μήκος Προσήνεμο Μόλο.
Ήταν 5 το απόγευμα όταν το ΘΕΟΦΙΛΟΣ και παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες έδεσε στην παλιά προβλήτα με μεγάλη δυσκολία, ρίχνοντας και τις 2 άγκυρες (συνήθως η μια είναι αρκετή)
Στη διάρκεια της εκφόρτωσης κυρίως από νταλίκες τα πράγματα ζόρισαν πολύ από τον πλάγιο προς το βαπόρι άνεμο, κάποιος κάβος κόπηκε όποτε εσπευσμένα το πλοίο απομακρύνθηκε από την προβλήτα, όμως στο «βίρα τις άγκυρες» διαπιστώθηκε ότι η μια είχε μπλέξει με την άγκυρα του Φεριμπότ με τα καύσιμα, που ήταν δεμένο στην προβλήτα του Αγίου Νικολάου. Αυτόπτες μάρτυρες μας είπαν ότι το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, καθώς οι άγκυρες ήταν μπλεγμένες τραβούσε και παρέσυρε το Φεριμπότ, χωρίς αυτό στην αρχή να γίνει αντιληπτό.
Ο αέρας ήταν πολύς και η κατάσταση περιπλοκή καθώς κάποια στιγμή τα πλοία ήρθαν σε απόσταση επαφής!
Τα πληρώματα ήταν σε κατάσταση συναγερμού για να αποφύγουν ζημιές, από τον καιρό άλλα και από τα μεταξύ των πλοίων μπλεξίματα
Τα δεμένα έβαζαν και άλλους κάβους για να μην παρασυρθούν από τους δυτικούς άνεμους, ενώ το ΘΕΟΦΙΛΟΣ για πάνω από 1 ώρα έκανε κινήσεις στον περιορισμένο χώρο του λιμανιού πλησιάζοντας μερικές φορές στα 10 μέτρα την προβλήτα του Αγίου Νικολάου.
Πιθανόν η αιτία ήταν η μπλεγμένη άγκυρα ή κάτι άλλο που δεν γνωρίζουμε .
Θυμίζουμε, όμως ότι αν χανόταν ο έλεγχος των κινήσεων και είχαμε κάποια σύγκρουση με τα δεμένα βαπόρια, το ένα είχε φορτωμένα βυτία με καύσιμα και το άλλο ήταν πολεμικό…
Πάντως, απ ό,τι αντιληφθήκαμε από τις «μαλακές» κινήσεις του ΘΕΟΦΙΛΟΣ, ο καπετάνιος και το πλήρωμα έδειχναν να ελέγχουν την κατάσταση και να κρατούν την πρύμη του σε απόσταση σχετικής ασφάλειας από κινδύνους ενώ την πλώρη την κρατούσε η Άγκυρα.
Παρόλα αυτά, όπως εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται, ήταν λάθος η επιλογή να μπει και να δέσει το ΘΕΟΦΙλΟΣ στο λιμάνι.
Για τα άλλα δυο πλοία και ανεξάρτητα από τα προβλήματα που δημιούργησε το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, κακώς ο λιμενάρχης, που πριν λίγες μέρες προκάλεσε την αγανάκτηση των Λημνιών με τον «επικίνδυνο» κατάπλου του ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ, επέτρεψε με αυτές τις καιρικές συνθήκες ένα πλοίο που μεταφέρει καύσιμα να βρίσκεται στο λιμάνι…ενώ θα πρέπει πλοία σαν κι αυτό να παραμένουν μόνο τις ώρες της εκφόρτωσης.
Για το πολεμικό απορούμε, χωρίς να θέλουμε να κάνουμε τους έξυπνους, γιατί μονίμως πλαγιοδετεί (δένει με την μπάντα) με την πλώρη προς τη στεριά, οπότε σε περίπτωση βιαστικής αναχώρησης, πχ λογω καιρού, χρειάζεται να κάνει παραπανίσιες κινήσεις, αποτι αν είχε την πλώρη προς την έξοδο του λιμανιού.