Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων
Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοίαΆρθρο
Άρθρο 01: Παροχή υπηρεσιών από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς
1. Επιτρέπεται με άδεια που εκδίδεται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, η παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε υπό ελληνική σημαία εμπορικό πλοίο που δεν εκτελεί πλόες θαλασσίων ενδομεταφορών και διαπλέει θαλάσσιες περιοχές εκτεθειμένες σε κίνδυνο πειρατείας, προς άμυνα για την προστασία των επιβαινόντων, του πλοίου και του φορτίου αυτού από επιθέσεις που συνιστούν πειρατεία.
2. Η παροχή υπηρεσιών ενόπλων ιδιωτών φρουρών κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο δεν υποκαθιστά τη λήψη και εφαρμογή μέτρων στο πλοίο σύμφωνα με τις συνιστώμενες Πρακτικές Βέλτιστης Διαχείρισης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Ιανουαρίου 2012, 23:59 Ολοκληρώθηκε.
Σχόλια 4 Ιανουαρίου 2012, 11:24
Διονύσης Πρωτοπαπάς Μόνιμος Σύνδεσμος • Το σ/ν είναι απλώς κάκιστο. Ο σκοπός είναι θεμιτός, οι ρυθμίσεις που προτείνονται είναι λανθασμένες. Αναπαράγει ένα μοντέλλο ανάπτυξης όπου το κράτος υπάσρχει για να εκδίδει άδειες και μέσω αυτού να μπλοκάρει οποιαδήποτε προσπάθεια. Επιφέρει υπερβολικές ρυθμίσεις σε τομέα που έως τώρα έμενε εκτός ρυθμιστικού πεδίου.
• Οι ρυθμίσεις που προβλέποονται αυξάνουν υπέρμετρα την γραφειοκρατία και τις δαπάνες των πλοιοκτητριών εταιρειών ή των διαχειριστών των πλοίων
• Το σ/ν προβλέπει την έκδοση 5 ΚΥΑ για την εφαρμογή του, οι οποίες το πιθανότερο είναι ότι θα προβλέπουν διατάξεις και προϋποθέσεις τόσο δεσμευτικές, ώστε θα καθιστούν τον Νόμο ανεφάρμοστο.
• Το σ/ν έχει εισπρακτικό στόχο, καθώς καθιερώνει ακριβά τέλη απόκτησης αδείας.
• Αντί της απλής λύσης της αδειοδότησης μίας εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε πλοία, δηλαδή της πιστοποίησης από το δημόσιο ότι είναι κατάλληλη να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, επιλέγεται η λύση της παροχής αδείας ανά πλοίο.
• Η διάρκεια της αδείας (6μηνο ή έτος) δεν αρκεί, αφού για την λήψη της αδείας θα απαιτούνται λεπτομερή στοιχεία για το φορτίο κάθε ταξιδιού, τα οποία πιθανότατα δεν θα είναι γνωστά 6 ή 12 μήνες πριν από την πραγματοποίηση του ταξιδιού
• Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε πλοία απαιτείται να είναι πιστοποιημένες κατά ISO, χωρίς να αναφέρεται εάν είναι δυνατή τέτοιου είδους πιστοποίηση. Από μία σύντομη έρευνα δεν κατέστη δυνατόν να εντοπισθεί σχετικός τύπος ISO. Το σ/ν δεν προβλέπει ποιος τύπος ISO συγκεκριμένα θα απαιτείται ούτε προβλέπεται να γίνει κάτι τέτοιο με ΚΥΑ. Επομένως, η απαίτηση αυτή θα καταστήσει τον νόμο ανενεργό και μπορεί σύντομα να απαιτηθεί η τροποποίησή του
• Με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη η παρ.6 του άρθρου 2, απαιτείται πρώτα να συνάπτεται σύμβαση μεταξύ των μερών για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας και μετά να ζητείται η άδεια της αρμόδιας υπηρεσίας
• Η παρ. 7 του άρθρου 2 («ρύθμιση τα περί εισόδου /εξόδου στην / από την χώρα και μεταφοράς στο / από το πλοίο όπλων και πυρομαχικών») προβλέπει την έκδοση ΚΥΑ. Αυτή μπορεί είτε να απλουστεύσει το σημερινό δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο, είτε να το δυσχεράνει περαιτέρω. Πιθανότερο είναι το τελευταίο, αφού λογικά δεν θα επηρεάσει τις συναρμοδιότητες της ΥΠΑ και της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά θα επιδράσει σωρευτικά σε ό,τι σήμερα αφορά την αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος.
• Η πρόβλεψη της παρ. 7 του άρθρου 2 είναι τόσο ασαφής, ώστε αναμένεται η εφαρμογή της να είναι εξαιρετικά δυσχερής. Αναφέρεται σε πιστοποίηση του προσωπικού των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, ενώ σήμερα δεν υφίσταται τέτοιος φορέας στην χώρα μας.
• Το άρθρο 5 του σ/ν εισάγει ευνοϊκότερο καθεστώς μεταχείρισης για τα πλοία με ξένη σημαία που επισκέπτονται ελληνικούς λιμένες
Εν κατακλείδι, εκτιμάται ότι το σ/ν δεν θα συμβάλει στην ασφάλεια των πλοίων αλλά αντιθέτως καθώς θα ρυθμίσει έναν τομέα που έως τώρα ήταν αρύθμιστος θα δυσχεράνει την κατάσταση και λογικά θα οδηγήσει τους πλοιοκτήτες σε γκρίζες ή παράνομες λύσεις για την εξασφάλιση υπηρεσιών ασφαλείας, αφού η εξασφάλιση αδείας θα είναι προβληματική.
4 Ιανουαρίου 2012, 08:16
Νίκος Πλακάς Μόνιμος Σύνδεσμος INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA (SOLAS),1974
ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
http://www.imo.org/About/Conventions/ListOfConventions/Pages/International-Convention-for-the-Safety-of-Life-at-Sea-(SOLAS),-1974.aspx
SOLAS Chapter IX – Management for the safe operation of ships.
The Chapter makes mandatory the International Safety Management (ISM) Code, which requires a safety management system to be established by the shipowner or any person who has assumed responsibility for the ship (the Company).
Το κεφάλαιο καθιστά υποχρεωτικό τον Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης, ο οποίος απαιτεί ένα Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης να καθιερωθεί από τον πλοιοκτήτη ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο έχει αναλάβει την ευθύνη της λειτουργίας του πλοίου (η εταιρεία).
SOLAS Chapter XI-2 – Special measures to enhance maritime security. Regulation XI-2/3 of the chapter enshrines the International Ship and Port Facility Security Code (ISPS Code).
Regulation XI-2/8 confirms the role of the Master in exercising his professional judgement over decisions necessary to maintain the security of the ship. It says he shall not be constrained by the company, the charterer or any other person in this respect.
Ο κανονισμός ΧΙ-2/8 επιβεβαιώνει τον ρόλο του Πλοιάρχου ασκώντας την επαγγελματική του κρίση σε αποφάσεις αναγκαίες για να υποστηρίξει την ασφάλεια του πλοίου.
IMO : Revised interim guidance to shipowners, ship operators and shipmasters on the use of privately contracted armed security personnel on board ships in the high risk area.
http://www.imo.org/mediacentre/hottopics/piracy/documents/1405-rev-1.pdf
2.4 Training of Privately Contracted Armed Security Personnel (PCASP).
.6 personnel given appropriate training and/or briefing with specific reference to the vessel type, where that vessel will be trading and the provisions of the International Ship and Port Facility Security (ISPS) Code, International Safety Management (ISM) Code and the BMP.
Ο ΙΜΟ στην εγκύκλιο 1405 καθορίζει την εκπαίδευση των ενόπλων ιδιωτών φρουρών και αναφέρεται στον Κώδικα ISPS, στον Κώδικα ISM και στις Βέλτικες Πρακτικές Διαχείρισης BMP.
Η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ.
3 Ιανουαρίου 2012, 20:06
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΩΔΗΣ Μόνιμος Σύνδεσμος ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΙΝΣΗ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕΡΙΜΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ.
2 Ιανουαρίου 2012, 18:22
Νίκος Λάζαρης Μόνιμος Σύνδεσμος Το σχέδιο νόμου κατά την άποψή μoυ, αποτελεί απόρροια τριών εγκυκλίων του ΙΜΟ, των 1405, 1406 και 1408, οι οποίες εκδόθηκαν-αναθεωρήθηκαν, τον Σεπτέμβριο του 2011 και αφορούν σε επιλογή και χρήση ενόπλων ιδιωτικών φρουρών από ναυτιλιακές εταιρείες (1405), σε προσαρμογή της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας και στον καθορισμό εθνικής πολιτικής των χωρών με ναυτιλία σε ό,τι αφορά χρήση ένοπλης προστασίας επί πλοίων που φέρουν την σημαία τους (1406) και στην προσαρμογή της νομοθεσίας κυρίως των παράκτιων χωρών στην επικίνδυνη περιοχή για την διευκόλυνση μετακίνησης οπλισμού από και προς πλοία στα λιμάνια τους, με ανάλογα μέτρα ασφάλειας (1408).
Σε γενικές γραμμές όσα αναφέρονται στο νομοσχέδιο είναι σε συμφωνία με τις παραπάνω εγκυκλίους, αλλά υπάρχουν σημεία που θέλουν περαιτέρω διευκρίνιση όπως περιγράφω κατά αντίστοιχο άρθρο
2 Ιανουαρίου 2012, 10:26
Νίκος Πλακάς Μόνιμος Σύνδεσμος Τα μέτρα αυτοπροστασίας που αναγράφονται στις Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης Best Management Practices for Protection against Somalia Based piracy, Version 4 – August 2011 (BMP4),
http://www.icc-ccs.org/images/stories/pdfs/bmp4.pdf
και η σωστή εκπαίδευση του πληρώματος, έχουν αποδειχθεί στην πράξη, σωτήριες ενέργειες.
π.χ.
1. EUROPEAN UNION NAVAL FORCE SOMALIA – OPERATION ATALANTA :
Three more vessels unsuccessfully attacked, thanks to the use of Best Management Practices,
http://www.eunavfor.eu/2010/11/three-more-vessels-unsuccessfully-attacked-thanks-to-the-use-of-best-management-practices/
2. IMO : Wide-ranging anti-piracy campaign bearing fruit.
…ships and seafarers held captive by Somali pirates have reduced from a peak of 33 and 733 in February, to 13 and 265 respectively, at the begining of December…
…and the proportion of successful attacks has been cut from 20 per cent in January 2011, to just 7 per cent in November 2011…
http://www.imo.org/MediaCentre/PressBriefings/Pages/65-piracy-year-end.aspx
3. NATO : United Nations commends NATO counter piracy efforts.
…In addition NATO, along with its partners, has been working with the maritime community to ensure both merchant ships and crews are aware of Best Management Practices 4 (BMP4) which give advice how to protect vessels against pirate attack,
http://www.aco.nato.int/united-nations-commends-nato-counter-piracy-efforts.aspx
Τα μέτρα αυτοπροστασίας και η σωστή εκπαίδευση του πληρώματος θα είναι σωτήριες ενέργειες και στις άλλες περιοχές του πλανήτη όπου δρούν πειρατές, ληστές και άλλα κακοποιά στοιχεία.
2 Ιανουαρίου 2012, 01:41
Απόστολος Β Μόνιμος Σύνδεσμος Επιτέλους λύνεται ένα πάγιο (τα τελευταία χρόνια) πρόβλημα που ενίσχυσε την αιμορραγία εξόδου πλοίων από την Ελληνική Σημαία. Το νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση που είναι η προστασία των εμπορικών μας πλοίων από τη μάστιγα της πειρατείας δίνοντας την ευκαιρία να αναληφθούν ναύλοι, όπου υπάρχει απαίτηση από τους ναυλωτές συνοδίας- προστασίας από ένοπλους φρουρούς, αλλά και δίνει την ευκαιρία στις ναυτιλιακές εταιρείες να προσλάβουν εφόσον επιθυμούν ένοπλους ιδιώτες φρουρούς, ειδικά για τις περιπτώσεις εκείνες που είτε το πλήρωμα το επιθυμεί, είτε η εταιρεία το θεωρεί αναγκαίο για την προστασία του πλοίου από την πειρατεία.
Θέλει προσοχή όμως να μην λειτουργήσει ανάποδα και εξηγούμαι: υφίσταται κίνδυνος οι ένοπλοι φρουροί εάν αποτύχουν στην προστασία του πλοίου- αποτροπή εκδήλωσης πειρατείας να εξαγριώσουν τους πειρατές, οι οποίοι είτε να σκοτώσουν για αντίποινα (ιδιαίτερα εάν έχουν ανθρώπινες απώλειες) μέλη του πληρώματος, είτε να την στήσουν σε επόμενο πλοίο της εταιρείας ή της σημαίας, με ενδεχόμενη αύξηση των οικονομικών τους απαιτήσεων ή και την κατάληξη του γεγονότος σε «τρομοκρατικό» κτύπημα με ενδεχόμενο τελική επίθεση με βύθιση του πλοίου ή διαρροή φορτίου και οικολογική καταστροφή. Το τελευταίο θα ήταν καταστροφικό για το ελληνικό νηολόγιο. Στα σχόλια για τα επόμενα άρθρα θα προσπαθήσω να εισηγηθώ μέτρα που θα μετριάσουν αυτόν τον κίνδυνο.
28 Δεκεμβρίου 2011, 20:24
Τάκης Τσώτσος . Μόνιμος Σύνδεσμος Εκτώς απο την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Οι λοιποί άμεσα εμπλεκόμενοι με το φλέγον θέμα της πειρατείας Οίτη ( πλοιοκτήτες , διαχειριστές , ασφαλιστικές κλπ ) δεν έχουν άποψη ? Γιατί ?
Επιφυλάσσομαι για κατάθεση πρότασης .
24 Δεκεμβρίου 2011, 20:55
Ανδρέας Ρουκάς Μόνιμος Σύνδεσμος Η βία απέναντι στη βία ίσως να μην αποτελεί την καλύτερη λύση για το πρόβλημα της πειρατείας. Η καταστολή του εγκλήματος πρέπει να ξεκινά από την πρόληψη τέλεσής του, δλδ την προσπάθεια εξάλειψης εκείνων των συνθηκών που οδηγούν τον άνθρωπο στην παραβατική συμπεριφορά. Τα χρήματα της αδειοδότησης (2000 με 4000 € που απαιτούνται) είναι ικανά να λύσουν το βιοποριστικό πρόβλημα πολλών κατοίκων της περιοχής που «ωθούνται» στην πειρατεία για την εξασφάλιση των προς το ζειν.
23 Δεκεμβρίου 2011, 01:08
Ντεγιάννης Κωστας Μόνιμος Σύνδεσμος Συμφωνώ με τον προβληματισμό των νομοθετών, αλλά οπως γραφτηκε και απο προηγουμενους «συνδαιτημόνες» της διαβούλευσης η πιο σωστη αντιμετώπιση ειναι απο επαγγελματίες στρατιωτικούς, οι οποίοι μπορούν να επιχειρουν σε συνεργασία με μητρικό πολεμικό σκάφος (ή σκαφη ΝΑΤΟ) για συνδυασμένη δυναμη πυρός και προσβαση σε κανάλια επικοινωνίας, που δεν μπορούν, ούτε πρέπει να κατεχουν ιδιώτες.
22 Δεκεμβρίου 2011, 19:07
Νίκος Πλακάς Μόνιμος Σύνδεσμος Ο Διεθνής Κώδικας για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων/ISPS Code (International Ship and Port Facilities Security Code), περιλαμβάνει υποχρεωτικές διατάξεις στις οποίες γίνεται αναφορά στο κεφάλαιο ΧΙ-2 της Διεθνούς Σύμβασης για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα SOLAS 1974, που ισχύει όπως έχει τροποποιηθεί.
Κατά συνέπεια, για την σύνταξη του παρόντος νόμου θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι διατάξεις του ISPS Code.
Οι δε ένοπλοι φρουροί θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι και να γνωρίζουν ότι κάθε εταιρεία διασφαλίζει ότι το σχέδιο ασφάλειας πλοίου περιέχει σαφή δήλωση, η οποία επισημαίνει την αρμοδιότητα του πλοιάρχου. Η εταιρεία καθορίζει στο σχέδιο ασφάλειας πλοίου ότι ο πλοίαρχος διαθέτει την υπερισχύουσα αρμοδιότητα και ευθύνη να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με την ασφάλεια του πλοίου (ISPS Code, para 6 Obligations of the company).
22 Δεκεμβρίου 2011, 17:49
Λιμενικόσ Μόνιμος Σύνδεσμος Πολλά τα ερώτηματα για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
1)»ΕΝΟΠΛΟΙ» ποιοί πώς?Με τι εκπαίδευση κ απο ποιούς?
2)Σε τι πλαίσιο νόμου κ υπο ποιά συμαία θα ισχύει?
3)Με τι οπλισμό κ με τι κανόνες εμπλοκής?
4Απο πού θα ασφαλίζονται?
5)Ποιός θα φέρει τις ευθύνες?
α)Ενός νεκρού κυρίως ναυτικού,αποτέλεσμα εμλοκής!Και τι θα πουν στην οικογενειά του?
β)Mιας οικολογικής καταστροφήσ αποτέλεσμα ρουκέτας RPG απο πειρατές.
(Ακραίο σενάριο αλλά όχι απίθανο)
6)Οι ασφαλιστικές το ασφαλίζουν το εν λόγο σύστημα αν συμβεί κάτι?
7)Μπορεί να το υποστηρίξει το διεθνέσ νομικό κ ναυτικό δίκαιο?
22 Δεκεμβρίου 2011, 15:27
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ Μόνιμος Σύνδεσμος Η άδεια θα πρέπει να εκδίδεται από τον αρχηγό του Λ.Σ σε εταιρείες security και το προσωπικό τους, που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Ν.2518/97.Μόνο έτσι θα σταματήσει η παράνομη φύλαξη των πλοίων από οπλοφόρους που γίνεται μέχρι σήμερα, από άτομα «αδήλωτα» σε οποιαδήποτε κρατική αρχή της χώρας μας.
Το αρχηγείο του Λ.Σ πριν την έκδοση της αδείας θα πρέπει να ελέγχει την σύναψη σύμβασης μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και της εταιρείας security, να λαμβάνει ονομαστική κατάσταση και φωτοτυπίες των αδειών του προσωπικού, να ελέγχει τις πιστοποιήσεις τους κατά ISPS, την σε ισχύ χρήση ναυτικού φυλλαδίου κ.α
21 Δεκεμβρίου 2011, 20:15
capt. Γιάννης Γ Μόνιμος Σύνδεσμος Το καλλίτερο κατά την άποψή μου θα ηταν, να επιβιβάζονται ένοπλοι προερχόμενοι απο το Πολεμικό ναυτικό,εκ των ειδικών δυνάμεων του ΛΣ, και εκ των πεζοναυτών, για μια υπηρεσία εθελοντικη εν ειδη Rotation, εκ των υπηρετούντων σε αυτά τα σώματα στρατιωτικών.
Τα ωφέλη.
1. Οχι τυχάρπαστοι τυχοδιώκτες σεκιουριτάδες στα εμπορικά πλοία.
2. Εμπιστοσύνη και σιγουριά στο πλήρωμα οτι προστατεύεται απο ενόπλους στρατιωτικούς της πατρίδος τους, ατομα με στρατιωτική εκπαίδευση.
3. Οικονομική ανάσα στους συμμετέχοντες -μετα τις αγριες περικοπές στους μισθούς των στρατιωτικών – με το εξτρα εισόδημα που θα εισπράξουν για αυτη την υπηρεσία..
Ποσοστό της αμοιβής τους να κατευθύνεται στο μετοχικό τους ταμείο.
4. Αποκόμιση εμπειρείας ταξειδιωτικής και οποιας άλλης.
21 Δεκεμβρίου 2011, 20:29
Ναύτης Μόνιμος Σύνδεσμος Ιδιαίτερα ακανθώδες το ζήτημα της πειρατείας σήμερα και πολλά τα εμπλεκόμενα αντικείμενα (π.χ. δίκαιο σημαίας, χωρικά ύδατα, ναυτεργατικό δίκαιο, διεθνές ποινικό, ναυτική ασφάλιση κλπ) και δεν είναι δυνατό να προχωρήσει αβασάνιστα η Κυβέρνηση σε θεσμίσματα με προβληματισμούς παρόμοιου εύρους, χωρίς να διαθέτει απαντήσεις για κάθε ανακύπτον θέμα.
Ερωτάται, αν υπάρχει συνολική δράση σε επίπεδο Ε.Ε. και διεθνών οργανισμών, αν υφίστανται αντίστοιχες ρυθμίσεις σε Κράτη με ανεπτυγμένη ναυσιπλοΐα, αν έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς και αν έχουν σταθμισθεί επίσημα οι κίνδυνοι και τα οφέλη ενός τέτοιου νομοθετήματος στην περίπτωση της ελληνικής ναυτιλίας.
Αν έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη, θα ήταν χρήσιμο, να δημοσιευθεί αρμοδίως.
Άλλα θέματα είναι τα εχέγγυα της εκπαίδευσης των φρουρών, η φύση και το καθεστώς εργασίας τους και η οργανική–ιεραρχική θέση τους στο πλοίο ιδίως σε σχέση με τους αμιγώς ναυτικούς εργαζομένους, η μη υποχρέωση των τελευταίων να φέρουν και να χρησιμοποιήσουν όπλα κ.ο.κ.
Θα πρέπει επίσης, να καταστεί ρητώς σαφές στο παρόν νομοσχέδιο, ποία είναι (ιεραρχικώς τεθειμένα), τα προστατευόμενα έννομα αγαθά, τα οποία προτίθεται να προασπίσει η Κυβέρνηση.
Αν δηλωθεί επίσημα, οτι προεξάρχει η ασφάλεια των ναυτικών, αυτής των πλοίων και εμπορευμάτων και το νομοσχέδιο τελικώς προχωρήσει στην εφαρμογή του, τότε θα πρέπει να εμπλουτισθεί με έναν επιπλέον όρο, ο οποίος υπό τις συνθήκες του παρόντος νομοσχεδίου, όχι μόνο καθίσταται περισσότερο απο ποτέ απαραίτητος, αλλά και δικαιώνει χρόνιο αίτημα των ναυτικών μας, ήτοι:
Όποιος αιτείται την έκδοση άδειας τοποθέτησης φρουρών σε πλοίο, θα πρέπει προηγουμένως να έχει προσλάβει ιατρό πλοίου και το πλοίο να διαθέτει καταλλήλως διαμορφωμένο χώρο ιατρείου, εφοδιασμένον με το απαραίτητο ιατροφαρμακευτικό υλικό, για την εύρυθμη λειτουργία του. Η εποπτεία της υποχρεωτικής πρόσληψης ιατρού πλοίου και της λειτουργίας ιατρείου πλοίου, θα πρέπει να ανατίθεται σε όργανα διυπουργικού φορέα (π.χ. Υπουργείου Ναυτιλίας & Υπουργείου Υγείας), η έγκριση του οποίου, θα αποτελεί την αφετηρία της διαδικασίας έκδοσης άδειας του παρόντος νομοσχεδίου.
21 Δεκεμβρίου 2011, 19:00
Μαρια Μόνιμος Σύνδεσμος Κατ’αρχήν δεν νομίζω ότι έχουμε ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες να εκπαιδεύουν προσωπικό για χρήση όπλων στην Ελλάδα. Οι διάφορες ιδιωτικές εταιρίες προσωπικού ασφαλείας που υπάρχουν προσλαμβάνουν φύλακες ως απλούς παρατηρητές των στόχων χωρίς αρμοδιότητα άμεσης επέμβασης. Πρέπει λοιπόν να δούμε πρώτα την δημιουργία κάποιας ιδιωτικής εταιρίας που να πιστοποιεί την εκπαίδευση ένοπλου προσωπικού ασφαλείας και να παρέχει άρτια εκπαίδευση στην χρήση όπλων.
Κατά δεύτερο διαφωνώ με την άποψη ότι ο πλοίαρχος είναι αυτός που θα δώσει την εντολή στην ομάδα ασφάλειας του πλοίου να ενεργήσει σε περίπτωση κινδύνου, καθόσον δεν νομίζω ότι ο πλοίαρχος έχει την επιχειρησιακή δυνατότητα και αντίληψη για κάτι τέτοιο.
Εκτός και αν υποχρεωθεί να λάβει αντίστοιχεη εκπαίδευση αποτροπής τέτοιου είδους κινδύνων με χρήση όπλων. Διαφορετικά θα υπάρξουν προβλήματα τόσο επιχειρησιακά όσο και πρακτικά κατά την αντιμετώπιση κάποιου τέτοιου κινδύνου στα μισά της θάλασσας με μοιραία αποτελέσματα.
21 Δεκεμβρίου 2011, 17:21
ΚΟΥΚΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Μόνιμος Σύνδεσμος ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΣΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΝΑ ΟΠΛΟΦΟΡΕΙ.
21 Δεκεμβρίου 2011, 16:39
Ευστάθιος Ζωγραφάκης Μόνιμος Σύνδεσμος Όσον αφορά το είδος του οπλισμού, που θα πρέπει να φέρουν οι ένοπλοι φρουροί, θα πρέπει να είναι αντίστοιχος, ή ισχυρότερος αυτού που διαθέτουν οι πειρατές. Σε μια πιθανή εμπλοκή με τους πειρατές, οι ένοπλοι φρουροί θα πρέπει να επικρατήσουν. Επομένως θα πρέπει να φέρουν ισχυρότερο οπλισμό και μέσα, από αυτά που χρησιμοποιούν συνήθως οι πειρατές.
21 Δεκεμβρίου 2011, 15:42
Πανος Μόνιμος Σύνδεσμος Πολύ καλή κίνηση αν και εφόσον υπάρχει επαρκής εκπαίδευση, μεγάλος όγκος πυρός και σοφροσύνη.
21 Δεκεμβρίου 2011, 13:12
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Μόνιμος Σύνδεσμος 21 Δεκεμβρίου 2011
Προς το
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Γραφείο κ. Υπουργού
Ενταύθα
Κύριε Υπουργέ
Σχέδιο Νόμου για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας
από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε εμπορικά πλοία
Αναφερόμενοι στο παραπάνω σχέδιο νόμου, επί του οποίου καλούμεθα, με την ως άνω επιστολή σας, να διατυπώσουμε τις παρατηρήσεις και προτάσεις μας, σας γνωρίζουμε ότι αυτές συνοψίζονται στα ακόλουθα:
Πάγια θέση τη Ομοσπονδίας μας είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν θα φέρουν όπλα οι ναυτεργάτες στα πλοία, προς την οποία συμφωνεί και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών (ITF).
Με δεδομένο το επίπεδο κινδύνου, ιδιαίτερα σε περιοχές υψηλού κινδύνου, τα πλοία – εφ΄όσον αυτό προβλέπεται από εθνική νομοθεσία – θα μπορούν να επιβιβάζουν ένοπλο στρατιωτικό προσωπικό του Κράτους σημαίας, για την διέλευση σε ολόκληρη την περιοχή, όπου υφίσταται σημαντικός κίνδυνος εκδήλωσης πειρατείας.
Αναφορικά με την χρησιμοποίηση ιδιωτών ενόπλων φρουρών, η θέση της ΠΝΟ είναι αντίθετη, δεδομένου ότι – όπως προαναφέραμε – η παροχή ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος στους ναυτεργάτες συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του Κράτους σημαίας.
Θεωρούμε επίσης απαράδεκτο το γεγονός, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, της ποινικοποίησης των καθηκόντων του Πλοιάρχου, που εισάγει μια πρόσθετη αιτία ποινικών ευθυνών στις ήδη προβλεπόμενες, οι οποίες αποτελούν συνέχιση της αντίληψης περί Πλοιάρχου – εξιλαστήριου θύματος και για αυτά ακόμη τα περιστατικά, που προέρχονται από τυχαία ή ανωτέρας βίας συμβάντα.
Για τους λόγους αυτούς κύριε Υπουργέ, έχουμε τη γνώμη ότι με την παρουσία ενόπλων φρουρών στα πλοία δεν αντιμετωπίζεται η μάστιγα της πειρατείας και η προστασία των ναυτεργατών για ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, πράγμα που συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του ελληνικού κράτους, αντίθετα αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων, ενώ παράλληλα ασκείται ψυχολογική βία στους ναυτεργάτες από την παρουσία των φρουρών αυτών.
Πιστεύουμε, τέλος, ότι η διεθνής έννομη τάξη, όπως αυτή εκφράζεται στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, δεν αντιμετώπισε μέχρι σήμερα την γενεσιουργό αιτία εκδήλωσης πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την περιοχή της Σομαλίας, πράγμα που έπρεπε να είχε επιδιώξει από την αρχή.
Με τιμή
Γιάννης Χαλάς
Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ
21 Δεκεμβρίου 2011, 13:49
Νίκος Μόνιμος Σύνδεσμος Είναι αδιανόητο, να μιλάμε για ένοπλους. Ένοπλοι πρέπει να είναι ΜΟΝΟΝ:
1) Η Ελληνική Αστυνομία και όσες υπηρεσίες υπάγονται σε αυτήν
2) Το λιμενικό
3) Οι Ένοπλες δυνάμεις
Δεν νοείται ένοπλος ουδείς άλλος σε ότι ιδιότητα και εάν αν ανήκει.
Οι ιδιωτικές υπηρεσίες φύλαξης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ.
21 Δεκεμβρίου 2011, 08:38
Νίκος Πλακάς Μόνιμος Σύνδεσμος Ο πλοίαρχος δεν περιορίζεται από την εταιρεία, τον ναυλωτή ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο στη λήψη ή την εκτέλεση οποιασδήποτε απόφασης που, κατά την επαγγελματική του κρίση, είναι απαραίτητη για τη συνεχή ασφάλεια του πλοίου. (ISPS Code)
21 Δεκεμβρίου 2011, 06:42
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Μόνιμος Σύνδεσμος Ο χρόνος θα δείξει πόσο πετυχημένο θα είναι…
Το μόνο πού εύχομαι είναι να μη βρίσκομαι σε πλοίο οταν ξεσπάσει η μάχη
και οι ένοπλοι φρουροί ηττηθούν…
Επιπρόσθέτα προτείνω όταν κάποιος ναυτίκος μετα την έκδοση άδειας για επιβίβαση των φρουρών επιθυμεί να φύγει,να αναγράφεται ευκρινώς στην αιτία απόλυσής του και να υπάρχει μέριμνα απο το σχέδιο νόμου
ώστε να προσληφθεί τουλάχιστον ακόμα μια φορα… απο την ίδια εταιρία.
21 Δεκεμβρίου 2011, 00:43
Μάνος Μόνιμος Σύνδεσμος Πως θα εκπαιδεύονται οι φρουροι? ελπίζω να μην είναι τίποτα άσχετοι που θα ρίχνουν όπου να ναι. Χρειάζονται πολύ καλή εκπαίδευση στα όπλα, αλλιώς μόνο κινδ´υνους θα προκαλούν. Επίσης δε λέτε αν θα προέρχονται από ελληνικές η ξένες εταιρίες. Νομίζω ότι σε καράβια ελληνικής σημαίας θα πρέπει να είναι έλληνες. Έχει σημασία και για τους έλληνες ναυτικούς και για την πειθαρχία τους στον έλληνα καπετάνιο.
21 Δεκεμβρίου 2011, 00:59
Μάνος Μόνιμος Σύνδεσμος Πολύ καλή πρωτοβουλία. Η ναυτιλία χρειάζεται τέτοια μέτρα.
20 Δεκεμβρίου 2011, 22:09
Ν.Νικολιάς. Μόνιμος Σύνδεσμος 1…( ένοπλους ιδιώτες φρουρούς ) προτείνω ο όρος «φρουρούς» να αντικατασταθεί σε όλο το κείμενο από τον όρο «συνοδούς» ο οποίος θεωρείται περισσότερο… δόκιμος.
…..( από επιθέσεις που συνιστούν πειρατεία.) να προστεθεί … ή απειλή προστασίας.
20 Δεκεμβρίου 2011, 20:22
Ν.Ν. Μόνιμος Σύνδεσμος …που συνιστούν πειρατεία ή απειλή πειρατείας.
20 Δεκεμβρίου 2011, 14:10
κτιστακης γιωργος Μόνιμος Σύνδεσμος το μετρο ειναι μια χαρα και επητελους πρεπει να παρουμε σοβαρα της ζωες τον ναυτικων ελπιζω μονο να μην αναλαβουν χρεει φυλαξεις ασχετες ομαδες sekuriti χωρις εκπεδευσει γιατι τοτε μονο κακο θα κανουν παρα καλο και επισης να μην αναλαβουν <> απο διαφορα σωματα ασφαλειας γιατι και αυτοι δεν θα μπορουν να προσφερουν τιποτα
----
ΧΡΗΣΗ ΟΠΛΩΝ
ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί θα επιβιβασθούν στα πλοία που θα ταξιδεύσουν στην περιοχή υψηλού κινδύνου, για να αποτρέψουν πειρατική επίθεση σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες εμπλοκής, ώστε οι πειρατές να μην πλησιάσουν το πλοίο και όχι για να αφαιρέσουν ζωές.
5 Ιανουαρίου 2012, 17:23
Τάσος Αλεξόπουλος Μόνιμος Σύνδεσμος Ο ένοπλος φρουρός, είναι η έσχατη ελπίς στο να υπερτερήσει των επιτιθέμενων, επίδοξων πειρατών, και να αποτρέψει την κατάληψη του πλοίου/φορτίου και την αιχμαλωσία και επιβαινόντων. Βεβαίως, τυχόν ποσοστό απωλειών δεν μπορεί να προβλεφθεί.
Αντίθετα, η έγκαιρη αναγνώριση της όποιας απειλής, υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, ημέρα και νύχτα και σε απόσταση από 6km έως 12km από το πλοίο, δίνει:
• πολύ μεγαλύτερο χρόνο απόκρισης στο πλήρωμα και πιθανής διαφυγής/ απομάκρυνσης του πλοίου με αύξηση της ταχύτητας, αλλαγή πορείας και κατάλληλων ελιγμών αλλά και
• οργάνωση της άμυνας από τους όποιους φρουρούς,
• κάνει την ειδοποίηση των αρχών να έχει νόημα.
Mε αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα πρώτο στάδιο αντιμετώπισης της απειλής και επιτυγχάνεται μόνο με κάμερες θερμικής απεικόνισης (thermal imagers), πλήρως υδατοστεγείς και αντοχής στις συνθήκες πλοίου (fully marinized) και τοποθετημένες σταθερά (fixed installation) πάνω από τη γέφυρα, δικτυωμένη σε υπάρχουσα οθόνη (monitor) εντός της γέφυρας και παρακολουθούμενη από τη βάρδια και όχι κατ΄ ανάγκη από τους φρουρούς. Οι κάμερες αυτές είναι “slave” στο radar και μπορούν να ελέγχουν, μέχρι 28 προεπιλεγμένους στόχους με τη μέθοδο κλειδώματος στο στόχο (lock on the target) χωρίς την ανάγκη ουδενός χειροκίνητου χειρισμού απο την εκάστοτε βάρδια. Οι ειδοποιήσεις (alarm) της κάμερας, είναι οπτικές και ακουστικές (visual and audio).
Σε απόσταση στόχου/απειλής τα 4km απο το πλοίο, μπαίνουμε σε δεύτερο στάδιο αντιμετώπισης της απειλής. Με τη χρήση High Power NON-LETHAL Laser, τοποθετημένο επί της autostabilized πλατφόρμας της θερμικής κάμερας, και χάριν ευθυγράμμισης (alignment) που έχει προηγηθεί κατα την εγκατάστασή του, ακολουθείται ο εγκλωβισμένος πλέον στόχος, δηλαδή το επιτιθέμενο πλοιάριο.
Η ενεργοποίησή του στα 4km δημιουργεί μία ομοιογενή, στο σύνολο του εύρους της, δέσμη, διαμέτρου 4-8m καταύγαση του στόχου, με ισχύ ίση με 500 εκατομμύρια κηρία!! Ουδείς των επιβαινόντων μπορεί να κοιτάξει ή να σημαδέψει προς το μέρος του πλοίου. Όσο δε πλησιάζει, προς αυτό, το συναίσθημα της ναυτίας, της προσωρινής τύφλωσης και η απώλεια προσανατολισμού, λειτουργεί αποτρεπτικά, χωρίς να προξενείται μόνιμη βλάβη. (Ο συγκεκριμένος τύπος Laser, δεν αντιμετωπίζεται με γυαλιά για Laser του εμπορίου, αντίθετα, η χρήση τους επιτείνει τα συμπτώματα).
Η ανωτέρω τεχνολογία αιχμής, είναι διαθέσιμη στο εμπόριο, αν και δαπανηρή στο αρχικό κόστος κτήσης, είναι αμελητέο το κόστος συντήρησης μετά την απόκτησή και την τοποθέτηση, ενώ εξασφαλίζεται το πλοίο, ότι θα έχει την αποτρεπτική αυτή ικανότητα, σε όποιες θάλασσες και αν πλέει, με φρουρούς ή χωρίς, σε διαύλους ή παράλια επικίνδυνα, αλλά και στην ανοικτή θάλασσα.
Το κόστος αποσβένεται γρήγορα, όταν επιτευχθεί μείωση στα επασφάλιστρα και δεν διατρέχει κανείς τον κίνδυνο να παραβεί τη σύμβαση (να είναι “in breach of contract”), λόγω της παρουσίας/χρήσης πολεμικών όπλων και της απώλειας αποζημιώσεων εξαιτίας της παρουσίας των άλλως… ένοπλων φρουρών!!
Τέλος, το πλοίο, πλήρωμα, το φορτίο, oι ναυλωτές, οι ασφαλιστές πλοίων, φορτίου, ναύλου, K+R πολεμικών κινδύνων, οι πάντες δηλαδή, ωφελούνται από τη μόνιμη παρουσία της θερμικής κάμερας που αποτελεί ένα επιπλέον Βοηθητικό Σύστημα Πλοήγησης (Navigational Aid System), για safe navigation σε όλες τις δύσκολες συνθήκες, όπως η ομίχλη, η νύχτα, οι στενοί δίαυλοι, η αποφυγή συγκρούσεων, ο εντοπισμός παγόβουνων, πετρελαιοκηλίδων και τόσα άλλα, με η … χωρίς ένοπλους φρουρούς.
4 Ιανουαρίου 2012, 02:20
Απόστολος Β Μόνιμος Σύνδεσμος Συμφωνούμε με όλες του τις επισημάνσεις του Κου ΛΑΖΑΡΗ και ιδιαίτερα για τα αναφερόμενα στο ΣΑΠ-Ship Security Plan υπό τύπου γενικών προβλέψεων και τα αναφερόμενα στη SOLAS και τον ISPS Code.. Σίγουρα δεν αμφισβητείται ή δεν πρέπει να αμφισβητείται η εξουσία του πλοιάρχου επί του πλοίου. Επίσης συμφωνούμε και για την προτεινόμενη από τον ίδιο «αρμοδιότητα» του επικεφαλής των ενόπλων…,ώστε να μην χρειάζεται ο πλοίαρχος να εκπαιδευτεί για «ράμπο» Θεωρούμε ότι στην ουσία με την προτεινόμενη από τον ίδιο διατύπωση λύνονται-διευκρινίζονται πολλά γκρίζα σημεία, πλην όμως θα πρέπει να αναφερθούν με σαφήνεια στο νόμο και να τύχουν και της σχετικής νομικής εγκρίσεως, διαφορετικά θα παραμείνουν θολά.
Κάνοντας μερικά τολμηρά βήματα θεωρούμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να αναφερθεί ότι είναι απαραίτητη η πολύ στενή συνεργασία του επικεφαλής τουλάχιστον των ενόπλων με τον πλοίαρχο καθόλη τη διέλευση-πλου. Προκύπτει αβίαστα. Έτσι για προβληματισμό στη προετοιμασία των Υπ.Αποφάσεων που έπονται θα επιθυμούσαμε να θέσουμε το ερώτημα Σε τι γλώσσα θα επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή συνεργασία;; Πρέπει λοιπόν να πληρούν οι ένοπλοι κριτήρια επικοινωνιακά; Η εξοικείωσή τους σε τι γλώσσα θα γίνει; Μπορεί να γίνει με τη βοήθεια τρίτου;
2 Ιανουαρίου 2012, 18:42
N. Λ.άζαρης Μόνιμος Σύνδεσμος Απαιτείται η τροποποίηση ή καλύτερα η προσαρμογή του νόμου 2168/1993 ο οποίος προβλέπει Όπλα επί Ελληνικών πλοίων με απόφαση υπουργού εμπορικής ναυτιλίας (άρθρο 9 του νόμου 2168/1993)και ο οποίος δεν φαίνεται με σαφήνεια, να έχει ληφθεί υπόψη. Το κυριότερο που πρέπει να υπάρχει στον παραπάνω νόμο, είναι να προβλέπεται η αγορά, κατοχή και η διακίνηση φορητού οπλισμού στρατιωτικών προδιαγραφών, δηλαδή πολεμικών τυφεκίων, για τέτοιου είδους επιχειρήσεις.
O τρόπος φύλαξης και οι διαδικασίες χρήσης του οπλισμού, θα πρέπει ν’αναφέρονται στο Σχέδιο Ασφαλείας του πλοίου.
Ο Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ κυβερνήτη και προσωπικού ασφάλειας τοποθετείται μεν σωστά με βάση την διεθνή συνθήκη για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα,(Safety Of Life At Sea, SOLAS) και τον διεθνή κώδικα ασφαλείας λιμένων και πλοίων, ISPS. Δεν αμφισβητείται η εξουσία του κυβερνήτη επί του πλοίου.
Η τακτική χρησιμοποίηση του οπλισμού είναι αρμοδιότητα του επικεφαλής των ένοπλων φρουρών. Η σχεδίαση της άμυνας του πλοίου κατά τη διέλευσή του από επικίνδυνη περιοχή με εφαρμογή ακολουθητέων κανόνων εμπλοκής και χρήσης βίας, πρέπει να προηγείται με την συμμετοχή του κυβερνήτη, ώστε να είναι ενήμερος και σύμφωνος με τον τρόπο αντίδρασης σε κάθε περίπτωση.
Θα πρέπει να διευκρινισθεί όμως, ότι η χρήση οπλισμού για την αυτοάμυνα ή την προστασία τρίτου που κινδυνεύει άμεσα η ζωή του, από επιτιθέμενο που εφαρμόζει θανατηφόρα βία, γίνεται αυτεπάγγελτα.
2 Ιανουαρίου 2012, 02:14
Απόστολος Β Μόνιμος Σύνδεσμος Προτείνω εφόσον αιτιολογηθεί και δεν αντίκειται σε άλλη διάταξη, να παρέχεται στον πλοίαρχο η δυνατότητα χορήγησης άδειας χρήσης των όπλων για συντήρηση ή δοκιμαστική χρήση . Σκεφτείτε οι φρουροί να δούν τα όπλα σκουριασμένα ή τα εκρηκτικά ακατάλληλα όταν το πλοίο έχει εισέλθει πιά στην επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή. Δεν θα είναι αργά;
Ίσως είναι κατάλληλη στιγμή για θέσπιση του λεγόμενου security log book ως επίσημου βιβλίου-ημερολογίου του πλοίου για θέματα ασφαλείας έναντι έκνομων ενεργειών. Μια τέτοια σχετική εγγραφή όπου θα περιγράφεται π.χ. η επιβίβαση και η ταυτότητα των ενόπλων, η είσοδος και το είδος των όπλων και των εκρηκτικών ή παράδοσή τους στους ενόπλους φρουρούς, ίσως θα ήταν εγκληματικό να γραφόταν στο επίσημο ημερολόγιο γεφύρας, όπου θα υπάρχει και πρόσβαση από πολλούς εν προκειμένω «αναρμόδιους» ή και ενδεχόμενους πληροφοριοδότες των πειρατών . Από την άλλη πάλι μια τέτοια εγγραφή θα ήταν απαραίτητο να υπάρχει, αφού δεν μπορούμε να φανταστούμε τι είναι πλέον δυνατόν να συμβεί, όταν υπάρχουν όπλα στο πλοίο τα οποία δεν ευρίσκονται υπό την κατοχή – φύλαξη του πλοιάρχου. Ακόμη και η ατομική χρέωση οπλισμού θα μπορούσε να καταγραφεί εκεί, για να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες αργότερα είτε άσκοπης, είτε επιζήμιας χρήσης οπλισμού. Σκεφτείτε την άσκοπη χρήση όπλων κατά ναυαγών ή προσφύγων… Αλλά και τι θα ακολουθήσει εάν αυτό ανακαλυφθεί ή καταγγελθεί εκ των υστέρων …
22 Δεκεμβρίου 2011, 20:05
Χ. Τσιαχρής Μόνιμος Σύνδεσμος Για ποιόν λόγο δεν επιτρέπεται στους ιδιώτες φρουρούς να φέρουν τα όπλα σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ειδικά όσο το πλοίο βρίσκεται σε διεθνή ύδατα; Είναι δυνατό η εξοικείωση των φρουρών με τον οπλισμό που φέρει το κάθε πλοίο και η συντήρησή του να γίνεται κατά τη διέλευση από επικίνδυνες περιοχές; Η επίδειξη και μόνο του οπλισμού – χωρίς τη χρήση του – αποτελεί μέσο που αποτρέπει τις επιθέσεις πειρατών.
Εφόσον υπάρξει η κατάλληλη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των ιδιωτών φρουρών, ειδικά σε θέματα κανόνων εμπλοκής και νόμιμης άμυνας, και με δεδομένο ότι ο κάθε ιδιώτης φρουρός ευθύνεται ατομικά για κάθε παράβαση του νόμου (π.χ. παραβίαση εγκεκριμένων κανόνων εμπλοκής, υπέρβαση του δικαιώματος νόμιμης άμυνας) θεωρώ ότι οι ομάδες ασφαλείας θα έπρεπε να χρεώνονται τον ατομικό οπλισμό τους με την είσοδό τους στο πλοίο.
Ο αρχηγός της ομάδας ασφαλείας θα πρέπει να ενημερώνει τον πλοίαρχο για την επικείμενη χρήση των όπλων για την αντιμετώπιση πειρατικής επίθεσης και όχι να αναμένει εντολές από αυτόν. Δεν είναι δυνατό να αναμένουμε από τον πλοίαρχο να έχει γνώσεις τακτικής. Αυτή είναι δουλειά της ομάδας ασφαλείας που λογοδοτεί στον πλοιοκτήτη. Ο πλοίαρχος θα πρέπει να έχει διαφορετικές αρμοδιότητες, όπως η παροχή διοικητικής μέριμνας στην ομάδα ασφαλείας και η άσκηση των καθηκόντων του που προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία σε περίπτωση που διαπραχθεί έγκλημα από ιδιώτη φρουρό.
22 Δεκεμβρίου 2011, 15:39
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ Μόνιμος Σύνδεσμος Η εντολή για χρήση όπλων σε περιοχές υψηλού ρίσκου, θα πρέπει να δίδεται από τον επικεφαλή της ομάδας ασφαλείας, ο οποίος θα ορίζεται στην άδεια του αρχηγείου του Λ.Σ
Ο πλοίαρχος είναι άσχετος με security και reaction και σίγουρα θα δώσει λάθος εντολές, με αποτέλεσμα να «χαθεί» το πλοίο.
Αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι σήμερα οι ομάδες ασφαλείας κλειδώνουν τους πλοιάρχους μαζί με το πλήρωμα σε safe romm και αναλαμβάνουν τον πλήρη έλεγχο του πλοίου…
22 Δεκεμβρίου 2011, 09:13
ανώνυμος Μόνιμος Σύνδεσμος Δεν υπάρχει περιοχή στον Ινδικό ωκεανό που να ΜΗΝ θεωρείται υψηλού κινδύνου. Αλλά και χαμηλού κινδύνου να είναι, τα όπλα θα είναι κλειδωμένα; Και τα όπλα, πότε θα δοκιμαστούν;
Επίσης, υπάρχει συντακτικό λάθος στην φράση «στη βάση διατιθέμενων στοιχείων». Το σωστό είναι «βάσει διατιθέμενων στοιχείων». Δοτική θέλει, όχι αιτιατική, διότι δεν βγαίνει νόημα. Εκτός και εάν μιλά για κάποια βάση (δεδομένων) που είναι αποθηκευμένα τα στοιχεία.
22 Δεκεμβρίου 2011, 00:13
χαχογλου σπυριδων Μόνιμος Σύνδεσμος πιστευω προσωπικα , οτι στις λεγομενες επικινδυνες ζωνες , θα πρεπει να υπαρχει περιπολο εντος του πλοιου , οπως και οπλοκατοχη (την ωρα της υπηρεσιας) για παν ενδεχομενο.
αν ειναι κλειδωμενα ….
21 Δεκεμβρίου 2011, 23:16
Ευθύμιος Μαργαρίτης Μόνιμος Σύνδεσμος Λόγω της σοβαρότητας του θέματος της οπλοφορίας, θεωρώ απαραίτητα τα κάτωθι για τους υποψήφιους φρουρούς:
1- Να έχουν απολυτήριο από τον Ε.Σ. με ένδειξη ικανότητας Ι-1.
2- Να φέρουν την ελληνική υπηκοότητα.
3- Να υπάρχει απόδειξη της εκπαίδευσης τους σε χρήση οπλισμού (πχ προϋπηρεσία σε ειδικές δυνάμεις), διαφορετικά να εκπαιδεύονται με ευθύνη του πλοιοκτήτη και την έγκριση της καταλληλότητας της εκπαίδευσης από αρμόδια Δημόσια υπηρεσία (πχ ΔΥΚ, Ε.Α.).
21 Δεκεμβρίου 2011, 21:09
capt. Γιάννης Γ Μόνιμος Σύνδεσμος Εδω ειναι το οξύμωρον της ολης υπόθεσης.
Με τι κριτίριο και με τι στρατιωτική εμπειρεία θα διατάξει ο Πλοίαρχος το «Αρξατε Πύρ»???.
Ποιά θα ειναι η Νομική κάλυψη του Πλοιάρχου?, οι ευθύνες της εν Ελλάδι διαχειρίστριας εταιρείας σε περίπτωση που πάει κάτι στραβά?
Αν Ω! μη γένοιτο κατά την διάρκεια της ενοπλης σύγκρουσης μεταξύ φρουρών και πειρατών υπάρξουν θύματα (νεκροί).
Αν σκοτωθούν Ελληνες?
Πώς θα αντιμετωπίσει τις οικογένειές τους και ειδικά αν ειναι και συντοπίτες?
Πέραν της οποιας εδώ τηλεκανιβαλλικής απο τους τηλε-εισαγγελείς και τηλε-δικαστές επι παντός επισητού, σε περίπτωση απώλειας ανθρωπων πως προστατεύεται ο Πλοίαρχος και οι εδω διαχειριστές της εταιρείας για τον Πλοιαρχό τους, απο την εκτόξευση μιας κατηγορίας κάποιου τυπου …..// Ο Πλοίαρχος βιάστηκε, δεν εκτίμησε σωστά τον κίνδυνο, ο Πλοίαρχος φοβήθηκε, και ενα σωρό άλλα???.
21 Δεκεμβρίου 2011, 18:00
Αναστάσιος Φέγγος Μόνιμος Σύνδεσμος Δεν προσδιορίζονται :
α. Κανόνες εμπλοκής για τη χρήση των όπλων και πυρομαχικών
β. Δίκαιο που θα διέπει πλοία που έχουν Ελληνική σημαία ή περνάν από τα χωρικά ύδατα και κάνουν χρήση οπλισμού
γ. Κανόνες περίθαλψης και ενταφιασμού των θυμάτων σε περίπτωση εμπλοκής
δ. Κανόνες αποθήκευσης των πυρομαχικών σύμφωνα με κάποια πρότυπα (πχ ΝΑΤΟ)
ε. Ευθύνες σε περίπτωση ατυχήματος από την άσκοπη χρήση ή αποθήκευση των πυρομαχικών και εκρηκτικών υλών και σχέση του Ελληνικού Δημοσίου με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Προτείνω την αναγραφή στο νομοσχέδιο ότι: «η χρήση του οπλισμού – πυρομαχικών περισυλλογής τραυματιών και ενταφιασμού θα διέπεται από τους κανόνες εμπλοκής που έχει εγκρίνει το Ελληνικό έθνος κατά τη συμμετοχή του σε ειρηνευτικές αποστολές και έχουν εγκριθεί από το ΝΑΤΟ» και επίσης ότι «διεκδικήσεις ασφαλιστικών εταιρειών κατά του Ελληνικού δημοσίου θα εκδικάζονται με βάση το Ελληνικό δίκαιο και θα βαρύνουν τις πλοιοκτήτριες εταιρείες»
21 Δεκεμβρίου 2011, 16:01
Γεώργιος Τσεργούλας Μόνιμος Σύνδεσμος Καλησπέρα σας..Καταρχήν, θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα των ιδιωτών φρουρών και συγκεκριμένα στα προσόντα που θα πρέπει να διαθέτουν στις επικείμενες προκηρύξεις.Απαιτείται έλεγχος των στοιχείων τους και κατάλληλη εκπαίδευση/ενημέρωση από κατάλληλες αστυνομικές αρχές για να αποφευχθεί τυχόν επεισόδιο διεθνούς κλίμακας(χρήση όπλων ανευ άδειας και χωρίς προφανή λόγο) και προδοσίας εναντίον του πλοίου..
Επιπλέον, πρέπει να οριστούν οι λεγόμενοι κανόνες εμπλοκής:θα πρέπει να εξεταστεί το αν θα πρέπει να βάλλουν εναντίον τρομοκρατών εφόσον βάλλουν πρώτα αυτοί κλπ.
21 Δεκεμβρίου 2011, 16:25
ΔΟΓΙΒΑΝΗς ΓΕΩΡΓΙΟς Μόνιμος Σύνδεσμος Στο συγκεκριμενο αρθρο,η παραγραφος 4 δεν μπορει να γινει κατανοητη δεν μπορει δε και να ανταποκριθει στην πραγματικοτητα.
Η πραγματικοτητα ειναι οτι ο διαπλους ενος πλοιου απο περιοχες ,τις επονομαζομενες high risk,εκθετει το πλοιο και το πληρωμα αυτου σε μη αναγνωσιμους εκ των προτερω κινδυνους.
Αυτο απλα σημαινει οτι το σκαφος-φορτιο, το πληρωμα και φυσικα η ομαδα ασφαλειας,ειναι εκτεθειμενα τα ανωτερω υποσυνολα, σε μια μορφη απειλης η οποια δεν εχει καθορισμενη δομη,σχεδιο δρασης χρονικη και τοπικη συνηθεια.
Αυτο στην στρατιωτικη ορολογια ονομαζεται swarming.
H ανωτερω τακτικη ειναι παλαιοτατη,ενα ακριβες στιγμιοτυπο αυτης αποτελει η εφιππος περικυκλωτικη κινηση των ινδιανων εναντια στα κονβου των πιονερων στην βορειο αμερικη.
Δεν ειναι λοιπον κατανοητο ποια αρχη και υπο το πρισμα ποιας αιτιας και δικαιολογιας θα απαγορευσει την χρηση οπλισμου απο ομαδα ασφαλειας οταν το συνοδευομενο σκαφος υπο αυτην, δεχθει επιθεση ΜΗ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΤΟΠΙΚΑ και ΧΡΟΝΙΚΑ.
Αυτο μπορει να γινει μονο οταν υπαρχει μια και μονη προυποθεση.
Η εκ του συνεγγυς συνοδεια απο πολεμικη μοιρα με καθορισμενους κανονες διαπλου και εμπλοκης στις οποιες ωφειλει να συνταχθει το συνολο των υποσυνολων που συνιστουν πλοιο στην δεδομενη στιγμη.
Αυτες οι συνοδειες ομως ειναι ελαχιστο ποσοστο στο συνολο των διελευσεων στις περιοχες ειδικα του αραβικου κολπου-ερυθρας θαλασσης και ινδικου ωκεανου.
Η περιπτωση της δυτικης αφρικης ειναι ιδιαζουσα και πρεπει να τυχει πλεον λεπτομερεστατης εξετασης.
Η διελευση απο επικινδυνη ζωνη με τυπικη παρακολουθηση του διαπλου του πλοιου σε καμμια περιπτωση δεν εξασφαλιζει τα υποσυνολα που συνιστουν το πλοιο ειναι δε η συνηθης μεθοδος, ο ΛΟΓΟς και η ΑΙΤΙΑ που οδηγησαν στην ενοπλη συνοδεια.
Ο πλοιαρχος του πλοιου απολυτως αρχων αυτου εχει ναυτικη παιδεια,απολυτως σεβαστη και αναγνωρισμενη, ουχι ομως πολεμικη.
Πιθανες εξαιρεσεις επιβεβαιωνουν τον κανονα.
Επομενως και με γνωμωνα οτι η ομας ασφαλειας λειτουργει δια την προστασια και της ζωης του πλοιαρχου, τι θα γινει αν ο πλοιαρχος φοβουμενος δωσει εντολη πυρων ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΥΤΟς! ΚΡΙΝΕΙ???
Με ποια καταρτιση?
Ειναι γνωστα στους παρεικουντες την Ιερουσαλημ , περιστατικα οπου πολλοι αξιωματικοι γεφυρας, οντως ικανοτατοι ναυσιπλοοι, λιγοψυχησαν μπροστα σε βολες απο πειρατικα οπλα ή την παρουσια των γνωστων σκιφφ.
Εξ ου και ο λογος της οργανωσης του λεγομενου δωματιου ασφαλειας ή citadel.
————
Σε καθε περιπτωση στην διαθεση σας λογω και στενοτητος του χωρου μεσω του email.
Μετα τιμης
Δογιβανης Γεωργιος
ε.α υπαξ.στρατου ξηρας.
21 Δεκεμβρίου 2011, 14:54
Ε ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Μόνιμος Σύνδεσμος Ο νόμος πρέπει να γίνει σαφέστερος. Πρέπει να γίνει διάκριση της χρήσεως των όπλων, υπό την έννοια ότι δύνανται να φέρονται από τους επιφορτισμένους άνδρες ή γυναίκες του πληρώματος και της χρήσεως υπό στενή εννοία, δηλ. της βολής εναντίον επιτιθέμενων στόχων. Είναι προφανές ότι, εφόσον το πλοίο διέρχεται από επικίνδυνα νερά, η χρήση υπό την πρώτη έννοια πρέπει να είναι ελεύθερη. Η βολή εναντίον προσώπων ή πλοίων πρέπει να επιτρέπεται υπό πολύ αυστηρότερες προϋποθέσεις.
Η απαγόρευση συντήρησης δεν είναι ορθή. Πρεπει να είναι επιτρεπτή οποτεδήποτε κρίνει ο πλοίαρχος. Η απαγόρευση απλώς δηλώνει αδικαιολόγητο φοβικό σύνδρομο.
Εκεί που πρέπει να αποδοθεί ιδιαίτερη σημασία είναι η εκπαίδευση, η επάρκεια και η εν γένει ορθή επιλογή των φρουρών, κάτι που, όμως, αποτελεί περισσότερο ευθύνη των πλοιοκτητών και όχι του νομοθέτη. Καλό πάντως θα ήταν να επέμβει ρυθμιστικά, αλλά χωρίς υπερβολές, ο νομοθέτης στο συγκεκριμένο ζήτημα.
21 Δεκεμβρίου 2011, 13:42
Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Μόνιμος Σύνδεσμος Η παρ. 4 καταργεί ουσιαστικά εν μέρει το άρ. 22 ΠΚ περί αμύνης: ο καθένας έχει δικαίωμα να αμυνθή υπέρ του εαυτού του ή να τριταμυνθή. Δεν προκύπτει όμως επαρκής λόγος απόκλισης από τα γενικώς παραδεδεγμένα. Πρακτικά, αν το πλοίο δεχθή επίθεση και έχει απαγορευθή η χρήση των όπλων, οι φρουροί θα κάτσουν να τους συλλάβουν ή να τους σκοτώσουν; Αυτό δεν είναι αξιώσιμο.
Προτείνω την διαγραφή.
21 Δεκεμβρίου 2011, 12:30
Ιωάννης Χάψος Μόνιμος Σύνδεσμος Όταν το πλοίο καταπλεύσει σε λιμάνι που από τη νομοθεσία του απαγορεύεται η ύπαρξη όπλων επί εμπορικών πλοίων, πώς θα αντιμετωπιστεί από τον Κυβερνήτη?
Αν σε ανάλογο λιμάνι ολοκληρώνεται η επιμίσθωση της ομάδος ένοπλων φρουρών και απαιτείται η αποβίβασή τους για επιστροφή στη «βάση» τους, τα όπλα θα παραμείνουν επί του πλοίου εφόσον τους απαγορευτεί (προφανώς) να φέρουν οπλισμό κατά την επιστροφή τους, ή θα τα πετάνε στη θάλασσα πριν τον είσπλου στο λιμάνι, κατά τη συνήθη πρακτική που εφαρμόζεται και σήμερα?
21 Δεκεμβρίου 2011, 00:59
Μάνος Μόνιμος Σύνδεσμος Πιστεύω ότι πρέπει όταν το πλοίο είναι σε περιοχή υψηλού κινδύνου να μπορούν οι φρουροί να είναι σε ετοιμότητα. Η πειρατεία εκδηλώνεται πολύ γρήγορα οπότε δε μπορεί εκείνη την ώρα να ψάχνουν στο σεντουκι τα όπλα. Επίσης πρέπει να προβλέψετε τι θα γίνει αν ο καπετάνιος μετά την εκδήλωση πειρατείας δεν είναι σε θέση να δώσει εντολές στους φρουρούς. Τι θα κάνουν αυτοί? ποιανού οδηγίες θα πάρουν?
20 Δεκεμβρίου 2011, 23:31
Ν.Νικολιάς. Μόνιμος Σύνδεσμος 1…( και ενεργούν μετά από εντολή του,) να τροποποιηθεί σε….ενεργούν με την συγκατάθεση του. Η έκφραση προϋποθέτει διαβούλευση μεταξύ του επικεφαλής της ομάδας ασφαλείας και του Πλοιάρχου.
2.(Τα όπλα και τα πυρομαχικά) να προστεθεί…και λοιπός φορητός εξοπλισμός ασφαλείας…
3…( δεν επιτρέπεται ) να αντικατασταθεί με την έκφραση…»συνιστάται να αποφεύγεται», ώστε να μην είναι απολύτως απαγορευτική διάταξη.
20 Δεκεμβρίου 2011, 14:32
κτιστακης γιωργος Μόνιμος Σύνδεσμος ειναι ενα λεπτο ζητημα παρολα αυτα ομως καλο θα ηταν να μην απαγορευεται η συντηρηση οταν το πλοιο δεν διατρεχει οποιοδηποτε κινδυνο και αφου θα υπαρχουν ατομα για την φυλαξη του καλο θα ηταν τον <> να τον εχουν επανω τους
μην ξεχναμε οτι σε τετοιες καταστασεις ο χρονος αντιδρασεις παιζει ρολο
----
----