ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΑΘΗΝΑ
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα να βρει μαζική ανταπόκριση το κάλεσμα της ΑΣΓΜΕ, για τείχος λαϊκής ταξικής αλληλεγγύης, για κανένα παιδί χωρίς φαγητό
Αυξάνονται δραματικά τα κρούσματα υποσιτισμού στα σχολεία της Αθήνας.
Δεκάδες παιδιά από τις λαϊκές γειτονιές της Αθήνας πηγαίνουν στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία ατάιστα με μόνη τους ελπίδα να βρουν εκεί ένα πιάτο φαγητό, δείγμα της πείνας που άρχισε να θερίζει τις λαϊκές οικογένειες.Συγκεκριμένα, στο Δημοτικό Βρεφοκομείο της Αθήνας (ΔΒΑ, έχει την ευθύνη για τους παιδικούς σταθμούς του δήμου, έχει μαγειρεία απ' όπου στέλνει φαγητό στα νήπια) κατατέθηκαν νέα αιτήματα από Δημοτικά και Νηπιαγωγεία να στείλει φαγητό να σιτιστούν μαθητές τους.
Στα υπομνήματα γράφεται χαρακτηριστικά: «(...) να δοθεί βοήθεια σε ένα παιδί του σχολείου μας που φοιτά στην πρώτη τάξη και υποστίζεται. Ο μπαμπάς είναι άνεργος και παίρνει φαρμακευτική αγωγή για το λόγο ότι έχει επιληπτικές κρίσεις. Η οικογένεια έχει άλλα δυο παιδιά προσχολικής ηλικίας και μένει σε διαμέρισμα το οποίο δεν έχει ηλεκτρικό ρεύμα, ούτε νερό».
Και σε άλλο: «Σας ενημερώνουμε ότι το φαγητό που μας στέλνετε για μαθητές/τριες του 32ου Δημοτικού Σχολείου και του 38ου Νηπιαγωγείου (12 συνολικά μερίδες) δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του σχολείου μας.
Επιλέξαμε οι μερίδες αυτές να μοιραστούν στα παιδιά που παραμένουν στο Ολοήμερο, πέραν του κανονικού ωραρίου, τα οποία είχαν μεγάλη ανάγκη.
Στη συνέχεια διαπιστώσαμε ότι μας χρειάζονται επιπλέον 15 μερίδες τουλάχιστον για να καλύψουμε σε ένα βαθμό και τις ανάγκες των υπόλοιπων παιδιών, τα οποία προέρχονται ως γνωστόν από οικογένειες με σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα».
Τα νέα αιτήματα αφορούν συνολικά 91 επιπλέον μερίδες σίτισης και μοιράζονται ως εξής:
135ο Δημοτικό Σχολείο (Γκύζη) αιτήματα για τρεις μερίδες.
45ο Δημοτικό (Ανω Κυψέλη) πέντε μερίδες.
50ό Δημοτικό (Πλ. Αττικής) δέκα μερίδες.
108ο Δημοτικό (Κάτω Πατήσια) δώδεκα μερίδες.
150ό Δημοτικό (Πλ. Αττικής) πέντε μερίδες.
25ο Νηπιαγωγείο (Πολύγωνο) τέσσερις μερίδες.
111ο Δημοτικό (Γκύζη) οκτώ μερίδες.
115ο Δημοτικό (Ερυθρός Σταυρός) δώδεκα μερίδες.
10ο Δημοτικό (Αμπελόκηποι) δύο μερίδες.
40ό Δημοτικό (Γκύζη) δεκαπέντε μερίδες.
132ο Δημοτικό και 38ο Νηπιαγωγείο (Κάτω Πατήσια) επιπλέον δεκαπέντε μερίδες.
Τα αιτήματα αυτά προστίθενται σε όσα συγκεντρώθηκαν το προηγούμενο δίμηνο στο ΔΒΑ, πάλι για να ταϊστούν υποσιτισμένα παιδιά, από τα εξής σχολεία:
36ο Δημοτικό Σχολείο (Λόφος Στρέφη), αίτημα για 6 μερίδες.
49ο Δημοτικό (Θησείο), 25 μερίδες.
66ο Δημοτικό (Ακαδημία Πλάτωνα), 20 μερίδες.
127ο Δημοτικό (Κολωνός), 6 μερίδες.
74ο Νηπιαγωγείο και 24ο Δημοτικό (Κάτω Πατήσια), 4 μερίδες.
110ο Νηπιαγωγείο και 44ο-152ο Δημοτικό (Τρεις Γέφυρες), 3 με 4 μερίδες.
62ο Νηπιαγωγείο και 48ο Δημοτικό (Κάτω Πατήσια), 10 μερίδες.
38ο-81ο Νηπιαγωγείο και 65ο-112ο Δημοτικό (Γκράβα), 10 μερίδες.
142ο Νηπιαγωγείο και 79ο Δημοτικό (πλατεία Κολιάτσου), 10 μερίδες.
109ο Δημοτικό (Κάτω Πατήσια), 3 μερίδες.
35ο Δημοτικό (Εξάρχεια), 8 μερίδες.
Πλέον το Βρεφοκομείο διανέμει σε καθημερινή βάση περίπου 220 μερίδες φαγητού σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, φαίνεται όμως ότι φτάνει στα όρια των δυνατοτήτων του, ενώ τα αιτήματα διαρκώς αυξάνονται. Σημειωτέον ότι με τις κοινωνικές ανάγκες να αυξάνονται η προσκείμενη σε ΠΑΣΟΚ/ΔΗΜΑΡ/Οικολόγους δημοτική αρχή της Αθήνας για το ΔΒΑ το 2011 προϋπολόγισε 43 εκατ. ευρώ (μέχρι στιγμής αποδόθηκαν μόλις 25), για το 2012 προϋπολογίζει 32, δηλαδή μείον 11 εκατομμύρια από τα προϋπολογισμένα του 2011.
Στη Θεσσαλονίκη
Ταυτόχρονα, όπως προέκυψε μετά από περιοδεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, ο υποσιτισμός απλώνεται και στη συμπρωτεύουσα. Π.χ. το 54ο Δημοτικό Σχολείο ζητά παροχή 5 μερίδων φαγητού σε καθημερινή βάση.
Στο 59ο και 61ο Δημοτικό ήδη δίνονται 11 και 6 μερίδες φαγητού, αντίστοιχα, από την εκκλησία. Απαντώντας σε έγγραφο του Δήμου Θεσσαλονίκης, που στάλθηκε σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία και ζητά να δηλωθεί αριθμός παιδιών που χρήζουν παροχής κολατσιού, το 44ο Δημοτικό ζητά 20 μερίδες.
Στο Διαπολιτισμικό Σχολείο, στη γειτονιά της Ξηροκρήνης, υπήρξε κρούσμα παιδιού με συμπτώματα ζάλης, λόγω υποσιτισμού, και παιδιού που μάζευε ψίχουλα από το φαγητό συμμαθητή του.
Οι 2 μερίδες που διατίθενται από την εκκλησία χωρίζονται σε 4-5 και δίνονται σε κάποιους μαθητές, αλλά οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες.
Ο διευθυντής, σε σχέση με το έγγραφο του δήμου, εκτιμά ότι υπάρχει ανάγκη να δίνεται κολατσιό σε όλα τα παιδιά.
Στο στόχαστρο η προσχολική ηλικία
Η προσχολική ηλικία σαν χώρος «επένδυσης» βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διοργάνωσε ο ΟΟΣΑ χτες και προχτές στο Οσλο με θέμα:
«Ξεκινώντας δυνατά: Εφαρμόζοντας πολιτικές για υψηλής ποιότητας Εκπαίδευση και Φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία».Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ιμπεριαλιστικός οργανισμός ο οποίος χαράσσει πολιτικές για λογαριασμό των μονοπωλίων, ασχολείται με το ζήτημα της εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία.
Εχει εκπονήσει σχετικές μελέτες και στο παρελθόν, καταλήγοντας ότι το να επενδύουν τα κράτη σε δομές εκπαίδευσης και πρόνοιας στην πρώιμη παιδική ηλικία αποφέρει κέρδη καθώς - όπως διαπιστώνει μεταξύ άλλων - είναι φτηνότερη η κατάρτιση όταν ξεκινά νωρίς, ακόμα κι αν παραβιάζονται τα όρια του παιδικού ψυχισμού.
Ο ΟΟΣΑ εξηγεί γιατί αναφέρεται στην εκπαίδευση και πρόνοια στην προσχολική ηλικία με τον όρο «επένδυση», σημειώνοντας ότι αποφέρει προσωπικά και κοινωνικά οφέλη όπως προώθηση του εθελοντισμού, μειωμένη εγκληματικότητα, «διεύρυνση της φορολογικής βάσης» ,
καθώς, όπως εξηγεί, καλύτερες υπηρεσίες προσχολικής αγωγής σημαίνουν περισσότερες γυναίκες εργαζόμενες και περισσότεροι φορολογούμενοι.
Μάλιστα, στα συνοδευτικά κείμενα της συνάντησης του Οσλο παραθέτει και... πίνακες όπου αποτυπώνονται πόσα δολάρια αποφέρει κάθε δολάριο που επενδύεται στην πρώιμη παιδική ηλικία.
Στην παραπάνω συζήτηση, την Ελλάδα εκπροσώπησε η υφυπουργός Παιδείας Ευ. Χριστοφιλοπούλου που τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η μεταρρύθμιση στην παιδεία «είναι και ευκταία και εφικτή σε περιόδους κρίσης» εκφράζοντας τη βούληση για αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και επένδυση στο «νέο σχολείο».
Εκφράζοντας δηλαδή την πολιτική της κυβέρνησης που πτωχεύει και την Παιδεία όπως και τα λαϊκά νοικοκυριά και παράλληλα προωθεί τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις.