απο την στήλη "ΕΠΩΝΎΜΩΣ"
της Αθηνάς Ζύμαρη
Με αποφασιστικότητα, η τρικομματική κυβέρνηση του μαύρου μετώπου συνεχίζει τις διαδικασίες που είχαν αρχίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις της πλουτοκρατίας, για την παράδοση ολόκληρου του λιμανιού του Πειραιά στα σαγόνια των μονοπωλίων, στήνοντας ένα τρελό «φαγοπότι» για λογαριασμό των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας, των συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και για τις μεγαλοκατασκευαστικές εταιρείες, την ώρα που με δυσβάσταχτα μέτρα φορτώνει την καπιταλιστική κρίση στις πλάτες του λαού.
Οι σχεδιασμοί περιέχονται στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα» του ΟΛΠ ΑΕ, του οποίου η δαπάνη ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ και προωθεί γνωστές προτεραιότητες των εφοπλιστών και των τουριστικών ομίλων για τη δημιουργία υποδομών διευκόλυνσης του ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων, για ξενοδοχεία πολυτελείας και κέντρα συνεδριακού τουρισμού, για ιδιωτική εκμετάλλευση όλης της παραθαλάσσιας περιοχής του Πειραιά.
Το «αναπτυξιακό πρόγραμμα» είναι συνέχεια της εγκληματικής πολιτικής της ιδιωτικοποίησης της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ και παράδοσής της στο κινεζικό μονοπώλιο COSCO. Υπηρετεί το στρατηγικό σχεδιασμό της άρχουσας τάξης για ανάδειξη της χώρας σε κόμβο των δικτύων μεταφοράς και ενέργειας. Από την άλλη, ο μόλος της ΔΕΗ στο Κερατσίνι και η έκταση του Ικονίου μετατράπηκαν σε car terminal» (χώρος εναπόθεσης των οχημάτων).
Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχει καταδικαστεί σε συρρίκνωση, με τους εργάτες της να έχουν να δουν μεροκάματο εδώ και δύο χρόνια και οι μικρές επιχειρήσεις που είχαν σχέση με τη Ζώνη να έχουν κλείσει. Εκλεισε ακόμα και το ΣΙΛΟ σιτηρών, το οποίο είναι ενταγμένο στον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας σε περιόδους κρίσης.
Η υλοποίηση αυτών των σχεδίων βαδίζει χέρι - χέρι με την κατεδάφιση των λαϊκών δικαιωμάτων και των εργατικών κατακτήσεων, τις απολύσεις, την επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία. Το ΣΕΜΠΟ παραδόθηκε στην COSCO «καθαρό» από εργασιακά δικαιώματα και τώρα το έχει καταντήσει η πολυεθνική σε γκέτο με εργασιακές σχέσεις και μισθούς «Κίνας».
Σε ανάλογο γκέτο έχει μετατραπεί και η κρουαζιέρα, αφού με την άρση του καμποτάζ, αφανίστηκαν και οι τελευταίες θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα από τα κρουαζιερόπλοια. Επιπλέον, αυτού του τύπου η «ανάπτυξη» του λιμανιού συμβαδίζει και με την παραπέρα αφαίμαξη του ήδη λεηλατημένου λαϊκού εισοδήματος, για να ενισχυθούν τα μονοπώλια.
Το 1 δισ. ευρώ του επενδυτικού προγράμματος από τις τσέπες του λαού θα πληρωθεί.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ είναι διακριτή η επιλογή που πρέπει να γίνει, ή με τα μονοπώλια ή με το λαό.
Το λιμάνι του Πειραιά και όλα τα λιμάνια της χώρας είναι στρατηγικής σημασίας, θα μπορούσαν να λειτουργούν για τις λαϊκές ανάγκες.
Ομως, στον καπιταλισμό λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη των εφοπλιστών και των μονοπωλίων.
Να γιατί λέμε ότι αυτή η ανάπτυξη που προβάλλει η κυβέρνηση είναι αντιλαϊκή, αφού δίνει τα πάντα στα μονοπώλια για να κερδοφορούν.
Για την εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα η διέξοδος, η λύση είναι η ιδιοκτησία των λιμανιών, στο 100%, να είναι κοινωνική, δηλαδή λιμάνια λαϊκή περιουσία.
Μόνο έτσι θα μπουν στην υπηρεσία του λαού, με εργαζόμενους με μόνιμη σταθερή εργασία, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Αυτή η λύση έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την εξουσία των μονοπωλίων, απαιτεί πάλη για την εργατική, λαϊκή εξουσία.