Ετοιμάζουν καράβια - στρατόπεδα με ένοπλους μισθοφόρους
Ετοιμο το νομοσχέδιο για την παρουσία «Ράμπο» στα πλοία στο όνομα της πειρατείας
"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ"
αναδημοσίευση
αναδημοσίευση
Το νέο νομοσχέδιο της συγκυβέρνησης του μαύρου μετώπου, που προβλέπει την παρουσία ένοπλων «Ράμπο» στα καράβια, υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής Αμυνας, Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη. Πρόσχημα είναι οι πειρατικές επιθέσεις που δέχονται εμπορικά πλοία στη θαλάσσια περιοχή της Σομαλίας, στον κόλπο του Αντεν.
Ομως, στην ουσία ικανοποιεί αξίωση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, γιατί ενισχύει την κερδοφορία του καθώς εξασφαλίζει την παραπέρα ένταση της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, χώρια το μερίδιό του από την έμμεση συμμετοχή του στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς που φουντώνουν στη συγκεκριμένη περιοχή με θύματα τους λαούς.
Ετσι, στο άρθρο 1 προβλέπεται: «Επιτρέπεται με άδεια που εκδίδεται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, η παροχή υπηρεσιών από μέχρι έξι ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε υπό ελληνική σημαία εμπορικό πλοίο που δεν εκτελεί πλόες θαλασσίων ενδομεταφορών, για άμυνα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από επιθέσεις που συνιστούν πειρατεία».
Οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί, όπως αναφέρεται στο ίδιο άρθρο, «πρέπει να αποτελούν προσωπικό εταιρείας που είναι εγκαταστημένη και λειτουργεί νομίμως σε κράτος - μέλος της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου».
Τώρα, τι ακριβώς εταιρείες είναι αυτές ουδείς γνωρίζει, ούτε δίνεται καμία συγκεκριμένη διευκρίνιση. Μάλιστα, σημειώνεται ότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, με τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων υπουργών, μπορεί να εγκρίνει την έκδοση άδειας και σε εταιρεία εγκατεστημένη σε οποιοδήποτε άλλο κράτος με προτίμηση σε αυτό «που συμμετέχει σε διεθνείς δράσεις για την καταπολέμηση της πειρατείας».
Στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση θα καθοριστούν οι ειδικότερες προϋποθέσεις για την έκδοση της άδειας, όπως «η εξασφάλιση της ασφάλειας του πλοίου και των επιβαινόντων σε σχέση με τον εξοπλισμό και τα διατιθέμενα μέσα του πλοίου», τα προσόντα των «Ράμπο», «ο τύπος και η ποσότητα των όπλων και των πυρομαχικών, ο εξοπλισμός αυτοπροστασίας και ενδοεπικοινωνιών, η ενημέρωση των αρμοδίων ελληνικών αρχών για το χρόνο ανάληψης των όπλων, τη χρήση αυτών και τα αποτελέσματα της χρήσης αυτών, τις υποχρεώσεις του πλοιάρχου ιδιαίτερα όσον αφορά στην εξοικείωση των ιδιωτών φρουρών επί του πλοίου και την καταγραφή της δραστηριότητάς τους επί αυτού (...) και κάθε άλλη αναγκαία σχετική λεπτομέρεια».
ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με δελτίο Τύπου τους τονίζουν ότι το νομοσχέδιο στρέφεται ευθέως ενάντια στην απόφαση του συνόλου των ναυτεργατών, των ναυτεργατικών Ενώσεων στη χώρα μας και διεθνώς, ότι ο εξοπλισμός των πλοίων με πυροβόλα θα επιδεινώσει την κατάσταση με θύματα τους ναυτεργάτες, τις ανθρώπινες ζωές.
Επισημαίνει ότι: «Παραβιάζονται σειρά διεθνών συμβάσεων για τη ναυτική εργασία, διευρύνεται το καθεστώς βίας, τρομοκρατίας, εργοδοτικής αυθαιρεσίας. Ενσωματώνεται ο εμπορικός στόλος όλο και πιο σφιχτά στα τυχοδιωκτικά σχέδια των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, σε συνθήκες όξυνσης των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών», για «τη ληστρική εκμετάλλευση των ναυτεργατών, των λαών, των πλουτοπαραγωγικών πηγών».
Τονίζουν ότι τις ένοπλες «αναμετρήσεις που διαρκώς επεκτείνονται, τα νέα θέατρα πολέμου που ετοιμάζονται σε Συρία, Ιράν, Αφγανιστάν, Πακιστάν κ.α.» «τις οργανώνουν, τις σχεδιάζουν και τις καθοδηγούν τα μονοπώλια και οι ιμπεριαλιστές» και όχι ο λαός της Σομαλίας που λιμοκτονεί.
Τα σωματεία χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιο «προβοκατόρικο και τυχοδιωκτικό» καθώς «θα δημιουργήσει νέα θύματα».
«Η εργατική τάξη - επισημαίνουν - και οι λαοί δεν είναι τροφή για τα κανόνια σας, για τα ληστρικά σχέδιά σας.
Επιβάλλεται να οργανωθούν, να αντισταθούν και να ανατρέψουν αυτή την κυβέρνηση του μαύρου μετώπου».
Σημειώνουν ότι η απεργία την 1η Δεκέμβρη πρέπει να σηματοδοτήσει την κλιμάκωση των αγώνων μέχρι την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Καλούν «το διεθνές συνδικαλιστικό κίνημα, ιδιαίτερα στις μεταφορές, να κηρύξει μποϊκοτάζ σε όποιο εμπορικό πλοίο χρησιμοποιεί ιδιωτικές ένοπλες δυνάμεις».