Ο ασφαλιστικός φορέας των ναυτικών λειτουργεί από το 1836 και τυπικά με τον Νόμο ΧΛΘ του 1861, μετά από προσωπική παρέμβαση της Βασίλισσας Αμαλίας που οραματίσθηκε ένα πρωτοποριακό για τα τότε δεδομένα εθνικό φορέα ασφάλισης για τους Έλληνες ναυτικούς.
Το ΝΑΤ άντεξε δύο Παγκόσμιους Πολέμους και την χρεοκοπία της Ελλάδας το 1893.Όμως τώρα, 150 χρόνια μετά την ίδρυση του, «πέφτει» στο βωμό της Τρόικας και της κυβέρνησης Παπανδρέου θυσιάζοντας τους Έλληνες ναυτικούς αλλά και τους 175 εργαζόμενους του ΝΑΤ οι οποίοι κινδυνεύουν με απόλυση, γιατί καταργούνται οι οργανικές θέσεις τους, αφού δεν θα υπάρχει το Ταμείο.
Οι άνθρωποι αυτοί κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο κυριολεκτικά, καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψε για εργασιακή εφεδρεία, όπως στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Την ίδια ώρα οι κυβερνώντες αδιαφορούν για την ασφάλιση και τις συντάξεις των απομάχων της θάλασσας και εν ενεργεία που πλήρωσαν τα πανάκριβα ένσημα και φέρνοντας το πολύτιμο ναυτιλιακό συνάλλαγμα στην πατρίδα.
Πλήρωσαν τα πανάκριβα ένσημα γνωρίζοντας πως θα υπάρχει το ΝΑΤ και ο Οίκος Ναύτου για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Δεν περίμεναν ότι θα καταλήξουν στο ΙΚΑ όπου είναι γνωστές οι συνθήκες λειτουργίας του…
Αν γνώριζαν ότι θα κατέληγαν στο ΙΚΑ, ενδεχομένως να μην περνούσαν μια ζωή στα καράβια μακριά από τις οικογένειες τους.
Πρόκειται για καραμπινάτη απάτη της ελληνικής Πολιτείας απέναντι στους ναυτικούς.
Δεν μπορεί η κυβέρνηση Παπανδρέου να λέει ότι θα τηρήσει τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει το ελληνικό κράτος (βλέπε σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά στους Κινέζους της Κόσκο για τα επόμενα 35 χρόνια) και από την άλλη να μην τηρεί τις υποχρεώσεις της προς τους Έλληνες πολίτες.
Δεν μπορεί ο Γιώργος Παπανδρέου να καταργήσει το «συμβόλαιο με το λαό» που είχε εμπνευστεί ο αείμνηστος ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ και πατέρας του Ανδρέας Παπανδρέου.
Πόσο μάλλον όταν αν δεν υπήρχε ο Ανδρέας Παπανδρέου, κάποιους από το ΠΑΣΟΚ, δεν θα τους ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας τους, όπως είχε εύστοχα δηλώσει ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Κατσιφάρας…