Επαναλαμβανόμενες 48ωρες Πανελλαδικές απεργίες, αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων,
με έναρξη τη 06.00 της Δευτέρας 17 Οκτωβρίου 2011 και λήξη τη 06.00 της Τετάρτης 19 Οκτωβρίου 2011.
Την Τρίτη 18 Οκτωβρίου, θα συνεδριάσει και πάλι, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ ,
για να αποφασίσει για την επόμενη 48ωρη !
Στην ανακοίνωση της Πανελλλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας τονίζεται ό,τι :
«Η διοίκηση της Ομοσπονδίας πραγματοποίησε τις προηγούμενες μέρες, σειρά επαφών με Πολιτικά Κόμματα της χώρας, στην προσπάθεια αναζήτησης λύσεων στα οξυμένα, χρόνια και δίκαια αιτήματα των Ελλήνων ναυτεργατών, αλλά και για την ολομέτωπη επίθεση από την Κυβέρνηση στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματά τους, που κατεδαφίζονται με σειρά αποφάσεών της,
που βάλουν ευθέως τον πυρήνα των δικαιωμάτων αυτών».Είναι επίσης γνωστό, ότι η διοίκηση της ΠΝΟ προσδιόρισε ως γενεσιουργό αιτία των δεινών, που υφίστανται οι Έλληνες ναυτεργάτες, όπως άλλωστε και όλοι οι εργαζόμενοι του χερσαίου χώρου, την υπαγωγή ουσιαστικά της Ελλάδος υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο, δηλ. Ευρωπαϊκό Μηχανισμό στήριξης – ΔΝΤ – (Μνημόνιο – Ν. 3845/06-05-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν. 3986/2011)»
Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα αιτήματα που διατυπώθηκαν στην από 29-9-2011 Εξώδικη Δήλωση της ΠΝΟ προς τους αρμόδιο και συναρμόδιο Υπουργούς, καθώς και στις εργοδοτικές οργανώσεις και στο ΝΑΤ ήτοι :· Άμεση κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών των εργαζομένων που είναι η υπαγωγή της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης – ΔΝΤ – (Μνημόνιο – Ν. 3845/6-5-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν.3986/2011)
· Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων.
· Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Ο.Ν., με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
· Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.
· Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.
· Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.
· Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.
· Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ και η χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.
· Έξοδος από την στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες.
Εξάλλου , η ΠΝΟ υπογραμμίζει, πως, οι "Έλληνες ναυτεργάτες ενωμένοι σαν μια γροθιά είναι αποφασισμένοι να υπερασπισθούν δυναμικά τις κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από τη βάρβαρη και ανάλγητη επίθεση της Κυβέρνησης και να μην επιτρέψουν την εξαφάνιση ενός ολόκληρου επαγγελματικού κλάδου με ιστορία χιλιάδων ετών και προσφορά στο έθνος με το πολύτιμο συνάλλαγμά τους, αλλά και το ίδιο τους το αίμα για την πατρίδα»....