αναδημοσίευση
Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011
Απάντηση του Υπουργού κ. Παπουτσή, σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού ελέγχου σχετικά με την αγκυροβολία πλοίων στον όρμο Βατίκων Λακωνίας
ΘΕΜΑ: «Αγκυροβολία πλοίων στον όρμο Βατίκων ν. Λακωνίας»
Σε απάντηση της αριθ. 21073/01-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Β. Αποστολάτου, η οποία μας διαβιβάστηκε με το αριθ. 5974 Β/18-8-2011 έγγραφο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, και της αριθ. 21776/24-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Λ. Γρηγοράκου, οι οποίες κατατέθηκαν στη Βουλή των Ελλήνων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Στον όρμο Βατίκων πραγματοποιούνται αφίξεις πλοίων «IN TRANZIT», σύμφωνα με τα άρθρα 9-12 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης Βοιών, τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα 17 «Περί λεμβουχικών εργασιών» και το άρθρο 141 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, με σκοπό την παραλαβή τροφοεφοδίων, αλλαγή πληρωμάτων κ.λπ. Η δυνατότητα παραμονής των πλοίων αυτών στο αγκυροβόλιο δεν υπερβαίνει τις (24) εικοσιτέσσερις ώρες. Επίσης, με Απόφαση του Λιμενάρχη Νεάπολης Βοιών έχει απαγορευτεί η αγκυροβολία των πλοίων που εκτελούν λεμβουχικές εργασίες σε απόσταση μικρότερη των 2 ν.μ. από τις ακτές του όρμου Βατίκων.
2. Στον Κάβο Μαλέα, στα Κύθηρα και στην Ελαφόνησο διέρχονται καθημερινά πάνω από εκατόν πενήντα (150) πλοία.
Πολλά εξ αυτών, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 12 παρ. 7 του ν. 2960/2001 (Τελωνειακός Κώδικας), κάνουν χρήση του αγκυροβολίου για εικοσιτέσσερις ώρες, χωρίς την κατάθεση Δηλωτικού. Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιο πλοίο δηλώσει πρόθεση παραμονής πέραν των εικοσιτεσσάρων ωρών, μέσω ναυτικού πράκτορα, τηρείται η διαδικασία της ελευθεροκοινωνίας.
3. Επίσης, στον όρμο Βατίκων καταπλέουν πολλά πλοία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην ευαίσθητη περιοχή του Κάβου Μαλέα, καθώς αποτελεί αγκυροβόλιο και όρμο καταφυγής πλοίων, σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών.
4. Τα διερχόμενα «ΙΝ TRANΖIT» πλοία δεν υποχρεούνται στην καταβολή τελών αγκυροβολίας, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση αριθμ. 8122.1/03/04 ( ΦΕΚ 310 Β΄), καθώς απαλλάσσονται από την καταβολή δικαιωμάτων για τα Λιμενικά Ταμεία και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.
5. Όσον αφορά το θέμα της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος του όρμου Βατίκων από απόβλητα των προσεγγιζόντων σε αυτόν πλοίων, σύμφωνα με σχετική Αναφορά της Λιμενικής Αρχής Νεάπολης Βοιών, στην υπόψη θαλάσσια περιοχή κατά την τελευταία δεκαετία δεν έχει υπάρξει σοβαρό περιστατικό ρύπανσης.
Ωστόσο, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ευαισθητοποιημένη στα θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, έχει αναπτύξει ικανοποιητικό σύστημα αστυνόμευσης (εναέρια, πλωτά και χερσαία μέσα) και έχει δώσει οδηγίες προς τις Λιμενικές Αρχές για εντατικοποίηση των προβλεπόμενων ελέγχων στα πλοία που διέρχονται, καταπλέουν, προσεγγίζουν στις παράκτιες εγκαταστάσεις περιοχής τους και επιβολή – σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων – των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία κυρώσεων (ποινικών, διοικητικών, πειθαρχικών).
----------------------------------------------
Σχόλιο Σελίδας:
Φυσικά, οι κύριοι Αποστολάτος και Γρηγοράκος δεν πιστεύουμε ότι θα περίμεναν κάποια άλλη απάντηση από κάποιον τέως εκδιωχθέντα Υπουργό του πάλαι ποτέ Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας
Εξάλλου είναι γνωστή η "μέριμνα του" σε περιστατικά που έχρηζαν επείγουσες ενέργειες {π.χ. Σάμινα..}
Θα ήταν όμως πιο καθοριστικός εάν μας ανέφερε τον ακριβή αριθμό εποπτευόντων σκαφών, ελικοπτέρων, και λοιπών μέσων εποπτείας και όχι αόριστα και γενικά, όπως άλλωστε αόριστα και γενικά αλλά όμως κάθετα ενεργούν οι υπό την εποπτεία του δυνάμεις καταστολής σε διαδηλωτές και διαμαρτυρομένους πολίτες.
Η έλλειψη καυσίμων και η απουσία σκαφών είναι αρκετά γνωστή και δεν είναι η κατάλληλη περίοδος να αναζητήσουμε γιατί από ένα πτωχευμένο οικονομικά δημόσιο κορβανά.
Απλά όμως ,
ο κ. Υπουργός θα πρέπει να καταπιεί πια την γλώσσα της ημιμάθειας,
της απάθειας αλλά και της μεγαλοστομίας, που από κεκτημένη συνήθεια χρησιμοποιεί και να προσαρμοστεί με το νέο υποτακτικό ευρωπαϊκό πρόσωπο του ομότιμου του, κ. Υπουργού Οικονομικών της χώρας.
Επίσης καλό θα ήταν να πλεύσει και με κάποιο πλοίο κάποτε, μια και δεν το κατάφερε επί παλαιάς του θητείας, και να αγκυροβολήσει κάποια φορά για λίγο
με ισχυρούς βόρειους ανέμους στην εν θέματι περιοχή, απλά και μόνο για να διαπιστώσει,
εάν είναι επικίνδυνο για την περιοχή η όχι.
Τέλος , όσον αφορά τα χρονικά όρια αγκυροβολίου των "ΤΡΑΝΖΙΤ" 24 ωρών ,
τώρα αντιλαμβανόμεθα πλέον, γιατί με σβηστά τα AIS, αλλάζουν κάθε τρεις και λίγο αγκυροβόλιο κάποια πλοία, που παραμένουν στην περιοχή.
Με δυο λόγια εφαρμόζουν την γνωστή μέθοδο του Χότζα,
που για να απαλλαγεί από τις πολλές γνώμες
έφτιαξε το σπίτι πάνω στο κάρο
και το γύριζε όπως του έλεγαν, οι διάφοροι σύμβουλοι....
Άλλωστε , η παρούσα κυβέρνηση έχει αποκτήσει πλέον τεράστια εμπειρία
από διάφορους "συμβούλους" ντόπιους και ξένους η κατά την κοινή ρήση Ο.Φ.Α. {όπου φυσάει ο άνεμος....} .....
Αναρτήθηκε από Reporter στις 10:51 μ.μ.