αναδημοσίευση
Τρίτη, 16 Αυγούστου 2011
Χωρίς πλοία κινδυνεύουν να μείνουν πολλά νησιά από το φθινόπωρο.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της μείωσης του λειτουργικού κόστους θα αποσύρουν πλοία από αρκετές γραμμές και θα επικεντρωθούν στα «φιλέτα».
Το κράτος θα πρέπει να επιδοτήσει τις γραμμές που δεν θα έχουν πλοία και αυτό φαντάζει πολύ δύσκολο σε περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης.
«Εκεί που χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια είναι στον τομέα τωνγραμμών δημόσιας υπηρεσίας ,όπου πρέπει να ληφθούν καινοτόμες αποφάσεις.
Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές στραγγαλίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη ρευστότητα των εταιριών οι οποίες αναγκάζονται να μην εκτελούν έστω και προσωρινά δρομολόγια» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC Γιώργος Ξηραδάκης, στη μελέτη για την Ακτοπλοϊα:
«Η ιδέα του μεταφορικού ισοδύναμου, η οποία εδώ και αρκετό καιρό αναφέρεται, είναι μια προσπάθεια θετική, η οποία όμως χρειάζεται περισσότερη επεξεργασία για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών» και προσθέτει:
«Δυστυχώς ακόμα και σήμερα η βιωσιμότητα των κατοίκων αυτών στηρίζεται σε ημίμετρα τα οποία δεν είναι ικανά να εξασφαλίσουν κάποιους ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης και ευημερίας.
Είναι απολύτως αναγκαίο ο ρυθμιστής της αγοράς να περάσει από την θεωρία στην πράξη»