ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

Κέρκυρα-τάσεις φυγής για τα πλοία κλειστού τύπου , λόγω υπέρογκων εξόδων...


http://www.corfupress.com/news
ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ


Κείμενο: ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΤΑΛΙΔΗΣ*
 07 Αυγούστου 2011

Μεγάλη η ανισότητα των εξόδων μεταξύ «παντόφλας» και κλειστού τύπου πλοία.
 Για αθέμιτο ανταγωνισμό μιλούν οι πλοιοκτήτες και ζητούν παρέμβαση της ΠΙΝ.
Ανησυχία προκαλεί στην τοπική κοινωνία και την οικονομία του νησιού, η πληροφορία που θέλει, σχεδόν όλα τα πλοία κλειστού τύπου της γραμμής Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα, να βρίσκονται υπό καθεστώς «χρεοκοπίας».

Κάτι που αυτομάτως οδηγεί τους ιδιοκτήτες τους αντιμέτωπους με δύο επιλογές.
 Από την μία, την μείωση του κόστους λειτουργίας των πλοίων κλειστού τύπου μέσω της μείωσης των δρομολογών (με ότι και αν αυτό συνεπάγεται για τη γραμμή) και από την άλλη, στην πώληση των συγκεκριμένων πλοίων και την αντικατάστασή τους με άλλα, ανοιχτού τύπου πλοία, με τους κινδύνους που αυτή η ενέργεια εγκυμονεί για τη λειτουργία της γραμμής, κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο.

Προς πώληση;

Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, όλα τα πλοία κλειστού τύπου τίθενται προς πώληση με τις εταιρίες να προσανατολίζονται στην επιλογή της αγοράς ανοιχτού τύπου πλοίων, γυρνώντας με τον τρόπο αυτό πολλά χρόνια πίσω την πορθμειακή γραμμή.
Ήδη, οι πλοιοκτήτες δηλώνουν πως βρίσκονται σε απόγνωση επισημαίνοντας πως το καθημερινό δρομολόγιο της γραμμής έχει πλέον καταστεί σε έναν «αγώνα για επιβίωση».
Κάνουν λόγο για έναν αθέμιτο ανταγωνισμό που με τις…ευλογίες της Κυβέρνησης και την εξομοίωση των δύο κατηγοριών πλοίων, «κατηγορώντας» τις παντόφλες για τον εδώ και χρόνια αγώνα τους για την εξόντωση των άλλων ναυτικών επιχειρήσεων.

Αμείλικτα τα οικονομικά στοιχεία

Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά, το κόστος συντήρησης και λειτουργίας των πλοίων ανοιχτού τύπου ανέρχεται στο ¼ του κόστους που απαιτείται για τα κλειστού τύπου.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που προσκομίζουν οι ναυτικές επιχειρήσεις που έχουν κλειστού τύπου πλοία στη γραμμή:

Δρομολόγιο κλειστού τύπου (Κ.Τ.) ΚΕΡΚΥΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΚΕΡΚΥΡΑ = 2.800 λίτρα.
Δρομολόγιο ανοιχτού τύπου (Α.Τ.) ΚΕΡΚΥΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΚΕΡΚΥΡΑ = 900 λίτρα.
Μισθολόγιο Κ.Τ. μηνιαίως = 67.000 ευρώ.
Μισθολόγιο Α.Τ. μηνιαίως = 39.000 ευρώ.
Ασφάλεια πλοίου επιβατών Κ.Τ. (ετησίως) = 150.000 ευρώ.
Ασφάλεια πλοίου επιβατών Α.Τ. (ετησίως) = 60.000 ευρώ.

Ζητούν την παρέμβαση της Περιφέρειας

Με επιστολή τους , οι ναυτικές εταιρίες οι οποίες όπως αναφέρουν εκπροσωπούν το 75% της μεταφορικής ικανότητας της πορθμειακή γραμμής Κέρκυρας –Ηγουμενίτσας, έχοντας στην κατοχή τους τα πλοία κλειστού τύπου, ζητούν την παρέμβαση της Περιφέρειας προκειμένου να συζητηθεί το θέμα και να ασκηθεί η απαραίτητη πίεση προς το Υπουργείο για την επίλυσή του.
Όπως αναφέρουν μεταξύ άλλων στην επιστολή τους:
«πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν με επιστολές μας ,στο τότε ΥΕΝ αλλά και σε όποιο υπουργείο είχε την ευθύνη της ακτοπλοΐας, εξηγούμε ότι, η εξομοίωση στα πλοία της γραμμής μεταξύ κλειστών(με 18 άτομα πλήρωμα και χρόνο ταξιδίου 1:15, μεταφορική ικανότητα 200+Ι.Χ.Ε.) και ανοικτών (με 10 άτομα πλήρωμα, χρόνο ταξιδίου 1:45, μεταφορική ικανότητα 100 Ι.Χ.Ε.) μόνο δεινά φέρνει.
Το Ferry ανοικτού τύπου με κόστη χρήσης ¼ από τα κλειστά, επιδίδονται επί έτη σε έναν αγώνα εξόντωσης των άλλων ναυτικών επιχειρήσεων.
Στην σημερινή κατάσταση μέσα στην χειρότερη οικονομική κρίση των τελευταίων 100 ετών, μη αναλογιζόμενα το κοινό συμφέρον ,καταθέτουν πίνακα δρομολογίων για τα έτη 2011-2012 με διπλές βάρδιες, προσπαθώντας να εξωθήσουν τα πλοία κλειστού τύπου σε φυγή ή οικονομική καταστροφή.
Ο καθένας γνωρίζει τα πλεονεκτήματα της ύπαρξης κλειστών Ferry στην γραμμή.
Αναβάθμιση τουριστική-εργασιακές σχέσεις-κοινωνική πολιτική-θέσεις εργασίας-και πολλά που όλοι κατανοούμε.
Δυστυχώς η κεντρική εξουσία με την κατάργηση και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αδυνατεί να αφουγκραστεί και να κατανοήσει ένα περιφερειακό πρόβλημα.
Τα πλοία κλειστού τύπου απέναντι σ’ αυτόν τον αθέμιτο ανταγωνισμό των ανοικτού τύπου πλοίων και των φορτηγών οχηματαγωγών, θα πρέπει να αναζητήσουν άλλες γραμμές για να δραστηριοποιηθούν ή να δέσουν.
Πιστεύουμε και αυτός είναι ο λόγος να αποσταλεί επιστολή προς τις περιφέρειες, ότι πρέπει να γνωρίζεται το πρόβλημα, να λάβετε γνώση και ελπίζουμε σε παρέμβαση ως άμεσα ενδιαφερόμενοι και τυπικά πια σύμφωνα με τον νέο διοικητικό χάρτη-Καλλικράτης.
Αγαπητοί Κύριοι, ζητούμε άμεση συνάντηση με εκπροσώπους σας στις έδρες σας με περεταίρω ανάλυση των άνω προβληματισμών».

* Ο Θοδωρής Σταλίδης είναι δημοσιογράφος της εφημερίδας "Άποψη".