ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
Π Ε Σ - Ν Α Τ Κολοκοτρώνη 99 (3ος όρ.) - Πειραιάς ΤΚ: 185 35 Τηλ/Φαξ: 210 4137271 - e-mail: pesnat@hotmail.gr
Έτος ίδρυσης 1979, αρ. απόφασης 159/79 Πρωτοδικείου Πειραιά
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συνάδελφοι συνταξιούχοι ναυτεργάτες
Σήμερα, μέρα πληρωμής των συντάξεων του ΝΑΤ, βλέπουμε στην πράξη τα πρώτα αποτελέσματα του «μεσοπρόθεσμου», που μειώνει ακόμα περισσότερο τα ήδη μειωμένα από το «μνημόνιο» εισοδήματα χιλιάδων συνταξιούχων.
Μετά την κατάργηση των επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα, Άδειας, το 5ετές πάγωμα
των συντάξεων κ.λπ. διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά ότι η αντιλαϊκή κυβερνητική επέλαση συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.
• Αυξήθηκε το χαράτσι τύπου ΛΑΦΚΑ και επιβάλλεται «ειδική εισφορά» από 3% μέχρι 10% για όλες τις επικουρικές συντάξεις πάνω από 300 ευρώ, ενώ τον επόμενο μήνα αναμένεται να ανακοινωθεί δραστική μείωση των επικουρικών συντάξεων.
• Επιβλήθηκε πρόσθετη «εισφορά» για τους συνταξιούχους του ΝΑΤ και των άλλων φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, που είναι μέχρι 60 ετών και φτάνει στο 10%.
• «Μαχαίρι» έπεσε και στο ΕΚΑΣ. Πάνω από 15.000 χαμηλοσυνταξιούχοι εκτιμάται ότι θα αποκλειστούν ακόμη και από αυτό το επίδομα ντροπής, όταν οι πενιχρές αποδοχές τους ξεπερνούν τις 8.472,09 ευρώ το χρόνο.
• Μειώνουν ακόμη και τις αναπηρικές συντάξεις, αφού γι' αυτές στο «μεσοπρόθεσμο» προβλέπεται για την πενταετία 2011-2015 «κούρεμα» κατά 625 εκατομμύρια ευρώ.
Χαράτσι μέχρι και 80% επιβάλλεται, επίσης, και στις συντάξεις των περιθαλπομένων σε δημόσια ιδρύματα.
• Για τους συνταξιούχους του ΝΑΤ, εκτός όλων των άλλων, προβλέπεται και η αναπροσαρμογή των συντάξεων προς τα κάτω …μέχρι να ισοσκελισθεί ο ελλειμματικός προϋπολογισμός «μαϊμού» του ΝΑΤ, που το 2013 εντάσσεται στο ΙΚΑ και ο Οίκος Ναύτου ενσωματώνεται στον ΕΟΠΥΥ στα πλαίσια του ακρωτηριασμένου ΕΣΥ.
Ταυτόχρονα την ώρα που κυβέρνηση, η ΝΔ και οι λοιποί του συστήματος συναγωνίζονται στο ποιος θα προτείνει τις μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, μια νέα φοροκαταιγίδα βρίσκεται σε εξέλιξη για τις λαϊκές οικογένειες που δυσκολεύονται να επιβιώσουν.
Σαν να μην έφταναν οι αυξήσεις φωτιά στα τιμολόγια ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, στα φάρμακα τα νοσήλια και τα εισιτήρια, από 1 Σεπτέμβρη έρχεται και νέα έμμεση φοροληστεία με την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη εστίασης από 13% στο 23% και στη συνέχεια από 15 Οκτώβρη με την αύξηση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα 21 στα 60 ευρώ το χιλιόλιτρο.
Τα νέα φοροχαράτσια που στέλνει η κυβέρνηση καθώς και τα νέα βάρβαρα μέτρα στο Ασφαλιστικό, στην Παιδεία, στην Υγεία, στους μισθούς πρέπει να προσκρούσουν σε ένα ισχυρό εργατικό λαϊκό μέτωπο. Εργαζόμενοι και συνταξιούχοι, μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα να μην αφήσουν να περάσει η επιδιωκόμενη συντριβή της ζωής τους.
Για να δικαιολογήσουν το χάλι των ασφαλιστικών ταμείων και ιδιαίτερα του ΝΑΤ, τα όσα έχουν ειπωθεί ξεπερνούν ακόμα και τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Μίλησαν για δεκάδες χιλιάδες πεθαμένους, για ψευτοανάπηρους, για διπλοσυνταξιούχους, για κομμουνιστές πολιτικούς πρόσφυγες και ρωσοπόντιους που βούλιαξαν το ΝΑΤ.
Αυτό το παραμύθι, το αναπαράγουν τα φερέφωνα των εφοπλιστών του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ και των συνταξιουχικών Ενώσεων, που πέρσι με το μνημόνιο μας έλεγαν ότι τα μέτρα δεν αφορούν τους ναυτεργάτες και τώρα με το μεσοπρόθεσμο ψάχνουν για «έξυπνες λύσεις»!
Όμως, μετά από έρευνες μηνών εντοπίστηκαν όλο κι όλο 1.473 περιπτώσεις που οι δικαιούχοι έχουν πεθάνει ενώ πολλές από αυτές παραμένουν στους τραπεζικούς λογαριασμούς και τα Ταμεία μπορούν να τις «τραβήξουν». Όσο για τους πολιτικούς πρόσφυγες που βούλιαξαν το ΝΑΤ…, αυτοί δεν ήταν παραπάνω από 21 και από αυτούς ελάχιστοι ζουν σήμερα!
Προσπαθούν να για να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες της χρεοκοπίας των Ταμείων, που είναι η πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και οι φιλοεφοπλιστικοί νόμοι όπως με τις Εγκριτικές Πράξεις Νηολόγησης του όρου 8 του ν. 2687/53, πέταξαν πάνω από 80.000 ναυτεργάτες από τα ποντοπόρα, την κρουαζιέρα, έχουν επιβάλλει την ανασφάλιστη εργασία, την οποία προωθούν για εφαρμογή και στην ακτοπλοϊα με όχημα τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εισφοροδιαφυγή και εισφοροαπαλλαγή των εφοπλιστών.
Επί δεκαετίες κρατούσαν τις εισφορές των εργαζομένων άτοκα. Η εισφοροδιαφυγή και εισφοροαπαλλαγή των εφοπλιστών.
Η υποχρηματοδότηση, ο χρηματιστηριακός τζόγος, που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
Συνάδελφοι, η επίθεση που δεχόμαστε είναι γενικευμένη γι’ αυτό και η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι γενικευμένη.
Οι αγώνες του χτες δεν είναι σήμερα αρκετοί για να αναχαιτιστεί η επίθεση, πολύ περισσότερο για να περάσουν οι εργαζόμενοι και ο λαός στην αντεπίθεση.
Τα χαρακτηριστικά της κρίσης δεν είναι ίδια με αυτά των προηγούμενων δεκαετιών, γι' αυτό και το πολιτικό προσωπικό του κεφαλαίου αντιμετωπίζει τόσο μεγάλες δυσκολίες στη διαχείρισή της.
Στον πόλεμο που δεχόμαστε από την κυβέρνηση και τους συμμάχους της, την τρόϊκα και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, η απάντηση βρίσκεται στη λαϊκή συμμαχία ανάμεσα στους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα του χωριού και της πόλης, στη βάση του κοινού πλαισίου που διαμόρφωσαν το ΠΑΜΕ, η ΠΑΣΕΒΕ, η ΠΑΣΥ, το ΜΑΣ και η ΟΓΕ και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εργατικής λαϊκής οικογένειας. Στα πλαίσια αυτής της συμμαχίας εντάσσεται και ο αγώνας για φθηνές, ασφαλείς τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και ναυτεργάτες με συγκροτημένα κοινωνικοασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.
Δεν έχουμε άλλο χρόνο για χάσιμο.
Σήμερα, τώρα, επιβάλλεται να απομονωθεί ακόμα περισσότερο ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός. Να ενισχυθεί ο ταξικός πόλος στο ναυτεργατικό κίνημα για την αλλαγή συσχετισμών δυνάμεων στα σωματεία και την ΠΝΟ, παντού.
Να δυναμώσει η ΠΕΣ-ΝΑΤ, που αποτελεί την ταξική έκφραση των συνταξιούχων.
Καλούμε όλους τους συνταξιούχους ναυτεργάτες σε γενικό ξεσηκωμό ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, σε ταξικό αγώνα με το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο, το ΠΑΜΕ, για τις ανάγκες του σήμερα αλλά και την προοπτική του αύριο με έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που να υπηρετεί τις ανάγκες της εργατικής, λαϊκής οικογένειας και όχι τα κέρδη των κεφαλαιοκρατών.
Πειραιάς, 25 Αυγούστου 2011
Η Διοίκηση της ΠΕΣ-ΝΑΤ