αναδημοσίευση
Γράφει: Μανάβης Νίκος
26/07/2011
Με πρόστιμα και παραπομπή στη Δικαιοσύνη απειλεί τη ΝΕΛ,
η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, στην περίπτωση, που η εταιρεία δε συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις της.
Δηλαδή, αν δεν επαναφέρει το «Θεόφιλος» και το «Ταξιάρχης» στα δρομολόγια, που πρέπει να εκτελούν, με βάση τις συμβάσεις , που έχουν υπογράψει για τις άγονες γραμμές.
Δηλαδή, αν δεν επαναφέρει το «Θεόφιλος» και το «Ταξιάρχης» στα δρομολόγια, που πρέπει να εκτελούν, με βάση τις συμβάσεις , που έχουν υπογράψει για τις άγονες γραμμές.
Επίσης καλεί τη ΝΕΛ να δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης 1» , στη γραμμή, που έχει εγκριθεί από τον περασμένο Μάη.Η ΝΕΛ, όπως αποκάλυψε στο φύλλο του περασμένου Σαββάτου το «Ε», δεν είναι διατεθειμένη να αλλάξει τίποτα στη σημερινή κατάσταση των δρομολογίων των πλοίων της, παρά την αποκατάσταση της βλάβης του «Θεόφιλος» και τη μη δρομολόγησή του στη γραμμή Μυτιλήνη - Χίος - Πειραιάς, όπως προέβλεπε ο σχεδιασμός της εταιρείας.
Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου, Δημήτρης Χαλκιώτης, χθες το μεσημέρι δήλωσε στο «Ε» ότι είναι αποφασισμένος να επιβάλει τις νόμιμες κυρώσεις στην περίπτωση που δεν τηρήσει τις υποχρεώσεις της.
Τι ζητείται
Χθες η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έστειλε επιστολή στην εταιρεία, με την οποία την καλεί να τηρήσει τις υποχρεώσεις της.
Συγκεκριμένα, η ΝΕΛ καλείται να δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης 1» στη γραμμή Καβάλα - Μύρινα - Μυτιλήνη - Χίος.
Το «Θεόφιλος» θα πρέπει να δρομολογηθεί στις γραμμές:
- Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου.
- Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου.
- Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος.
Επίσης στα δρομολόγιά του θα πρέπει να γυρίσει το «Ταξιάρχης», που τώρα εκτελεί τα δρομολόγια του «Θεόφιλος».
Η παραπάνω κίνηση του κ. Χαλκιώτη ήταν αναμενόμενη, καθώς έχει δεσμευτεί έναντι των κατοίκων της Λήμνου πως κάνει ό,τι μπορεί για να λύσει τα συγκοινωνιακά προβλήματα του νησιού.
Σε πρώτη φάση αναμένεται να ξεκινήσει η επιβολή προστίμων στη ΝΕΛ για τη μη εκτέλεση δρομολογίων από το «Αίολος Κεντέρης 1».
Το πλοίο πρέπει να σημειωθεί ότι είχε ελεύθερη δρομολόγηση.
Από εκεί και πέρα, το όλο θέμα θα παραπεμφθεί στον εισαγγελέα προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο προκύπτουν ποινικές ευθύνες από τις ενέργειες της ΝΕΛ.
Η εταιρεία
Η εταιρεία, απ’ την άλλη, δε δείχνει διατεθειμένη να αλλάξει τη στάση της στο ζήτημα αυτό. Θεωρεί ότι έχει αδικηθεί κατάφορα σε μια κρίσιμη στιγμή για την οικονομική της κατάσταση.
Το πλήγμα που υφίσταται από τη μη έγκριση των δρομολογίων που ζήτησε, τιμάται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ, γι’ αυτό και κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης,
ο κ. Αβραντίνης είχε αναφέρει ότι θα στρεφόταν με αγωγές κατά κυβερνητικών στελεχών που είχαν λάβει τις παραπάνω αποφάσεις.
Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο η ΝΕΛ δεν προβαίνει στην επαναφορά του «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές που εξυπηρετούσε, σχετίζεται με το μεγάλο κόστος δρομολόγησης του πλοίου.
Γι’ αυτό η ΝΕΛ προτιμά να το πουλήσει στο εξωτερικό, έστω και με λογιστική ζημία, από να το επαναφέρει στις άγονες γραμμές και να ζημιώνεται συνεχώς.
Βέβαια, η καλύτερη λύση για τη ΝΕΛ θα ήταν να επιτραπεί η δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.