http://limnos-ports.blogspot.com/
αναδημοσίευση
Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011
Χωρίς βαπόρια το Αιγαίο
«Τίτλοι τέλους», τουλάχιστο για φέτος, για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Ρόδο με σταθμούς στα νησιά του Βορείου Αιγαίου καθώς ο διαγωνισμός έληξε και καμία εταιρεία δεν ενδιαφέρθηκε να δρομολογήσει πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή.
Αυτό ανακοίνωσε σήμερα το μεσημέρι ο ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δημήτρης Χαλκιώτης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου . Παρά τις όποιες προσπάθειες του Υπουργείου και τις επαφές που είχε με όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες δε βρέθηκε «ελεύθερο» πλοίο για να αναλάβει τη συγκεκριμένη γραμμή.Επιπλέον ο κύριος Χαλκιώτης απάντησε στην ανακοίνωση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου και στις καταγγελίες, που διατυπώθηκαν δια στόματος του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Ιωάννη Αβραντίνη στον τοπικό τύπο περί καθυστέρησης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα τη δυσαρέσκεια του επιβατικού κοινού από τη μη εφαρμογή του ακτοπλοϊκού σχεδιασμού της εταιρείας ,
αλλά και την απώλεια εσόδων για τη ΝΕΛ. «Δεν είναι έτσι όπως τα είπε ο κύριος Αβραντίνης», τόνισε ο κύριος Χαλκιώτης εξηγώντας ότι η τα αιτήματά τους οι εταιρείες για γραμμές ελεύθερου ανταγωνισμού τα καταθέτουν μέχρι 31/01 κάθε έτους, η ΝΕΛ κατέθεσε το αίτημά της τέλος Μαΐου, χωρίς ωστόσο να μπορεί να υλοποιήσει το πρόγραμμα αυτό αφού δεν είχε υποβληθεί κανένα αίτημα για τη δρομολόγηση του πλοίου Θεόφιλος στη γραμμή Πειραιάς –Χίος –Μυτιλήνη ,
ενώ, το συγκεκριμένο πλοίο πήρε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, στις 7 Ιουλίου.Επιπλέον, η εταιρεία έχει υποχρέωση να επιστρέψει το πλοίο Θεόφιλος, στη γραμμή της Λήμνου αφού η βλάβη του έχει αποκατασταθεί και το πλοίο Αqua Maria που εξυπηρετεί σήμερα τη γραμμή είναι μικρό και αργό.
Άλλη μία υποχρέωση της εταιρείας ήταν να δρομολογήσει από σήμερα το πλοίο Αίολος Κεντέρης στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο αίτημα, που ενέκρινε το ΣΑΣ και η εταιρεία δεν υλοποίησε.
Ο κύριος Χαλκιώτης διέψευσε ότι η πρώην Υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή ενέκρινε το αίτημα της ΝΕΛ για τη δρομολόγηση του πλοίου Μυτιλήνη στη γραμμή της Σάμου ,
τονίζοντας ότι το ΣΑΣ είναι αυτό που εγκρίνει, το οποίο συνεδριάζει όποτε υπάρχει ανάγκη ή πολλά αιτήματα και όχι όποτε υποβάλει κάποιο αίτημα μία εταιρεία.
Πάντως το τι τελικά θα γίνει με τα αιτήματα της ΝΕΛ θα αποφασιστεί στη συνεδρίαση του συμβουλίου την ερχόμενη Πέμπτη.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2011
NEL: «Οι αρµόδιοι φορείς του υπουργείου κωφεύουν…εκκωφαντικά.»
Aπό τη ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ πήραμε το παρακάτω δελτίο τύπου μέσα από το οποίο καταγγέλει τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες ότι «κωφεύουν» για τα καυτά προβλήματα της ακτοπλοϊας.
Αναλυτικά το σχετικό δελτίο τύπου της NEL αναφέρει:
«Τις τελευταίες ηµέρες στο τµήµα Δηµοσίων Σχέσεων της Εταιρείας µας έρχονται πολλά παράπονα από κατοίκους και επισκέπτες των νησιών του Βορείου Αιγαίου (Λήµνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάµο, Ικαρία) που αφορούν στην εξυπηρέτησή τους από και προς λιµένες της Ηπειρωτικής Ελλάδος.
Η Εταιρεία µας, προσπαθώντας να αναβαθµίσει τις παρεχόµενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες που µετακινούνται στα ανωτέρω νησιά και κυρίως της Λήµνου, της Ικαρίας και της Σάµου, είχε ζητήσει, µε αίτηµά της στο ΥΘΥΝΑΛ/Γενική Γραµµατεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, από 01/06/2011 τα κάτωθι:
α) Την αντικατάσταση του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ, µε το ταχύτερο και πολυτελέστερο Ε/Γ-Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ, σε ετήσια δρομολόγηση στις επιδοτούµενες γραµµές Θεσσαλονίκη-Λήµνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ και Καβάλα-Λήµνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ.
β) Την ετήσια δροµολόγηση των πλοίων Ε/Γ-Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ και Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ από Πειραιά προς Ικαρία, Σάµο και εν συνεχεία σύνδεση µε Θεσσαλονίκη και Καβάλα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι κάτοικοι της Λήµνου, εκτός από τα 3 δροµολόγια από και προς το Λαύριο, θα είχαν ΕΠΙΠΛΕΟΝ άλλα 3 δροµολόγια από και προς τον Πειραιά.
Θα είχε επίσης η Λήµνος σύνδεση 3 φορές την εβδοµάδα µε Ικαρία, αντί για μία που έχει σήμερα.
Επίσης, η Ικαρία και η Σάµος θα είχαν 4 επιπλέον δροµολόγια την εβδοµάδα από και προς τον Πειραιά.
Σε όλα αυτά οι αρµόδιοι φορείς του υπουργείου, παρά τις επιστολές διαµαρτυρίας από αρµόδιους φορείς των νησιών (δηµάρχους, περιφερειάρχες, εµπορικούς συλλόγους κ.λ.π.), ακόµα και σήµερα Πέµπτη 14 Ιουλίου μετά από 44 ολόκληρες ηµέρες, κωφεύουν…εκκωφαντικά.
Μετά κόπων και βασάνων, αποφάσισαν να συγκληθεί το Συµβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να εξετάσει τα αιτήµατα αυτά, στις 21 Ιουλίου!!
Όμως, είναι σε όλους γνωστό, ότι οι κρατήσεις θέσεων για τα πλοία της Ακτοπλοΐας ξεκινούν στα µέσα του Μαΐου και ολοκληρώνονται στα µέσα του Ιουλίου.
Είναι η πρώτη φορά, τα τελευταία 20 χρόνια, που όχι µόνο δεν συγκαλείται Συµβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο πρώτο 15νθήµερο του Ιουνίου, αλλά και δεν ξέρουµε ακόµα και σήµερα πώς ονοµάζεται το Υπουργείο, πού ανήκει, ποιός είναι υπεύθυνος για την πολιτική της Ακτοπλοΐας, τι αρµοδιότητες έχει και ποιός επιτέλους παίρνει τις αποφάσεις· η πολιτική ηγεσία, ο επιβλέπων κλαδάρχης της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών ή κάποιος άλλος;