Στις 11 το πρωί αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΝΟ για να εκτιμήσει τα όσα ελέχθησαν εχθές στη συνάντηση με τον κ. Παμπούκη και να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις ή θα δώσουν πίστωση χρόνου στην κυβέρνηση και το υπουργείο.
Πάντως, χθες το βράδυ σε μια συζήτηση που διήρκησε για περισσότερο από 2 ώρες και από την οποία δεν έλειπαν οι.... παθιασμένες συζητήσεις, οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ επανέλαβαν το αίτημα τους για πάγωμα των άρθρων που προβλέπουν μειώσεις στις συντάξεις των ναυτικών (ήδη έχουν μειωθεί κατά 4 συντάξεις, όπως σημειώνουν μέλη της ΠΝΟ) και ένταξη του ΝΑΤ στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ,
ενώ ο κ. Παμπούκης τους ενημέρωσε πως θα υπάρξει συνολικό σχέδιο και πολιτική για τη Ναυτιλία που θα συζητηθεί και σε ειδική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Επίσης, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε πως αναμένεται να μην καταργηθεί αλλά να παγώσει για όσο διαρκεί το μεσοπρόθεσμο, ο νόμος Ανωμερίτη που συνδέει τις αυξήσεις σε μισθούς με τις αυξήσεις σε συντάξεις. (λεπτομέριες στο κομμάτι του Βασίλη που ακολουθεί...)Μια ερώτηση φυσικά που ίσως προκύπτει είναι, κατά πόσο οι χθεσινές αποφάσεις στις Βρυξέλλες ουσιαστικά σημαίνουν και παράταση της διάρκειας της ισχύος του μεσοπροθέσμου καθόλη τη διάρκεια της αποπληρωμή (έως και 30 έτη)......
Πάντως, ο κ. Παμπούκης μίλησε για αίσθημα ευθύνης, το οποίο απευθείνεται και στους ιδιοκτήτες ταξί, οι κινητοποιήσεις των οποίων επηρεάζουν και τη ναυτιλία. Κατανοούμε το δίκαιο των αιτημάτων, είπε, αλλά πρέπει να εξισσοροπείται για το όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Εν αναμονή της απόφασης της ΠΝΟ, λοιπόν, ναυτικοί, κυβέρνηση και ταξιδιώτες....