Η πρόσφατη ιστορία....πολύ-πολύ συνοπτικά....χωρίς σχόλια...απλά για ανάγνωση...και περισυλλογή....κι όποιος κατάλαβε...κατάλαβε.
Υπάρχουν κι άλλα πολλά που δεν χωρούν εδώ και τώρα....Ξεκινάμε από τα ελικόπτερα....κι έπεται συνέχεια... για να μαθαίνουν οι νεότεροι και να θυμούνται οι παλαιοί.....
Δ.Ν.ΒοΓ.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 18/3/1996
Υστερα από... κυοφορία 15 μηνών ματαιώθηκε η αγορά έξι ελικοπτέρων διάσωσης παντός καιρού, τα οποία προορίζονταν για τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος.
Ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Κατσιφάρας είχε υποσχεθεί ότι μέχρι τέλους του 1995 το Λιμενικό Σώμα θα είχε στη διάθεσή του, τα έξι αυτά ελικόπτερα.
Οι μήνες πέρασαν, η 12μελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων προέκρινε τρεις εταιρίες για αξιολόγηση της τελικής προσφοράς, αλλά η Ανωτάτη Επιτροπή Προμηθειών του Λ.Σ. απέρριψε την προκρινόμενη προσφορά της γαλλικής EUROCOPTER.
Μετά τις διαφωνίες και τα συνεχή δημοσιεύματα (οι ενδιαφερόμενοι συντηρούσαν το θέμα σε οικονομικές και πολιτικές εφημερίδες καθώς και ραδιοσταθμούς) ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κοσμάς Σφυρίου αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα να ματαιώσει τον διαγωνισμό.
Κατά πληροφορίες, την απόφαση την έλαβε με τη σύμφωνη γνώμη και του πρωυπουργού, τον οποίο ενημέρωσε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, πριν δηλαδή μεταβεί στο Λονδίνο, για συζητήσεις με τους εκεί εγκατεστημένους Ελληνες εφοπλιστές.
Η αγορά των έξι ελικοπτέρων διάσωσης παντός καιρού θα χρηματοδοτηθεί με κονδύλια της τάξης του 61% από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Τα υπόλοιπα 39% θα καταβληθούν από το ελληνικό δημόσιο.
Ο νέος διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι το καλοκαίρι.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 18/2/1998
ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
Επιμονή στον ένα "διαγωνιζόμενο"
Πέρασε ένας χρόνος από την παραπομπή σε διακομματική επιτροπή της προμήθειας έξι ελικοπτέρων παντός καιρού, για έρευνα - διάσωση στις ελληνικές θάλασσες, συνολικού προϋπολογισμού 18 δισ. δραχμών και η προμήθεια εκκρεμεί, παρά τις δεκάδες συνεδριάσεις της παραπάνω επιτροπής.
Σημειώνουμε ότι η αγορά των ελικοπτέρων χρηματοδοτείται - στο μέγιστο τμήμα της - από την Ευρωπαϊκή Ενωση και δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται παρόμοια προσπάθεια. Πριν 4 - 5 χρόνια, σχετικός "διαγωνισμός" του ΥΕΝ κατέληξε σε αδιέξοδο, για το λόγο ότι απ' αυτόν "προέκυψε" ένας και μόνο προμηθευτής, του οποίου οι οικονομικές και άλλες αξιώσεις ανάγκασαν το ίδιο το υπουργείο να ματαιώσει το διαγωνισμό.
Είναι στη συνέχεια το ίδιο το ΥΕΝ, που αποφάσισε να προχωρήσει στην υλοποίηση αυτής της προμήθειας, ζητώντας την έγκρισή της από την Επιτροπή Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών του υπουργείου Ανάπτυξης (Γ. Γρ. Εμπορίου). Το τελευταίο παρέπεμψε την προμήθεια - λόγω μεγέθους - σε διακομματική επιτροπή, αλλά, παρά τον επείγοντα χαρακτήρα της και την ανάγκη αποτελεσματικού μηχανισμού διάσωσης ναυαγών στις θάλασσες, καρκινοβατεί πάνω από ένα χρόνο. Δυστυχώς, τα πρώτα παθήματα δε γίνανε μαθήματα: Η διορισμένη επιτροπή τεχνικής αξιολόγησης προσφορών του ΥΕΝ προέκρινε - για τεχνική αξιολόγηση - έναν και μοναδικό προμηθευτή, ακριβώς τον ίδιο που μονοπώλησε την προμήθεια στον προηγούμενο "διαγωνισμό".
Είναι βέβαιο ότι σε κάθε διαγωνισμό, ένας θα είναι κατά κανόνα ο μειοδότης. Αλλά, η επιδίωξη παραμερισμού κάθε ανταγωνισμού με αποκλεισμό όλων των άλλων προμηθευτών,πριν αυτοί αξιολογηθούν τεχνικά και με "αιτιολογία" την... έλλειψη δικαιολογητικών, που - κατά νόμο - σε κάθε περίπτωση, μπορούσαν να ζητηθούν από όλους τους προμηθευτές, αποτελεί πρόσχημα - σκάνδαλο!
Η τακτική αυτή συνάντησε την έντονη αντίθεση όλων των εκπροσώπων των κομμάτων που μετέχουν στην αρμόδια διακομματική (ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ), αλλά και την επίμονη επιδίωξη του ΥΕΝ να επιβάλει τις απόψεις του με τα υπόλοιπα - υπουργικά - μέλη της διακομματικής. Επειδή, τελικά, ούτε αυτό έγινε κατορθωτό, διοχετεύτηκαν στον Τύπο μια σειρά ανακρίβειες από ανώνυμους συντάκτες που, εκτός των άλλων, την τεχνική αξιολόγηση προσφορών - που αρνείται η αρμόδια επιτροπή του ΥΕΝ, για τους λοιπούς, πλην ενός, προμηθευτές - την αναλαμβάνουν οι ίδιοι με ασύστατες και ανεύθυνες εκτιμήσεις, σε ποιοτικά χαρακτηριστικά των προσφερομένων ελικοπτέρων.
Από την άλλη, το ίδιο το ΥΕΝ, επιμένοντας στην επιλογή του ενός προβάλλει την - καθόλα σωστή - άποψη, ότι η γειτονική Τουρκία επιδίδεται σε διάσωση ναυαγών στο Αιγαίο με δικά της ελικόπτερα (!!!) και ότι αυτό το έργο πρέπει να αναλάβουν ελληνικά ελικόπτερα. "Παραλείπει", όμως, να σημειώσει ότι τα ελικόπτερα της Τουρκίας είναι ακριβώς ίδια με εκείνα, που, με διάφορα προσχήματα, δε δέχεται να αξιολογήσει τεχνικά η διορισμένη επιτροπή του ΥΕΝ. Με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η προμήθεια σε έναν και μόνο "διαγωνιζόμενο" χωρίς ανταγωνισμό. Είναι ολοφάνερο ότι η όλη καθυστέρηση υλοποίησης της προμήθειας, σε ανταγωνιστικές τιμές και όρους παράδοσης, βαραίνει τους αρμόδιους τους ΥΕΝ, που οφείλουν να κατανοήσουν την αναγκαιότητα πραγματικού διαγωνισμού προς το συμφέρον της χώρας.
Το ΥΕΝ οφείλει, να επιλύσει, μέσω της αρμόδιας διακομματικής επιτροπής, το πρόβλημα άμεσης προμήθειας των ελικοπτέρων διάσωσης, στις καλύτερες δυνατές τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά, χρόνο παράδοσης και ουσιαστική συμμετοχή της εγχώριας επισκευαστικής βιομηχανίας (ΕΑΒ κ.ά.). Η προσπάθεια συγκάλυψης της επιδίωξης συμμετοχής στην τεχνική αξιολόγηση ενός και μόνο προμηθευτή - του ακριβότερου κατά τα διεθνή δεδομένα - δεν είναι δυνατόν να γίνει με αγνόηση των προτάσεων των εκπροσώπων των τριών κομμάτων που μετέχουν στη διακομματική και αναπλήρωσής τους με "το φύλλο συκής που επιδιώκει το ΥΕΝ, μέσω γνωματεύσεων" άσχετων με την προμήθεια φορέων (λόγω ύπαρξης εξουσιοδοτημένων διακομματικών επιτροπών της Βουλής), όπως το "τμήμα" ή η "ολομέλειά" του.
mpa ( μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων) 16/08/1998 ΤΟ Υ.Ε.Ν. ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΤΑΙ 4 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΝΑΥΑΓΩΝ
Αθήνα, 16/08/1998 (MΠΕ)
Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια στη χώρα μας τεσσάρων ελικοπτέρων παντός καιρού που θα χρησιμοποιούνται για τη διάσωση ναυαγών και τη μεταφορά κατοίκων απομακρυσμένων νησιών.
Τη συμφωνία θα υπογράψουν, τη Δευτέρα κατά πάσα πιθανότητα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης και εκπρόσωποι γαλλογερμανικής εταιρείας. Τα ελικόπτερα έχουν τη δυνατότητα να διανύουν, χωρίς ανεφοδιασμό, απόσταση 180 ναυτικών μιλίων, ενώ μπορούν να μεταφέρουν δώδεκα άτομα και έξι φορεία.
ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ - haf.gr
AS 332C1 Super Puma
Είναι μια συμπαραγωγή της EUROCOPTER GROUP-AEROSPATIALE και DASA.
Είναι δικινητήριο, μονού στροφείου, μέσης μεταφορικής ικανότητας ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου με μεγάλη ευελιξία, αξιοπιστία και επιβιωσιμότητα σε περιβάλλον μάχης.
Η προμήθεια του AS 332C1 Super Puma αποφασίστηκε το 1998 στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας, επ' ωφελεία του Λιμενικού Σώματος.
Πρόκειται για ένα ελικόπτερο που εισήγαγε καινούργια δεδομένα στις αποστολές έρευνας και διάσωσης. Έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 19 επιβάτες /ναυαγούς ή εναλλακτικά 10 ασθενείς (6 σε φορεία και 4 σε καθίσματα).
Στα συστήματα ναυτιλίας και ανίχνευσης που φέρει περιλαμβάνονται: αυτόματος πιλότος, ψηφιακός διαχειριστής πλοήγησης, υπολογιστής ναυτιλίας, ραντάρ ντόπλερ, VOR/DME, GPS και σύστημα FLIR. Ο εξοπλισμός Avionics του Super Puma είναι εφάμιλος του αντίστοιχου των σύγχρονων μαχητικών.
Στην Ελλάδα εκτελεί σημαντικό κοινωνικό έργο, καθώς χρησιμοποιείται για αεροδιακομιδές, αποστολές έρευνας και διάσωσης και έρευνα και διάσωση μάχης. Επιχειρεί από την 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα.
Τα Super Puma ανήκουν στην 384 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης "Φαέθων". Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή μπλε και γκρι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:Πλήρωμα: 4 (2 χειριστές, διασώστης και μηχανικός)
Μήκος: 18.70μ
Βάρος: 4.370 κιλά (άδειο)
Διάμετρος έλικα: 15.08μ
Μέγιστη ταχύτητα: 277χλμ. την ώρα
2000
topaliatzidiko.blogspot.com
Στις 26 Σεπτεμβριου 2000 στις 10 και τεταρτο το βραδυ το Express Samina προσκρουει στις νησιδες Πορτες και μεσα σε 20 λεπτα βυθιζεται. Απο τους 510 επιβατες του, 81 δεν καταφερνουν να βγουν στη στερια και πνιγονται. Με το μεγεθος της τραγωδιας και την οργη των συγγενων και της κοινης γνωμης να ασκουν αφορητες πιεσεις η πολιτικη ηγεσια ξεκινα τις μεγαλοστομες αναγγελιες.
Ο τοτε πρωθυπουργος Κωστας Σημιτης δηλωνει: "Εκφραζω την οδυνη μου για το θανατο τοσων συνανθρωπων μας απο το ναυαγιο του πλοιου Εξπρες Σαμινα ανοικτα της Παρου. Τη στιγμη αυτη, που ακομη συνεχιζεται μια τεραστια επιχειρηση εντοπισμου των αγνοουμενων, δεν θελω να προσθεσω τιποτα αλλο. Εδωσα εντολη να διερευνηθουν πληρως τα αιτια του ναυαγιου και να αποδοθουν ευθυνες. Διαβεβαιωνω τον ελληνικο λαο οτι θα χυθει απλετο φως σε αυτη τη ναυτικη τραγωδια που μας συγκλονισε ολους. Προς τους οικειους των θυματων εκφραζω τα ειλικρινα μου συλλυπητηρια".
Ο τοτε υπουργος εμπορικης ναυτιλιας Χρηστος Παπουτσης φτανει την επομενη μερα στον τοπο της τραγωδιας με ελικοπτερο Super Puma. Παρολο που αυτα τα ελικοπτερα δεν σηκωθηκαν την προηγουμενη μερα για να λαβουν μερος στην επιχειρηση διασωσης με την δικαιολογια απο την πολιτικη ηγεσια -υπουργος τυπου Τηλεμαχος Χυτηρης και υφυπουργος αμυνας Δημητριος Αποστολακης- οτι δεν ειναι εκπαιδευμενο το προσωπικο που τα στελεχωνει. Και παρολο που το επιτελειο της Πολεμικης Αεροποριας υποστηριζει το αντιθετο λεγοντας οτι υπηρχε ετοιμη ομαδα διασωσης η οποια δεν καταφερε να συμμετασχει τελικα στην διασωση. Αυτο που τελικα εφταιγε και δεν σηκωθηκαν τα Super Puma ηταν γραφειοκρατικα κωλυματα.
Ο Χρηστος Παπουτσης, υπουργος εμπορικης ναυτιλιας, -στο ιδιο υπουργειο που ανηκουν τα ελικοπτερα- απαντα στις επικρισεις που δεχτηκε για την χρηση του Super Puma σαν μεταφορικο του μεσο: Ουτε με κοτερα ουτε με ελικοπτερα εχω συνηθισει να μετακινουμαι, αλλα οι εντολες του πρωθυπουργου ηταν σαφεις. Απολογουμενος για τις πολιτικες ευθυνες που προεκυψαν απο την μη εγκαιρη κινητοποιηση του μηχανισμου διασωσης δηλωνει: Δεν σκοπευω να υποβαλω την παραιτηση μου και εμμενει στις εξαγγελιες του τοτε πρωθυπουργου Το μαχαιρι θα φτασει στο κοκαλο, η εντολη του πρωθυπουργου ειναι σαφης: να χυθει απλετο φως και με αυστηροτητα να αποδοθουν ευθυνες.
yen.gr 29/07/2004
Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας στο Τατόϊ παρουσία του Γ.Γ. ΥΕΝ Καθηγητή Ιωάννη Τζωάννου, του Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Νικόλαου Βλάχου και του Α/ΛΣ Αντιναύαρχου Χρήστου Δελημιχάλη η τελετή ένταξης στις τάξεις του Λιμενικού Σώματος των έξι (06) νέων δικινητήριων ελικοπτέρων αυξημένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων.
Σε σύντομο χαιρετισμό του ο κ.Τζωάννος μεταξύ άλλων τόνισε ότι:
"Η αποφασιστικότητα μας να εξασφαλίσουμε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό την ασφάλεια στις ελληνικές θάλασσες ειδικά σε σχέση με τις σύγχρονες μάστιγες της λαθρομετανάστευσης, της λαθρεμπορίας, της διακίνησης ναρκωτικών, να διαφυλάξουμε τη φυσικότητα του θαλασσίου περιβάλλοντος και να προστατέψουμε την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, εκδηλώνεται και με τη συμμετοχή των συγκεκριμένων ελικοπτέρων στο συνολικό σχεδιασμό δράσης και αξιοποίησης του προσωπικού και των μεσών του Λιμενικού Σώματος".
Πίνακας τεχνικών χαρακτηριστικών των νέων ελικοπτέρων
◦Κινητήρες Turbomeca Arriel 2C, με μέγιστη απόδοση 977 ίππων (shp)
◦Διάμετρος κύριου στροφείου 11,94 μέτρα και ουραίου 1,1 μέτρα
◦Μήκος ατράκτου 11,63 μέτρα , πλάτος 3,21 και ύψος 3,98 μέτρα .
◦Επιφάνεια πατώματος 4,2 τ.μ.
◦Ύψος καμπίνας 1,40 μέτρα και πλάτος 1,92 μέτρα
Τα ελικόπτερα είναι πλήρως εξοπλισμένα για διεξαγωγή ενόργανων πτήσεων και ο εξοπλισμός τους μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει :
◦FLIR (ηλεκτροπτικό σύστημα με εξοπλισμό υπερύθρων και κάμερα ημέρας) τελευταίας γενιάς , τύπου Star Sapphire 2
◦Ραντάρ καιρού με απεικόνιση εδάφους RDR 1400 C
◦Βαρούλκο ανύψωσης φορτίου και προσωπικού, ανυψωτικής ικανότητα 272 κιλών
◦Προβολέα μεγάλης ισχύος τύπου Spectrolab SX-16
◦Αντιβαλλιστική προστασία καμπίνας, για πυρά όπλων διαμετρήματος έως 7,62 χιλιοστά.
Γραφείο Επικοινωνίας και ΜΜΕ
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 23/01/2005
Ελικόπτερα εδάφους-εδάφους
Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και λίγον καιρό προκαταρκτική εξέταση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιώς, για τους λόγους που κρατούν από... πέρυσι τον Οκτώβριο καθηλωμένα στο έδαφος έξι πανάκριβα ελικόπτερα του Λιμενικού Σώματος. Τα είχαμε πάρει για τους Ολυμπιακούς, αλλά τα «πάγωσε» ο ίδιος ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.
Οι διαστάσεις του θέματος δεν είναι μόνον οικονομικές - καθώς πληρώσαμε 55 εκατ. ευρώ για να τα αποκτήσουμε και χάνουμε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε μήνα που δεν πετούν. Είναι και πολιτικό, αφού από τη διερεύνηση προκύπτει «ασυνεννοησία» μεταξύ των υπουργείων Αμυνας και Ναυτιλίας: Το ΥΠΕΘΑ υλοποίησε τη σύμβαση με την Eurocopter και οφείλει να την παρακολουθεί. Ομως, το υπουργείο Αμυνας έχει διαφορετική άποψη από τον Μ. Κεφαλογιάννη.
Στην ιστορία συμβαίνουν και αρκετά παράδοξα. Ανώτερος αξιωματικός που με αναφορά του (29/11/2004) επεσήμανε στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ότι η χώρα μας ζημιώνεται από την καθήλωση των ελικοπτέρων, μετατέθηκε λίγον καιρό μετά.
Αναφερόμαστε στον διοικητή της μοίρας των συγκεκριμένων ελικοπτέρων, πλωτάρχη Α. Κεφάλα (εκπαιδευμένος στη Γαλλία), ο οποίος πήρε φύλλο πορείας για το λιμεναρχείο... της Πάτμου, παρ' ότι ο κανονισμός (άρθρο 2 Π.Δ. 1980/2003) δεν δικαιολογεί ανώτερο αξιωματικό στη σύνθεσή του. Μετάθεση για τη Χάγη πήρε και ο υποδιοικητής της μοίρας. Από το ΥΕΝ, πάντως, θέλησαν να μας διαβεβαιώσουν ότι οι μεταθέσεις των δύο στελεχών είναι άσχετες με το θέμα.
**Η δαιδαλώδης υπόθεση ξεκινάει τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν αρχίζουμε να παραλαμβάνουμε διαδοχικά από την Eurocopter έξι δικινητήρια ελικόπτερα που σκοπό έχουν την αστυνόμευση-επιτήρηση, τη μεταφορά ομάδας ειδικών δυνάμεων κ.λπ.
Πρόβλημα εγκατάστασης
Το οξύμωρο είναι ότι δεν έχουμε λύσει ένα σημαντικό πρόβλημα: Πού θα εγκατασταθούν και από πού θα «επιχειρούν» τα ελικόπτερα; (Εάν δεν βρεθεί γρήγορα ο χώρος, υπάρχει κίνδυνος να μην πετάξουν στους Ολυμπιακούς).
**Ο υπουργός Αμυνας προτείνει την εγκατάστασή τους στο στρατιωτικό αεροδρόμιο των Μεγάρων, όμως αντιμετωπίζει την απροθυμία του ΓΕΣ. Υπό την πίεση του χρόνου πέφτει η ιδέα από το ΥΕΝ για το στρατιωτικό αεροδρόμιο στη Δεκέλεια.
Η εταιρεία αρχικά δεν το δέχεται, καθώς δεν πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις της σύμβασης. Συγκεκριμένα, ότι δεν διαθέτει άδεια από την ΥΠΑ για διεξαγωγή συντήρησης υπό τις προϋποθέσεις του JAR 145 (πιστοποιητικό ασφαλείας) στο αεροδρόμιο της Δεκέλειας, παρά μόνον στο αεροδρόμιο Μεγάρων.
Ως αντιπρόταση η Eurocopter ζητάει, μεταξύ άλλων, να αρθεί το JAR 145.
**Λίγες ημέρες μετά (17/5), συντάσσεται «Ενημερωτικό - Εισηγητικό Σημείωμα» υπ' όψιν της «ιεραρχίας» του ΥΕΝ, το οποίο υπογράφεται και από τον αρχηγό του Λιμενικού και μεταξύ άλλων προτείνει την «άμεση προσωρινή παραχώρηση εκ μέρους του ΓΕΑ χώρου εντός υποστέγου στο αεροδρόμιο της Δεκέλειας».
**Ακολουθεί (28/05/04) «εμπιστευτικό» και «επείγον» έγγραφο του ΥΠΕΘΑ προς το ΥΕΝ, το οποίο εν τέλει ορίζει ως χώρο προσωρινής εγκατάστασης τη Δεκέλεια.
**Ετσι, λοιπόν, λύνεται το πρόβλημα της εγκατάστασης, όχι όμως και του JAR 145. Αν και η Aeroservices (υπεργολάβος για τη συντήρηση των ελικοπτέρων) είναι ήδη πιστοποιημένη κατά JAR 145 σε άλλους τύπους ελικοπτέρων, στα συγκεκριμένα δεν είναι. Για να λυθεί και αυτό το ζήτημα, όπως πληροφορούμαστε, το ΥΠΕΘΑ προχώρησε τελικά σε άρση του JAR.
**Ο καιρός περνάει, οι Ολυμπιακοί και οι Παραολυμπιακοί τελειώνουν και την 1η Οκτωβρίου, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας «παγώνει» τις πτήσεις. Με δελτίο τύπου στις 20 Οκτωβρίου, επικαλείται λόγους ασφαλείας: «...αδυναμία του προμηθευτή να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και ειδικά ως προς το σκέλος της συντήρησης-υποστήριξης αυτών, παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις μας», διαβάζουμε.
**Ετσι, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση. Το ΥΠΕΘΑ όμως διαφωνεί έντονα. Με επείγον έγγραφό του στις 10 Οκτωβρίου, επισημαίνει στο ΥΕΝ:
«Μέχρι σήμερα ουδέποτε μας κοινοποιήθηκε κάποια ουσιαστική και τεκμηριωμένη απόκλιση από τις προβλεπόμενες διαδικασίες, η οποία να οδηγεί σε αμφιβολίες αναφορικά με την ποιότητα της παρεχόμενης υποστήριξης των ελικοπτέρων από τον προμηθευτή, ειδικότερα δε ως προς την ασφάλεια πτήσεων, παρακαλούμε όπως μας κοινοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους το ΥΕΝ/ΛΣ φαίνεται ότι έχει σταματήσει την πτητική εκμετάλλευσή τους».
Συντήρηση και εγγύηση
Και προειδοποιεί: «Καταναλώνεται ο συμβατικός χρόνος της εγγύησης, ενώ τα ελικόπτερα βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ενδέχεται να μη συμπληρωθούν τα όρια των ωρών πτήσεως για εκτέλεση της προγραμματισμένης συντήρησης, η οποία έχει προβλεφθεί και πληρωθεί για το διάστημα των δύο ετών που καλύπτει η τεχνική υποστήριξη της εταιρείας κ.λπ.». Υπογράφεται από τον Ι. Ευθυμίου, γενικό διευθυντή της ΓΔΑΕ.
**Από την άλλη, κύκλοι του ΥΕΝ υποστηρίζουν: «Υστερα από ενδελεχή έρευνα την οποίαν πραγματοποίησε άτυπη επιτροπή που ορίστηκε από τον υπουργό, διαπιστώθηκε στη σύμβαση μια σειρά όρων οι οποίοι δεν τηρήθηκαν».
Οι ίδιοι κύκλοι απαντούν ότι «μπροστά στην ασφάλεια, δεν τίθεται θέμα ζημίας». Κασι επιμένουν: «Η σύμβαση έδινε τη δυνατότητα στον προμηθευτή να εκπαιδεύσει και τους πιλότους του λιμενικού, χωρίς όμως να διαθέτει το πιστοποιητικό ασφαλείας».
Οταν τους ρωτήσαμε αν αυτό έχει αρθεί, όπως λένε οι πληροφορίες, απάντησαν ότι «δεν γνωρίζουν κάτι τέτοιο».
Αυτό προκάλεσε μία ακόμη ερώτηση: «Αν δεν έχει αρθεί το JAR, πώς είναι δυνατόν να πέταξαν τα αεροπλάνα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών;» Απάντησαν ότι «τότε δεν ήξεραν ότι δεν είχαν JAR 145». Ισχυρισμός που καταρρίπτουν τα ίδια τα έγγραφα που έχουμε στην κατοχή μας.
**Στη διερεύνηση του θέματος έχει εμπλακεί και το τμήμα εσωτερικών υποθέσεων του ΥΕΝ, αναζητώντας τυχόν ευθύνες αξιωματικών! Διαβάζουμε από το «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο των εσωτερικών υποθέσεων στις 8 Νοεμβρίου 2004 προν ΥΕΝ/ΔΕΝΕΜ Β': «Παρακαλούμε το ταχύτερο δυνατόν να μας γνωρίσετε το πραγματικό και νομικό μέρος της, συγκεκριμενοποιώντας παράλληλα τους παράγοντες που είχαν ως συνέπεια την αναστολή αυτή...» Υπογράφει ο διευθυντής της υπηρεσίας, πλοίαρχος Π. Σαλίβερος. Τι απάντησαν οι αξιωματικοί; Οπως μάθαμε: «Την απόφαση για την αναστολή των πτήσεων την πήρε ο ίδιος ο υπουργός»!
03/02/2005 yen.gr
Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κ. Κεφαλογιάννη τα 6 ελικόπτερα του Λιμενικού Σώματος DAUPHIN AS365N3 δραστηριοποιούνται από την Παρασκευή 4/2/2005.
Από την 1/10/2004 είχαν ανασταλεί οι πτήσεις των ελικοπτέρων, καθότι ο Αντιπρόσωπος στην Ελλάδα της προμηθεύτριας εταιρείας δεν διέθετε την απαραίτητη πιστοποίηση συντήρησης των ελικοπτέρων βάσει διεθνών προδιαγραφών JAR 145, όπως προέβλεπε η σχετική σύμβαση προμήθειας.
Μετά από διάλογο στα πλαίσια της καλής συνεργασίας με την εταιρεία, συμφωνήθηκε να γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες υποστήριξης από την ίδια έτσι ώστε να αρθεί η αναστολή των πτήσεων. Αφού διαπιστώθηκε η αεροπλοϊμότητα των ελικοπτέρων δόθηκε από τον Υπουργό κ. Κεφαλογιάννη το πράσινο φως για την πτητική τους επαναδραστηριοποίηση.
Τονίζεται ότι η εταιρεία εκπληρώνοντας τις απαιτήσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έχει ήδη αποστείλει έμπειρο και εκπαιδευμένο ανώτερο προσωπικό της αποτελούμενο από τεχνικούς και χειριστές ο οποίοι και θα επιβλέψουν την επανέναρξη των πτήσεων μέσα στο νέο πλαίσιο ασφαλείας, αφού πρώτα ελεγχθούν διεξοδικά στο σύνολό του ένα προς ένα και ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες δοκιμές.
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης σχολιάζοντας την άρση της αναστολής των πτήσεων, τόνισε: "Η αποφασιστικότητα των ενεργειών των συναρμόδιων Υπουργείων Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας συνέβαλαν καθοριστικά ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια του προσωπικού και των ελικοπτέρων καθώς επίσης και τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου".
Γραφείο Επικοινωνίας & ΜΜΕ
PASOK.GR, 28/04/2008
Τα ελικόπτερα πετούν για τους υπουργούς, όχι όμως για τους ασθενείς των νησιών μας
Ακραία πρόκληση στη νοημοσύνη και την αξιοπρέπεια των Κυκλαδιτών αποτελεί η επίσκεψη-αστραπή με ελικόπτερο που πραγματοποιεί ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βουλγαράκης στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων, συνοδευόμενος από κυβερνητικούς παρατρεχάμενους και τον κυβερνητικό Βουλευτή του νομού.
Είναι σε όλους γνωστό, ότι οι Δυτικές Κυκλάδες αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά.
Η αποδρομολόγηση για 40 ημέρες του «Αγ. Γεώργιος», του μοναδικού συμβατικού πλοίου που εξυπηρετεί την γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων προκειμένου να πραγματοποιήσει την ετήσια συντήρησή του, θα επιδεινώσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων στην έναρξη μάλιστα της τουριστικής περιόδου δηλαδή τον Μάιο και τον Ιούνιο.
Από το γεγονός αυτό, θα θιγούν περισσότερο τα νησιά που δεν εξυπηρετούνται από ταχύπλοα όπως η Κύθνος και η Κίμωλος.
Θα ήταν χρήσιμο και διδακτικό για τον κ. Υπουργό να επισκεφθεί τα νησιά αυτά με το πλοίο για να ζήσει την πραγματικότητα που βιώνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των Δυτικών Κυκλάδων. Έτσι θα «αποδράσει» για λίγο από την εικονική πραγματικότητα μέσα στην οποία λειτουργεί η Κυβέρνησή του και ίσως αποφασίσει να παρέμβει για τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών που ο ίδιος επισκέπτεται από αέρος.
Για ένα ακόμα λόγο η επίσκεψη του Υπουργού και της συνοδείας του με ελικόπτερο στις Δυτικές Κυκλάδες, αποτελεί πρόκληση.
Η μεταφορά έκτακτων περιστατικών από τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων στις μονάδες υγείας της Αττικής ή της Σύρου γίνεται αποκλειστικά σχεδόν με πλωτά μέσα, γεγονός που εκτός από την πολύωρη ταλαιπωρία των ασθενών και των συνοδών τους, θέτει πολλές φορές σε κίνδυνο και την ίδια τους τη ζωή.
Και ενώ τα ελικόπτερα σπανίζουν για τη μεταφορά των ασθενών, είναι στη διάθεση του Υπουργού και της παρέας του, προκειμένου να κάνουν τη μικροπολιτική τους, μοιράζοντας αφειδώς ανεκπλήρωτες υποσχέσεις στους κατοίκους των νησιών. Οι κάτοικοι της Κύθνου και της Κιμώλου ενθυμούνται ανάλογες ανούσιες επισκέψεις του προηγούμενου υπουργού της Νέας Δημοκρατίας κ. Παυλίδη.
Την ίδια στιγμή που ο κ. Βουλγαράκης χρησιμοποιεί ελικόπτερο για τις μετακινήσεις του, τα περισσότερα πλωτά του Λιμενικού Σώματος στις Κυκλάδες παραμένουν επί τέσσερα χρόνια παροπλισμένα παρά το μικρό κόστος που απαιτείται για την επισκευή τους.
Σε εγκατάλειψη βρίσκονται επίσης αρκετά έργα ζωτικής σημασίας στις Δυτικές Κυκλάδες.
Οι σοβαρές ζημιές στα λιμάνια της Κέας και της Κύθνου δεν αποκαθίστανται και τα δύο νησιά αντιμετωπίζουν σοβαρά το ενδεχόμενο του αποκλεισμού τους.
Σε ναυάγιο οδηγείται και το «φιλόδοξο» πρόγραμμα υλοποίησης έργων υποδομής στα μικρά νησιά των Κυκλάδων από την εταιρία « ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. » και με χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. Νοτίου Αιγαίου 2000-2006.
Παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Αιγαίου και τα παχιά λόγια κυβερνητικών και κομματικών στελεχών της Ν.Δ., το πρόγραμμα των έργων για τα μικρά νησιά δεν πρόκειται να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί εγκαίρως, με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμοι πόροι από τα νησιά μας.
Δεν γνωρίζουμε αν όλα όσα αναφέρονται παραπάνω τα δει από το ελικόπτερο ο κ. Βουλγαράκης και η παρέα του.
Οι κάτοικοι όμως των Δυτικών Κυκλάδων τα γνωρίζουν γιατί τα ζουν καθημερινά.
Ξέρουν ότι η κυβέρνηση δεν έχει πολιτική για τα νησιά.
Ξέρουν ότι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας είναι πολιτική εντυπωσιασμού και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.
Είναι μια πολιτική «χαμηλών πτήσεων» και χαμηλών προσδοκιών.
Οι Δυτικές Κυκλάδες θα ανταποδώσουν στο μέλλον στη Νέα Δημοκρατία όσα σήμερα εισπράττουν από την κυβέρνηση δηλαδή αδιαφορία, κοροϊδία και εγκατάλειψη.
ΡΗΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Βουλευτής Κυκλάδων - ΠΑΣΟΚ
tanea.gr
Βγαίνουν από «το ράφι» τα ελικόπτερα του Λιμενικού
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 16 Μαρτίου 2010
Την πρώτη τους επιχειρησιακή αποστολή στο Αιγαίο ξεκινούν από σήμερα τα ελικόπτερα τύπου Ντοφέν του Λιμενικού Σώματος, τα οποία ενώ παρελήφθησαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ουσιαστικά έμειναν ανεκμετάλλευτα.
Τα έξι ελικόπτερα τα τελευταία δύο χρόνια μεταστάθμευσαν στη βάση του Πολεμικού Ναυτικού στο Κοτρώνι Μαραθώνα, όπου οι άνδρες του Π.Ν. είχαν αναλάβει την εκπαίδευση πιλότων και τεχνικών του Λιμενικού Σώματος.
Με την ανάληψη της νέας κυβέρνησης δόθηκε βαρύτητα στην αξιοποίηση των ελικοπτέρων και επιταχύνθηκε η σχετική διαδικασία.
Το πρώτο από τα έξι ελικόπτερα Ντοφέν μεταστάθμευσε σήμερα στην Κω με προσωπικό αμιγώς του Λιμενικού Σώματος και ξεκινά περιπολίες για εντοπισμό λαθρομεταναστών εντασσόμενο και αυτό στην επιχείρηση «Ποσειδών» που πραγματοποιεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Επιτήρησης Συνόρων.