pros peiratikoi@yahoo.gr
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ
To πλέον επίκαιρο και σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί το προσωπικό του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚ και το εκμεταλλεύονται οι διάφοροι κατέχοντες Διοικητικές και συνδικαλιστικές καρέκλες , είναι το θέμα των μεταθέσεων.
Μιας και οι μεταθέσεις έρχονται ,
ας συζητήσουμε λίγο πως θα μπορούσε το ΠΔ να μας απαγκιστρώσει από το ρουσφέτι και την αδικία.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΔ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ
1. Tόπος συμφερόντων: πέραν όσων ισχύουν στο ΠΔ 33 πρέπει να προστεθούν τα παρακάτω. α) ο τόπος στον οποίο αιτήθηκε να μετατεθεί ο βαθμοφόρος και μετά την συμπλήρωση 8 ετών
συνεχίζει να υπηρετεί εκεί , συνεχίζει να δηλώνει ότι επιθυμεί να υπηρετεί εκεί ή δεν έχει υποβάλλει ποτέ αίτημα μετάθεσης ώστε να φύγει από αυτόν το τόπο και β) ο τόπος που υπηρετεί επί 8 συνεχόμενα έτη χωρίς να ήταν επιλογή του αλλά δηλώνει επιθυμία παραμονής ή δεν έχει υποβάλλει αίτημα μετάθεσης. Τόπος συμφερόντων θεωρείται ο Νομός στον οποίο υπάγεται ο Δήμος συμφερόντων του βαθμοφόρου (όπως αυτός αναλύεται στο ΠΔ), όταν πρόκειται για την ηπειρωτική χώρα. Απαγορεύεται να καταγράφεται ως τόπος συμφερόντων Νομός που δεν στεγάζει Υπηρεσίες του ΛΣ . Στην περίπτωση των νησιωτών λόγω της ιδιαιτερότητας της Νησιωτικότητας (ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες), τόπος συμφερόντων θεωρείται το νησί που πληρεί τα παραπάνω χαρακτηριστικά και όχι το σύνολο του νομού. Επίσης σε κάθε περίπτωση, ο βαθμοφόρος δύναται να δηλώσει και δεύτερο τόπο συμφερόντων (άλλο νομό ή νησί)2.Αμετάθετος: Χαρακτηρίζεται ο βαθμοφόρος που υπηρετεί από αποφοιτήσεως του από τις παραγωγικές σχολές του ΛΣ στον τόπο επιλογής του-συμφερόντων του όπως αυτός περιγράφεται στο ΠΔ ή σε άλλο τόπο που ο ίδιος επέλεξε και μετά από την συμπλήρωση 8 ετών ,συνεχίζει να επιθυμεί να παραμένει εκεί και ουδέποτε έχει αιτηθεί μετάθεση.
3.Ειδικός διαχωρισμός αμετάθετων: α)όταν πληρεί ένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά της παρ.2 και εφόσον υπηρετεί στην Αττική(συμπεριλαμβάνεται η Σαλαμίνα) ή σε άλλη περιοχή της Ηπειρωτικής χώρας και δεν έχει μετατεθεί ποτέ εκτός νομού. β) όταν πληρεί τα παραπάνω και υπηρετεί σε νησί (πλην Σαλαμίνας)και δεν έχει μετατεθεί ποτέ εκτός νησιού.
4. Περιοχές και Υπηρεσίες ελάχιστης Υποχρεωτικής θητείας: χαρακτηρίζονται τα όλα τα νησιά του Αιγαίου και της μεθορίου (πλην Κρήτης) του Σαρωνικού (πλην Σαλαμίνας) και οι Υπηρεσίες –Πλωτά μέσα αυτών των περιοχών καθώς και μόνο 3 από τα Λιμεναρχεία που αποτελούν πύλες εξόδου ή εισόδου από και προς την χώρα μας(Πάτρα , Ηγουμενιτσα,Κέρκυρα) προς άλλες χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης. Από την εν λόγω κατηγορία εξαιρούνται οι ΑΕΝ , ΠΕΔΙΛΣ,VTS και λοιπές διοικητικές ή άλλες υπηρεσίες γραφείου που τυχόν δημιουργηθούν εκεί.
5. Κατηγοριοποίηση-Διαχωρισμός Περιοχών και Υπηρεσιών ελάχιστης υποχρεωτικής θητείας: α)1ηκατηγορία:νησιά με μεγάλο πληθυσμό άνω των 15.000 κατοίκων το χειμώνα με καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση με λιμάνι της Αττικής . β) 2η κατηγορία : νησιά με πληθυσμό έως 15.000 κάτοικους το χειμώνα τα οποία έχουν τουλάχιστον πενθήμερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με λιμάνι Αττικής γ) 3η κατηγορία: νησιά δυσμενούς διαβίωσης και πληθυσμό κάτω των 5000 μόνιμων κατοίκων το χειμώνα με ακτοπλοϊκή σύνδεση προς λιμάνι Αττικής λιγότερες από 4 φορές την εβδομάδα .
6. Ο χρόνος υποχρεωτικής υπηρεσίας στις παραπάνω περιοχές ορίζεται: α)για τις υπηρεσίες της 1ης κατηγορίας σε 4 χρόνια , β) για τις υπηρεσίες της 2ης κατηγορίας σε 3 χρόνια γ) για τις υπηρεσίες της 3ης κατηγορίας σε 2 χρόνια.
7.Μοριοποίηση περιοχών ελάχιστης υποχρεωτικής θητείας:
α) Nησιά παραμεθορίου 1ης κατηγορίας 8 μόρια. β)Νησιά Κυκλάδων 1ης κατηγορίας 6 μόρια. γ)Νησιά παραμεθορίου 2ης κατηγορίας 9 μόρια . δ)Λοιπά νησιά 2ης κατηγορίας 7 μόρια , ε)Νησιά παραμεθορίου 3ης κατηγορίας 10 μόρια. στ) Λοιπά νησιά 3ης κατηγορίας 8 μόρια.
Τα μόρια που προτείνω είναι ενδεικτικά και με βάση αυτά θα μπορεί να δημιουργηθεί πίνακας που να υπολογίζονται τα μόρια του καθενός με βάση την απόσταση σε χιλιόμετρα από τον τόπο συμφερόντων.
8.Ειδικές περιπτώσεις μοριοδότησης: α)Τα σκάφη των Υπηρεσιών στις περιοχές ελάχιστης υποχρεωτικής θητείας θα λαμβάνουν τα έξτρα μόρια όπως ισχύουν και στο παρόν ΠΔ . β)οι Διοικητικές υπηρεσίες (ΑΕΝ.ΠΕΔΙΛΣ κλπ) θα λαμβάνουν 2 μόρια λιγότερα . γ) βαθμοφόρος που υπηρετεί στον τόπο επιλογής του θα παίρνει 1 μόριο λιγότερο.
9.Βαθμοφόρος Υπό μετάθεση: χαρακτηρίζεται ο συνάδελφος που δεν έχει λάβει ποτέ μετάθεση στις περιοχές και τις υπηρεσίες που ορίζονται ως ελάχιστης υποχρεωτικής θητείας αλλά έχει λάβει μετάθεση εκτός νομού συμφερόντων για τουλάχιστον 2 χρόνια.(πχ συνάδελφος που μετατέθηκε από Πειραιά στη Ραφήνα ή συνάδελφος που μετατέθηκε από Νομό Μεσσηνίας στο Νομό Ηλείας). Επίσης χαρακτηρίζονται οι νησιώτες που έλαβαν μετάθεση εκτός νησιού συμφερόντων τους και υπηρέτησαν λιγότερο από 24 μήνες.
Ο υπό μετάθεση βαθμοφόρος θα πρέπει να υπηρετήσει για τουλάχιστον 18 μήνες σε τόπο ελάχιστης υποχρεωτικής θητείας. Α΄η΄Β΄ κατηγορίας ή1 έτος σε τόπο Γ΄κατηγορίας.
Αφού οριστούν και ξεκαθαριστούν τα παραπάνω θα πρέπει να καταρτιστεί ένας πίνακας αμετάθετων βαθμοφόρων ο οποίος θα αντλεί προσωπικό για τις επικείμενες μεταθέσεις και η προτεραιότητα θα είναι να μετατεθούν όλοι οι αμετάθετοι της Ηπειρωτικής χωράς (Αττική κλπ) και παράλληλα οι αμετάθετοι των νησιών.
Να σημειώσω ότι δεν παίζει κανένα ρόλο ο αριθμός των μορίων που έχει ο βαθμοφόρος τη στιγμή που χαρακτηρίζεται Αμετάθετος.
Τα μόρια του συγκρίνονται μόνο με αυτά των άλλων χαρακτηρισμένων αμετάθετων .
Παράλληλα θα δημιουργηθεί πίνακας με τους υπό μετάθεση βαθμοφόρους ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί στο συμβούλιο μεταθέσεων μόνο αφότου εκτελεστούν όλες οι μεταθέσεις από τον πίνακα των αμετάθετων.
Επίσης δημιουργείται ένας τρίτος πίνακας με όσους έχουν συμπληρώσει 8 χρόνια στον τόπο επιλογής τους αλλά έχουν λάβει μετάθεση (εκτός νομού ή νησιού).
Στους πίνακες θα αναγράφονται αναλυτικά τα έτη υπηρεσίας , οι μεταθέσεις του βαθμοφόρου με ημερομηνίες και άλλα κωδικοποιημένα στοιχεία όπως η οικογενειακή κατάσταση.
Θα καταρτιστεί ένας ακόμα πίνακας με τους διπλωματούχους πλοίαρχους και μηχ/κους ΑΕΝ όλων των βαθμίδων ώστε να πάψει το φαινόμενο της υποστελέχωσης των εν λόγω ειδικοτήτων στα πλωτά του ΛΣ λόγω της ανεπαρκούς υπηρεσίας ορισμένων ΑΞ και ΥΞ σε πλωτά μέσα.
Όλοι οι βαθμοφόροι μετά την αποφοίτηση τους από της σχολές του ΛΣ θα πρέπει να υπηρετούν σε μάχιμες και εξωτερικές υπηρεσίες αιχμής για τουλάχιστον 12 χρόνια (περίπου το 1/3 της σταδιοδρομίας τους). Αυτές είναι τα Κ.Λ/Χ , Λ/Χ, Υ/Χ ,Λ/Σ, Κάθε είδους πλωτά μέσα , εναέρια και οι Ειδικές Επιχειρησιακές Μονάδες του ΛΣ , δηλαδή η ΜΥΑ και τα ΚΕΑ. Επίσης συμπεριλαμβάνονται η Μονάδες Ασφάλειας του ΛΣ και όποιες τυχόν άλλες παρόμοιες υπηρεσίες έχει το ΛΣ (Αστυνομικοί σκύλοι, πυροτεχνουργοί κλπ)
Κανείς βαθμοφόρος δεν θα υπηρετεί πάνω από 12 χρόνια σε υπηρεσίες γραφείου , διοίκησης και άλλες παρεμφερείς υπηρεσίες (ΝΑΤ,ΟΙΚΟΣ ΝΑΥΤΟΥ,ΑΕΝ,ΠΕΔΙΛΣ,ΚΕΣΕΝ ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΛΣ) πλην των ΑΞ καριέρας και ορισμένων εξειδικευμένων και πιστοποιημένων βαθμοφόρων.
Όσοι βαθμοφόροι υπηρετούν ήδη σε υπηρεσίες γραφείου και δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια υπηρεσίας στο ΛΣ θα απομακρυνθούν σταδιακά από αυτές και θα αντικατασταθούν με παλαιούς συναδέλφους οι οποίοι επιθυμούν να υπηρετήσουν σε αυτές μετά από εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Στο άρθρο 20 που αφορά τις αποσπάσεις γίνεται όργιο καταπάτησης και εμπαιγμού του προσωπικού. Θα πρέπει να καταργηθούν οι αποσπάσεις άνευ εμπεριστατωμένης αιτιολόγησης και δικαιολογητικών.
Τέλος επισημαίνω ότι οι περιπτώσεις τριτέκνων , πολυτέκνων και άλλες ειδικές περιπτώσεις που αφορούν θέματα υγείας των βαθμοφόρων και των μελών οικογενείας τους θα εξαιρούνται από τα συμβούλια μεταθέσεων όπως ισχύει και σήμερα.
Συνάδελφοι , νομίζω ότι σε γενικές γραμμές οι προτάσεις μου είναι δίκαιες και αξιοκρατικές για συναδέλφους και υπηρεσίες που διαρκώς αδικούνται από το σύστημα.
Τις καταθέτω και ελπίζω να έχω γίνει κατανοητός.Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι η μόνη λύση αλλά αν εφαρμοστούν σωστά ο κάθε συνάδελφος δεν θα υπηρετήσει πάνω από 3-4 χρόνια μακριά από τον τόπο συμφερόντων του.
Θα ήθελα να σχολιάσετε τις προτάσεις μου , να προτείνετε δικές σας και να ελπίσουμε ότι θα βοηθήσουμε την έλευση της αξιοκρατίας μέσω του διαλόγου και της δημοσιοποίησης από το διαδίκτυο και να σταματήσουμε να αναλωνόμαστε σε μεταξύ μας διαπληκτισμούς και κόντρες με τα διάφορα ΄΄παπαγαλάκια΄΄.