Μέγα οικονομικό σκάνδαλο χαρακτηρίζουν την πώληση ΟΛΠ και ΟΛΘ οι εργαζόμενοι στα εμπορικά λιμάνι , καθώς όπως υποστηρίζουν πρόκειται να ξεπουληθούν επί πινακίου φακής οργανισμοί με διαχρονική κερδοφορία και αναπτυξιακές δυνατότητες.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, τις λειτουργίες και δραστηριότητες του λιμανιού θα πρέπει να τις διαχειρίζεται ένας δημόσιος ΟΛΠ.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Γιώργος Γεωργακόπουλος ξεκαθάρισε πως το κράτος θα πρέπει να διατηρήσει το 51% των οργανισμών. «Θα δώσουμε τη μητέρα των μαχών, ο αγώνας θα είναι ενωτικός», ξεκαθάρισε ο κ. Γεωργακόπουλος και κάλεσε φορείς και πολίτες σε Πειραιά και ΘΣΝ να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις ,κάνοντας παράλληλα λόγο για πλήρη αφερεγγυότητα και αναντιστοιχεία λόγων και πράξεων από την πλευρά της κυβέρνησης.
«Όλοι οι εργαζόμενοι πέραν των πολιτικών τους καταβολών είμαστε αντιμέτωποι με μια μεγάλη καταιγίδα, συμπλήρωσε ο κ Γεωργακόπουλος,
Αύριο, Τρίτη 31 Μαΐου, οι εργαζόμενοι στα Λιμάνια θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 15.00 το μεσημέρι ,αλλά και δύο συγκεντρώσεις σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ενώ προγραμματίζουν και μια 24ωρη απεργία.
Όπως καταγγέλλουν τα μέλη της Ομοσπονδίας, στις συζητήσεις δεν υπάρχουν αναφορές για το μέλλον των εργαζόμενων, οι όποιοι θα μετατραπούν σε νέες Ιφιγένειες, ενώ ήδη η μείωση των αποδοχών των εργαζόμενων ανήλθε για το 2010, στο 28%. Η κερδοφορία του ΟΛΠ από το 2002 έως το 2010 αγγίζει κατά μέσο όρο τα 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως οι επενδύσεις, το ίδιο διάστημα έφθασαν, τα 387 εκατομμύρια για έργα στην προβλήτα 1 και στο κεντρικό λιμάνι, το 75% των μετοχών αντιστοιχεί σε 270 εκατομμύρια ευρώ, ενώ, τα έσοδα του οργανισμού από τον προβλήτα 2 (ενοίκιο από ΣΕΠ και ΔΤΚ) φθάνουν τα 25 εκατομμύρια ετησίως.
«Το μαγαζί είναι γωνία, είναι φιλέτο», είπε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ και αναρωτήθηκε ποιος θα εκτελέσει το ρόλο του πεδίου της δημόσιας αρχής στα λιμάνια, αν αυτά πουληθούν.
«Εάν παραδοθεί το 75% του λιμανιού θα πρόκειται για τέλεια παράδοση κάθε εξουσίας», συμπλήρωσε.
Δεν πρόκειται για αποκρατικοποίηση αλλά ξεπούλημα με όποιες κοινωνικές και νομικές συνέπειες, σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος και πρόσθεσε πως «όσοι βάλουν τις υπογραφές τους θα πρέπει να προσέξουν γιατί μετά την απομάκρυνση από το ταμείο και αφού έχουν χάσει την πολιτική τους ιδιότητα, δεν θα μπορεί να τους προστατεύσει κανείς».
Κινούμαστε σε μνημονιακό αστερισμό, είπε ο κ. Γεωργακόπουλος και οι εργαζόμενοι και μικρομεσαίοι συνολικά, όχι μόνο δεν προστατεύονται αλλά, βυθίζονται όλο και περισσότερο στην εξαθλίωση, ενώ ευνοούνται δανειστές και τράπεζες.
Η μνημονιακή πολιτική δεν μπορεί να συμβαδίσει με την ανάπτυξη, είπε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ.
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Στ. Μπαλαμπανίδης, οι σχέσεις εργασίας στη ΣΕΠ (COSCO) είναι σε όρους μεσαιωνικούς, χωρίς να ανταποκρίνονται οι εργοδότες στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, με τους περισσότερους εργαζόμενους να ανήκουν σε υπεργολάβους.
Η κυβέρνηση, ως αντιπολίτευση την περίοδο των διαπραγματεύσεων για την παραχώρηση του λιμανιού στην COSCO, είχε μιλήσει για αναδιαπραγμάτευση, με στόχο την εξασφάλιση των καλύτερων όρων για τους μετόχους αλλά και την χώρα (όπως είχε αναφέρει σε σχετική ομιλία του στη Βουλή στις 3/3/2009 ο νυν Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης), ωστόσο οι όποιες αναδιαπραγματεύσεις έχουν γίνει επί χειρότερο.
«Χάθηκε η αξιοπιστία και εξατμίστηκε η ηθική», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλαμπανίδης και, διαφοροποιώντας το… γνωστό σύνθημα είπε «λιμάνι μοντέλο το κάνατε… βιολεντσέλο».
Βασιλική Αγγουρίδη