ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ EΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ
ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΠΑΡΟΥ
Πάρος, 18 Ιανουαρίου 2011
Αριθ. Πρωτ. : 3212 / 01 / 2011
ΠΡΟΣ: Διαχειρίστριες εταιρείες Ε/Γ
και Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων που
προσεγγίζουν το λιμένα Πάρου
ΘΕΜΑ: Ασφάλεια ναυσιπλοΐας και προστασία λουομένων εντός όρμου και λιμένα Παροικιάς Πάρου.
1. Δια του παρόντος, φέρουμε σε γνώση σας ότι τα τελευταία έτη – ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο – η Υπηρεσία μας έχει συχνά γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών, δυσμενών σχολίων και παραπόνων από λουόμενους και παραθεριστές στον όρμο Παροικιάς Πάρου, συνεπεία του υψηλού κυματισμού που προσβάλλει τις παρακείμενες ακτές, προκαλούμενου από την ταχύτητα των Ε/Γ και Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων, τα οποία εισέρχονται/εξέρχονται του λιμένα μας, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα κατασκευαστικά και τεχνικά χαρακτηριστικά τους, καθώς και τα ειδικότερα γεωφυσικά και λοιπά στοιχεία της ευρύτερης περιοχής, όπως είναι η εγγύτητα παραλιών και λιμενικής εγκατάστασης, τα σχετικώς μικρά θαλάσσια βάθη, οι πολυσύχναστες παραλίες, η κίνηση ή/και αγκυροβολία μεγάλου αριθμού σκαφών (τουριστικά, ταχύπλοα, αλιευτικά, φορτηγά, δεξαμενόπλοια).
Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις, έχουν καταγραφεί, κατά το παρελθόν, περιστατικά κινδύνου ή/και τραυματισμού κολυμβητών (κυρίως παιδιών και ηλικιωμένων), παράσυρσης και απώλειας/καταστροφής προσωπικών αντικειμένων, ανακλίντρων, θαλασσίων μέσων αναψυχής κ.ο.κ., ενώ επίσης έχουν υποβληθεί και μηνυτήριες αναφορές κατά Πλοιάρχων, με αρνητικό αντίκτυπο – μεταξύ των άλλων – και στο κύρος και την εν γένει εικόνα των διαχειριστριών/πλοιοκτητριών εταιρειών.
2.Εν προκειμένω, δοθείσης της ευκαιρίας, μεταφέρουμε εκτιμήσεις ικανού αριθμού έμπειρων ναυτικών (Ε.Ν.) της περιοχής μας, σύμφωνα με τις οποίες, προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του προβλήματος, θα συμβάλλει αποφασιστικά η τήρηση – από τα εισερχόμενα πλοία – ταχύτητας όχι μεγαλύτερης των 14 ν.μ. ανά ώρα, κατά την προσέγγιση και παράλλαξη του Ακρωτηρίου Αγίου Φωκά και οπωσδήποτε μικρότερης των 10 ν.μ. ανά ώρα, κατά την είσοδό τους στο δίαυλο της λιμενολεκάνης (ερυθρός και πράσινος φωτοσημαντήρας – ΄΄σπίθες΄΄), ακριβώς όπως ορίζεται και στην αριθ. πρωτ. 3212/04/2005/18-07-2005 Απόφαση Λιμενάρχη Πάρου, η οποία έχει κοινοποιηθεί στους ενδιαφερόμενους και εξακολουθεί να ευρίσκεται σε ισχύ.
3.Συνεκτιμώντας τα προεκτεθέντα, στο πλαίσιο της κοινής μας προσπάθειας για την εξεύρεση της βέλτιστης ισορροπίας επί του θέματος, σεβόμενοι τα δικαιώματα των χρηστών των παραλιών και με γνώμονα την ομαλή ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Πάρου και την ασφαλή κίνηση των πλοίων, παρακαλούμε για την ενημέρωση και τις δικές σας – κατά την κρίση σας – συναφείς ενέργειες και παρεμβάσεις, παρέχοντας κατάλληλες οδηγίες στους Πλοιάρχους σας, για την πιστή εφαρμογή των κείμενων διατάξεων, που ρυθμίζουν το συγκεκριμένο ζήτημα και την ορθή εφαρμογή των κανόνων της ναυτικής τέχνης (σύμφωνα, πάντα, με τις ελικτικές ικανότητες των πλοίων), αλλά και εξετάζοντας ενδεχομένως και την περίπτωση τροποποίησης των ωρών αφιξοαναχώρησης των προγραμματισμένων δρομολογίων σας για χρονικό διάστημα ολίγων λεπτών (όχι άνω των δέκα).
4.Παραμένοντας στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σχετική διευκρίνιση και πληροφορία, τονίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση διαπίστωσης μη συμμόρφωσης – συνεργασίας, η οποία θα θέτει σε κίνδυνο (έστω και δυνητικά) ανθρώπινες ζωές στη θάλασσα, θα κινείται άμεσα κατά των υπαιτίων η διαδικασία επιβολής κυρώσεων
(οι οποίες είναι βαρύτατες) και θα υποβάλλεται Αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα, για τυχόν περαιτέρω ποινική αξιολόγηση.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ :
1. Εισαγγελία Πρωτ/κών Σύρου (υτα)
2. ΥΠτΠ/ΓΓΑΝ/ΔΑΝ Α’ (υτα)
3. ΥΘΥΝΑΛ/ΔΘΣ Α’ (υτα)
4. 3η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. (υτα)
5. Δήμος Πάρου
6. ΔΛΤ Πάρου – Αντιπάρου
7. Ναυτικοί Πράκτορες πλοίων που
προσεγγίζουν το λιμένα Παροικιάς
Ο Λιμενάρχης
Πλωτάρχης Λ.Σ. Γιαλελής Κωνσταντίνος
--------------------------------------------------------------------------------
Πράγματι ,από τις 10 Απριλίου, το λιμεναρχείο και ο λιμενάρχης Πάρου,πλωτάρχης, Κ.Γιαλελής έχουν βεβαιώσει παραβάσεις για την ταχύτητα σε επιβατηγά πλοία και όπως πληροφορηθήκαμε, θα μπουν κάποια πρόστιμα, όμως προς το παρόν μικρά.
Αλλά, επειδή πολλά ακούσαμε και διαβάσαμε και επειδή υπήρξαν πράγματι διαμαρτυρίες, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε :
1. o λιμενάρχης, ως οφείλει , πάνω από όλα να έχει ως μέλημά του, την προστασία του πολίτη.
Τα απόνερα έχει αποδειχτεί, πως εγκυμονούν κινδύνους για ατυχήματα, με θύματα λουόμενους, καθώς στην Πάρο, όπως και σε άλλα νησιά υπάρχουν πολύ κοντά πολυσύχναστες παραλίες.(έχουν κατά καιρούς σημειωθεί ατυχήματα σε πολλά νησιά).
Για παράδειγμα, κοντά στην Παροικιά έχουμε τις παραλίες Κριός, Μαρτσέλο και Λιβάδια
Όχι να τραυματιστεί λουόμενος η να εκτοξευτούν σε άλλη γη, σε άλλα μέρη γιαλιά, πορτοφόλια και άλλα αντικείμενα λουομένων.
Αλλά και να τρομοκρατηθούν, απλώς ,ανύποπτοι λουόμενοι, ντόπιοι η ξένοι τουρίστες ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΘΕΜΑ...
Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο, πως οι έμπειροι καπεταναίοι μας κατανοούν το πρόβλημα.
ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΟΥΝ ΟΙ ΛΟΥΟΜΕΝΟΙ, ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ, ΤΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ , ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΠΕΝΤΑΛΕΠΤΟ,οι εταιρειες !!!
ΝΙΣΑΦΙ ΠΙΑ, ΔΕΝ ΧΑΛΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΟΥΝ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Η ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΣΕΙ Η ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΛΟΥΟΜΕΝΩΝ.
Μιλάμε λοιπόν για τον όρμο Παροικιάς, για συγκεκριμένη μελέτη και απόφαση λιμενάρχη , το 2005, που δυστυχώς και πολύ κακώς, μάλιστα, δεν εφαρμοζόταν.
Δηλαδή , η ταχύτητα από τα εισερχόμενα πλοία να μην είναι όχι μεγαλύτερη των 15 ν.μ. ανά ώρα, κατά την προσέγγιση και παράλλαξη του Ακρωτηρίου Αγίου Φωκά και οπωσδήποτε μικρότερης των 11 ν.μ. ανά ώρα, κατά την είσοδό τους, στο δίαυλο της λιμενολεκάνης (ερυθρός και πράσινος φωτοσημαντήρας – ΄΄σπίθες΄΄).
(και πάλι, κύριοι των εταιρειών ,όπως διαπιοστώνετε,το 14 μίλια έγινε 15 και το 10 μίλια έγινε 11).
Ούτε παράλογο είναι, ούτε δύσκολο, ούτε και δημιουργεί προβλήματα .
Ακόμα και για την έξωθεν καλή μαρτυρία, οι εταιρείες πρέπει να κατανοησουν το πρόβλημα και να συμμορφωθούν ταχύτατα !!!
Και όταν, ένας λιμενάρχης προστατεύει τους πολίτες, ως έχει καθήκον,
αυτό είναι σίγουρα, προς έπαινό του ....
Π.Χριστοδουλίδου