ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΟΜΙΛΙΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΗ, ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ...



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομιλία Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Χρήστου Παπουτσή, κατά τη δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης , Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης.

Όσον αφορά στον προϋπολογισμό του ΥΘΥΝΑΛ και του Λιμενικού Σώματος.
Από το σχέδιο νόμου γνωρίζετε ότι το Λιμενικό Σώμα θα έχει το δικό του προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με την πάγια νομοθεσία του Ελληνικού κράτους οι αρμοδιότητες και οι υπηρεσίες, οι οποίες αυτή τη στιγμή εξυπηρετούνται από άλλους προϋπολογισμούς και είναι εγγεγραμμένες για το 2011 σε άλλους προϋπολογισμούς, μεταφέρονται αυτομάτως στον καινούριο προϋπολογισμό.

Ως εκ τούτου, οι προϋπολογισμοί και οι πιστώσεις του 2011, που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή το 2010 και είναι σε ισχύ σήμερα, από την εφαρμογή του νόμου μεταφέρονται αυτομάτως στη διαχείριση του ΛΣ και του Αρχηγείου του υπό την εποπτεία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Όσον αφορά την ερώτηση ,γιατί αφού υπάρχουν αξιωματικοί απόφοιτοι νομικής φέρνουμε και αξιωματικούς νομικούς ειδικών καθηκόντων.
Είναι μία εύλογη ερώτηση, που μου δίνει τη δυνατότητα να φωτίσω μια πτυχή του νομοσχεδίου, της μεταρρύθμισης, αλλά και της αναγκαιότητας στη μεταβατική φάση.
Το ΛΣ έχετε δίκιο μέχρι στιγμής έχει νομικούς,
δηλαδή είναι οι αξιωματικοί οι οποίοι πήραν πτυχίο της Νομικής , εντάχθηκαν στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων , έκαναν τη θητεία τους στη Σχολή του ΛΣ , έκαναν εκπαιδευτικό ταξίδι και στη συνέχεια ορκίστηκαν αξιωματικοί.
Με νομοθετική ρύθμιση όταν ήταν κυβέρνηση η ΝΔ το ΛΣ απέκτησε τη δυνατότητα να έχει ειδικούς αξιωματικούς οικονομικών καθηκόντων, δηλαδή οικονομολόγους.
Και πρέπει να πω ότι οι αξιωματικοί οικονομικών καθηκόντων συμβάλλουν καθοριστικά στις αυξημένες ανάγκες, που έχει το Σώμα κυρίως στη διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και των Θαλασσίων Συνόρων .
Οι νομικοί όμως δεν είναι πολλοί.
Χρειάζονται περισσότεροι νομικοί, κυρίως, λόγω των νέων καθηκόντων και των διαδικασιών οι οποίες προβλέπονται.
Γιατί, το ΛΣ έρχεται να καλύψει όλες τις υποχρεώσεις που έχει η χώρα στο θαλάσσιο χώρο με βάση τη Συνθήκη του Σένγκεν.

Ενισχύονται οι αστυνομικοί έλεγχοι όσον αφορά στο θαλάσσιο και τον παράκτιο χώρο γιατί πλέον σύμφωνα με το Νομοσχέδιο διαχωρίζεται ο τομέας επιθεώρησης πλοίων.
Το μεν τεχνικό μέρος και η έκδοση των πιστοποιητικών παραμένει στο ΥΘΥΝΑΛ , ενώ ελεγκτικός τομέας παραμένει στο ΛΣ.
Ως εκ τούτου υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης των υπηρεσιών ελέγχου.

Επίσης, όπως εξήγησα, το νέο σχήμα του Αρχηγείου του ΛΣ έρχεται να ενισχύσει το δόγμα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας, το οποίο προϋποθέτει ενισχυμένες δυνατότητες για διεθνή συνεργασία στην αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, στη δίωξη των ναρκωτικών, στη δίωξη του οργανωμένου εγκλήματος και βεβαίως στη δίωξη του μικροεγκλήματος όπως αυτό εμφανίζεται στις παράκτιες ζώνες.


Η απαίτηση για νομικές γνώσεις είναι μεγάλη.
Όχι μόνο σε αυτές καθ’ αυτές τις υπηρεσίες που θα παραμείνουν στο αρχηγείο του ΛΣ αλλά και για τους αξιωματικούς οι οποίοι θα κληθούν να αποσπαστούν προκειμένου να συνδράμουν τις υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ για την περίοδο που θα στελεχώνονται από αξιωματικούς του ΛΣ.

Λειτουργία των περιφερειακών διοικήσεων του ΛΣ και των λιμεναρχείων.
Ετέθη πολλές φορές το ερώτημα γιατί αναφέρει η συγκεκριμένη παράγραφος ότι τα λιμεναρχεία είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν και άλλη πολιτική , και πολιτικές άλλων υπουργείων.
Η πραγματικότητα είναι απλή.
Είναι συγκεκριμένη.
Είναι αυτή που ισχύει χρόνια.
Είναι αυτή που γνωρίζουν όλοι όσοι εκλέγονται στην περιοχή της παράκτιας Ελλάδας. Ότι ο έχων την ευθύνη του κεντρικού λιμεναρχείου έχει για την ευθύνη για την εφαρμογή όλων των νόμων του κράτους.
Αυτή είναι η αλήθεια.
Στον Πειραιά, ο κεντρικό λιμενάρχης είναι ο φρούραρχος της πόλης, σύμφωνα με τους νόμους του κράτους.
Ο λιμενάρχης στην Ιερισσό έχει την εποπτεία για την εφαρμογή των νόμων σε όλη την παράκτια ζώνη.
Αν υπάρχουν παράνομες δραστηριότητες στην παράκτια ζώνη είναι εκείνος οποίος κάνει αγορανομικό έλεγχο , που έχει την ευθύνη για τη δίωξη της αρχαιοκαπηλίας, που έχει την ευθύνη για την εφαρμογή των νόμων όσον αφορά την αλιεία.
Το ίδιο ισχύει σε πολλαπλάσιο βαθμό για μεγάλα λιμεναρχεία, όπως το Ηράκλειο της Κρήτης, που είναι τεράστια η έκταση της Λιμενικής Ζώνης, η Πάτρα, η Θεσσαλονίκη. Η ανάγκη για την εφαρμογή του νόμου είναι σαφής.
Αυτό όμως γινόταν πάντα.
Αλλά το «πάντα» καλυπτόταν πίσω από τη νομοθεσία του πάλαι ποτέ υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που είχε τις αρμοδιότητες, δεν τις είχε το ΛΣ. Τις άσκουσε το ΛΣ στο όνομα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Τώρα αυτές οι αρμοδιότητες , δηλαδή για την εξυπηρέτηση των πολιτικών όλων των υπουργείων συμπεριλαμβανομένου του ΥΘΥΝΑΛ, για τα θέματα της ακτοπλοΐας, της ναυσιπλοΐας, της αλιείας , όλα αυτά περιέρχονται όχι στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αλλά στο ΛΣ ως αρχηγείο.
Όπως αντίστοιχες αρμοδιότητες υπάρχουν στην αστυνομία που εποπτεύεται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Για αυτό το λόγο υπάρχει αυτή η διάταξη.
Πρόκειται περί τακτοποίησης ουσιαστικά μιας υπόθεσης που λειτουργούσε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δια του ΛΣ και τώρα η αρμοδιότητα περνάει στο ΛΣ απευθείας, το οποίο θα εποπτεύεται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Αξιολόγηση των Λιμενικών που υπηρετούν στο ΥΘΥΝΑΛ.
Αυτή θα γίνεται κανονικά από τους προϊσταμένους τους αξιωματικούς που υπηρετούν στην ίδια υπηρεσία και σε κάθε περίπτωση από το κατά βαθμό ανώτερό τους που υπηρετεί επίσης στο ΥΘΥΝΑΛ .
Το ΛΣ προβλέπει και άλλες δομές, τις δομές των επιθεωρητών οι οποίοι έτσι κι αλλιώς έχουν τη δυνατότητα της παρακολούθησης.
Σημασία έχει όμως ότι με αυτή τη ρύθμιση είναι απολύτως σαφές ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να πει όχι στη διχοτόμηση του ΛΣ. Κάποιοι επιδίωκαν να έχουν δύο Σώματα. Ένα ΛΣ το οποίο θα ανήκει στο ΥΘΥΝΑΛ και μία Ακτοφυλακή που θα ανήκει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η κυβέρνηση έκανε λοιπόν μια επιλογή. Ο πρωθυπουργός αποφάσισε , όχι στη διχοτόμηση του ΛΣ.

Ακόμη ένα σημείο στο οποίο αυτή τη φορά θέλω να γίνω απολύτως αντιληπτός.
Είναι λάθος συζήτηση να προσεγγίζουμε το νομοσχέδιο αυτό σαν να υπάρχει κάποιο άλλο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο αποψιλώνεται. Δεν υπάρχει Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Δεν υφίσταται.
Υπάρχει ΥΘΥΝΑΛ.
Είναι νέο υπουργείο.
Υπάρχει το Υπουργείο Προστασίας του πολίτη, το οποίο είναι επίσης νέο Υπουργείο.
Το ΥΘΥΝΑΛ όταν ανακοινώθηκε ως υπουργείο δεν είχε το ΛΣ. Το ΛΣ ήταν στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με βάση αυτό έγινε ο σχεδιασμός.
Ένα μήνα μετά τη δημιουργία του ΥΘΥΝΑΛ, όταν ορκίστηκε ο κ. Διαμαντίδης, κατά τη διάρκεια σύνταξης του ΠΔ, την τελευταία στιγμή υπήρξε μια διάταξη, η οποία ερμηνεύτηκε από κάποιους εμμέσως ή αμέσως ότι το ΛΣ ανήκε στο ΥΘΥΝΑΛ.
Αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούσε να είναι το ΛΣ στο ΥΘΥΝΑΛ, όλες οι επιχειρησιακές δομές στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Κέντρο Επιχειρήσεων κάπου μετέωρο.

Αυτό δεν μπορούσε να συνεχιστεί.
Δεν συνέφερε κανένα.
Δεν λειτουργούσε προς το συμφέρον ούτε του Δόγματος Ασφαλείας , ούτε υπέρ της Ναυσιπλοΐας, ούτε υπέρ της Ναυτιλίας, ούτε υπέρ των ναυτικών , ούτε υπέρ των εργαζομένων.

Και έτσι το ΠΔ 127, αποτελεί τη βάση , την κατευθυντήρια οδό στην οποία κινούμαστε με το νομοσχέδιο για τη συγκρότηση του Αρχηγείου του ΛΣ.

Όσον αφορά το θέμα «έλεγχος των λιμένων».

Ο ISPS Code, ο κώδικας για την ασφάλεια, έπρεπε να είχε εφαρμοστεί εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Τι σημαίνει αυτό;.
Σημαίνει ότι οι υπηρεσίες ασφάλειας , δηλαδή οι εγκαταστάσεις, εκείνοι οι οποίοι έχουν ευθύνη για την ασφάλεια των λιμανιών , και ιδιαίτερα των λιμανιών που είναι ανώνυμες εταιρείες, είναι οι των ανωνύμων εταιρειών.
Δεν είναι το ΛΣ.
Και έπρεπε εδώ και περίπου πέντε χρόνια να είχαν δημιουργηθεί οι αντίστοιχες δομές στις υπηρεσίες αυτές που θα έπρεπε να είχαν στελεχωθεί από ιδιώτες, οι οποίοι εκπαιδεύονται στη συνέχεια οι εταιρείες, ελέγχονται αν πληρούνται οι όροι από το Λ.Σ.
Αυτό έπρεπε να γίνει.
Τι συμβαίνει όμως με την ανοχή όλων.
Και το λέω γιατί η κατάσταση δεν πάει άλλο.
Όταν γίνονται έλεγχοι στην Ελλάδα τότε ζητούν από τα στελέχη του Λ.Σ να βγάλουν τις στολές και να εμφανιστούν ως προσωπικό ασφάλειας των Λιμένων. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Διασύρθηκε η χώρα.
Πρέπει κάποτε να τελειώνουμε.
Το ξέρω ότι είναι δύσκολο και ίσως επιβαρύνει ορισμένα από τα λιμάνια και ορισμένες από τις διοικήσεις των λιμένων αλλά δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Το καλοκαίρι έχουμε νέο έλεγχο.
Αν μέχρι τότε δεν έχουν δημιουργηθεί οι αντίστοιχες δομές και εάν το Λ.Σ δεν κάνει αυτό που πρέπει να κάνει, δηλαδή να ελέγχει αυτούς που έχουν την ευθύνη της ασφάλειας των λιμένων το πρόστιμο θα είναι μεγαλύτερο από εκείνο που αφορά τις χωματερές.
Αυτή είναι η αλήθεια.
Και το λέω σήμερα, μέσα Φεβρουαρίου, έχουμε μπροστά μας πέντε μήνες, το θέτω ενώπιον της Βουλής , δεν θα έχει ευθύνη ούτε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ούτε το Λ.Σ εάν το καλοκαίρι έρθουν για έλεγχο και βρουν ξανά την ίδια κατάσταση. Το Αρχηγείο του Λ.Σ με τις νέες αρμοδιότητες έρχεται να αντιμετωπίσει και αυτό το ζήτημα.

Γιατί γινόταν αυτό;
Μέχρι σήμερα όλοι βολεύονται.
Γιατί βολεύονται να έχουν τις υπηρεσίες του Λ.Σ δωρεάν.
Βολεύονται να μην εκταμιεύουν από τους προϋπολογισμούς και από τα ταμεία των οργανισμών λιμένων.
Βολεύονται να μην μπουν στη διαδικασία αναζήτησης πρόσληψης στελεχών.
Και βολεύονται να μην έχουν τελικά την ευθύνη της ασφάλειας των λιμένων.
Ενώ είναι ένας τομέας, όπου και νέες θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν.
Και να τακτοποιηθεί το θέμα της ασφάλειας.
Και ο ελεγκτικός μηχανισμός πρέπει να είναι στη θέση του και να λειτουργεί αποφασιστικά και αποτελεσματικά.
Για αυτό και το επισημαίνω.
Στην πραγματικότητα κρούω τον κώδωνα του κινδύνου.
Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου διότι ο Ιούνιος είναι κοντά και το πρόστιμο θα είναι τεράστιο.
Να μη θεωρηθεί τότε ότι ήταν λόγω των καθυστερήσεων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Ανταποδοτικό όφελος.
Δεν μπορεί να προσφέρονται υπηρεσίες ούτε από το Λιμενικό , ούτε από την Αστυνομία, από κανέναν χωρίς ανταπόδοση.
Δεν είναι η δουλειά τους.
Το ανταποδοτικό όφελος αφορά στις υπηρεσίες που προσφέρονται προς τρίτους είτε είναι λιμένες, είτε είναι κράτος, ακόμη και οι υπουργοί οι ίδιοι.
Αυτό θα πρέπει να τελειώνει.
Και αυτό από το νόμο προβλέπεται το ανταποδοτικό τέλος.
Υπάρχει ανταμοιβή υπηρεσιών
.
Αναφορικά με τα κτίρια του Λ.Σ, αυτά ανήκουν στην κτηματική Υπηρεσία του δημοσίου και τα αξιοποιεί το Λ.Σ παρέχοντας ένα μέρος των εγκαταστάσεων και στον Frontex τον οποίο φιλοδοξούμε να διατηρήσουμε σε μόνιμη βάση στον Πειραιά. Αλλά προς το παρόν τους φιλοξενούμε σε ένα κτίριο στην Ακτή Βασιλειάδη για το χρόνο τον οποίο είναι εγκατεστημένοι και ευρισκόμενοι στην Ελλάδα.

Θα ήθελα να σταθώ στο στρατιωτικό χαρακτήρα.

H ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ !

H ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ !
Νίκος Καζαντζάκης!

ΩΡΑ ΚΑΛΗ ΣΤΗΝ ΠΡΥΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΕΡΑ ΣΤΑ ΠΑΝΙΑ ΜΑΣ

ΠΕΙΡΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ

ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ

ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ

  • Τσίρκας Στρατής,Ακυβέρνητες πολιτείες: Η νυχτερίδα
  • Ρίτσος Γιάννης,Η σονάτα του σεληνόφωτος
  • Tolstoj Lev Nikolaevic,Πόλεμος και ειρήνη
  • Steinbeck John,Τα σταφύλια της οργής
  • Νίκος Καββαδίας, Βάρδια
  • Νίκος Καζαντζάκης,Ασκητική
  • Φωτίου Ελένη, Η σιγή των αστεριών
  • Κονιδάρης Παναγιώτης,Άλικος πάγος
  • Βαγγέλης Κούτας ,Αετοί και Λύκοι
  • Κωνσταντίνος Καμάρας, Όλη η αλήθεια με ένα κλικ

Νίκος Καζαντζάκης

Δεν υπάρχουν ιδέες,
υπάρχουν μονάχα άνθρωποι
που κουβαλούν τις ιδέες,
κι αυτές παίρνουν το μπόι
του ανθρώπου
που τις κουβαλάει...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΕΦΥΡΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΑΤΑΙΑ, ΠΑΡΑ ΝΑ ΖΕΙ ΜΑΤΑΙΑ...