ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Θοδωρής Δρίτσας, ΣΥΡΙΖΑ και Σταύρος Σκοπελίτης ΚΚΕ : ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΠΚ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ !!!



ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΓ΄ ΣΥΝΟΔΟΣ

Β΄ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ,
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο (Άρθρο 40 παρ. 1 του Κ.τ.Β.)

Στην Αθήνα σήμερα, 10 Φεβρουαρίου 2011, ημέρα Πέμπτη και ώρα 14.10΄, στην Αίθουσα «Προέδρου Δημητρίου Γεωργ. Παπασπύρου» του Μεγάρου της Βουλής, συνεδρίασε η Διαρκής Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Ιωάννη Βλατή, με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις»
(4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).

Στην Επιτροπή παρέστησαν ο Υπουργός και ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Χρήστος Παπουτσής και κ. Εμμανουήλ Όθωνας, αντίστοιχα, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.:

---------------------

ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΛΑΤΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Τον λόγο έχει ο κ. Σκοπελίτης.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Δεν έχω να προσθέσω πολλά πράγματα κι εγώ, σε σχέση με αυτά που είπαμε στην προ
ηγούμενη συζήτηση, γιατί κάθε άλλο παρά οι αντιρρήσεις που εκφράσαμε αναιρεθήκαν από τη συζήτηση που είχαμε.
Το αντίθετο, μάλιστα, έγινε.
Εξακολουθεί, λοιπόν, να υπάρχει διαφωνία μας για τα άρθρα που έχουν σχέση με το Σώμα αυτό, το οποίο, όπως τονίσαμε, στρατικοποιείται παραπέρα, με συγκεκριμένο στόχο και σκοπό για μας, που είναι η καταστολή του λαϊκού κινήματος.
Είμαστε αντίθετοι, λοιπόν, με την υπαγωγή του στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στον Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα.

Οι επί μέρους αντιρρήσεις που είχαμε σε όλα τα άρθρα εξακολουθούν να ισχύουν και αυτές και μας οδηγούν στο να καταψηφίσουμε το σύνολο των άρθρων που αναφέρονται στη μετατροπή του Λιμενικού Σώματος σε ό,τι ανέφερα προηγουμένως.

Επίσης διαφωνούμε με το άρθρο 20 και είναι βασική η διαφωνία μας αυτή, γιατί με το άρθρο αυτό προχωράτε στην παραπέρα ενσωμάτωση της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία της Ε.Ε., με αποτέλεσμα και άλλα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και αυτό σε βάρος των επιβατών και ιδιαίτερα των νησιωτών και σε βάρος των εργαζομένων στη θάλασσα. Δε φτάνουν, λοιπόν, τα όσα προνόμια έχουν μέχρι σήμερα οι εφοπλιστές, που απολαμβάνουν από την πολιτική της Κυβέρνησης, δεν φτάνουν οι αυξήσεις στα εισιτήρια που κάνουν από καιρό σε καιρό και ήδη λέγεται ότι αποφάσισαν 8% αύξηση από την καινούρια περίοδο. Παίρνουν και άλλα προνόμια μέσα από αυτήν την ενσωμάτωση της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία. Αυτές, λοιπόν, οι αντιρρήσεις είναι κυρίαρχες, εξακολουθούν να υπάρχουν και μας οδηγούν στο να καταψηφίσουμε το σύνολο των άρθρων.
----------------------------------------------------

ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΛΑΤΗΣ Το λόγο έχει ο κ. Δρίτσας.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Ειδικός Αγορητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα ήθελα να εκφράσω το παράπονό μου, κύριε Πρόεδρε. Να μην γίνονται αλλαγές την ώρα των συνεδριάσεων, και μάλιστα πιο πριν. Τώρα, εδώ βρέθηκα… Η δικιά μας Κοινοβουλευτική Ομάδα, έχει πολύ λίγα μέλη, και βρισκόμαστε σε αδυναμία να εκπληρώσουμε τα καθήκοντά μας, με αυτό τον τρόπο.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΛΑΤΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής); Ήταν κάτι έκτακτο, κύριε συνάδελφε.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ
(Ειδικός Αγορητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.):
Αντιλαμβάνομαι, προφανώς, σοβαρός θα είναι ο λόγος, δεν είναι «καψόνι», αλλά παρόλα αυτά, δεν γίνεται. Και όταν συμβαίνει το «έκτακτο», καλύτερα να μετατίθεται αργότερα, παρά νωρίτερα. Γιατί, το «νωρίτερα» είναι απολύτως καταδικαστικό. Με το «αργότερα», κάτι μπορεί να κάνει κανείς.
Πολύ αγχωμένος, και χωρίς να έχω καν δει ακόμα και τις αναδιατυπώσεις, τις νομοτεχνικές βελτιώσεις, που από ό,τι είδα με μια πρόχειρη ματιά, υπερβαίνουν τον χαρακτηρισμό «νομοτεχνικές βελτιώσεις», είναι σχεδόν τροπολογίες και αλλαγές. Να μπω στον γενικό σχολιασμό των άρθρων.
Έχω ήδη τοποθετηθεί και από την συνεδρίαση, την συζήτηση επί της αρχής, ότι για εμάς, η λειτουργία του Υπουργείου που ασχολείται με τη ναυτιλία, ως ένα Υπουργείο αναπτυξιακό, με πολιτική οργάνωση, και με αξιοποίηση στελεχών του Λιμενικού Σώματος, που πραγματικά, έχουν να επιδείξουν ιδιαίτερη εμπειρία, γνώση και να συνεισφέρουν προς αυτή την κατεύθυνση, ήταν πάντα στις στοχεύσεις μας.

(Συνέχεια ομιλίας κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΔΡΙΤΣΑ, Ειδικού Αγορητή ΣΥΡΙΖΑ
)
Το γεγονός ότι επίσης στηρίζαμε πάντα την ανάγκη ίδρυσης ενός αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, δεν μας κάνει να προσερχόμαστε σε αυτό το σχέδιο νόμου με την αίσθηση ότι αυτό το αίτημα που έχει προβληθεί και από τους εργαζόμενους στο Λ.Σ. και από πολιτικές δυνάμεις, ότι πραγματικά υλοποιείται.

Πέραν της ίδρυσης του Αρχηγείου συγκροτείται το νέο Λιμενικό Σώμα, η Ελληνική Ακτοφυλακή, με στρατιωτική δομή και οργάνωση, με στρατιωτικό χαρακτήρα. Επικαλέστηκε και ο κ. Υπουργός και άλλοι ότι αυτό ήταν πάντα το χαρακτηριστικό αυτού του Σώματος από την ίδρυσή του.
Μπορεί να βρει κάποια στοιχεία κανείς που να στηρίζουν μια τέτοια προσέγγιση, επειδή ακριβώς όταν ιδρύθηκε το Λιμενικό Σώμα ιδρύθηκε ως ένα Σώμα που ιδρύθηκε από το Ελληνικό Ναυτικό.
Όμως, δεν είναι αλήθεια, γιατί σε όλη τη διαδρομή του, πολλών δεκαετιών, λειτούργησε πολύ διαφορετικά κάποιες διατάξεις, που είχαν παραμείνει στην νομοθεσία με την οποία είχε ιδρυθεί δεν καθόριζαν καθόλου τη φυσιογνωμία και το ρόλο του.

Ένα Σώμα ενταγμένο στις αρμοδιότητες της αστυνόμευσης και επομένως, δεν ταιριάζει ούτε ο στρατιωτικό ποινικός κώδικας ούτε τα ναυτοδικεία, ούτε και σειρά άλλων δομών και λειτουργιών ούτε ακόμα και η αναφορά ότι πάντα συμμετείχε σε διεθνείς αποστολές μπορεί να διασκεδάσει τη δική μας κριτική που αναφέρεται στην συμμετοχή στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. όπως έχουν προσδιοριστεί πλέον από το νέο στρατηγικό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ, που θέλει όλες τις δυνάμεις που συμμετέχουν σε αυτό να είναι πανέτοιμες για στρατιωτικές αποστολές σε όλον τον κόσμο και στρατιωτικές παρεμβάσεις
.

Μπορώ να αναφερθώ στην πρόσφατη άσκηση, που ήδη περιμένουμε
από την πλευρά της Κυβέρνησης για την καταστολή διαδηλώσεων που έγινε στο Κιλκίς, να μην αναφερθώ για πάρα πολλούς ρόλους που σε αυτόν τον γενικό σχεδιασμό μπορεί πάρα πολύ εύκολα κανείς να διαγνώσει τι σημαίνει στρατιωτικός ρόλος και τι σημαίνει στρατιωτικοποίηση.

Ένα τέτοιο Λιμενικό Σώμα δεν το θέλουμε και αυτό είναι πολύ διαφορετικό
και από το αίτημα της ίδρυσης του αρχηγείου, αλλά και από το αίτημα για την πολιτική λειτουργία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Θαλασσίων Υποθέσεων γενικότερα.
Ως εκ τούτου στα άρθρα με τα οποία συγκροτείται αυτό το νέο Λιμενικό Σώμα, το είπα και από την προηγούμενη συνεδρίαση, τα καταψηφίζουμε.

Προχωρώ στο άρθρο 2 κάνοντας εδώ τη διευκρίνιση
ότι η αναφορά στην εφαρμογή του κώδικα ISPS στην παρ. ζ και στον έλεγχο εφαρμογής του, πρέπει να διευκρινίσουμε πλήρως ότι από τον Ιούλιο του 2004 την εφαρμογή του έχουν φορείς διαχείρισης λιμένων που είναι ανώνυμες εταιρίες ή λιμενικά ταμεία.

Οι φορείς διαχείρισης των λιμένων δεν έχουν εναρμονιστεί με τις υποχρεώσεις τους σε θέματα ασφάλειας, με αποτελέσματα στελέχη του Λ.Σ. να έχουν μετατραπεί σε υπαλλήλους των ιδιωτικών εταιριών χωρίς το κράτος να ζητά το ανταποδοτικό τίμημα που προβλέπεται από τη νομοθεσία, ενώ πράγματι ζητά και εισπράττει ακόμα και για ανθρωπιστικές μεταφορές ασθενών κ.λπ..

Δεν πρόκειται τόσο για το τίμημα όσο για τον ρόλο των μελών του Λ.Σ. και για την σχέση που έχουν και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν σε αυτή την ερμαφρόδιτη σχέση. Είναι κάτι που πρέπει να τελειώσει
.

Από εκεί και πέρα για το άρθρο 3 και 4 ισχύουν η κατάργηση του στρατιωτικού ποινικού κώδικα, αποτελεί πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών φορέων και μάλιστα και προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ.

Είναι πληθώρα τα προβλήματα που γεννώνται από την εμμονή να ισχύει ο στρατιωτικός ποινικός κώδικας.
Ταλαιπωρούνται άνθρωποι, εμπλέκονται σε υποθέσεις με το παραμικρό, δεν έχουν τα δικαιώματα που έχουν οι πολίτες εκτός από υποθέσεις εκτός άσκησης της υπηρεσίας τους.

Είναι εκτεθειμένοι πολύ περισσότερο στο αστυνομικό σώμα, σε σχέσεις με τους πολίτες, σε προστριβές και υφίστανται διαρκώς αυτού του είδους την επισφάλεια. Δεν είναι τυχαίο δηλαδή ότι το 90% των περιπτώσεων που χειρίζονται τα ναυτοδικεία δεν αφορούν αξιωματικούς και άνδρες του πολεμικού ναυτικού, αλλά του Λ.Σ..

Αντιλαμβάνεστε ότι είναι πολύ χαρακτηριστικό αυτό το νούμερο.
Πολύ περισσότερο όταν συγκριθεί με το ότι στο Λ.Σ. υπηρετούν 7.500 άνδρες και γυναίκες, ενώ στο πολεμικό ναυτικό 15.000.
Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει στρατιωτικός ποινικός κώδικας για το Λ.Σ..
Για το άρθρο 5 και τη συμμετοχή στην παρακολούθηση θεμάτων ΝΑΤΟ κ.λπ. προφανώς και το καταψηφίζουμε.
Για το άρθρο 6 και τη σύσταση του αρχηγείου, θα κρατήσω προς το παρόν μια επιφύλαξη και στην Ολομέλεια θα τοποθετηθώ. Για τη σύσταση του αρχηγείου συμφωνούμε, αλλά ενταγμένο αυτό το αρχηγείο στο πλαίσιο που περιέγραψα δεν βρίσκουμε ότι δικαιώνονται και τα αιτήματα και οι σχεδιασμοί που είχαν προϋπάρξει.
Στα άρθρα 7 και 8 μιλάμε για ίδια πράγματα.’

Στο άρθρο 9 αναφέρονται οι οργανικές θέσεις του Λ.Σ..
Παραμένει το ζήτημα του πότε θα συμπληρωθούν και αν θα συμπληρωθούν
.

Ο προηγούμενος νόμος κάτι ανέφερε σε σχέση με αυτό.
Ανέφερε τότε ότι θα έπρεπε να είχαν συμπληρωθεί μέχρι το 2006, δεν έγινε ποτέ αυτό βέβαια, αλλά, εν πάση περιπτώσει, είχε γίνει μια πρόβλεψη. Θα πρέπει να μπει ένας χρονικός προσδιορισμός, για το αν πραγματικά θα καλυφθούν αυτές οι θέσεις. Επιφυλάσσομαι ως προς την ψήφιση του άρθρου 9.
Για το άρθρο 10 δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα.
Αναφέρεται στους βαθμούς διοίκησης και των διοικούντων.

Για το άρθρο 11 έχουμε κάνει παρέμβαση σε σχέση με τα ζητήματα των προμηθειών και στη συζήτηση επί της αρχής.
Υπήρχε στη διαβούλευση ένα ποσόν που αναφερόταν μέχρι 66.000 ευρώ που θα μπορούσαν οι προμήθειες να προχωρήσουνε σε απευθείας αναθέσεις ως προς τα επιχειρησιακά μέσα.

Αυτό το ποσόν έχει απαλείφει, υπάρχουν ζητήματα που τα ανέφερα και την προηγούμενη φορά, δεν θέλω να τα επαναλαμβάνω.
Έχω κάνει ειδική αναφορά πολύ ολοκληρωμένη σε σχέση με τα ζητήματα των προμηθειών και τις ρυθμίσεις που εισάγει αυτό το σχέδιο νόμου
.
Επιφυλάσσομαι να δω και τι αλλαγές έχουν γίνει από τις προτάσεις που κατέθεσε ο Υπουργός και αν συμπεριλαμβάνουν τέτοιου είδους ζητήματα, για την Ολομέλεια.
Στο άρθρο 12 για την ασφάλιση του προσωπικού λέμε ναι.
Στο άρθρο 13 ισχύουν όσα είπα και πριν για το άρθρο 11.
Στο άρθρο 14 που αφορά σε εξουσιοδοτικές διατάξεις, προς το παρόν με βάση και όσα είπα πριν, δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτές τις εξουσιοδοτικές διατάξεις πώς ακριβώς, σε ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η εφαρμογή τους.
Λέμε όχι στο άρθρο 14.

(Συνέχεια ομιλίας, κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΔΡΙΤΣΑ, Ειδικού Αγορητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.)
Για το άρθρο 15, τις τροποποιούμενες διατάξεις λέμε «ναι», δεν υπάρχει και εδώ κανένα πρόβλημα. Στο άρθρο 16, ιδιαίτερα στις παραγράφους 6, 7, 8 και 9 είμαστε θετικοί. Υπάρχει ένα ζήτημα σε σχέση με την αντικειμενική εισαγωγή των αξιωματικών που δεν ρυθμίζεται και έγινε συζήτηση στη συνεδρίαση επί της αρχής, γι' αυτό.

Ο κ. Υπουργός έδωσε έναν προβληματισμό, έδωσε κάποια στοιχεία, ενώ υπάρχει ένα βήμα βελτίωσης που υπολείπεται από τη διαδικασία της Ακαδημίας, των πανελλαδικών εξετάσεων και όλα αυτά, για τους αξιωματικούς δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, παραμένει η διαβλητή διαδικασία των εξετάσεων που οργανώνει το ίδιο το σώμα.

Δεν αναφέρω μόνο εγώ ότι η διαδικασία είναι διαβλήτη, έχει αναφερθεί επισήμως και με πολλούς τρόπους αυτή η διαδικασία ως αδόκιμη από τη στιγμή που οι ίδιοι που δίνουν τα θέματα, οι ίδιοι ελέγχουν, οι ίδιοι βαθμολογούν.
Μέχρι να ιδρυθεί Ακαδημία, μέχρι να μπορούν να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για πανελλαδικές εξετάσεις μπορεί να υπάρχουν εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ και όχι έτσι.
Μέχρι την Ολομέλεια επιφυλασσόμαστε για να δω αν θα έχει κάνει ο Υπουργός κάποιες βελτιώσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο άρθρο 17, για τη βαθμολογική ρύθμιση συμφωνούμε.

Στο άρθρο 18, για τα πλοηγικά δικαιώματα, συμφωνούμε.
Στο άρθρο 19, για τη ρύθμιση θεμάτων κέντρου ελέγχου, αποστολής-λήψη σημάτων κινδύνων, συμφωνούμε.

Για το άρθρο 20, έχουμε μιλήσει εκτεταμένα και έχουμε θέσει ζητήματα σε σχέση με την εξασφάλιση των δικαιωμάτων, των ναυτικών. Βλέπω ότι ο κ. Υπουργός έχει προχωρήσει σε εκτεταμένες αλλαγές, επιφυλάσσομαι μιας και οφείλω να τις μελετήσω, γιατί μόλις τώρα τις πήραμε στα χέρια μας
.
Στο άρθρο 21, για τη ρύθμιση του υπηρεσιακού συμβουλίου, συμφωνούμε. Στο άρθρο 22, έχει προβλήματα και επιφυλασσόμαστε.
Στο άρθρο 23, προβλέπει μεταβατικές διατάξεις. Θεωρούμε ότι οι παράγραφοι 11 και 12, είναι πάρα πολύ θετικές για τους πολιτικούς υπαλλήλους της διεύθυνσης πληροφορικής και νέων τεχνολογιών. Θα ψηφίσουμε το άρθρο 23. Για το άρθρο 24, η ψήφος μας είναι θετική.
Έχω καταθέσει τέσσερις τροπολογίες που θα τις δούμε και στην Ολομέλεια, αφορούν τα αιτήματα της ομοσπονδίας εργαζομένων στο λιμενικό σώμα.
Τις γνωρίζετε, έχουν συζητηθεί κατ' επανάληψη, πιθανόν να τις έχουμε προωθήσει και άλλοι συνάδελφοί.

Θεωρώ ότι τις μελέτησα, τις θεωρώ απολύτως ευλογίες, θετικές και δίκαιες, αποκατάσταση δικαίου και ισοτιμίας είναι οι περισσότερες.

Σας ζητάω να τις δείτε και να τις εξετάσετε.

Δεν θα μπω αναλυτικά σε καθεμία από αυτές, αυτή τη στιγμή.
Θέλω να θέσω ένα ακόμα θέμα.

Σε επόμενα νομοσχέδια ίσως προχωρήσω και σε πιο συστηματική παρέμβαση.

Πρέπει να δείτε το θέμα κ. Υπουργέ, αφορά τους τεχνικούς αξιωματικούς.
Υπάρχει μια αδικία ως προς την ενιαία επετηρίδα, ως προς τις προαγωγές, η οποία είναι εντελώς αναιτιολόγητη.
Οι άνθρωποι αυτοί όχι μόνο έχουν προσόντα, τυπικά, μορφωτικά, από άποψης σπουδών και όλα αυτά, άλλα λειτουργούν μέσα στις συνολικές λειτουργίες του λιμενικού σώματος, συμμετέχουν στις αποστολές, συμμετέχουν στις υπηρεσίες διάσωσης, συμμετέχουν σε λιμεναρχεία, συμμετέχουν σε όλα.
Ξαφνικά εξαιτίας του γεγονότος ότι προέρχονται από το τεχνικό σώμα, είναι τεχνικοί αξιωματικοί, διαχωρίζονται ως προς την ιεραρχία, ως προς την επετηρίδα και ως προς τις τελικές προαγωγές.
Είναι μια αναιτιολόγητη διάκριση, νομίζω ότι κανείς δεν θα είχε αντίρρηση, αλλά έχει μείνει στο κενό.
Το θέτω αυτή τη στιγμή, δεν θα το θέσω υπό μορφή τροπολογίας, διότι θέλει ακόμα μεγαλύτερη μελέτη από κει και πέρα.
Το θέτω ενώπιον της Επιτροπής, γιατί προφανώς αυτά χρονίζουν και δεν κάνει, γιατί δημιουργούν άσχημες εντυπώσεις.

Αυτά τα ζητήματα στερούν από τις υπηρεσίες πολύ χρήσιμες παρουσίες ανθρώπων που μπορούν να δώσουν πολύ περισσότερα.

Για παράδειγμα, εξαιτίας αυτής της αδικίας κάποιοι αποστρατεύονται πολύ νωρίτερα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμβαίνει αυτό.
Μπορεί το σώμα να τους αξιοποιήσει για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Όλα αυτά πρέπει να ειδωθούν, με πολλή προσοχή
.

Ευχαριστώ.