ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Τετάρτη, 02 Φεβρουαρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ομιλία Χρήστου Παπουτσή, Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις»
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση σήμερα και εξόχως αποκαλυπτική. Δεν εννοώ τη συζήτηση με τους συναδέλφους εισηγητές των κομμάτων, αλλά με τους εκπροσώπους των φορέων, οι οποίοι στο βήμα της Βουλής εξέθεσαν τις απόψεις τους. Νομίζω ότι όλοι μας αντιληφθήκαμε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει κάθε φορέας το ρόλο και τη θέση του Λ.Σ.
Ήταν απολύτως σαφές ότι άλλοι θεωρούν το Λ.Σ. ένστολο στρατιωτικό σώμα, που πρέπει να είναι στην υπηρεσία της ποντοπόρου κυρίως ναυτιλίας.
Και άλλοι θεωρούν ότι το Λ.Σ., ένστολο στρατιωτικό ή όχι, πρέπει να είναι στην υπηρεσία του δόγματος ασφάλειας της χώρας μας.
Λογικό είναι εξάλλου.
Μεταρρύθμιση πραγματοποιούμε.
Και μεγάλη μεταρρύθμιση μάλιστα.
Και είναι λογικό σε αυτές τις περιόδους να υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, να εκφράζοντα όλοι – και αυτή είναι κατάκτηση της Δημοκρατίας μας- με βάση τις δικές τους προσλαμβάνουσες και επιδιώξεις.
Ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται όχι περί θεσμικών φορέων της Πολιτείας, αλλά περί συνδικαλιστικών ενώσεων, δηλαδή εκπροσώπων συγκεκριμένων επιδιώξεων, χώρων και επιχειρηματικών συμφερόντων.
ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ !!!
Εκείνο βέβαια, που είχε ενδιαφέρον στη σημερινή διαδικασία, ήταν ότι πληροφορηθήκαμε όλοι από τα χείλη του Προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών για το ποιο ακριβώς είναι το όραμα του Πρωθυπουργού και των Υπουργών της Κυβέρνησης. Και βεβαίως, όσον αφορά στην ποντοπόρο ναυτιλία σωστά αντελήφθη ο κ. Βενιάμης.
Γιατί πράγματι η επιλογή της Κυβέρνησης είναι η υποστήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας με κάθε τρόπο, με κάθε μέσο.
Γι’ αυτό ακριβώς επικεντρώνουμε τις προσπάθειες μας σε αυτή την κατεύθυνση.
Γιατί αποτελεί ένα ισχυρό όπλο στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας, και όχι μόνο. Κυρίως για το κύρος της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο και την ισχύ της χώρας μας στα διεθνή fora, καθώς πράγματι, στην ποντοπόρο ναυτιλία η Ελλάδα κατέχει τη θέση παγκόσμιας υπερδύναμης.
Όμως, θέλω να διευκρινίσω για να μην υπάρχει καμία απολύτως σύγχυση, ότι το όραμα του Πρωθυπουργού εκφράζεται πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα από τον ίδιο.
Όπως εκφράζεται από τις προγραμματικές θέσεις του Κόμματος μας και βεβαίως από τις επιλογές της Κυβέρνησης.
Τα υπόλοιπα γίνονται για λόγους που δεν αφορούν εμένα και απλώς ήθελα να το διευκρινίσω.
Το ίδιο ισχύει για αυτά που ακούσαμε σχετικά με τις διαβεβαιώσεις ορισμένων συναδέλφων μου υπουργών.
Για το ποια είναι η τύχη και η στόχευση αυτού του Νομοσχεδίου.
Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν όπως όλοι γνωρίζετε, σύμφωνα με τη διαδικασία την οποία έχει επιβάλει η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, κάθε Νομοσχέδιο, πριν έρθει ενώπιον σας, έχει περάσει από εξαντλητική επεξεργασία, εξαιρετική διαβούλευση, σε δύο αναγνώσεις στο πλαίσιο του Υπουργικού Συμβουλίου, σε δημόσια διαβούλευση και συζήτηση με όλους, νομοθετική επεξεργασία από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, και στη συνέχεια παρουσιάζεται ενώπιον σας. Επομένως ακριτομύθιες, συζητήσεις, απόψεις οι οποίες ενδεχομένως να μην έγιναν αντιληπτές από τον κ. Βενιάμη δεν νομίζω ότι ωφελούν να παρουσιάζονται στη Βουλή ως αποδεικτικά στοιχεία, ως επιχειρήματα διαφοροποίησης της Κυβέρνησης από το Υπουργείο, που έχει αναλάβει τη νομοθετική πρωτοβουλία ή το αντίστροφο.
ΑΔΕΙΑΣΜΑ Γ.ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗ ΑΠΟ ΧΡ.ΠΑΠΟΥΤΣΗ-ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΕΜΑΣ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ 20
Το ίδιο ενδιαφέρον είχε βεβαίως και αυτό που ακούσαμε για την τηλεφωνική συνομιλία την οποία είχε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με το συνάδελφο μου, Υπουργό ΘΥΝΑΛ, κ. Γιάννη Διαμαντίδη, σχετικά με το άρθρο 20.
Και θέλω να είμαι απολύτως σαφής.
Ποτέ στη διαδρομή μου ούτε διαγκωνισμούς επιδίωξα, ούτε και τώρα βέβαια θα επιχειρούσα εισπήδηση σε αρμοδιότητες άλλου υπουργείου.
Και πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν το συγκεκριμένο άρθρο αφορά τροποποίηση δικού μου νόμου. Νόμου, που είχα εγώ την τιμή και την ευθύνη να παρουσιάσω ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας το 2001.
Και πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν τροποποιούνται ισχυρά επιχειρήματα, για τη διαμόρφωση των οποίων είχα εγώ την προσωπική ευθύνη, και τα οποία ακολούθησε η ελληνική Πολιτεία για δέκα χρόνια στις διαπραγματεύσεις της με την Ευρωπαϊκή Ένωση και προσέφυγε δε και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ως εκ τούτου, και επειδή μου αρέσει να αποσαφηνίζω τα πράγματα, τρία είναι τα άρθρα του ΥΘΥΝΑΛ που έχουν συμπεριληφθεί. Και βεβαίως όπως είχε την ευγενή καλοσύνη ο συνάδελφος μου, ο κ. Διαμαντίδης, μας την παρουσίασε γραπτώς και με την υπογραφή του και αυτή συμπεριλάβαμε.
Και είμαι και έτοιμος δε να την υποστηρίξω για να είμαι απολύτως σαφής.
Όχι βέβαια για το δεκάμηνο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Χαλάς και είναι ολόκληρη συζήτηση, γιατί ακόμα, εμείς ψάχνουμε εδώ με τους συνεργάτες μου, να δούμε σε ποια ακριβώς άρθρα, τροποποιούμενα ή στο καινούργιο,αναφέρεται το δεκάμηνο. Δεν το βρίσκουμε και θα ήθελα πάρα πολύ να το ακούσω και εγώ αλλά και ο κύριος Διαμαντίδης όταν θα έρθει να υποστηρίξει την τροπολογία αυτή στην Ολομέλεια.
Σε κάθε περίπτωση θέλω να είμαι απολύτως σαφής, δεν αφορά εμάς.
Το Νομοσχέδιο, όπως ξέρετε εγκρίνεται από την Κυβέρνηση, ο συνάδελφος κ. Διαμαντίδης το πρότεινε με την υπογραφή του, αν ο ίδιος επιθυμεί την οποιαδήποτε τροποποίηση, ευχαρίστως, εδώ είμαστε, η Βουλή εδώ είναι, έχουμε χρόνο μπροστά μας στη δεύτερη ανάγνωση και στην Ολομέλεια.
Όμως, επί της ουσίας, θέλω να είμαι απολύτως σαφής.
Εξάλλου, από την πρώτη εισήγηση αυτού του νόμου, του 2932 του 2001, με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη ο Κανονισμός 3577, εξήγησα στην εθνική αντιπροσωπεία και δεσμεύτηκα εκ μέρους της Κυβέρνησης του Κώστα Σημίτη τότε, ότι εκείνος ο νόμος ήταν νόμος, ο οποίος απελευθέρωνε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Ταυτόχρονα δεσμευόμουνα ότι σε κάθε στάδιο της εφαρμογής του, όπου υπήρχαν προβλήματα, θα υπήρχαν αλλαγές.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟ ΣΥΝΕΤΑΞΕ-ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ, ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥ κ.ΧΟΝΔΡΟΝΑΣΙΟΥ!!!
Τώρα, λοιπόν, επειδή πάλι τίποτα δεν πρέπει να γίνεται πρόχειρο στη νομοθετική επεξεργασία, γι’ αυτό το λόγο πριν την προετοιμασία, πριν την υιοθέτηση αυτής της πρότασης στο κείμενο μας, ζήτησα από την αρμόδια Διεύθυνση των Θαλασσίων Συγκοινωνιών να μου εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους πρότειναν στον Υπουργό τους αυτή την τροπολογία.
Και για αυτό και μετά από μία σύσκεψη μου παρουσίασαν και ένα τρισέλιδο κείμενο, με το οποίο εξηγούν όλους τους λόγους για τους οποίους είναι χρήσιμη αυτή η διατύπωση και τους οποίους λόγους σήμερα υποστηρίζω και εγώ.
Γιατί, επί δέκα χρόνια, αυτά ακριβώς τα θέματα ,που αφορούν το άρθρο, τα θέματα της ελληνομάθειας, δηλαδή της κατοχύρωσης της παρουσίας Ελλήνων ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας, τα πιστοποιητικά ελληνομάθειας, ήταν επιλογή της Κυβέρνησης του 2001 προκειμένου να εγγυηθούμε την παρουσία Ελλήνων ναυτικών.
Εκμεταλλευόμενοι τότε το γεγονός ότι ο Κανονισμός 3577 αποτελεί έναν από τους ελάχιστους Κανονισμούς στην Ευρωπαϊκή έννομη τάξη που δίνει περιθώρια επιλογών. Όπως γνωρίζετε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι Κανονισμοί έχουν ανελαστική ενσωμάτωση και εφαρμογή στο εθνικό δίκαιο.
Αυτός ο Κανονισμός είναι από τους ελάχιστους, που δίνει τη δυνατότητα στο Κράτος – Μέλος να επεμβαίνει.
Κι αυτό ήταν το κεντρικό επιχείρημα της Κυβέρνησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αμφισβητούμενο βεβαίως για χρόνια από την Ένωση Ακτοπλόων Εφοπλιστών Ελλάδας.
Μετά από τις πολλές διαπραγματεύσεις, όπως προκύπτει από το ενημερωτικό σημείωμα της υπηρεσίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε να αποδεχτεί, να άρει τις προσφυγές που είχε κάνει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει μία συμβιβαστική πρόταση.
Και όπως μου εξήγησαν οι επιτελείς, αυτή η ρύθμιση, την οποία προτείνουμε στο άρθρο 20, και συνεχίζω να επιμένω ότι θα πρέπει να την προωθήσουμε, εκτός εάν ο αρμόδιος Υπουργός επιλέξει κάτι διαφορετικό, είναι για να κλείσει ο φάκελος. Για να αφήσουν ήσυχη επιτέλους την ελληνική ακτοπλοΐα. Για να αφήσουν ήσυχη επιτέλους την Ελλάδα.
Και γιατι, παρακαλω πολυ, ΕΙΣΑΣΤΑΝ ...ΧΑΛΑΡΟΣ ΚΑΠΤΑΙΝ-ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΛΑ;;;;
Για να σταματήσουν οι προσφυγές και να θωρακιστεί το νομικό πλαίσιο που διαμορφώσαμε τότε από τις προσφυγές εκείνων, οι οποίοι στο όνομα του δικού τους επιχειρηματικού συμφέροντος εδώ στην Ελλάδα, προσφεύγουν διαρκώς στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Γι’ αυτό θεωρώ αγαπητοί συνάδερφοι της Αριστεράς ότι ήταν χρήσιμο να το μελετήσετε ακόμη περισσότερο , όπως και η ΠΝΟ, η οποία γνωρίζει πολύ καλά την αξία αυτής της τροποποίησης. Γι’ αυτό είδατε και τον κ. Χαλά να είναι χαλαρός σήμερα στις προσεγγίσεις του. Πρόκειται λοιπόν περί μιας συμβιβαστικής προσέγγισης για να κλείσει ο φάκελος των διεκδικήσεων και να θωρακιστεί το νομικό πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας.
Όσον αφορά ένα άλλο ζήτημα.
Άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή, τόσο τον κ. Βενιάμη, Πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών, όσο και τον κ. Πλακιωτάκη, εισηγητή της ΝΔ να ταυτίζονται στην ίδια γραμμή πλεύσης.
Ουσιαστικά επιχειρηματολογούσαν όχι εναντίον του Νομοσχεδίου, αλλά εναντίον της πολιτικής επιλογής της Κυβέρνησης η οποία κατεγράφη και αποτυπώθηκε και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με το Προεδρικό Διάταγμα 127 του 2010. Επιχειρηματολογούσαν εναντίον της πολιτικής του κόμματος μας πριν τις εκλογές, εναντίον της προγραμματικής μας θέσης η οποία αμέσως μετά υλοποιήθηκε, η οποία τι έλεγε;
Την εξήγησα εκτενώς χτες, στη χτεσινή συνεδρίαση.
Ενίσχυση της ναυτιλίας, πολιτικό υπουργείο Ναυτιλίας, Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας και Λιμενικό Σώμα, στρατιωτικά οργανωμένο όπως το παρελθόν, από το 1927 όταν με τον γενέθλιο νόμο του Ελευθερίου Βενιζέλου συγκροτήθηκε το Λ.Σ.
Από τότε παραμένει έτσι, δεν άλλαξε τίποτα ποτέ.
Αλλά τώρα να ενταχθεί στο σύστημα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας επειδή είμαστε σε άλλη εποχή.
Επειδή η εποχή μας περιλαμβάνει Σέγκεν, επειδή η εποχή μας περιλαμβάνει πολλαπλούς κινδύνους σε ολόκληρο το φάσμα του θαλάσσιου χώρου της χώρας μας και επιπλέον επειδή το Λ.Σ. έχει επιτέλους την ανάγκη να απαλλαγεί από αυτές τις υποθέσεις και τις υποχρεώσεις τις οποίες καλείτο επί σειρά ετών να εξυπηρετήσει, αμισθί ενώ ήταν υποχρεώσεις άλλων Υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος και άλλων υπηρεσιών.
Ωστόσο, όπως είπα και χθες, και το επαναλαμβάνω και σήμερα και θα το λέω πάντα. Και όσο περνάει από το χέρι μου θα είμαι παρών πάντα και θα το υποστηρίζω.
Σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να μείνει ούτε για μία ώρα ακάλυπτο και αβοήθητο το ΥΘΥΝΑΛ στον τομέα που αφορά στην υποστήριξη και την παρακολούθηση των πολιτικών της Ναυτιλίας. Τόσο της Ποντοπόρου Ναυτιλίας , όσο και της Ακτοπλοΐας.
Και για αυτό το λόγο, προβλέπεται ήδη από το Νομοσχέδιο αυτό ότι με αποκλειστική ευθύνη και με κοινή απόφαση της κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας, της πολιτικής εξουσίας στον τόπο, αλλά με συνυπευθυνότητα των δύο υπουργών, θα ρυθμίζεται η στελέχωση του ΥΘΥΝΑΛ με στελέχη του Λιμενικού Σώματος, για ένα χρονικό διάστημα δύο ετών, σε πρώτη φάση.
Για λόγους νομικούς, για λόγους διοικητικούς, δεν μπορούμε από τώρα να προβλέψουμε για περισσότερα χρόνια.
Θεωρώ όμως ότι θα χρειαστεί.
Σας είπα και χθες ότι από το 2001 με τις τότε δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας και εάν είχα την απόλυτη εξουσία για το τι θα έκανα, θα πρότεινα στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση σε πέντε χρόνια να γίνει η πολιτικοποίηση του τότε Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η αποστρατικοποίησή του.
Χρειάζεται όμως χρόνος.
Αλλά είναι άλλο πράγμα αυτό, να υπηρετείς την επιλογή της πολιτικοποίησης ενός συγκεκριμένου τομέα , που είναι καθαρά οικονομικός τομέας, όπως είναι η Ναυτιλία και αυτή είναι η επιλογή της κυβέρνησής μας.
Και άλλο πράγμα να επιχειρηματολογείς περί του αντιθέτου λέγοντας ότι «κοιτάξτε , εγώ θέλω για να υπάρχω στη χώρα , για να είναι τα καράβια εδώ στην Ελλάδα, για να έχω ελληνική σημαία, θέλω να έχω με ιδιοκτησιακή περίπου σχέση ένα στρατιωτικό σώμα στην υπηρεσία μου.»
...."ΚΑΡΦΙΑ" ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ !!!
Το θεωρώ απαράδεκτο, το θεωρώ προσβλητικό για το Σώμα, όπως το θεωρώ προσβλητικό για τους χιλιάδες νέους ανθρώπους, αποφοίτους των πανεπιστημίων εντός και εκτός της χώρας, ιδιαίτερα των ναυτιλιακών και οικονομικών σπουδών, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα σήμερα να περάσουν στις υπηρεσίες του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας γιατί έπρεπε πρώτα να γίνουν αξιωματικοί του ΛΣ.
Ιδού λοιπόν… χιλιάδες νέοι άνθρωποι που έχουν κάνει εξαιρετικές σπουδές και εδώ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στον τομέα της Ναυτιλίας, μπορούν κάλλιστα να στελεχώσουν τις υπηρεσίες του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων , Νήσων και Αλιείας και να συμβάλλουν με καθοριστικό και πολύ σύγχρονο τρόπο μάλιστα γιατί για εκείνους αυτή είναι η βασική τους εκπαίδευση.
Δεν είναι αυτή η βασική εκπαίδευση του αξιωματικού του ΛΣ, γιατί ο αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος μπορεί να είναι μηχανολόγος, μπορεί να είναι νομικός, μπορεί να είναι ηλεκτρολόγος, μπορεί να είναι ναυπηγός αλλά δεν έχει κάνει ναυτιλιακές σπουδές.
Μπορεί να είναι απόφοιτος του Παντείου.
Θέλω να είμαστε απολύτως σαφείς και ελικρινείς.
ΟΙ ΑΡΧΙΧΡΥΣΟΚΛΑΡΑΤΟΙ-ΟΙ ΧΡΥΣΟΚΛΑΡΑΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ....ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΕΝΩΣΕΙΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ κ.λ.π.
Περίεργες σχέσεις και εξαρτήσεις...ύποπτες !!!
Και επιπλέον βεβαίως, έχουν δίκιο όσοι εντοπίζουν ότι υπάρχει κάποια γκρίζα περιοχή ανάμεσα σε εκείνους που ολοκληρώνουν τη θητεία τους στο Λιμενικό Σώμα και αυτομάτως βρίσκουν δουλειά στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις .
Ο κόσμος αναρωτιέται, οι πολίτες θέτουν ερωτήματα.
Και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε.
Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένας επίτροπος μετά την πενταετή θητεία του, για πέντε χρόνια επιπλέον, δεν μπορεί φεύγοντας να αναζητήσει δουλειά σε ολόκληρη την ΕΕ σε τομέα ο οποίος έχει σχέσεις με τις αρμοδιότητες τις οποίες είχε ως Επίτροπος.
Ένας αξιωματικός υπηρετεί για είκοσι – είκοσι πέντε χρόνια ένα σώμα.
Δηλαδή, ελέγχει και επηρεάζει και αποφασίζει για την εφαρμογή του νόμου σε ένα συγκεκριμένο επιχειρησιακό πεδίο, σε έναν συγκεκριμένο επιχειρηματικό τομέα.
Και αυτομάτως, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, αναλαμβάνει ευθύνες διοικητικού, ή επιτελικού χαρακτήρα, σε διάφορες επιχειρήσεις, ή στις συνδικαλιστικές ενώσεις, εκείνες οι οποίες για λογαριασμό ολόκληρου του κλάδου στη συνέχεια διεκδικούν από το κράτος. Και μάλιστα τους ακούω τον τελευταίο καιρό να βγάζουν και πύρινους λόγους για το Λιμενικό Σώμα, εκείνο το οποίο τίμησαν, όσοι το τίμησαν, την εποχή που φορούσαν στολή.
Και δεν αντιλαμβάνονται ότι οι πύρινοι λόγοι, τους οποίους βγάζουν τώρα , στην πραγματικότητα θέτουν εν αμφιβόλω τη δική τους διαδρομή τα προηγούμενα χρόνια.
Και αυτή την πραγματικότητα οφείλουμε με ειλικρίνεια να την επισημάνουμε.
Μοριοδοτηση και αν μπορεσουμε αργότερα ΑΚΑΔΗΜΙΑ και ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ !!!
Άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή το αίτημα και το ερώτημα , εύλογο σε ορισμένες περιπτώσεις, γιατί τροποποιείτε το νόμο τον ισχύοντα, επαναφέροντας το παλαιό σύστημα της μοριοδότησης στις προσλήψεις και γιατί δεν πάτε στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ ή των πανελλαδικών εξετάσεων.
Το σωστό είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις.
Αλλά οι πανελλαδικές εξετάσεις προϋποθέτουν κάτι άλλο.
Προϋποθέτουν πρώτα απ’ όλα πλαίσιο.
Πανελλαδικές εξετάσεις για να μπούνε πού;
Κάπου, συγκεκριμένα. Πρέπει να είναι απολύτως σαφές.
Δηλαδή, Ακαδημία, χώρο. Δεύτερον, σαφή αριθμό εισακτέων. Εδώ, δεν υπάρχει. Τι κάνουμε τώρα;
Αντικαθιστούμε το φαυλοκρατικό σύστημα της ΝΔ, το οποίο ίσχυσε τα προηγούμενα χρόνια με ένα απολύτως έντιμο και διαφανές σύστημα , το οποίο λειτουργεί με μόρια, βεβαίως μέσα στο πλαίσιο του ΑΣΕΠ αλλά με μόρια, όπως λειτούργησε τα προηγούμενα χρόνια.
Και ουδέποτε κανείς είχε την οποιαδήποτε αμφισβήτηση για τη λειτουργία του, ουδέποτε κανείς διαμαρτυρήθηκε, είναι απολύτως αξιοκρατικό.
Και ταυτόχρονα λέμε, εφόσον η πολιτεία έχει την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουμε στο παλαιό όραμα, και δική μου πολιτική δέσμευση.
Την έχουμε περάσει στο νόμο του 2001.
Δημιουργία της Ακαδημίας, δεσμεύοντας μάλιστα και συγκεκριμένη έκταση στην Αλεξανδρούπολη, για λογαριασμό του ΛΣ .
Τότε έχοντας την Ακαδημία, όπου μπορεί να έχει τρεις σχολές, Σχολές Αξιωματικών του ΛΣ, ως εκ τούτου δεν θα περνάνε ξανά από τη Σχολή Δοκίμων, όπως περνούν οι Αξιωματικοί σήμερα, Σχολές Υπαξιωματικών και Σχολές Λιμενοφυλάκων, τότε θα μπορούμε να προσφύγουμε στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Τότε, θα υπάρχει δέσμευση στον προϋπολογισμό κάθε χρόνο και σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας ότι θα υπάρχει συγκεκριμένος προϋπολογισμός που θα χρηματοδοτεί την πρόσληψη τόσων αξιωματικών, τόσων υπαξιωματικών, τόσων λιμενοφυλάκων.
Η οργανική δύναμη του ΛΣ που υιοθετήσαμε το 2001, δέκα χιλιάδες η οροφή, δεν έφτασε ποτέ. Έφτασε περίπου στις 8 χιλιάδες, την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και έκτοτε η πορεία είναι πτωτική.
Και είναι πτωτική σε εξαιρετικά κρίσιμες ειδικότητες.
Τι επιχειρούμε λοιπόν να κάνουμε;
Επιχειρούμε με αυτό τον νόμο πρώτα απ’ όλα να φέρουμε για πρώτη φορά την αποκλειστική αρμοδιότητα στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, σε αυτό δηλαδή το νέο Σώμα που επιτέλους αποκτά το αρχηγείο του.
Είναι ένα καινούριο Σώμα με καινούριο Αρχηγείο.
Μέχρι τώρα ήταν ενταγμένο πλήρως στη δομή του κατά το παρελθόν Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Και ταυτόχρονα επιδιώκουμε να έχει αποκλειστική αρμοδιότητα όσον αφορά στο θαλάσσιο χώρο, όσον αφορά στην παράκτια Ελλάδα, όσον αφορά στις Ζώνες Λιμένος, σε όλο το φάσμα της εσωτερικής ασφάλειας και του ελεγκτικού μηχανισμού του κράτους.
Για αυτό το λόγο όχι μόνο έχει δομή σε κεντρικό επίπεδο, αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο. Ακούω μάλιστα ορισμένες απορίες όπως «είναι δυνατόν , τι είναι αυτά που γράφετε σε κάποιο άρθρο ότι οι περιφερειακές διοικήσεις θα εφαρμόσουν τους νόμους των άλλων υπουργείων;».
Άκουσα μάλιστα και τον πρόεδρο της Ένωσης των Αξιωματικών του ΛΣ , ο οποίος είχε βγάλει και το συμπέρασμα, ότι κατά κάποιο τρόπο διχοτομείται το Σώμα.
Προφανώς, είχε μείνει σε προηγούμενη έκδοση, σε προηγούμενη επιδίωξη, γιατί πράγματι υπήρχε μια τέτοια επιδίωξη , η οποία όμως δεν έγινε αποδεκτή από την κυβέρνηση και δεν υιοθετήθηκε.
Κάποιοι πρότειναν να έχουν δύο αρχές τα λιμεναρχεία, η μία να είναι το ΥΘΥΝΑΛ και η άλλη του ΛΣ.
Η απάντηση είναι απλή και συγκεκριμένη.
Σήμερα που μιλάμε το ΛΣ σε οτιδήποτε έχει σχέση με τη Ζώνη Λιμένος, κάνει τα πάντα. Κάνει αγορανομικούς ελέγχους, κάνει ελέγχους της πολεοδομίας στις Ζώνες Λιμένος , κάνει ελέγχους οικονομικούς, αστυνομικούς, κάνει ελέγχους αντιτρομοκρατίας, κάνει ελέγχους κατασκοπίας και αντικατασκοπίας.
Τα κάνει όλα γιατί αυτή είναι η δουλειά του.
Κάνει ελέγχους εναντίον του οργανωμένου εγκλήματος και εναντίον του εμπορίου ναρκωτικών.
Και με εξαιρετικές επιδόσεις.
Την ίδια στιγμή έχει την απόλυτη ευθύνη για την ασφάλεια στη θάλασσα.
Συμμετέχοντας σε όλες τις διακλαδικές ασκήσεις, είτε με τους άλλους κλάδους των ενόπλων δυνάμεων και των δυνάμεων ασφαλείας, είτε με τους ευρωπαϊκούς και τους διεθνείς οργανισμούς.
ΤΟ....ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ !!!
Εξήγησα χθες και θα επιμείνω και σήμερα ,γιατί το έθεσαν πολλοί, στο θέμα επιθεώρησης πλοίων. Πράγματι αυτό είναι το κλειδί.
Η επιθεώρηση πλοίων.
Και ακριβώς αυτή είναι και η τομή αυτού του νομοσχεδίου.
Γιατί για πρώτη φορά σταματάει η χώρα μας να είναι δακτυλοδεικτούμενη σε αυτόν τον τομέα γιατί είμαστε η μόνη χώρα – παγκόμια πρωτοτυπία, όπου οι ίδιες υπηρεσίες που εκδίδουν τα πιστοποιητικά είναι οι ίδιες που τα ελέγχουν.
Αυτό τελειώνει.
Πιστοποιητικά θα εκδίδει το ΥΘΥΝΑΛ ως πολιτικό υπουργείο, δημόσιο οργανισμός.
Όπως επίσης οι άλλοι νηογνώμονες, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, γιατί υπάρχει ανταγωνισμός των υπηρεσιών των νηογνωμόνων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Και το ΛΣ θα ελέγχει αν τηρούνται οι νόμοι στην επιθεώρηση πλοίων.
Για να σταματήσει το αλισβερίσι.
Για να χρησιμοποιήσω αυτή την έκφραση που αποτυπώνει ακριβώς την αλήθεια, όπως έχει διαμορφωθεί για πολλά χρόνια αυτό τα συμφέροντα τα οποία τώρα αντιδρούν στην τακτοποίηση αυτών των θεμάτων.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ-ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΥΘΥΝΑΛ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ...
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι άκουσα πολλούς από την αντιπολίτευση όπως επίσης και από τους φορείς να τοποθετούνται κάνοντας κριτική στο σχέδιο νόμου σαν να υπάρχει Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο πλέον αποδυναμώνεται.
Το είπα και χθες, το λέω και σήμερα.
Δεν υπάρχει πια το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Υπάρχει ένα νέο Υπουργείο του οικονομικού κύκλου,
το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Είναι υπουργείο πολιτικό.
Είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησής μας.
Είναι πολιτική επιλογή του πρωθυπουργού. Αυτό θα στηρίξουμε. Αυτό θα εξοπλίσουμε και θα το ενισχύσουμε με όλα τα μέσα, με νέους ανθρώπους , με επιστήμονες.
Και μέχρι να ολοκληρωθεί αυτός ο μεταβατικός κύκλος θα στηρίζεται με απόλυτο τρόπο από τους αξιωματικούς και τα στελέχη του ΛΣ και της Ελληνικής Ακτοφυλακής, τα οποία όμως θα υπάγονται στο αρχηγείο τους.
ΕΓΩ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΜΠΑΚΕΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ...ΤΑΜΠΕΛΑ, ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΑΚΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ
Το αρχηγείο που αποτελεί όραμα γενεών για τους αξιωματικούς και τα στελέχη του. Όραμα γενεών, Αυτό δημιουργούμε, Το αρχηγείο του ΛΣ.
Θα μπορούσα να μιλάω για πολύ ακόμα για να απαντήσω σε όλα όσα ακούστηκαν.
Αλλά προτιμώ να μιλώ και μίλησα για την ταμπακέρα.
Φοβάμαι ότι οι υπόλοιποι περιορίστηκαν να μιλούν για την ταμπέλα.
Ποια θα είναι η ταμπέλα του κτιρίου στην ακτή Βασιλειάδη.
Λοιπόν, η ταμπακέρα είναι ότι εκεί θα είναι εγκατεστημένο το Αρχηγείο του ΛΣ με τα πανάξια στελέχη του και με πλήρεις λειτουργίες όσον αφορά τη συμμετοχή του ΛΣ στο νέο δόγμα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας.