ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

ΠΟΕΠΛ.Σ : Στη σωστή κατεύθυνση κινείται το πολυνομοσχέδιο και δηλώνουν και....δικαιωμένοι!!!

Ο Πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. στην επιτροπή της Βουλής για το Σ/Ν

Χθες 2 Φεβρουαρίου 2011 ο Ομοσπονδία μας κλήθηκε από τη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, προκειμένου εκθέσει τις απόψεις της, σχετικά με το Σχέδιο Νόμου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής», στα πλαίσια ακρόασης εξωκοινοβουλευτικών φορέων.

Ο Πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. Δριβάκος Γιώργος, αρχικά τοποθετήθηκε και εν συνεχεία απάντησε σε ερωτήσεις των μελών της επιτροπής.

Ακρόαση Προέδρου Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. Δριβάκου Γιώργου

"Είναι γεγονός ότι το Λ.Σ. της μεταολυμπιακής περιόδου βίωσε και βιώνει την αδιαφορία, την εγκατάλειψη, την απαξίωση και την απόλυτη παρακμή, από κυβερνητικές επιλογές, που επέλεξαν να το εγκαταλείψουν, υποστελεχωμένο και υποχρηματοδοτούμενο, στερώντας του πόρους για μέσα, εξοπλισμούς, υλικοτεχνική υποδομή, που θέτουν ακόμα και σε κίνδυνο τα ίδια του τα στελέχη, από αναλώσιμα υλικά για τη σωστή οργάνωση των υπηρεσιών του, μέχρι βασικών κονδυλίων για τις ανάγκες των στελεχών του, με απλήρωτα δεδουλευμένα, οδοιπορικά για μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετακινήσεις, πλεύσιμα, εκτός έδρας και υγειονομικές δαπάνες για φάρμακα, νοσήλεια, γιατρούς, που χρωστούνται στο προσωπικό για πάνω από τρία χρόνια.

Μετά από όλα αυτά θεωρήσαμε ότι η κυβέρνησή, τιμώντας την προσφορά του Λ.Σ. και σεβόμενη την ιστορία του, ήταν σε θέση να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την αναγέννηση ενός ασθενούς οργανισμού, όπως ήταν και είναι το Λ.Σ. και παράλληλα να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των στελεχών του, τουλάχιστον στα θέματα της υγειονομικής περίθαλψης και της κάλυψης οδοιπορικών εξόδων και δαπανών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Αντ' αυτού η βίαιη αρχικά αλλαγή, τον περασμένο Οκτώβριο, με την τριχοτόμηση του τέως ΥΕΝΑΝΠ και κυρίως με την αποψίλωση του Λ.Σ. από το σύνολο των αρμοδιοτήτων του και ταυτόχρονα δεσμεύοντάς το, για την εκτέλεση όλων των παραπάνω καθηκόντων και των τριών υπουργείων, δημιούργησε τραγελαφικές καταστάσεις,, για να φτάσουμε σε φαινόμενα πλήρους διάλυσης κάθε έννοιας διοικητικού και επιχειρησιακού μηχανισμού του Σώματος.

Μετά από τρία Π.Δ. ήρθε το 50/2010 με το οποίο πιστέψαμε ότι υπάρχει λύση βιώσιμη, ισχυρή, ικανή να δώσει ελπίδα και όραμα για το Λ.Σ., δημιουργώντας ένα Λ.Σ. δυνατό, αποτελεσματικό, σίγουρο και ικανό να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στον Έλληνα πολίτη, στο Ελληνικό πλοίο, σε ξηρά και θάλασσα.

Η συνέχεια όμως μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό μας προσγείωσε ξανά, σε ένα μοντέλο συνδιαχείρησης, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στη δομή και λειτουργία του Σώματος, με τον διαχωρισμό των στελεχών του σε δύο διαφορετικές κατηγορίες, εργαζόμενοι σε δύο διαφορετικούς τομείς της δημόσιας διοίκησης.

Κατόπιν με το τελευταίο Π.Δ. 127/2010 το Λ.Σ. αποκτά κάποιες από τις αρμοδιότητες του τέως ΥΕΝ μεταπηδά από το Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη συνεχίζοντας όμως να δρα και ως όργανο του άλλου Υπουργείου.

Για να κλείσω το θέμα των αρμοδιοτήτων, που πολύς λόγος έγινε γι'αυτές, πιστεύουμε ακράδαντα ότι στο ΛΣ δεν έφταιγαν οι πολλαπλές αποστολές αλλά η μη ορθή ανταπόκριση της πολιτείας στην προστασία ενός τέτοιου φορέα που προσέφερε πολλαπλάσια των όσων του παρείχε η πολιτεία για τον σκοπό αυτό.
Άλλωστε στην μεγαλύτερη ακτοφυλακή του κόσμου, η ναυτιλιακή πολιτική είναι ένα σημαντικό κομμάτι των αρμοδιοτήτων της.

Έχοντας τα παραπάνω ως δεδομένα και τα στελέχη ΛΣ εξαντλημένα από την προσπάθεια να συντηρούν ζωντανό ένα άρρωστο σύστημα που τους δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα και που τα τελευταία χρόνια στηριζόταν χάριν στην ανιδιοτέλεια και την αλτρουιστική διάθεση των στελεχών του, τα οποία δεν άφηναν να φανούν τα τεράστια υπηρεσιακά προβλήματά του.
Θεωρούμε ότι μόνο με λύση όσον αρχικά ανέφερα αλλά και με τη σημαντική βοήθεια που δίνει το παρόν Σ/Ν ήρθε η ώρα να βάλουμε τα θεμέλια για την ανασύσταση και αναγέννηση του πολύπαθου οργανισμού που λέγεται Λιμενικό Σώμα.

Όσον αφορά τώρα το Σ/Ν αυτό καθαυτό έχουμε να επισημάνουμε ότι με βάση το συγκεκριμένο ΠΔ και το τονίζω αυτό, κινείται στην σωστή κατεύθυνση και πιο συγκεκριμένα:

1. Η σύσταση Αρχηγείου από μόνη της, συνιστά ένα αυτόνομο και οργανικά δυνατό Σώμα και αποτελεί την πλήρη δικαίωσή μας για την επιμονή μας εδώ και χρόνια σ'αυτό.

2.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Σώμα αποκτά συγκεκριμένο ρόλο, αποστολή και αρμοδιότητες και αποκόπτεται από την οργανωτική δομή των Υπουργείων που κατά καιρούς υπηρέτησε.

3.
Η αναγνώριση της κάθετης ιεραρχικής δομής του Σώματος, ζητούμενο εδώ και 16 μήνες, του εξασφαλίζει το ενιαίο του ως σύνολο.

4.
Η ξεκάθαρη αρμοδιότητα επί παντός υπό ελληνικής σημαίας πλοίου και πληρωμάτων, όπου κι αν αυτό βρίσκεται και στα υπό ξένη σημαία πλοία εφόσον διαπλέουν ελληνικά χωρικά ύδατα ή βρίσκονται σε ελληνικά λιμάνια ή εγκαταστάσεις, η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, η έρευνα και διάσωση, αποστολή η οποία δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας αυτόνομης και ισχυρής παρουσίας του Σώματος.

5.
Η αλλαγή του συστήματος των προμηθειών όπου αφορά επισκευές και συντήρηση επιχειρησιακών μέσων, υλικοτεχνικής υποδομής, ειδικών δυνάμεων και μέσα επιχειρησιακών κέντρων.

6. Η σύσταση πάγιας προκαταβολής στο Αρχηγείο για την άμεση αντιμετώπιση των δαπανών
Επίσης στο παρόν Σ/Ν περιλαμβάνονται μια σειρά ρυθμίσεων που αποτελούν προτάσεις της Ομοσπονδίας μας όπως:

Α. Η διασφάλιση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων.

Β. Η κάλυψη των δικαστικών εξόδων των στελεχών Λ.Σ. για την υπεράσπισή τους για ενέργειες κατά την εκτέλεση του καθήκοντός τους.

Γ. Η επαναφορά του συστήματος των μορίων για την κατάταξη νέων στελεχών στις σχολές Λ/Φ και Υ/Ξ.

Δ. Η επέκταση της υγειονομικής περίθαλψης των στελεχών Λ.Σ.

Ε. Η άρση αδικίας για την βαθμολογική προαγωγή Λ/Φ μη κατέχοντας απολυτήριο Λυκείου.

ΣΤ. Η κατάργηση της διάταξης περί ειδικών τυπικών προσόντων των Αρχικελευστών ΕΟΘ λόγω κακής εφαρμογής της από την Διοίκηση αλλά και για λόγους ισότητας μεταξύ των κατηγοριών ΕΟΘ.

Ζ. Η ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων με ανταποδοτικούς πόρους από τον Ο.Ν. και πλοηγική υπηρεσία για παροχή υπηρεσιών προς τρίτους.

Η. Η οριοθέτηση του χρονικού ορίου των δύο ετών για τις αποσπάσεις στελεχών Λ.Σ. στο ΥΘΥΝΑΛ.

Θ. Η δωρεάν μετακίνηση στα αστικά, υπεραστικά, τραμ, μετρό, καθώς και στον προαστιακό ΜΜΜ.


Από την άλλη και επειδή θεωρούμε το Σ/Ν αυτό, το σημαντικότερο Νομοθέτημα για την θεσμική θωράκιση του Σώματος για την μετεξέλιξή του σε ένα αποτελεσματικό, αυτόνομο και οργανικά δυνατό Σώμα, είναι η ευκαιρία για μια σειρά παρεμβάσεων όπως:

i) Η δημιουργία Ακαδημίας ΛΣ καθώς και σχολών δια βίου κατάρτισης των στελεχών του.
Η εκπαιδευτική διαδικασία θα πρέπει να στηρίζεται στη νέα δομή και οργάνωση του Σώματος, με σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης και με έμφαση στην εξειδίκευση
.
Τα πτυχία της Ακαδημίας ΛΣ θα πρέπει να είναι σε αντιστοιχία με αυτά των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, ανάλογα με την κατηγορία σχολής.
Επίσης με την δημιουργία Ακαδημίας ΛΣ, θα επιτύχουμε και την δυνατότητα τακτικών προσλήψεων ανάλογη με τις ανάγκες του Σώματος, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η αξιοκρατική αξιολόγηση του προσωπικού σε θέματα κρίσεων και προαγωγών με κανόνες διαφάνειας που δεν θα δίνουν καμία δυνατότητα αμφισβήτησής τους.
Επίσης κρίνεται αναγκαία η αναδιάταξη των Περιφερειακών Διοικήσεων και η μεταφορά αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση με στόχο τις περιφέρειες - στρατηγεία.

ii)
Οι Περιφερειακές Διοικήσεις πρέπει να λειτουργούν με δικό τους ετήσιο προϋπολογισμό δαπανών, ανεξάρτητο επιτελικό σχεδιασμό στο χώρο ευθύνης τους και πρέπει να είναι υπόλογες σε ότι αφορά τις υποδομές και τα επιχειρησιακά μέσα του Σώματος στην περιοχή τους.
Υπαγωγή σε αυτές της διοίκησης του προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες καθώς και η υπαγωγή των αρμοδιοτήτων της διοικητικής μέριμνας.
Μακροπρόθεσμος στόχος θα πρέπει να είναι οι περιφερειακές προσλήψεις και οι μεταθέσεις του προσωπικού, εντός των περιφερειακών διοικήσεων.

iii)
Θέματα που σχετίζονται με την λειτουργία των Λιμενικών Αρχών και πιστεύυουμε ότι πρέπει να ικανοποιηθούν, όπως:
Απεμπλοκή των αρμοδιοτήτων του ΥΘΥΝΑΛ και κάθε άλλου φορέα που δεν περιγράφονται στην αποστολή του Σώματος μετά τα 2 έτη αποδέσμευσης των στελεχών των στελεχών ΛΣ από τις κεντρικής Υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ.
Άμεση αποδέσμευση των στελεχών ΛΣ από την φύλαξη των Λιμένων (ISPS) και αντικατάσταση με SECURITY όπως προβλέπει ο νόμος.

Αποδέσμευση από το ΣΠΚ.

Άλλωστε το ΛΣ ως αρμοδιότητα στον τομέα αυτό, έχει μόνο την εποπτεία για την τήρηση των κανόνων ασφάλειας των λιμένικών εγκαταστάσεων.
Θέματα που σχετίζονται με υπηρεσιακά ζητήματα και ζητάμε από όλες τις πτέρυγες της Βουλής να συναινέσουν στην ικανοποίησή τους, όπως:

Η προσθήκη διατάξεων για την σύσταση Μονάδας συνδέσμων και διασωστών Ε/Π Super Puma και ρύθμιση για την συμμετοχή του Ιπτάμενου προσωπικού ΛΣ στις πτήσεις των εναερίων μέσων των Κ-Μ της FRONTEX, η εξίσωση των Λ/Φ κατόχων πτυχίων ΤΕΙ με ΑΕΙ, όπως αντίστοιχα συμβαίνει και στους Υ/Ξ, την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 12 περ. 5 εδ. 5 του Ν.3569/07, λόγω διατάραξης της επετηρίδας εις βάρος Ανθυπασπιστών προερχομένων από Λ/Φ πτυχίων ΑΕΙ-ΤΕΙ, την τροποποίηση του άρθρου 119 παρ. 5 για την δυνατότητα τοποθέτησης των Λιμεναρχών στους Λιμενικούς Σταθμούς υπαγωγής τους, που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Π.Δ. μεταθέσεων που αναφέρει ότι όλες οι μεταθέσεις γίνονται από το Συμβούλιο μεταθέσεων, με το σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων (μόρια), την επέκταση της διάταξης του άρθρου 70 παρ.2γ και για τους Ανθυπασπιστές ΛΣ, την αντικατάσταση του άρθρου 109 παρ. 3 και 4 του Ν.3079/02 που αφορά Χειριστές Ειδικής Μονιμότητας
και τέλος την προσθήκη παρ.3 στο άρθρο 57 του Ν.3079/02 που αφορά την μοναδική σειρά Υ/Ξ προερχομένων αποκλειστικά από Λ/Φ
.
Επίσης θεωρούμε ότι στο άρθρο 7 ο κλάδος Αστυνομίας και Τάξης θα πρέπει να μετονομασθεί σε Κλάδο Αστυνόμευσης κατά των παραβάσεων Εθνικών και Διεθνών Νόμων.

Στο άρθρο 8 παρ.5 να αφαιρεθεί το δημόσιων και ιδιωτικών, ώστε να μπορούν να καλούνται σε θέματα όπως αυτά των περιπτώσεων ζ και η και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων.
Να επανέλθει η διάταξη για το ελεγκτήριο δαπανών, στο άρθρο 14 παρ. στ να διαγραφεί η λέξη αστυνομικών, στο άρθρο 16 παρ.4 να συμπεριληφθεί στο τέλος η ΕΒ/ΛΣ, στο άρθρο 22 να τροποποιηθεί η παρ. 5 για τα Ναυτικά Νοσοκομεία ώστε οι μεταθέσεις να γίνονται σύμφωνα με το Π.Δ. μεταθέσεων και με Κ.Υ.Α. να καθορίζονται μόνο οι όροι και οι προϋποθέσεις.

Τέλος με την πεποίθηση ότι οι προτάσεις μας θα γίνουν δεκτές, γιατί εξυπηρετούν υπηρεσιακά και μόνο τη νέα δομή και οργάνωση του ΛΣ, είμαστε σίγουροι ότι η προσπάθεια αυτή θα έχει αντίκρισμα, με την προϋπόθεση ότι δεν θα αυτοϋπονομευτεί από την οικονομική κρίση, αλλά θα υπάρξει η απαιτούμενη χρηματοδότηση, τόσο για την συντήρηση και τον εξοπλισμό μέσων και προσωπικού, όσο και για την κάλυψη των υποχρεώσεων της υπηρεσίας προς τα στελέχη της.

Για μια ακόμη φορά επισημαίνουμε την πλήρη δικαίωσή μας, αλλά και παράλληλα εκφράζουμε τη θετική συμβολή της σύσταση Αρχηγείου ΛΣ-ΕΑ, στην προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών του Σώματος.Ακολουθούν οι τροπολογίες που κατατέθηκαν από τον Πρόεδρο της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.