ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Μήπως το ΥΘΥΝΑΛ θέλει να πανηγυρίσει την επιτυχία του να κρατήσει αναγκαστικά, μέσω ΝΑΤ, τα κρουαζιερόπλοια αυτά με Ελληνική σημαία;



Αριθ. Πρωτ. Φ 01.8/29

ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ
Πειραιάς, 8-2-2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή την ανταλλαγή ανακοινώσεων μεταξύ Louis Hellenic Cruises και ΥΘΥΝΑΛ σχετικά με την υποστολή της ελληνικής σημαίας από κρουαζιερόπλοια του στόλου της και προκειμένου να βοηθήσουμε σε ένα γόνιμο διάλογο γύρω από το ζήτημα αυτό, παρατηρούμε τα εξής:

Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από τότε που ο κ. Υπουργός ΘΥΝΑΛ είχε μιλήσει για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.
Υπήρξε τότε ένας ενθουσιασμός από την πλευρά του ΣΕΕΝ (μέλος του οποίου είναι η Louis) και μάλιστα είχαν γίνει και μελέτες για τα αμέτρητα κρουαζιερόπλοια που θα συνέρρεαν στον Πειραιά και τα αμέτρητα δολάρια που θα εισέρρεαν στη χώρα.
Αργότερα πληροφορηθήκαμε ότι ο στόχος ήταν πλέον να μην χαθεί η σαιζόν του 2012
.

Στην ανακοίνωση αυτή, ο κ. Υπουργός απέφυγε οποιαδήποτε αναφορά στα αμέτρητα δολάρια που επρόκειτο να εισρεύσουν. Είχε ίσως αλλάξει κάτι;
Τώρα πληροφορούμαστε ότι από τα τρία κρουαζιερόπλοια που φέρουν ελληνική σημαία πρόκειται να την υποστείλουν και τα τρία, δηλαδή το σύνολο του στόλου που απασχολείται στην κρουαζιέρα. Βλέπουμε δηλαδή κάποια πλοία να φεύγουν αλλά εκείνα που θα ερχόντουσαν τα περιμένουμε ακόμη …

Για το ΥΘΥΝΑΛ δεν υπήρχε θέμα για την υποστολή της ελληνικής σημαίας, μετά όμως υπήρξε θέμα διότι το ΥΘΥΝΑΛ ανακάλυψε ότι είχε εξαπατηθεί από τον όμιλο Louis.
Αυτό που δεν μας έχει πει καμία πλευρά από τις δύο είναι το εξής:
Πώς θα διαγραφούν τα πλοία αυτά και θα υποστείλουν την ελληνική σημαία χωρίς πιστοποιητικό από το ΝΑΤ;
Μήπως λοιπόν τα πλοία αυτά δεν μπορούν τελικά να διαγραφούν, οι εμπλεκόμενοι το γνωρίζουν καλύτερα από εμάς και απλά δημιουργούν εντυπώσεις;
Μήπως το ΥΘΥΝΑΛ θέλει να πανηγυρίσει την επιτυχία του να κρατήσει αναγκαστικά, μέσω ΝΑΤ, τα κρουαζιερόπλοια αυτά με Ελληνική σημαία;

Εμείς ως ΕΕΝ είχαμε αντιδράσει έντονα στην ψήφιση του νόμου αυτού θεωρώντας ότι δεν λύνει το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας των κρουαζιερόπλοιων και ότι θα περιπλέξει την κατάσταση αντί να την απλοποιήσει και θεωρήσαμε μάλιστα ότι και η ΠΝΟ θα έπρεπε να αντιτεθεί στο νομοσχέδιο αυτό.
Δυστυχώς όμως, η ΠΝΟ ήταν πολύ απασχολημένη με το να ζητάει αυξήσεις και για μια ακόμη φορά αδιαφόρησε γι αυτούς που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί και προστατεύει.

Μετά από αυτή την μεγάλη τους επιτυχία, το δίδυμο ΣΕΕΝ – ΠΝΟ ετοιμάζονται να γράψουν άλλο ένα κεφάλαιο στον κλάδο μας με τίτλο «ο Αντιπροσωπευτικότερος».

Ο ΣΕΕΝ είναι αντιπροσωπευτικότερη ένωση από την ΕΕΝ επειδή η ΑΝΕΚ και η Hellenic έφυγαν από την ΕΕΝ;
Ο κ. ΥΘΥΝΑΛ θα νομοθετούσε σχετικά με την αντιπροσωπευτικότητα αυτή αλλά δεν νομοθέτησε μέχρι σήμερα.
Η ΑΝΕΚ και η Hellenic ενημέρωσαν τον ΥΘΥΝΑΛ ότι ο ΣΕΕΝ δεν τους εκπροσωπεί, ο ΣΕΕΝ όμως διαπραγματεύεται την ΣΣΕ και η ΠΝΟ προσέρχεται στις διαπραγματεύσεις οι οποίες αφορούν το έτος 2010 το οποίο ως γνωστόν έχει παρέλθει και όχι για το τρέχον έτος 2011. Το κάνουν ίσως για πρόβα επειδή είναι η πρώτη τους ΣΣΕ;

Το ισχυρότερο μέλος του ΣΕΕΝ έχει ήδη δώσει αύξηση (ή επίδομα;) 2%, ο ΣΕΕΝ όμως δεν την δίνει διότι διαφωνούν τα μέλη του και προτείνει 0,4% το οποίο η ΠΝΟ δεν δέχεται.
Κύριοι,
Αν τα προβλήματα του κλάδου δεν είχαν λάβει εκρηκτικές διαστάσεις, αν η ακτοπλοΐα δεν κινδύνευε άμεσα με αφανισμό, αν τα νησιά μας δεν κινδύνευαν να μείνουν άμεσα χωρίς σύνδεση, τότε η κατάσταση που έχετε δημιουργήσει θα ήταν πραγματικά πολύ διασκεδαστική και θα σας ευχόμασταν «και εις ανώτερα» !!!

Δυστυχώς όμως οι συνθήκες είναι δύσκολες και η κατάσταση της ακτοπλοΐας πολύ κρίσιμη. Τέτοιες ώρες δεν μπορεί να περνάει κανείς την ώρα του ούτε θεωρητικολογώντας ούτε πειραματιζόμενος και λυπούμαστε που χρειάζεται να σας το επισημάνουμε αυτό.


ΕΕΝ