αναδημοσιευση απο ΕΘΝΟΣ
Βολές για τις κυβερνητικές κινήσεις στον χώρο της ναυτιλίας άφησε ο πρόεδρος Θ. Βενιάμης.
Εκανε λόγο για ανάγκη και επαναφοράς του Λιμενικού στα παλαιά του καθήκοντα
Η ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στα καθήκοντα της άσκησης ενιαίας εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής αποτελεί θέμα αιχμής για τη ναυτιλιακή κοινότητα.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας στη γενική συνέλευση της Ενωσης ήταν επικριτικός για τις κυβερνητικές κινήσεις, που ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2009 με τη διάλυση του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και ιδιαίτερα αιχμηρός για «κάποιες κυρίες και κάποιους κυρίους», όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Οπως εικάζεται από διάφορα δημοσιεύματα, κάποιες κυρίες και κάποιοι κύριοι προβάλλουν την κατά τη γνώμη τους επιστημονική εξειδίκευση, προκειμένου να παίξουν ρόλο σε έναν χώρο μεγάλης παράδοσης, βαθιάς γνώσης και ιδιάζουσας εμπειρίας. Τους πληροφορούμε ότι χτυπούν λάθος πόρτα....», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης.
Ο ίδιος, πάντως, προειδοποίησε ότι «αυτή η ασάφεια και αυτή η σύγχυση στα μετόπισθεν ενός μεγάλου ποντοπόρου στόλου ενδέχεται κάποια στιγμή να έχουν δυσμενείς γενικότερα συνέπειες».
Μάλιστα, κλείνοντας την ομιλία του, ο πρόεδρος της ΕΕΕ υπενθύμισε το καλό κλίμα της πρόσφατης συνάντησης με τον πρωθυπουργό, την εκδηλωθείσα πολιτική βούληση για την ανάπτυξη του πρώτου λιμανιού και τη δημιουργία Ναυτιλιακού Κέντρου και εξέφρασε την προσδοκία ότι «η ναυτιλία, τη δύσκολη αυτή περίοδο, θα έχει την οφειλόμενη κατανόηση ως ένδειξη ελάχιστης στήριξης από μέρους της πολιτείας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Βενιάμης, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα σε επιτροπή της Βουλής για το σχέδιο νόμου για τη σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος, είχε υπογραμμίσει ότι ο εφοπλισμός δεν ζητάει τίποτα από την Ελλάδα παρά μόνο την ύπαρξη ενός ισχυρού υπουργείου Ναυτιλίας, με την τεχνογνωσία του Λιμενικού και λειτουργία σε «one stop shop».
Από εκεί και πέρα, ο πρόεδρος της ΕΕΕ υπενθύμισε τους δεσμούς του ελληνικού εφοπλισμού με την Κίνα, η οποία εκδήλωσε τη συμπαράστασή της στη χώρα μας και αναφέρθηκε διεξοδικά στα θέματα της ναυτιλίας.
Ο στόλος
3.000 τα πλοία
Τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία ανέρχονται σε περίπου 3.000, με συνολική χωρητικότητα 180 εκατομμυρίων τόνων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, η χωρητικότητα αυτή αντιπροσωπεύει το 40% της κοινοτικής χωρητικότητας και το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Οι εισπράξεις από τη ναυτιλία καλύπτουν το 6% του ΑΕΠ, ενώ στη χώρα μας λειτουργούν γραφεία 1.300 ναυτιλιακών εταιρειών, με τάση ενίσχυσης.
Το συνάλλαγμα που εισέρρευσε από τη ναυτιλία τον Νοέμβριο του 2010 ανήλθε σε 14,2 δισ. ευρώ έναντι 12,3 δισ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2009. Αύξηση κατά 15,37%.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ Ομιλία
Βολές για τις κυβερνητικές κινήσεις στον χώρο της ναυτιλίας άφησε ο πρόεδρος Θ. Βενιάμης.
Εκανε λόγο για ανάγκη και επαναφοράς του Λιμενικού στα παλαιά του καθήκοντα
Η ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στα καθήκοντα της άσκησης ενιαίας εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής αποτελεί θέμα αιχμής για τη ναυτιλιακή κοινότητα.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας στη γενική συνέλευση της Ενωσης ήταν επικριτικός για τις κυβερνητικές κινήσεις, που ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2009 με τη διάλυση του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και ιδιαίτερα αιχμηρός για «κάποιες κυρίες και κάποιους κυρίους», όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Οπως εικάζεται από διάφορα δημοσιεύματα, κάποιες κυρίες και κάποιοι κύριοι προβάλλουν την κατά τη γνώμη τους επιστημονική εξειδίκευση, προκειμένου να παίξουν ρόλο σε έναν χώρο μεγάλης παράδοσης, βαθιάς γνώσης και ιδιάζουσας εμπειρίας. Τους πληροφορούμε ότι χτυπούν λάθος πόρτα....», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης.
Ο ίδιος, πάντως, προειδοποίησε ότι «αυτή η ασάφεια και αυτή η σύγχυση στα μετόπισθεν ενός μεγάλου ποντοπόρου στόλου ενδέχεται κάποια στιγμή να έχουν δυσμενείς γενικότερα συνέπειες».
Μάλιστα, κλείνοντας την ομιλία του, ο πρόεδρος της ΕΕΕ υπενθύμισε το καλό κλίμα της πρόσφατης συνάντησης με τον πρωθυπουργό, την εκδηλωθείσα πολιτική βούληση για την ανάπτυξη του πρώτου λιμανιού και τη δημιουργία Ναυτιλιακού Κέντρου και εξέφρασε την προσδοκία ότι «η ναυτιλία, τη δύσκολη αυτή περίοδο, θα έχει την οφειλόμενη κατανόηση ως ένδειξη ελάχιστης στήριξης από μέρους της πολιτείας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Βενιάμης, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα σε επιτροπή της Βουλής για το σχέδιο νόμου για τη σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος, είχε υπογραμμίσει ότι ο εφοπλισμός δεν ζητάει τίποτα από την Ελλάδα παρά μόνο την ύπαρξη ενός ισχυρού υπουργείου Ναυτιλίας, με την τεχνογνωσία του Λιμενικού και λειτουργία σε «one stop shop».
Από εκεί και πέρα, ο πρόεδρος της ΕΕΕ υπενθύμισε τους δεσμούς του ελληνικού εφοπλισμού με την Κίνα, η οποία εκδήλωσε τη συμπαράστασή της στη χώρα μας και αναφέρθηκε διεξοδικά στα θέματα της ναυτιλίας.
Ο στόλος
3.000 τα πλοία
Τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία ανέρχονται σε περίπου 3.000, με συνολική χωρητικότητα 180 εκατομμυρίων τόνων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, η χωρητικότητα αυτή αντιπροσωπεύει το 40% της κοινοτικής χωρητικότητας και το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Οι εισπράξεις από τη ναυτιλία καλύπτουν το 6% του ΑΕΠ, ενώ στη χώρα μας λειτουργούν γραφεία 1.300 ναυτιλιακών εταιρειών, με τάση ενίσχυσης.
Το συνάλλαγμα που εισέρρευσε από τη ναυτιλία τον Νοέμβριο του 2010 ανήλθε σε 14,2 δισ. ευρώ έναντι 12,3 δισ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2009. Αύξηση κατά 15,37%.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ Ομιλία