ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Η ΠΕΑΘΕΝ, αλλά και ολόκληρη η ναυτεργατική οικογένεια δεν θα αφήσει να πραγματοποιηθούν τα σχέδια και οι ιδέες του κ. Λάμπρου,αντιπρ.του ΣΕΕΝ !!!










ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ
ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ – ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ
ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Πειραιάς 11/02/2011
Δελτίο Τύπου


Με αφορμή την πρόσφατη συνέντευξη του Αντιπροέδρου του ΣΕΕΝ κ. Μιχ. Λάμπρου, στην εφημερίδα «ΑΞΙΑ» την 8-2-2011, με τίτλο
«Έχει πάρει την κατρακύλα η Ακτοπλοΐα», η ΠΕΑΘΕΝ επιθυμεί να γνωστοποιήσει στην κοινή γνώμη τα παρακάτω.

Ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Μιχ. Λάμπρου θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί με τον γενικό τίτλο
«Τέρμα οι Έλληνες ναυτεργάτες, εμπρός για φθηνό εργατικό δυναμικό, ιδιαίτερα στα κατώτερα πληρώματα».
Αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην «διαφορά λειτουργικού κόστους μεταξύ των δύο πιο πάνω κατηγοριών οχηματαγωγών, Ιταλικού και Ελληνικού, ότι είναι αρκετά σημαντική ούτως ώστε να καθιστά το ελληνικό οχηματαγωγό μη ανταγωνιστικό». Για να ενισχύσει την όποια επιχειρηματολογία του τονίζει ότι «στην Ελλάδα εφαρμόζεται ακόμα το περίφημο Προεδρικό Διάταγμα 177/1974».
Πράγματι το Π.Δ. 177/1974 πρέπει να αναμορφωθεί και είναι επιτακτική ανάγκη η αναμόρφωση προς τα πάνω και ο εκσυγχρονισμός του, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων.

Δυστυχώς, ο κ. Λάμπρου δεν ενδιαφέρεται για το σήμερα, πολύ δε περισσότερο για το αύριο, αν δηλ. θα υπάρχουν Έλληνες ναυτεργάτες σε θέσεις κατωτέρου πληρώματος και ειδικότερα για τον κλάδο που εκπροσωπεί η ΠΕΑΘΕΝ, γιατί το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η μείωση του εργατικού κόστους και η μεγιστοποίηση του κέρδους στο οποίο αποβλέπει.

Ξεχνά ο κ. Λάμπρου ότι οι ναυτεργάτες αποτελούν στοιχείο του κόστους με ψυχή. Είναι φορείς άρρητης γνώσης, που οδηγεί στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας που δεν αντιγράφεται εύκολα.


Συμβάλουν στη δημιουργία αξίας, μπορούν να αναπτύξουν χαρακτηριστικά που είναι σπάνια και δεν αντιγράφονται και άρα μπορούν να οδηγήσουν σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Κοινή συνισταμένη της συνέντευξης του κ. Λάμπρου αποτελεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων της Ακτοπλοΐας όσον και των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας σε βάρος των Ελλήνων ναυτεργατών.

Για το μόνο τομέα της ναυτιλίας που δεν αναφέρθηκε στην συνέντευξή του, είναι η κρουαζιερόπλοιος ναυτιλία.

Ο λόγος είναι απλός.
Αφού ολοκλήρωσε το έργο του στην άρση του καμποτάζ για τα υπό σημαίες ευκαιρίας κρουαζιερόπλοια, αποφάσισε να ασχοληθεί και με τις άλλες δύο κατηγορίες επιβατηγών πλοίων.

Εξ άλλου, έχει πλούσια πείρα στον τομέα αυτό, μια και το “Ocean Majesty” που είχε επιδοτηθεί με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, εγκατέλειψε στη συνέχεια την ελληνική σημαία κι ύψωσε σημαία ευκαιρίας, Μάλτας.

Αυτό που, με τη συνέντευξή του, θέλει ,ο κ. Λάμπρου είναι ο εξοστρακισμός των ελλήνων ναυτεργατών και ο πλήρης αφελληνισμός της επιβατηγού ναυτιλίας για να είναι ακόμη πιο κερδοφόρες οι ναυτιλιακές εταιρείες, αδιαφορώντας για την τύχη του έμψυχου δυναμικού.

Η ΠΕΑΘΕΝ, αλλά και ολόκληρη η ναυτεργατική οικογένεια δεν θα αφήσει να πραγματοποιηθούν τα σχέδια και οι ιδέες του κ. Λάμπρου, τα οποία θα παραμείνουν ευσεβείς και μόνον πόθοι του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Για την ΠΕΑΘΕΝ

Ο Πρόεδρος
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΙΔΗΣ
Ο Γεν. Γραμματέας
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΗΣ