Έργα ...βιτρίνας, την περίφημη «Πολιτιστική Ακτή» ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς σε μια τηλεοπτική…φιέστα παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου και των υπουργών Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη και Τουρισμού-Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου.
Το έργο της Πολιτιστικής Ακτής που θα καλύψει έκταση 180 στρεμμάτων, προϋπολογισμού περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει τη μεταφορά του Αρχαιολογικού Μουσείου του Πειραιά στο «Καστράκι», τη δημιουργία του Εθνικού Ναυτικού Μουσείου και του Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο παλιό Σιλό, το Κτίριο Εκθέσεων που θα λειτουργήσει ως «Πολυχώρος» στη Μεγάλη Αποθήκη και Μικρή Εμπορική Ζώνη.
Το κόστος της επένδυσης αναμένεται να καλυφθεί σε ποσοστό μέχρι 80% από το κοινοτικό πρόγραμμα Jessica, μέσω του ΠΕΠ Αττικής αλλά και χρήματα του ΟΛΠ που μπορεί να φτάσουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή όσα είναι τα ετήσια κέρδη του από την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην κινεζική εταιρεία Κόσκο…
Αλήθεια η ΟΛΠ ΑΕ λειτουργεί ως κρατική εταιρεία ή ως εισηγμένη επιχείρηση στο Χρηματιστήριο;
Καλά τα έργα βιτρίνας που μπορούν να λειτουργήσουν ως αντισταθμιστικό όφελος για τον Πειραιά και τους κατοίκους της πόλης. Όμως δεν πρέπει να γίνουν και έργα-επενδύσεις που θα δώσουν νέα έσοδα στην εισηγμένη εταιρεία;
Το επενδυτικό πρόγραμμα της επόμενης δεκαετίας ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ που έχει εξαγγείλει ο ΟΛΠ πως θα χρηματοδοτηθεί; Λεφτά υπάρχουν;
Το χειρότερο είναι πως τα πλέον προσοδοφόρα «φιλέτα» του λιμανιού έχει παραχωρηθεί ή θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες. Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων παραχωρήθηκε στους Κινέζους της Κόσκο για τα επόμενα 35 χρόνια, το νέο Εκθεσιακό και Εμπορικό Κέντρο του ΟΛΠ σε όμιλο ντόπιων επιχειρηματιών, ενώ επίκειται και η παραχώρηση του παλιού εκθεσιακού κέντρου, του κτηρίου της Παγόδας, για την κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων.
Τι θα απομείνει στον ΟΛΠ; Ο νέος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων που δεν μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά στους Κινέζους που έχουν χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (σ.σ. μεροκάματα λιμενεργατών με συμβάσεις ανειδίκευτου εργάτη σε αντίθεση με τις κλαδικές συμβάσεις που ισχύουν στους λιμενεργάτες ΟΛΠ…), το τέρμιναλ αυτοκινήτων και τα λιμενικά τέλη από τα κρουαζιερόπλοια, τα ακτοπλοϊκά πλοία και τις…καντίνες του λιμανιού.
Όμως αντί να παραχωρεί σε ιδιώτες τα πιο προσοδοφόρα του τμήματα και να περιορίζεται σε έργα βιτρίνας, δεν θα έπρεπε ο ΟΛΠ να λειτουργήσει με γνώμονα τη βιωσιμότητα της επιχείρησης εν μέσω οικονομικής κρίσης;
Πόσο μάλλον όταν λίγες ημέρες νωρίτερα ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ζήτησε νέα μείωση των μισθών των εργαζομένων του ΟΛΠ;
Σε τελική ανάλυση γιατί τα έργα βιτρίνας πρέπει να σχεδιάζονται από το διορισμένο από την κυβέρνηση Παπανδρέου, διευθύνοντα σύμβουλο Γιώργο Ανωμερίτη και όχι από τους εκλεγμένους δημάρχους της ευρύτερης περιοχής οι οποίοι παραβρέθηκαν στη…φιέστα απλά για να ακούσουν τις εξαγγελίες;
Δεν θα ήταν πιο λογικό ο ΟΛΠ να έδινε αντισταθμιστικά οφέλη στους Δήμους και σε συνεργασία με αυτούς να έκανε τα έργα βιτρίνας για τους κατοίκους της ευρύτερης περιφέρειας; Γιατί πρέπει ο κ. Ανωμερίτης να μοιράσει τα έργα 80 εκατομμυρίων ευρώ στους γνωστούς εργολάβους; Μήπως γιατί αν έμπαιναν στο παιχνίδι και οι δήμοι θα ήταν πιο δύσκολη η μοιρασιά των έργων;
Βασίλης Τζήμτσος