Μπίζνες με Αμερικανούς, Κινέζους και Ισραηλινούς προανήγγειλε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης, ενώ διαφάνηκε και η πρώτη «κόντρα» του με το συναρμόδιο υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρήστο Παπουτσή με αφορμή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που αφορά τις αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος.
Στην χθεσινή πρώτη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξης Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες, ο κ. Διαμαντίδης άφησε αιχμές κατά του Χρήστου Παπουτσή, καθώς στο νομοσχέδιο που αφορά την ίδρυση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής περιλαμβάνεται άρθρο που εμπίπτει στις αρμοδιότητες του δικού του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων.
Πρόκειται για το άρθρο 20 που αναφέρεται στα θέματα της δρομολόγησης και της υποχρέωσης ελληνομάθειας των μελών των πληρωμάτων που απασχολούνται σε ακτοπλοϊκά πλοία.
Ερωτηθείς για το θέμα ο κ. Διαμαντίδης εξέφρασε εμμέσως πλην σαφώς τη δυσφορία του, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για αρμοδιότητα του δικού του Υπουργείου και όχι του Προστασίας του Πολίτη.
Αιχμές κατά Παπουτσή για τις αρμοδιότητες
Ανέφερε σχετικά:
«Όσον αφορά τη δρομολόγηση των πλοίων η αρμοδιότητα είναι του δικού μας Υπουργείου. Είναι ξεκάθαρο. Τώρα το τι περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου, όταν έρθει στην ολοκληρωμένη του μορφή, στην τελική του μάλλον μορφή, αυτό που διαβάζει το Υπουργείο ήταν σε μια αρχική μορφή. Ένα σχέδιο νόμου από τη στιγμή που κατατίθεται στο Υπουργικό Συμβούλιο μέχρι την κατάθεσή του στη Βουλή».
Και συμπλήρωσε:
«Έχουν συζητηθεί μέσα στη Βουλή, αλλά περιμένουμε την τελική μορφή του νομοσχεδίου. Θα δούμε την τελική μορφή και εκεί θα πούμε την άποψή μας».
Το αξιοπερίεργο είναι πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για την ίδρυση του Λιμενικού Σώματος έχει συζητηθεί δύο φορές στο Υπουργικό Συμβούλιο με εισηγητή τον Χρ. Παπουτσή και παρόντα τον κ. Διαμαντίδη…
Στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων άφησε και δεύτερη αιχμή προς τον…συναρμόδιο συνάδελφο του με αφορμή ερώτηση δημοσιογράφου ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει μετατραπεί σε «ξέφραγο αμπέλι» λόγω των ελλείψεων λιμενικών.
Στην απάντηση του ο κ. Διαμαντίδης περιορίστηκε στο να ρίξει το …μπαλάκι της απάντησης στον Χρ. Παπουτσή. Ανέφερε επί λέξει:
«Ξέρετε ότι από τις 21 ή 20 Δεκεμβρίου αν θυμάμαι καλά με το Προεδρικό Διάταγμα 127 η αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος έφυγε από εμένα και πήγε στο Υπουργείο Προστασίας. Αρμόδιος λοιπόν να απαντήσει στο ερώτημά σας είναι ο Υπουργός Προστασίας».
Μπίζνες με αμερικανικά κρουαζιερόπλοια
Στη συνέντευξη Τύπου ο κ. Διαμαντίδης αναφέρθηκε και στην άρση του καμποτάζ και τη μετατροπή του Πειραιά σε αφετηρία κρουαζιερών.
Όπως είπε, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον αμερικανικές και πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων όπως είναι η Καρίμπιαν, Κάρνιβαλ, MSC και Κόστα. Μάλιστα η τελευταία εταιρεία ανακοίνωσε ότι μέσα στο τρέχον έτος θα αυξηθούν οι αφίξεις τουριστών στον Πειραιά σε ποσοστό 50%.
Πάντως, ο Υπουργός παραδέχθηκε πως μέχρι σήμερα καμία εταιρεία δεν έχει υπογράψει σύμβαση για να έχουν ως έδρα των κρουαζιεροπλοίων τους τον Πειραιά.
Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των εταιρειών κρουαζιεροπλοίων για τα υψηλά λιμενικά τέλη του ΟΛΠ, ο κ. Διαμαντίδης ανακοίνωσε ότι έχει έρθει σε συνεννόηση με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιώργο Ανωμερίτη προκειμένου να μειωθούν τα λιμενικά τέλη για τις αμερικανικές και άλλες πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων ανάλογα με τον αριθμό τουριστών και αφίξεων στο λιμάνι του Πειραιά.
Ως προς την ανησυχία που εξέφρασαν αμερικανικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων για τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις ναυτικών όπως κατά το περυσινό καλοκαίρι με τις κρουαζιέρες του υπό σημαία Μάλτας «Ζενίθ» ο κ. Διαμαντίδης καθησύχασε τους συνομιλητές του (σ.σ. στην τηλεδιάσκεψη που έγινε στην Αμερικανική Πρεσβεία) διαβεβαιώνοντας τους «ότι επουδενί θα ξανά συμβεί κάτι τέτοιο. Τότε δεν υπήρχε ο νόμος, υπήρχαν οι κινητοποιήσεις όπως υπάρχουν κινητοποιήσεις πάντοτε ή σχεδόν πάντοτε όταν ψηφίζεται ένας νόμος που ενδεχομένως θίγει κάποιους ή που ενδεχομένως κάποιοι διαφωνούν με τη φιλοσοφία του, σε όποιο χώρο και αν βρίσκονται πολιτικό.
Αλλά όταν γίνεται ο νόμος, είναι νόμος της χώρας μας και όλοι οφείλουν να τον σέβονται και να υπακούουν. Άρα, λοιπόν, η διαβεβαίωση ήταν ξεκάθαρη, δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί οτιδήποτε σε σχέση με την ασφάλεια των λιμένων και την ασφάλεια των τουριστών που θα έρθουν με αυτά τα κρουαζιερόπλοια».
Ερωτηθείς πως μπορεί να προεξοφλήσει ότι οι Έλληνες ναυτικοί δεν θα απεργήσουν αν οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων δεν απασχολούν συμπατριώτες τους αλλά χαμηλόμισθους αλλοδαπούς, ο κ. Διαμαντίδης αναδιπλώθηκε και παραδέχθηκε ότι δύνανται να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις…
Μαζί με εφοπλιστές στην Κίνα
Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων ανακοίνωσε το ταξίδι του στην Κίνα στα τέλη του Φεβρουαρίου στο πλαίσιο της υλοποίησης της συμφωνίας του Έλληνα και του Κινέζου Πρωθυπουργού για την επιδότηση Ελλήνων εφοπλιστών με 5 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να ναυπηγήσουν νέα πλοία στην Κίνα.
Σε αυτό το ταξίδι ο κ. Διαμαντίδης έχει προσκαλέσει τη διοίκηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για να συμμετέχουν (σ.σ. με δικά τους έξοδα) εφοπλιστές που επιθυμούν να ναυπηγήσουν πλοία τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Όμως ο Υπουργός διευκρίνισε πως για αντάλλαγμα οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να υψώσουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους και κατά συνέπεια να απασχολούν Έλληνες ναυτικούς…
Μπίζνες και με Ισραηλινούς στο Αιγαίο
Στη συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε και το ενδιαφέρον των Ισραηλινών για επενδύσεις σε νησιά του Αιγαίου και ειδικότερα στην κατασκευή μονάδων αφαλάτωσης.
«Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει εδώ και αρκετό καιρό, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε μελέτες για να γίνουν έργα αφαλάτωσης σε πάρα πολλά νησιά.
Θα γίνουν διαγωνισμοί, θα προχωρήσουμε και πρέπει να σας πω επίσης ότι έχει επιδειχθεί και μεγάλο ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές, από ξένη χώρα που έχει και την τεχνογνωσία, να κάνει σε νησιά και εκείνη τέτοια μεγάλα έργα αφαλάτωσης. Είναι έργα τα οποία θα δώσουν μία πνοή στα νησιά αλλά θα έχουν και τεράστιο οικονομικό όφελος για εμάς».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΗΜΤΣΟΣ
Στην χθεσινή πρώτη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξης Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες, ο κ. Διαμαντίδης άφησε αιχμές κατά του Χρήστου Παπουτσή, καθώς στο νομοσχέδιο που αφορά την ίδρυση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής περιλαμβάνεται άρθρο που εμπίπτει στις αρμοδιότητες του δικού του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων.
Πρόκειται για το άρθρο 20 που αναφέρεται στα θέματα της δρομολόγησης και της υποχρέωσης ελληνομάθειας των μελών των πληρωμάτων που απασχολούνται σε ακτοπλοϊκά πλοία.
Ερωτηθείς για το θέμα ο κ. Διαμαντίδης εξέφρασε εμμέσως πλην σαφώς τη δυσφορία του, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για αρμοδιότητα του δικού του Υπουργείου και όχι του Προστασίας του Πολίτη.
Αιχμές κατά Παπουτσή για τις αρμοδιότητες
Ανέφερε σχετικά:
«Όσον αφορά τη δρομολόγηση των πλοίων η αρμοδιότητα είναι του δικού μας Υπουργείου. Είναι ξεκάθαρο. Τώρα το τι περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου, όταν έρθει στην ολοκληρωμένη του μορφή, στην τελική του μάλλον μορφή, αυτό που διαβάζει το Υπουργείο ήταν σε μια αρχική μορφή. Ένα σχέδιο νόμου από τη στιγμή που κατατίθεται στο Υπουργικό Συμβούλιο μέχρι την κατάθεσή του στη Βουλή».
Και συμπλήρωσε:
«Έχουν συζητηθεί μέσα στη Βουλή, αλλά περιμένουμε την τελική μορφή του νομοσχεδίου. Θα δούμε την τελική μορφή και εκεί θα πούμε την άποψή μας».
Το αξιοπερίεργο είναι πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για την ίδρυση του Λιμενικού Σώματος έχει συζητηθεί δύο φορές στο Υπουργικό Συμβούλιο με εισηγητή τον Χρ. Παπουτσή και παρόντα τον κ. Διαμαντίδη…
Στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων άφησε και δεύτερη αιχμή προς τον…συναρμόδιο συνάδελφο του με αφορμή ερώτηση δημοσιογράφου ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει μετατραπεί σε «ξέφραγο αμπέλι» λόγω των ελλείψεων λιμενικών.
Στην απάντηση του ο κ. Διαμαντίδης περιορίστηκε στο να ρίξει το …μπαλάκι της απάντησης στον Χρ. Παπουτσή. Ανέφερε επί λέξει:
«Ξέρετε ότι από τις 21 ή 20 Δεκεμβρίου αν θυμάμαι καλά με το Προεδρικό Διάταγμα 127 η αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος έφυγε από εμένα και πήγε στο Υπουργείο Προστασίας. Αρμόδιος λοιπόν να απαντήσει στο ερώτημά σας είναι ο Υπουργός Προστασίας».
Μπίζνες με αμερικανικά κρουαζιερόπλοια
Στη συνέντευξη Τύπου ο κ. Διαμαντίδης αναφέρθηκε και στην άρση του καμποτάζ και τη μετατροπή του Πειραιά σε αφετηρία κρουαζιερών.
Όπως είπε, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον αμερικανικές και πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων όπως είναι η Καρίμπιαν, Κάρνιβαλ, MSC και Κόστα. Μάλιστα η τελευταία εταιρεία ανακοίνωσε ότι μέσα στο τρέχον έτος θα αυξηθούν οι αφίξεις τουριστών στον Πειραιά σε ποσοστό 50%.
Πάντως, ο Υπουργός παραδέχθηκε πως μέχρι σήμερα καμία εταιρεία δεν έχει υπογράψει σύμβαση για να έχουν ως έδρα των κρουαζιεροπλοίων τους τον Πειραιά.
Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των εταιρειών κρουαζιεροπλοίων για τα υψηλά λιμενικά τέλη του ΟΛΠ, ο κ. Διαμαντίδης ανακοίνωσε ότι έχει έρθει σε συνεννόηση με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιώργο Ανωμερίτη προκειμένου να μειωθούν τα λιμενικά τέλη για τις αμερικανικές και άλλες πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων ανάλογα με τον αριθμό τουριστών και αφίξεων στο λιμάνι του Πειραιά.
Ως προς την ανησυχία που εξέφρασαν αμερικανικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων για τυχόν απεργιακές κινητοποιήσεις ναυτικών όπως κατά το περυσινό καλοκαίρι με τις κρουαζιέρες του υπό σημαία Μάλτας «Ζενίθ» ο κ. Διαμαντίδης καθησύχασε τους συνομιλητές του (σ.σ. στην τηλεδιάσκεψη που έγινε στην Αμερικανική Πρεσβεία) διαβεβαιώνοντας τους «ότι επουδενί θα ξανά συμβεί κάτι τέτοιο. Τότε δεν υπήρχε ο νόμος, υπήρχαν οι κινητοποιήσεις όπως υπάρχουν κινητοποιήσεις πάντοτε ή σχεδόν πάντοτε όταν ψηφίζεται ένας νόμος που ενδεχομένως θίγει κάποιους ή που ενδεχομένως κάποιοι διαφωνούν με τη φιλοσοφία του, σε όποιο χώρο και αν βρίσκονται πολιτικό.
Αλλά όταν γίνεται ο νόμος, είναι νόμος της χώρας μας και όλοι οφείλουν να τον σέβονται και να υπακούουν. Άρα, λοιπόν, η διαβεβαίωση ήταν ξεκάθαρη, δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί οτιδήποτε σε σχέση με την ασφάλεια των λιμένων και την ασφάλεια των τουριστών που θα έρθουν με αυτά τα κρουαζιερόπλοια».
Ερωτηθείς πως μπορεί να προεξοφλήσει ότι οι Έλληνες ναυτικοί δεν θα απεργήσουν αν οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων δεν απασχολούν συμπατριώτες τους αλλά χαμηλόμισθους αλλοδαπούς, ο κ. Διαμαντίδης αναδιπλώθηκε και παραδέχθηκε ότι δύνανται να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις…
Μαζί με εφοπλιστές στην Κίνα
Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων ανακοίνωσε το ταξίδι του στην Κίνα στα τέλη του Φεβρουαρίου στο πλαίσιο της υλοποίησης της συμφωνίας του Έλληνα και του Κινέζου Πρωθυπουργού για την επιδότηση Ελλήνων εφοπλιστών με 5 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να ναυπηγήσουν νέα πλοία στην Κίνα.
Σε αυτό το ταξίδι ο κ. Διαμαντίδης έχει προσκαλέσει τη διοίκηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για να συμμετέχουν (σ.σ. με δικά τους έξοδα) εφοπλιστές που επιθυμούν να ναυπηγήσουν πλοία τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Όμως ο Υπουργός διευκρίνισε πως για αντάλλαγμα οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να υψώσουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους και κατά συνέπεια να απασχολούν Έλληνες ναυτικούς…
Μπίζνες και με Ισραηλινούς στο Αιγαίο
Στη συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε και το ενδιαφέρον των Ισραηλινών για επενδύσεις σε νησιά του Αιγαίου και ειδικότερα στην κατασκευή μονάδων αφαλάτωσης.
«Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει εδώ και αρκετό καιρό, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε μελέτες για να γίνουν έργα αφαλάτωσης σε πάρα πολλά νησιά.
Θα γίνουν διαγωνισμοί, θα προχωρήσουμε και πρέπει να σας πω επίσης ότι έχει επιδειχθεί και μεγάλο ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές, από ξένη χώρα που έχει και την τεχνογνωσία, να κάνει σε νησιά και εκείνη τέτοια μεγάλα έργα αφαλάτωσης. Είναι έργα τα οποία θα δώσουν μία πνοή στα νησιά αλλά θα έχουν και τεράστιο οικονομικό όφελος για εμάς».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΗΜΤΣΟΣ