ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Διχοτόμηση του Λιμενικού Σώματος και επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία.



ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: - Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
- Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας

Θέμα: Διχοτόμηση του Λιμενικού Σώματος και επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία.

Το Λιμενικό Σώμα από ιδρύσεώς του αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, ενώ παράλληλα άσκησε επαρκώς τα καθήκοντα αστυνόμευσης που του είχαν ανατεθεί στα ελληνικά παράλια και λιμάνια. Τους τελευταίους δέκα πέντε (15) μήνες, οι αλλεπάλληλοι πειραματισμοί της Κυβέρνησης και η συνακόλουθη σύγχυση και αδυναμία εύρυθμης λειτουργίας του Λ.Σ., του εξειδικευμένου αυτού διοικητικού φορέα της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας, έβλαψαν συνολικά τον τομέα. Η αρνητική αυτή πορεία συνεχίζεται με το νέο Σχέδιο Νόμου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής» που πρόσφατα κατατέθηκε προς διαβούλευση με το οποίο η Κυβέρνηση διατηρεί την ανεξήγητη εμμονή της στη διχοτόμηση του Λ.Σ., παρά την καθολική αντίδραση των φορέων της Ναυτιλίας . Σημειώνεται και το ίδιο το Υπουργείο αναγνωρίζει στην αιτιολογική έκθεση του Σχεδίου Νόμου, ότι οι έως τώρα ρυθμίσεις δημιούργησαν σοβαρότατα προβλήματα στην λειτουργία των υπηρεσιών και στην αποτελεσματικότητα του Σώματος.

Δυστυχώς και στους δυναμικούς τομείς, όπως η Ναυτιλία, που συμβάλλει καθοριστικά στην στήριξη της Εθνικής Οικονομίας, αλλά και στην ενίσχυση του διεθνούς κύρους της χώρας, η Κυβέρνηση εξακολουθεί να πορεύεται χωρίς πυξίδα (σύμφωνα με την έκθεση της Εθνική Τράπεζας της Ελλάδος , η ναυτιλία, ο τουρισμός και τα λιμάνια μπορούν να αυξήσουν, από το 2011, κατά μιάμιση (1,5) μονάδα το ΑΕΠ της χώρας). Οι πειραματισμοί της Κυβέρνησης έχουν ήδη επιδράσει στο εθνικό νηολόγιο, το οποίο παρουσιάζει μείωση, σε μια περίοδο κατά την οποία Έλληνες εφοπλιστές έχουν αποκτήσει 235 νέα εμπορικά πλοία. Τους κινδύνους φυγής από την ελληνική σημαία ανέδειξαν, πρόσφατα,14 επίτιμοι αρχηγοί του Λ.Σ. με επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό, αναφέροντας χαρακτηριστικά : «Εάν κλονιστεί η εμπιστοσύνη στον Διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, αναπόφευκτα θα υπάρξει φυγή από την ελληνική σημαία, απώλεια θέσεων εργασίας για Έλληνες ναυτικούς και απώλεια τεχνογνωσίας στη λειτουργία ναυτιλιακών γραφείων, πολλά από τα οποία φοβούμεθα ότι θα μετεγκατασταθούν σε άλλες χώρες».

Σημειώνεται επίσης, η αποσπασματική και βραχείας χρονικής διάρκειας παροχή υπηρεσιών από το Λιμενικό Σώμα προς το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, για θέματα πού χρειάζονται συνεχή παρακολούθηση και παρεμβάσεις όπως, ή Ναυτική Εκπαίδευση και, κυρίως, ή εκπροσώπηση σε διεθνείς οργανισμούς , υπηρεσίες πού παρέχονταν απολύτως επιτυχώς από έμπειρα και άρτια καταρτισμένα στελέχη του Σώματος, τα οποία θα έχουν πλέον ως κύρια αποστολή την αστυνόμευση και την ασφάλεια. Η σύγχυση αυτή αποτυπώνεται καθαρά στο άρθρο 16 § 9 του Σχεδίου Νόμου με το οποίο προβλέπεται ότι «οι περιφερειακές υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής θα υποχρεούνται να ασκούν τις ανατιθέμενες αρμοδιότητες των Διευθύνσεων του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας». Για τα ζητήματα αυτά, θα ήταν σκόπιμο, οι συντάκτες του Σχεδίου Νόμου, να αναγνώσουν τις απαντήσεις που έχω λάβει στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου από τους εκάστοτε αρμόδιους Υπουργούς σε επανειλημμένες Ερωτήσεις μου για τα ζητήματα αυτά. Οι απαντήσεις αυτές καταδεικνύουν ότι η κατάθεση του Σχεδίου Νόμου προς διαβούλευση μόνο προσχηματική μπορεί να χαρακτηρισθεί. Αυτό καταδεικνύεται και από τη σπουδή με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο τη μετεξέλιξη του Λιμενικού Σώματος, όπως χαρακτηριστικά φαίνεται στο άρθρο 15§1στ το οποίο αναφέρεται σε αποζημιώσεις του αστυνομικού προσωπικού.

Επειδή η ακολουθούμενη πολιτική της Κυβέρνησης απαξιώνει την ικανότητα, την ετοιμότητα, την εκπαίδευση, το προσωπικό και το ρόλο του Λιμενικού Σώματος,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Έχουν αξιολογηθεί οι επιπτώσεις που θα επέλθουν στην Ελληνική εμπορική Ναυτιλία και κατ’ επέκταση στην εθνική οικονομία, με την αποκοπή του Λιμενικού Σώματος από βασικές λειτουργίες και δραστηριότητες που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη στήριξη και την ανάπτυξή της;

2. Ποιά είναι η άποψη του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας σχετικά με τη δυνατότητα άσκησης αποτελεσματικής πολιτικής στα θέματα της Ναυτιλίας, όταν αυτά θα αποτελούν συμπληρωματική αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος σύμφωνα με το άρθρο 16 § 9 του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου;

3. Για ποιο λόγο το άρθρο 10§1 του Σχεδίου Νόμου προβλέπει ότι «Ειδικά κατά την έναρξη εφαρμογής του παρόντος νόμου η επιλογή του Αρχηγού γίνεται μεταξύ του Αρχηγού, των λοιπών Αντιναύαρχων και των Υποναύαρχων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής»; Συμφωνεί το αρμόδιο Υπουργείο ότι με τη διατύπωση αυτή δίδεται η εντύπωση πως έχει ήδη αποφασισθεί η νέα ηγεσία του Σώματος;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Κωστής Μουσουρούλης
Βουλευτής Νομού Χίου

Αθήνα, 14.12.2010