ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

"Εφυγε" ο cpt Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ...

Απεβίωσε ο ευπατρίδης cpt Βασίλης Κωνσταντακόπουλος

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

marinews-αναδημοσίευση
Του Μηνά Τσαμόπουλου
για το protothema.gr

Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ο ιδρυτής της Costamare και ευπατρίδης, ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος άφησε την τελευταία του πνοή, στα 76 του χρόνια, τα ξημερώματα, κτυπημένος από την επάρατη νόσο με την οποία έδωσε σκληρό αγώνα τα τελευταία χρόνια.

Πριν κλείσει τα μάτια κατάφερε να δει να γίνεται πραγματικότητα το μεγάλο του όνειρο.
Έπειτα από εικοσιπέντε χρόνια κατάφερε να αναδείξει τη γενέτειρά του σε έναν από τους ιδανικότερους προορισμούς της Μεσογείου δημιουργώντας στη Μεσσηνία, σε μία έκταση δέκα χιλιάδων στρεμμάτων, το «Costa Navarino» που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα γαλλικά και ιταλικά τουριστικά θέρετρα.

Ο «Καπετάν Βασίλης», ήθελε πάντοτε να κάνει ένα μοναδικό έργο στον τόπο καταγωγής του και να βοηθήσει την τοπική οικονομία. Επιδεικνύοντας απαράμιλλο πείσμα κατορθώνει να ξεπεράσει τις συμπληγάδες της ελληνικής γραφειοκρατίας, που ανέβασαν το ποσό της επένδυσης στα 1,2 δισ. ευρώ. Η φιλοδοξία του «Καπετάν Βασίλη» να μετατρέψει την ιδιαίτερη πατρίδα του σε υπερπολυτελή τουριστικό προορισμό, αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά τη δεκαετία του 1980, όταν αγοράζει μεγάλες εκτάσεις στην περιοχή.

Περίπου είκοσι χρόνια αργότερα, η σκυτάλη περνά στα χέρια του γιου του «Καπετάν Βασίλη», Αχιλλέα ο οποίος αποδεικνύεται ο ιδανικός άνθρωπος για να ολοκληρώσει τα σχέδια του πατέρα του. Αποφοίτησε από τη διάσημη «Τουριστική Σχολή της Λοζάννης» στην Ελβετία, και επέστρεψε στην Μεσσηνία για να εκμεταλλευτεί τις σπουδές του στον τουρισμό και ανέλαβε να ολοκληρώσει. το στοίχημα της λειτουργίας του «Costa Navarino».

Για τις ανάγκες υδροδότησης μια τόσο μεγάλης έκτασης, σε μια περιοχή που απειλείται μάλιστα από ερημοποίηση, έχει προβλεφθεί η κατασκευή δύο μεγάλων υδατοδεξαμενών, ενώ η άντληση νερού από τα κοντινά ποτάμια δεν πρόκειται να ξεπερνά το 3% των συνολικών αναγκών του «Costa Navarino». Μάλιστα το τουριστικό θέρετρο πρόκειται να αξιοποιήσει πλήρως όλες τις διαθέσιμες εναλλακτικές πηγές ενέργειας και προς αυτόν τον σκοπό κατασκευάζει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο, που θα του παρέχει την πλήρη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.

Στην προσπάθεια της εταιρείας να προωθήσει την τοπική αγροτική παραγωγή και να αναδείξει το φυσικό πλούτο εντάσσεται και η σημαντική πρωτοβουλία του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου να εκμεταλλευτεί τα βασικά προϊόντα της Μεσσηνίας. Την ελιά και το ελαιόλαδο. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος προχώρησε στην μεταφύτευση 6.500 υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων, ενώ σχεδιάζει την πώληση κατοικιών με ελαιώνες σε ιδιώτες, οι οποίοι θα μπορούν να παράγουν δικό τους λάδι.

Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, αποφάσισε να αποσυρθεί από την...ενεργό δράση λίγο πριν κλείσει τα 70 του χρόνια το 2006 και να αφιερωθεί στα εγγόνια του και στο αγαπημένο του άθλημα, το γκόλφ. Η απόφαση αυτή είχε προκαλέσει αίσθηση στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Αλλωστε δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο ο ιδρυτής μίας αυτοκρατορίας, όπως είναι η Costamare, να αποφασίζει οικειοθελώς να αποτραβηχτεί από τα φώτα της επιχειρηματικής δραστηριότητας μετά από 30 χρόνια πορείας ως πλοιοκτήτης.

Τα ηνία των επιχειρήσεων τα παρέδωσε στους τρεις γιούς του ενώ με τη ναυτιλία ασχολείται κυρίως ο πρωτότοκος, ο Κωνσταντίνος από το 1996. Ο ίδιος δήλωνε ότι η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια αφού η νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη. Η Costamare, που εισήχθη εφέτος στο αμερικανικό χρηματιστήριο ελέγχει ένα στόλο από 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 256.972 TEU και συνεργάζεται εκτός από την Cosco με την ZIM και την Maersk. Ο Αχιλλέας, όπως προαναφέραμε, ασχολείται με την τουριστική επένδυση στη Μεσσηνία (TEMES). Ο Χρήστος, ο μικρότερος γιος του καπετάν Βασίλη, έχει στην ευθύνη του εργοστασιακή μονάδα στην Κοζάνη.

Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος είναι ο επιχειρηματίας που έφερε τους κινέζους της Cosco στο λιμάνι. «Oι δύο λαοί έχουν αρχαίους πολιτισμούς και κάποτε ήταν μαζί.
Κάποια στιγμή οι δρόμοι τους χάθηκαν και τώρα ξανασυναντιόνται» είχε πει τότε.

Ο καπετάν Βασίλης όπως του άρεσε να τον αποκαλούν γεννήθηκε στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας το 1935. Σπούδασε στην Ανώτερη Δημόσια Σχολή Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.
Το 1953 ο 18χρονος Βασίλης μπαρκάρει, χωρίς μισθό για τρεις μήνες.
Από εκείνη την ημέρα η θάλασσα γίνεται η μεγάλη ερωμένη του.
Περνά από όλα τα πόστα του πλοίου.
Το 1962 γνωρίζει την Κάρμεν και δύο χρόνια μετά παντρεύονται.
Το 1974 αποκτά το πρώτο «καραβάκι» - ένα πλοίο χιλίων τόνων - για να δημιουργήσει στα επόμενα 32 χρόνια μια μικρή αυτοκρατορία.
Το 2006 η Costamare μετρά 32 χρόνια στη ναυτιλία, απασχολώντας περίπου 2.000 εργαζομένους.
Είχε κάνει πολλές δωρεές στις πρωτοβουλίες των ναυτικών γονέων που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Η πολυετής πορεία του χαρακτηρίζεται από τους χαμηλούς τόνους και την αφανή δραστηριότητά του τόσο στα κοινά του εφοπλισμού όσο και στα κοινωνικά ζητήματα.
Δεν ήθελε να «λούζεται από τα φώτα της δημοσιότητας» και για αυτόν τον λόγο σπάνια εμφανιζόταν στα ΜΜΕ.

Με πρωτοβουλία του δημιούργησε την Helmepa jounior, που είναι το «παρακλάδι» της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος και τα προγράμματα της οποίας κάλυπτε με δικά του έξοδα.

marinews
---------------------------------------------------------------------------
25 Ιανουαρίου 2011

ΕΦΥΓΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ Ο ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 76χρόνων


http://ithominews.blogspot.com - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Ο cpt και ιδρυτής της Costamare...
Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ο ιδρυτής της Costamare και ευπατρίδης, ο 76χρονος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα τα ξημερώματα, χτυπημένος από την επάρατη νόσο με την οποία έδωσε σκληρό αγώνα τα τελευταία χρόνια.


ΣΟΚ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ...

Στο μεταξύ, “Σοκ” στη ναυτιλιακή κοινότητα έχουν προκαλέσει οι πληροφορίες περί της απώλειας του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου. Η είδηση για το θάνατό του κυκλοφόρησε νωρίς σήμερα το πρωί στον πειραϊκό χώρο και όχι μόνο.

Ο καπετάνιος ήταν γνωστός για τη συμβολή του στα ναυτιλιακά πράγματα της χώρας μας, ενώ είχε γίνει και παγκοσμίως γνωστός πέραν των ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων και για την εμμονή του απέναντι στο “τέρας” της ελληνικής γραφειοκρατίας, κατά της οποίας κατήγαγε νίκη αφού μετά από προσπάθειες πολλών ετών ανέπτυξε ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Πύλο με την απωνυμία Costa Navarino, η φήμη και η ποιότητα του οποίου το έχουν κατατάξει παγκοσμίως στις πρώτες θέσεις τέτοιου είδους τουριστικών επενδύσεων.

Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος:
O εφοπλιστής που μοίραζε στα σπίτια γάλα της ΕΒΓΑ...


Ο καπετάν Βασίλης γεννήθηκε το έτος 1935 στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας, πρόκειται για ένα ορεινό χωριό, μέχρι πρόσφατα έδρα του δήμου Ανδανίας. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα. Ηρθε μετά η Κατοχή. Συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες και μέσα από τις γραμμές του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ). Το έτος 1948 ήρθε στην Αθήνα, ανήμερα της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου. Το σπίτι που έμενε ήταν στον Κολωνό. Κάθε ημέρα έπαιρνε το λεωφορείο της γραμμής 10, που έκανε τη διαδρομή Βοτανικός – Ιπποκράτους.

Κατέβαινε στη στάση Αραχώβης και πήγαινε στην πλατεία Εξαρχείων, όπου μοίραζε σε σπίτια γάλα της ΕΒΓΑ. Στη συνέχεια, έπιανε δουλειά στις 7.30 το πρωί σε μία βιοτεχνία κουμπιών που βρισκόταν στη διασταύρωση Περικλέους και Ευαγγελιστρίας. Μετά την εργασία στη βιοτεχνία, κατευθυνόταν στην πλατεία Κουμουνδούρου, όπου ήταν το νυχτερινό Γυμνάσιο. Με το τραμ της γραμμής 4 πήγαινε στο Ρουφ και στη συνέχεια με τα πόδια κατέληγε κατάκοπος στο σπίτι του στον Βοτανικό.

ΤΟ 1953 ΟΜΟΡΦΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ...

Τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, έτσι «άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές». Μιλώντας στις 27 Ιουλίου 2006 στην τελετή άφιξης του μεγαλύτερου πλοίου κοντέινερ στον κόσμο, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή, είπε ακόμη ότι: «Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που με αυτή την όμορφη γιορτή δίπλα στο μεγάλο και σύγχρονο αυτό πλοίο, στο ίδιο λιμάνι που ξεκίνησα τζόβενο σε ένα παλιό καραβάκι, άμισθος και με πληρωμένη από εμένα την τροφή μου για τους πρώτους τρεις μήνες». Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας. Το έτος 1962 συναντά την Κάρμεν, την οποία τα επόμενα δύο χρόνια τη νυμφεύθηκε και απέκτησαν στη συνέχεια τρία αγόρια. Τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971 και τον Χρήστο το 1974.

Εφοπλιστής στα 27 του

Η καριέρα του καπετάν Βασίλη ως εφοπλιστής ξεκίνησε σε ηλικία 27 ετών. Τότε απέκτησε ένα μικρό φορτηγό πλοίο, με δάνειο που πήρε από τον ίδιο τον πωλητή και στη συνέχεια του το χρονοναύλωσε. Το 1974 ίδρυσε την εταιρεία Costamare Shipping SA. Οταν άρχισε η ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 – 1984, ο καπετάν Βασίλης αγόρασε οκτώ πλοία. Η συνολική τους αξία δεν υπερέβαινε την αξία που θα τα αγόραζαν σε διαλυτήριο πλοίων.Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρ. Καλλιμανόπουλου, προσέλαβε το εξειδικευμένο προσωπικό της και προσπάθησε να εισέλθει δυναμικά στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Μέσα σε μία εικοσαετία η εταιρεία γιγαντώθηκε, αφού στη διάρκεια αυτών των χρόνων ανανεώθηκε σημαντικά ο στόλος με νεότερα πλοία.

Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt. Το 1996 ο καπετάν Βασίλης εξελέγη πρόεδρος (ο τέταρτος στη σειρά) της Helmepa και στη συνέχεια το 2000 ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος.Από τις αρχές του 2000, η εταιρεία κατήρτισε ένα μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο που προσέγγισε το 1 δισ. δολάρια για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. Μάλιστα, το έτος 2006, η εταιρεία παρέλαβε το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.Το μήκος του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ήταν ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπορούσε να μεταφέρει 9.500 εμπορευματοκιβώτια. Το προηγούμενο μεγαλύτερο πλοίο κοντέινερ το είχε παραλάβει το 2000, πάλι ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.Το μήκος του πλοίου είναι 350,56 μέτρα και πλάτος 43 μέτρα, ενώ η ταχύτητα που αναπτύσσει φθάνει μέχρι και τους 25,5 κόμβους την ώρα. Το μέγιστο βύθισμα είναι 14,5 μέτρα και μεταφέρει 107.000 τόνους φορτίου. Το πλοίο αυτό ήρθε στον Πειραιά στις 27 Ιουλίου του 2006, ονομάσθηκε «Cosco Hellas» και ύψωσε την ελληνική σημαία.Ηταν το πέμπτο πλοίο, στη σειρά της νέας γενιάς νεότευκτων που παρέλαβε συνολικά η Costamare, από τα κινεζικά ναυπηγεία της Σαγκάης. Η συνολική επένδυση των πέντε πλοίων – μαμούθ ανήλθε σε 600 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ταυτόχρονα ναυλώθηκαν για δώδεκα χρόνια στον κινεζικό κολοσσό Cosco, με το αστρονομικό ποσό των 900 εκατ. δολαρίων.Με άλλα λόγια, στα επόμενα χρόνια όχι μόνο εξασφαλίσθηκε η απόσβεση των πλοίων, αλλά κατοχύρωσε και κέρδη 300 εκατ. δολαρίων και επιπλέον.

Μια πρόταση που τάραξε τα νερά

Η εταιρεία Cosco Hellas απασχολεί αποκλειστικά Ελληνες ναυτικούς, που σε ετήσια βάση ξεπερνούν τους 1.000, όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι εκτός από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, είναι ασφαλισμένοι σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, για εφάπαξ 80.000 ευρώ, το οποίο θα εισπράξουν, όταν αυτοί συνταξιοδοτηθούν.

Τη ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου, που δημιούργησε ο κ. Βασ. Κωνσταντακόπουλος, διευθύνει ο γιος του Κωνσταντίνος, ενώ με τις επενδύσεις εκτός ναυτιλίας ασχολείται ο δεύτερος γιος του Αχιλλέας και με το εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών ο τρίτος γιος του Χρήστος.

Ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου διαθέτει συμμετοχές στην αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, ενώ είχε και μεγάλο ποσοστό μετοχών στη First Business Bank, τις οποίες πώλησε το 2006 στον εφοπλιστή κ. Β. Ρέστη.Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος στην αρχή της χρονιάς του 2005 τάραξε στην κυριολεξία τα νερά όταν στην κοπή της πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, απαντώντας σε πρόσκληση του υπουργού Εργασίας κ. Π. Παναγιωτόπουλου να επενδύσουν οι εφοπλιστές στην πατρίδα τους, τόλμησε να καυτηριάσει την ελληνική γραφειοκρατία.

Λίγο αργότερα διατύπωσε δημόσια την πρότασή του να δημιουργηθεί από την κυβέρνηση γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων.Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής αφουγκράστηκε τις απόψεις του και τον κάλεσε σε ιδιαίτερη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ύστερα από μερικές εβδομάδες, στις 5 Απριλίου 2005, και συζήτησαν αναλυτικά για το τι ακριβώς απαιτείται, ώστε να διευκολυνθούν οι εφοπλιστές και οι άλλοι ιδιώτες να επενδύσουν στην Ελλάδα. Η πίκρα του καπετάν Βασίλη ήταν δικαιολογημένη από την ταλαιπωρία που είχε υποστεί για την προσπάθειά του να επενδύσει στην ξηρά.

Η επένδυση στην Πύλο!

Το έτος 1997 οραματίστηκε μία μεγάλη τουριστική επένδυση στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Πύλο, όπου το συνολικό κόστος θα υπερέβαινε στην πρώτη φάση τα 300 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή της τα 600 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, από τότε αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα με την έκδοση αδειών, με αποτέλεσμα να περνούν τα χρόνια και να κατατρίβεται καθημερινά για τη διεκπεραίωσή τους, τη μια στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, την άλλη στην Πολεοδομία και τη μεθεπόμενη στους διαδρόμους κάποιου υπουργείου.Τα γρανάζια της γραφειοκρατίας κύλησαν, μόλις τον Ιούνιο του 2006, και η επένδυση προχώρησε μέσα στην τριετία για να γίνουν τα εγκαίνια΄φέτος το καλοκαίρι.

Μια πόλη στις ΗΠΑ

Ο καπετάν Βασίλης δεν διαθέτει μόνο καράβια. Κατασκεύασε πριν λίγα χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα, εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών. Η βιομηχανία ΓΕΩ λειτουργεί στα Γρεβενά.Αυτό που δεν είναι γνωστό στην Ελλάδα, είναι ότι χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες ο κ. Β. Κωνσταντακόπουλος έχει δημιουργήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μία σύγχρονη πόλη, που η συνολική της έκταση είναι 2.000 τετραγωνικά μέτρα και η κεντρική της λεωφόρος φέρει το όνομα της Μελίνας Μερκούρη. Επίσης, σε άλλη Πολιτεία έχει αγοράσει 16.000 στρέμματα στα οποία έχει δημιουργήσει έναν πρότυπο αμπελώνα και όλη την παραγωγή την έχει προπωλήσει για μια δεκαετία.Ο ίδιος δηλώνει ότι «δεν θα αφήσει τα καράβια για να γίνει ξενοδόχος και βιομήχανος», αλλά αναμφισβήτητα, η υψηλή του ρευστότητα, το οργανωμένο επιτελείο και ανά τον κόσμο συνεργαζόμενο δίκτυο ανθρώπων και εταιρειών προεξοφλεί την επιτυχία των επιχειρηματικών του κινήσεων. Αυτό που απομένει είναι να πεισθεί – όπως και οι άλλοι επενδυτές – ότι αξίζει τον κόπο να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα. Είναι ένα στοίχημα που βρίσκεται σε εξέλιξη και το αποτέλεσμα θα το δούμε προσεχώς.