Επειδή άνοιξε η κουβέντα περί καπεταναίων και γενικώς περί θαλασσινών στο Λ.Σ, που θέλει να γίνει Ακτοφυλακή...με σκάφη και προσωπικό αξιώσεων .............
(ελπίζω όχι ακτοφυλακή που θα παθαίνει...ναυτία...)
1. Τα περισσότερα σκάφη είναι υποστελεχομένα. Με εξαίρεση τους από ΑΕΝ κυβερνήτες και τους μηχανικούς....το υπόλοιπο πλήρωμα δεν έχει άμεση εξοικείωση με το αντικείμενο. (αποτελούν εξαίρεση 2-3 σειρές Λ/Φ, μεταξύ 2000 - 2002, όπου υπήρχαν ειδικές κατηγορίες αρμενιστών και μηχανοδηγών εκ Π.Ν με δωδεκάμηνη υπηρεσία)
2. Στην παραμεθόριο αντί να υπηρετούν προιστάμενοι Α/Ξ Λ.Σ ή ΑΝΘ/ΣΤΕΣ, όπως προβλέπεται...με την πατέντα της έγκρισης κατ'εξαίρεσιν τοποθετούνται υπαξιωματικοί.
3. Καθόλα άξιοι οι υπαξιωματικοί που υπηρετούν εκεί....αλλά πόσες πιθανότητες έχουν να γίνουν σύντομα αξιωματικοί- χωρίς "ρετσινιά"??? Εκτός του ότι οι προκηρυξεις.....για αξιωματικούς και για προαγωγή ..."άντε γεια"...όσο άριστοι κι αν είναι αντιμετωπίζονται πάντα ως...ΥΠ/ΑΞ από το υπουργείο- όπως κι αν λέγεται ΥΕΝ-ΥΠΟΙΑΝ ΥΘΥΝΑΛ-ΥΠΡΟΠΟ- και όχι ως επαγγελματίες της θάλασσας και του Λ.Σ... ("γαλαζοαίματοι" vs "πληβείων" πάντα...)
( είδατε ποτέ Υπαξιωματικό κυβερνήτη να παίρνει άδεια για συνέντευξη σε ΜΜΕ, κι ας είναι ο μόνος αρμόδιος να μιλήσει για έρευνα-διάσωση, μεταφορές ασθενών και λαθρομετανάστες?)
4. Το ωράριο βέβαια, στα σκάφη, πάει περίπατο στις περισότερες περιπτώσεις. 'Οσοι έχουν την ατυχία να υπηρετούν σε σκάφος με μονό πλήρωμα...παύουν να έχουν προσωπική ζωή...ακόμη κι όσοι υπηρετούν σε σκάφος με "τριπλό" πλήρωμα ( τους λένε και προνομιούχους) και πάλι έχουν χρωστούμενα ρεπό...ένα σωρό.
5. Γενικότερα τα πληρώματα των σκαφών αντιμετωπίζονται ως...Β' κατηγορία.
Η δικαιολογία των "παραπάνω" είναι απλή: " Ελα μωρέ...τί κάνετε όλη μέρα??? Μια δυο ώρες περιπολία...άντε και κανένα περιστατικό στις τόσες...." (Ξεχνώντας βέβαια πόσες φορές έφυγαν σήμερα και γύρισαν..........μεθαύριο) από την άλλη επειδή και τα Λιμεναρχεία έχουν ανάγκες....πόσοι και πόσοι λιμεναρχες δεν είπαν και δεν λένε "για πέρνα από το λιμεναρχείο κύριε κυβερνήτη, κύριε μηχανικέ, κύριε αρμενιστή και πάει λέγοντας να κάνεις και...λίγη χαμαλοδουλειά....( κι ας μην υπάρχει έγκριση από την ΔΕΜΕΜ όπως προβλέπεται από την Π.Δ.Ε.Μ (Πάγια Διαταγή Επιχειρησιακών Μέσων) )
6. Συντήρηση-δεξαμενισμοί κ.λ.π των σκαφών είναι πια ανέκδοτο ή χορηγίες..ή τα πληρώματα ζητιάνοι των λιμενικών ταμείων, των Οργανισμών λιμένων και πολλών άλλων.
7. Οι αξιωματικοί ειδικότητας ΔΠΓ και ΔΜΓ μετά την αποφοιτησή τους από την Σχολή Ναυτικών Δοκίμων πρέπει να υπηρετήσουν 5 χρόνια σε σκάφος για να προαχθούν στο βαθμό του Πλωτάρχη.
Οι αντίστοιχοι Υπαξιωματικοί από Σ.Δ.Υ.Λ.Σ , στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορεί να παραμείνουν στα πλωτά από την αποφοίτηση έως τα 45 τους χρόνια .....ή να βρεθούν από στεριά σε θάλασσα εν ριπεί οφθαλμού....εξαιτίας "αναγκών της υπηρεσίας" ανεξαρτήτως των ισχυουσών διατάξεων περί μεταθέσεων.
8. Μεγάλο ποσοστό Αξιωματικών Λ.Σ δεν έχει υπηρετήσει στρατιωτική θητεία σε αντίθεση με τους ΥΠ/ΑΞ και Λ/Φ για τους οποίους η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων είναι υποχρεωτικό προσόν κατάταξης.
...έχω κι άλλα πάρα πολλά πολλά να πω...για την επιμόρφωση των κυβερνητών και των πληρωμάτων των σκαφών του Λ.Σ...( από αλιεία, νηοψία, επιθεώρηση.... μέχρι....πόλεμο) που είναι ανύπαρκτη...για το ότι τα ΠΛΣ πρέπει να είναι ανεξάρτητα από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και να υπάγονται απευθείας στη ΔΕΜΕΜ όπως τα ΠΑΘ και τα ΑBEKING, ότι χρειάζονται προσλήψεις συγκεκριμένων κατηγοριών αξιωματικών με συγκεκριμένη παραμονή στην παραμεθόριο...αλλά επιφυλάσσομαι
για άλλη ανάρτηση.........
Δώρα Ν. Βογιατζάκη
(ελπίζω όχι ακτοφυλακή που θα παθαίνει...ναυτία...)
1. Τα περισσότερα σκάφη είναι υποστελεχομένα. Με εξαίρεση τους από ΑΕΝ κυβερνήτες και τους μηχανικούς....το υπόλοιπο πλήρωμα δεν έχει άμεση εξοικείωση με το αντικείμενο. (αποτελούν εξαίρεση 2-3 σειρές Λ/Φ, μεταξύ 2000 - 2002, όπου υπήρχαν ειδικές κατηγορίες αρμενιστών και μηχανοδηγών εκ Π.Ν με δωδεκάμηνη υπηρεσία)
2. Στην παραμεθόριο αντί να υπηρετούν προιστάμενοι Α/Ξ Λ.Σ ή ΑΝΘ/ΣΤΕΣ, όπως προβλέπεται...με την πατέντα της έγκρισης κατ'εξαίρεσιν τοποθετούνται υπαξιωματικοί.
3. Καθόλα άξιοι οι υπαξιωματικοί που υπηρετούν εκεί....αλλά πόσες πιθανότητες έχουν να γίνουν σύντομα αξιωματικοί- χωρίς "ρετσινιά"??? Εκτός του ότι οι προκηρυξεις.....για αξιωματικούς και για προαγωγή ..."άντε γεια"...όσο άριστοι κι αν είναι αντιμετωπίζονται πάντα ως...ΥΠ/ΑΞ από το υπουργείο- όπως κι αν λέγεται ΥΕΝ-ΥΠΟΙΑΝ ΥΘΥΝΑΛ-ΥΠΡΟΠΟ- και όχι ως επαγγελματίες της θάλασσας και του Λ.Σ... ("γαλαζοαίματοι" vs "πληβείων" πάντα...)
( είδατε ποτέ Υπαξιωματικό κυβερνήτη να παίρνει άδεια για συνέντευξη σε ΜΜΕ, κι ας είναι ο μόνος αρμόδιος να μιλήσει για έρευνα-διάσωση, μεταφορές ασθενών και λαθρομετανάστες?)
4. Το ωράριο βέβαια, στα σκάφη, πάει περίπατο στις περισότερες περιπτώσεις. 'Οσοι έχουν την ατυχία να υπηρετούν σε σκάφος με μονό πλήρωμα...παύουν να έχουν προσωπική ζωή...ακόμη κι όσοι υπηρετούν σε σκάφος με "τριπλό" πλήρωμα ( τους λένε και προνομιούχους) και πάλι έχουν χρωστούμενα ρεπό...ένα σωρό.
5. Γενικότερα τα πληρώματα των σκαφών αντιμετωπίζονται ως...Β' κατηγορία.
Η δικαιολογία των "παραπάνω" είναι απλή: " Ελα μωρέ...τί κάνετε όλη μέρα??? Μια δυο ώρες περιπολία...άντε και κανένα περιστατικό στις τόσες...." (Ξεχνώντας βέβαια πόσες φορές έφυγαν σήμερα και γύρισαν..........μεθαύριο) από την άλλη επειδή και τα Λιμεναρχεία έχουν ανάγκες....πόσοι και πόσοι λιμεναρχες δεν είπαν και δεν λένε "για πέρνα από το λιμεναρχείο κύριε κυβερνήτη, κύριε μηχανικέ, κύριε αρμενιστή και πάει λέγοντας να κάνεις και...λίγη χαμαλοδουλειά....( κι ας μην υπάρχει έγκριση από την ΔΕΜΕΜ όπως προβλέπεται από την Π.Δ.Ε.Μ (Πάγια Διαταγή Επιχειρησιακών Μέσων) )
6. Συντήρηση-δεξαμενισμοί κ.λ.π των σκαφών είναι πια ανέκδοτο ή χορηγίες..ή τα πληρώματα ζητιάνοι των λιμενικών ταμείων, των Οργανισμών λιμένων και πολλών άλλων.
7. Οι αξιωματικοί ειδικότητας ΔΠΓ και ΔΜΓ μετά την αποφοιτησή τους από την Σχολή Ναυτικών Δοκίμων πρέπει να υπηρετήσουν 5 χρόνια σε σκάφος για να προαχθούν στο βαθμό του Πλωτάρχη.
Οι αντίστοιχοι Υπαξιωματικοί από Σ.Δ.Υ.Λ.Σ , στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορεί να παραμείνουν στα πλωτά από την αποφοίτηση έως τα 45 τους χρόνια .....ή να βρεθούν από στεριά σε θάλασσα εν ριπεί οφθαλμού....εξαιτίας "αναγκών της υπηρεσίας" ανεξαρτήτως των ισχυουσών διατάξεων περί μεταθέσεων.
8. Μεγάλο ποσοστό Αξιωματικών Λ.Σ δεν έχει υπηρετήσει στρατιωτική θητεία σε αντίθεση με τους ΥΠ/ΑΞ και Λ/Φ για τους οποίους η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων είναι υποχρεωτικό προσόν κατάταξης.
...έχω κι άλλα πάρα πολλά πολλά να πω...για την επιμόρφωση των κυβερνητών και των πληρωμάτων των σκαφών του Λ.Σ...( από αλιεία, νηοψία, επιθεώρηση.... μέχρι....πόλεμο) που είναι ανύπαρκτη...για το ότι τα ΠΛΣ πρέπει να είναι ανεξάρτητα από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και να υπάγονται απευθείας στη ΔΕΜΕΜ όπως τα ΠΑΘ και τα ΑBEKING, ότι χρειάζονται προσλήψεις συγκεκριμένων κατηγοριών αξιωματικών με συγκεκριμένη παραμονή στην παραμεθόριο...αλλά επιφυλάσσομαι
για άλλη ανάρτηση.........
Δώρα Ν. Βογιατζάκη