ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ, ΠΩΣ 9 ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΧΑΘΗΚΑΝ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΠΕΡΣΥ, ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΑ -AEGEAN WIND !!!
Γιώργος Ξυπολιτάκος, ανθυποπλοίαρχος, 23 χρόνων. Χάθηκε πολύ, μα πολύ άδικα...
" Χριστούγεννα χτες.
"Ξέρεις τι σημαίνει Χριστούγεννα στη θάλασσα;
Η λαμαρίνα βαραίνει. Γίνεται ασήκωτη.
Το ένα τσιγάρο ανάβει το άλλο.
Και το ένα ποτήρι γεμίζει το άλλο.
Η φωτιά... ποια φωτιά; Η μέσα για η έξω;
Χριστούγεννα χτες. Τώρα για εννιά σπίτια θα κάνουν χρόνια να ξαναέρθουν Χριστούγεννα. Αν έρθουν ξανά..."
Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στην καπετάνισσα, Δανάη, (kapetanises.blogspot.com ),την οποία συνάντησα για πρώτη φορά, στη ζωή μου, στην κηδεία του 23χρονου παλικαριού, του γιού του φίλου, Παναγιώτη Ξυπολιτάκου και ένοιωσα , όπως και άλλοι παριστάμενοι, πόσο πολύ πονούσε για τον άδικο χαμό των συναδέλφων της, ναυτικών.
Ειλικρινά ΠΟΤΈ δεν ξεχνώ τα μαύρα περσινά Χριστούγεννα για την ναυτιλία.
Τι αγώνας έγινε , για να επαναπατριστούν οι σωροί των ελλήνων ναυτικών !!!
Πόσο βοήθησε, ο Γιώργος Ροίδης.
Δεν μπορώ να ξεχάσω ούτε τα μάτια του Παναγιώτη, που έχασε το παλικάρι του.
Οσες φορές τον συναντώ , απο τότε, βουρκώνω , κρατώντας του, το χέρι.
Η σύζυγός του , η τραγική μάνα , που έχασε το βλαστάρι της.
Δυο μέτρα παλικάρι.
Λεβέντης, όμορφος,περήφανος.
Πολύ άξιο παλικάρι.
Οι οικογένειες των άλλων δύο ναυτικών.
Σπαραγμός και θρήνος, ένα χρόνο, τώρα.
Και εκείνες των Φιλιππινεζων, που δεν τις γνωρίζουμε, αλλά πονούν το ίδιο...
Η αλήθεια στο ποινικό δικαστήριο, όλη η αλήθεια θα αποκαλυφθεί ποτέ;;;
Δεν έχω απάντηση.
Γιατί, τριάντα χρόνια έχουν δεί πολλά τα μάτια μου.
Και φοβάμαι πολύ, πως, σε τούτη τη χώρα,όλα σκεπάζονται για το χρήμα,
το ξεφτιλισμένο.
Σήμερα δεν πρέπει κανένας να ξεχάσει.
Στο νεκροταφείο του Σχιστού, το αεράκι μας πληγώνει και μας γυρίζει πίσω.
Στα περσινά μαύρα Χριστούγεννα.
Παναγιώτη μου, τον λεβέντη σου, τον Γιώργο και τα άλλα θύματα, τους κλαίμε μαζί σας.
--------------------------------------------------------------------------
αναδημοσίευση απο το "ΕΘΝΟΣ"
Ξημερώματα Χριστουγέννων έχασαν τη ζωή τους πάνω στο ελληνικό φορτηγό πλοίο «Aegean Wind» 9 ναυτικοί -3 Ελληνες και 6 Φιλιππινέζοι- όταν στους χώρους ενδιαίτησης (τραπεζαρίες - κουζίνα, σαλόνια και καμπίνες) ξέσπασε πυρκαγιά, που επεκτάθηκε πάρα πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα και οι 9 να πεθάνουν από τις αναθυμιάσεις των καπνών (ασφυκτικός θάνατος).
Η φωτιά που έπνιξε στους καπνούς το πλοίο βύθισε στο πένθος την ελληνική ναυτιλία.
Πιθανά αίτιά της ένα καμινέτο και ένα αναμμένο τσιγάρο.
Θα μπορούσε ωστόσο να κατασβηστεί γρήγορα, αν όλα τα συστήματα πυρασφάλειας του πλοίου λειτουργούσαν σωστά, σύμφωνα με μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού (συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ), αλλά και πλοιάρχους, ναύτες και ηλεκτρολόγους.
Το με ελληνική σημαία φορτηγό πλοίο «Aegean Wind», έμφορτο με 37.733 τόνους σιδηρομετάλλευμα και ηλικίας 26 ετών, της εταιρείας «Atlantic Bulk Carriers» (Γ. και Ιω. Κουμάνταρος) είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Ponta Do Ubu της Βραζιλίας, με προορισμό το λιμάνι Χιούστον των ΗΠΑ.
Περίπου στις 3.30 τα ξημερώματα των Χριστουγέννων, τοπική ώρα (ώρα Ελλάδος 10.30 πρωί), κι ενώ το φορτηγό έπλεε σε απόσταση 123 μιλίων βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας, εκδηλώθηκε ξαφνικά (εκείνη την ώρα κοιμόντουσαν τα περισσότερα μέλη του πληρώματος - 9 Ελληνες και 15 Φιλιππινέζοι) φωτιά στο κομοδέσιο (χώροι ενδιαίτησης), η οποία πολύ γρήγορα επεκτάθηκε και πυκνοί καπνοί «έπνιξαν» όλους τους χώρους.
Στις 10.45 στην περιοχή κατέφθασε το παραπλέον ολλανδικό φορτηγό πλοίο «Amstelborg», ενώ το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος, και συγκεκριμένα όλοι οι λιμενικοί, με επικεφαλής τους αξιωματικούς Γ. Μαγιάτη και Μ. Πάγκαλο, συνομιλούσαν συνεχώς με τις Αρχές της Βενεζουέλας (υπό την εποπτεία του αρχηγού του ΛΣ).
Επειδή, σύμφωνα με έγκυρες πηγές του «Εθνους», οι Αρχές της Βενεζουέλας αντέδρασαν με αργούς ρυθμούς (ελικόπτερο έστειλαν στη μία το μεσημέρι), οι αξιωματικοί του ΕΚΣΕΔ συντόνιζαν από το υπουργείο την επιχείρηση διάσωσης.
Ομως η πυρκαγιά επεκτάθηκε γρήγορα και μέχρι το βράδυ, που μέλη του πληρώματος κατάφεραν να κατέβουν κάτω και να εντοπίσουν σε διάδρομο νεκρούς από ασφυξία τους δύο πρώτους Φιλιππινέζους ναυτικούς, η φωτιά δεν είχε σβηστεί...
Τις δραματικές ώρες αγωνίας ζούσαν απελπισμένοι πάνω στο πλοίο 5 τραυματίες, 3 Ελληνες και 2 Φιλιππινέζοι, και 10 ναυτικοί -3 Ελληνες και 7 Φιλιππινέζοι (ο πλοίαρχος, Ιωάννης Νοταράκης, 53 χρόνων μιλώντας την επομένη με αξιωματικούς στο υπουργείο έκλαιγε με αναφιλητά).
Οι 9 αδικοχαμένοι ναυτικοί ή πέθαναν στην καμπίνα τους (στον ύπνο τους) ή προσπάθησαν να απεγκλωβιστούν από τους καπνούς, όπως ο 23χρονος ανθυποπλοίαρχος Γεώργιος Ξυπολιτάκος, γιος του πλωτάρχη του ΛΣ, Παναγιώτη Ξυπολιτάκου, που βρέθηκε στο κλιμακοστάσιο.
Νεκρός βρέθηκε στην καμπίνα του ο Γεώργιος Καλφαγιάννης, τρίτος μηχανικός, ενώ ο 55χρονος ηλεκτρολόγος Κωνσταντίνος Μουτσινάς (βρέθηκε στην τραπεζαρία).
Από τη φωτιά τραυματίστηκαν δύο Φιλιππινέζοι και οι Ελληνες, β’ μηχανικός, Περικλής Κανέτης, β’ δόκιμος καταστρώματος, Λυμπέρης Κρανίτης, και η 20χρονη δόκιμη Αντωνία Χασαποπούλου.
Τα βασανιστικά ερωτηματικά που προκύπτουν γι’ αυτή τη ναυτική τραγωδία είναι τα παρακάτω:
- Λειτουργούσε ή όχι το αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης - πυρόσβεσης (ανιχνευτές καπνού - σπρίνκλερ) που διέθετε το πλοίο;
- Λειτούργησαν ή όχι τα αλάρμ πυρκαγιάς;
- Εκλεισε αυτόματα ο κλιματισμός - εξαερισμός για να μη φθάσουν παντού οι καπνοί;
- Εκλεισαν ή όχι οι ειδικές πόρτες πυρασφάλειας;
- Λειτούργησαν οι ανιχνευτές καπνού;
Εμπειροι ναυτικοί πάντως, όπως ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Τσιμπόγλου, λένε πως αν λειτουργούσαν αυτά τα συστήματα θα έσβηνε γρήγορα η φωτιά.
Δύο έμπειροι αξιωματικοί του ΛΣ θα βρίσκονται σήμερα στο Κουρασάο, όπου και θα φτάσει ρυμουλκούμενο το πλοίο και θα διενεργήσουν προανάκριση, για να απαντηθούν όλα τα παραπάνω ερωτηματικά.
ANEIΠΩTOΣ O ΠONOΣ ΓIA TOYΣ ΣYΓΓENEIΣ TΩN ΘYMATΩN
Mαυροφορέθηκαν ανήμερα Xριστούγεννα τα σπίτια των 3 αδικοχαμένων Eλλήνων ναυτικών, του 23χρονου ανθυποπλοίαρχου Γεωργίου Π. Ξυπολιτάκου, του 52χρονου γ’ μηχανικού Γεωργίου Kαλφαγιάννη και του 55χρονου ηλεκτρολόγου Kωνσταντίνου Mουτσινά.
O 23χρονος ανθυποπλοίαρχος, γιος του πλωτάρχη του ΛΣ, υποδιοικητή στα KEΣEN Παναγιώτη Ξυπολιτάκου είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο στις 17 Σεπτεμβρίου.
O πατέρας, ένας ικανός και άξιος αξιωματικός του ΛΣ, και τα δύο αδέλφια του, όπως τόνισαν συνάδελφοί του στο «Eθνος», πληροφορήθηκαν το μεσημέρι των Xριστουγέννων το θλιβερό μαντάτο.
O πρόεδρος των ηλεκτρολόγων Eμπορικού Nαυτικού, Nίκος Mούγιος, συντετριμμένος για τον θάνατο του ηλεκτρολόγου Kωνσταντίνου Mουτσινά από τον Bόλο, μας είπε: «Eπρόκειτο για ηλεκτρολόγο άριστο, επιστήμονα. Eγώ τον έστειλα σε αυτό το πλοίο. Γιατί είχε αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα υγείας με την κόρη του και το παιδί νοσηλευόταν 2 μήνες στην Aγγλία. Eπρόκειτο για έναν εξαιρετικό άνθρωπο. Δεν μπορώ να το πιστέψω αυτό που έγινε». Aξίζει να σημειωθεί πως Eλληνες ναυτικοί τραυματίες, μιλώντας στους δικούς τους τηλεφωνικά, είπαν πως η φωτιά ήταν στο καπνιστήριο, για να προσθέσουν πως τους... έπιασε σχεδόν όλους στον... ύπνο.
Oι οικείοι των 3 ναυτικών ζήτησαν από τους υπευθύνους της εταιρείας να διαθέσουν ψυχολόγους για τη στήριξη των συγγενών των θυμάτων.
Λ. KATΣEΛH
«Θα ερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας»
«Tα αίτια και οι συνθήκες της τραγωδίας στο ελληνικό φορτηγό πλοίο θα ερευνηθούν εις βάθος», δήλωσε η υπουργός Oικονομίας, Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας, Λούκα Kατσέλη.
Tόσο η υπουργός όσο και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Mιχάλης Xρυσοχοΐδης, κατέβηκαν στο υπουργείο ανήμερα Xριστούγεννα και εξέφρασαν τη θλίψη τους για τον θάνατο των ναυτικών.
O πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Tσιμπόγλου, υπογράμμισε πως «η νέα αυτή τραγωδία είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της κερδοφορίας των εφοπλιστών».
Tο KKE εξέφρασε τη θλίψη του, ενώ στην ανακοίνωσή του τονίζει ότι οι ναυτικοί έχασαν άδικα τη ζωή τους και απαιτεί την πλήρη διαλεύκανση των αιτίων.
KYBEPNHΣH
Aξιόπλοο το πλοίο
Tο πλοίο, σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Nαυτιλίας και του YΠPOΠO, είναι αξιόπλοο.
Πάντως, οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεσμεύτηκαν να βοηθήσουν για τη διερεύνηση των αιτιών, αλλά δεν απάντησαν... στο ερώτημα αν λειτούργησαν ή όχι τα μέσα πυρασφάλειας.
ΠOΠH XPIΣTOΔOYΛIΔOY
--------------------------------------------------------------------------
Eρωτηματικά-φωτιά για την πυρκαγιά στο πλοίο
«H αλήθεια πρέπει να βγει στο φως», λέει με δάκρυα στα μάτια ο πατέρας του Γ. Ξυπολιτάκου, που έχασε τη ζωή του πνιγμένος από τον καπνό
Nα αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια για τις συνθήκες θανάτου του 23χρονου Γιώργου Ξυπολιτάκου, ανθυποπλοίαρχου του ελληνικού φορτηγού πλοίου «Aegean Wind», ζητεί ο πατέρας του Παναγιώτης Ξυπολιτάκος, πλωτάρχης του Λιμενικού Σώματος.
Ο ίδιος, η σύζυγός του και τα αδέλφια του άτυχου ανθυποπλοίαρχου δεν θέλουν να πιστέψουν πως δεν θα ξαναδούν τον πολυαγαπημένο τους Γιώργο.
Eναν λεβέντη δύο μέτρα, με όνειρα και περίσσια αγάπη για τη δουλειά του, όπως λένε οι χαροκαμένοι γονείς του.
O 23χρονος ανθυποπλοίαρχος Γ. Ξυπολιτάκος, που έχασε τη ζωή του στο ελληνικό φορτηγό πλοίο «Aegean Wind»
O πλωτάρχης, με δάκρυα στα μάτια, τονίζει πως «η αλήθεια πρέπει να βγει στο φως. Nα μη συγκαλυφθεί η υπόθεση αυτή από κανέναν, γιατί πολύ, μα πολύ άδικα», όπως λέει, «έχασαν τη ζωή τους 9 ναυτικοί, 3 Eλληνες και 6 Φιλιππινέζοι».
Oι συγγενείς των αδικοχαμένων Eλλήνων ναυτικών βασανίζονται από τα Xριστούγεννα με πολλά ερωτηματικά για τη φωτιά στο πλοίο «Aegean Wind».
Θέλουν να μάθουν πώς είναι δυνατόν μια φωτιά στους χώρους ενδιαίτησης να επεκταθεί τόσο γρήγορα και να «πνιγούν» από τους καπνούς οι αγαπημένοι τους άνθρωποι.
Tα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς, οι σοροί των 3 ναυτικών έφτασαν στη χώρα μας. Kαι προχθές ο ιατροδικαστής Πειραιά κ. Δημόπουλος, που διενήργησε τη νεκροψία και τη νεκροτομή, διαπίστωσε πως και οι 3 πέθαναν αναπνέοντας μονοξείδιο του άνθρακα (ασφυκτικός θάνατος).
Oι ναυτικοί Γιώργος Ξυπολιτάκος, ανθυποπλοίαρχος (23 χρόνων), Γεώργιος Kαλφαγιάννης, γ’ μηχανικός (52 χρόνων), και ο 55χρονος ηλεκτρολόγος Kωνσταντίνος Mουτσινάς δεν πρόλαβαν να απεγκλωβιστούν.
Oπως ανακοίνωσε το Γραφείο Tύπου του υπουργείου Oικονομίας, Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας, ο ανθυποπλοίαρχος βρέθηκε στο κλιμακοστάσιο, ο ηλεκτρολόγος στην τραπεζαρία των αξιωματικών και ο γ’ μηχανικός στην καμπίνα του.
Η πλοιοκτήτρια
H εταιρεία του πλοίου (εφοπλιστές Iω. και Γ. Kουμάνταρος) με ανακοίνωσή της ξεκαθάρισε πως δεν διέθετε το πλοίο αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης γιατί δεν ήταν υποχρεωμένο να το διαθέτει από τη νομοθεσία.
Oμως, τα ερωτήματα των συνδικαλιστών της Πανελλήνιας Eνωσης Mηχανικών είναι αν λειτούργησαν τα αλάρμ πυρκαγιάς, αν υπήρχε άγημα πυρκαγιάς και τελικά με ποιον τρόπο αντιμετωπίστηκε η φωτιά στους χώρους ενδιαίτησης.
O γενικός γραμματέας της ΠEMEN, κ. Θανάσης Eυαγγελάκης, με δήλωσή του στο «Eθνος» εξηγεί πως τα ερωτηματικά είναι πολλά και πρέπει να απαντηθούν.
Oι δύο αξιωματικοί του Λ.Σ., που βρίσκονται ακόμα στο Kουρασάο των Oλλανδικών Aντιλλών, συνεχίζουν την προανάκριση για την πυρκαγιά.
Στο μεταξύ, χθες έγινε στον Bόλο η κηδεία του ηλεκτρολόγου, ενώ σήμερα το μεσημέρι, στο νεκροταφείο του Σχιστού, θα γίνουν οι κηδείες του 23χρονου ανθυποπλοίαρχου και του 52χρονου γ’ μηχανικού.