ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ Ε.Ν ΣΤΟΥΣ...ΕΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ... ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ

Προς: peiratikoi@yahoo.gr
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ

Καλό ταξίδι, κύριε Υποναύαρχε!
«Πλοίαρχος (από το «Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας» του Γ. Μπαμπινιώτη):
1. Το πρόσωπο που διοικεί το πλοίο και ασκεί εξουσία σε όσους επιβαίνουν σε αυτό και είναι υπεύθυνο για την τάξη, την υγεία και την ασφάλεια (προσώπων και φορτίου) και την καλή εκτέλεση του πλου.
2. Ανώτερος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού. Ετυμολογία: < πλοίο + -αρχος ;άρχω του πλοίου. Η λέξη μαρτυρείται από το 1836».
Για να μην μιλήσουμε για τους ναυάρχους του Π.Ν. («Ο διοικητής του Στόλου, ο αρχηγός του Στόλου, στόλαρχος, ανώτατος βαθμός του Π.Ν.»)… Πουθενά δεν είδα οι λέξεις Πλοίαρχος ή Ναύαρχος να προσδιορίζονται ως βαθμοί του Λ.Σ., γιατί δεν έχουν ούτε λογική ούτε ετυμολογική εξήγηση. Μόνον δάνεια ή κατ’ ευφημισμό (κατά-)χρηση.
Ο υποναύαρχος ε.α. Γ. Καλαρώνης σε συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος την 21η Οκτωβρίου 2010 δήλωσε ότι «Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος δεν μπορούν να αντικατασταθούν στα καθήκοντά τους ούτε από στελέχη του ακαδημαϊκού χώρου, ούτε από καταξιωμένους στο επάγγελμά τους ναυτικούς, αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού. Στους πρώτους λείπει η γνώση του πλοίου, η πρακτική ναυτική εμπειρία, από τους δεύτερους θα λείπει πάντα η εις βάθος θεωρητική κατάρτιση».

Θα μπορούσε να μας αναφέρει ο κύριος υποναύαρχος (και πρώην πλοίαρχος και αρχιπλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος), ο οποίος συλλήβδην καταδικάζει τους πραγματικούς πλοιάρχους ως ηλίθιους ή ανίκανους να αποκτήσουν σε βάθος θεωρητική κατάρτιση, τίνος πλοίου ή στόλου έχει ποτέ άρξει; Θα μπορούσε να μας εξηγήσει με ποιους συλλογισμούς και με βάση ποια στοιχεία στατιστικά ή άλλα κατέληξε στον αφορισμό του;

«Θα λείπει πάντα»! Είμαστε δηλαδή, a priori ηλίθιοι, αφού ποτέ δεν θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε θεωρητική κατάρτιση! Ούτε όσοι από εμάς τους πλοιάρχους συνεχίσαμε τις σπουδές μας στα πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού, πληρώνοντας από την τσέπη μας -και όχι με λεφτά των φορολογουμένων Ελλήνων και παράλληλα μισθοδοτούμενοι! Ούτε οι ναυπηγοί του ΕΜΠ! Ενώ αυτοί, οι αταξίδευτοι πλοίαρχοι και ναύαρχοι είναι αναντικατάστατοι γιατί διαθέτουν και τη γνώση του πλοίου και την εις βάθος θεωρητική κατάρτιση! Όλα αυτά τα απέκτησαν αποφοιτώντας από το Πάντειο, κάποιο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, την Νομική, την Κοινωνιολογία ή κάποια Ανώτατη Σχολή Ναυτικών Σπουδών; Από πού απέκτησαν γνώση του πλοίου, πρακτική ναυτική εμπειρία και ναυτιλιακή θεωρητική κατάρτιση σε βάθος;
Αναρωτιέμαι: Δεν αρκεί ο δάνειος τίτλος; Δεν φτάνει η κατάντια της Εμπορικής μας Ναυτιλίας που χρεώνεται σε μερίδα πλοιάρχων, αρχιπλοιάρχων, υποναυάρχων, αντιναυάρχων και ναυάρχων Λ.Σ., οι οποίοι σαν τα πλοκάμια του χταποδιού παρεισέφρυσαν σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής πολιτικής και ναυτικής εκπαίδευσης, οδηγώντας τες στη σημερινή τους κατάσταση; Δεν αρκεί η εχθρότητα από ορισμένους έναντι στους πραγματικούς πλοιάρχους; (το έχουμε δει με πόση υπηρεσιακή συνέπεια οδηγούν πλοιάρχους με χειροπέδες, διαπομπεύοντάς τους για ψύλλου πήδημα). Δεν φτάνει ότι με τον παραπλανητικό τίτλο του “πλοιάρχου” (“Captain” ή “Commander”!) συμμετέχουν σε διεθνή φόρα (προκαλώντας ενίοτε αμηχανία ή μειδιάματα), αποκλείοντας θεσμικά από τα φόρα αυτά τους αληθινούς πλοιάρχους;

Είναι ολοφάνερο ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν αρκούν στον κ. Καλαρώνη. Αισθάνεται, και καλά κάνει να το αισθάνεται αφού κανείς δεν τον έχει σταματήσει ακόμα, ότι οφείλει να ξεχειλίσει το ποτήρι με την προσβλητική δήλωση ότι στους πλοιάρχους «θα λείπει πάντα η εις βάθος θεωρητική κατάρτιση». Άρα, εννοεί ότι πάντα θα λείπει η θεωρητική σε βάθος κατάρτιση από τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, τον καπετάν Νικόλα Φράγκο, τον καπετάν Γιάννη Κτιστάκη και τόσους άλλους πλοιοκτήτες που προέρχονται από τις τάξεις των πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού! Και συλλήβδην απαξιώνει τους εκατοντάδες αρχιπλοιάρχους και αρχιμηχανικούς, τους οποίους οι πλοιοκτήτες έχουν εμπιστευθεί για να διευθύνουν σχεδόν όλες τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες! Προφανώς, σύμφωνα με την βαρυσήμαντη δήλωσή του, ακόμη και ο εκλεγμένος Πρόεδρος της Ρουμανίας Traian Basescu ή ο Κινέζος Captain Γουέι, επικεφαλής του κολοσσού της Cosco, είναι, συγκρινόμενοι μαζί του, λειψοί σε εις βάθος θεωρητική κατάρτιση…

Αναρωτιέμαι αν ο αφοριστής των αξιωματικών του Ε.Ν. κ. Καλαρώνης θα μπορούσε να μας δώσει το όνομα μιας ευρωπαϊκής χώρας στην οποία λιμενάρχες (harbour masters) να μην προέρχονται από τις τάξεις των πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού; Με πολλή ανυπομονησία θα περιμένουμε να την ανακαλύψει!

Αναρωτιέμαι επίσης, αν ο κ. Καλαρώνης μπορεί να μας πει σε ποια άλλη ευνομούμενη χώρα, μερίδα αυτών που είναι ταγμένοι -σε όλη την ένστολη καριέρα τους- να ασκούν έλεγχο στην πλοιοκτησία, μόλις αποστρατευθούν και πάρουν το εφάπαξ-τζόκερ και την παχυλή τους σύνταξη (και μπράβο τους!), προσλαμβάνονται από τους μέχρι τότε «ελεγχόμενους» για να κάνουν δεύτερη καριέρα αντιστρέφοντας τον μέχρι τότε ρόλο τους; Παλαιότερα, ο «Ιός της Ελευθεροτυπίας» είχε ασχοληθεί εκτενώς με την ιδιότυπη αυτή συνεργασία…

Θα είχε την καλοσύνη ο κ. Καλαρώνης να μας πει σε πόσες υπηρεσίες του ΥΕΝ εισηγήθηκε, είτε ο ίδιος είτε οι ένστολοι συνάδελφοί του, να υπηρετούν Έλληνες πραγματικοί πλοίαρχοι και μηχανικοί, ώστε να αποκτήσουν την ίδια με κείνον εις βάθος θεωρητική κατάρτιση; Σε καμία και κανένας! Και μιλάμε για την χώρα με τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου και κατά συνέπεια με τον μεγαλύτερο αριθμό πλοιάρχων και μηχανικών.

Τώρα, συζητιέται η ίδρυση Ακτοφυλακής. Τι σόι ακτοφυλακή θα είναι αυτή, όταν πρόσφατα, μετά από εισήγηση –υποθέτω- της ηγεσίας του Λ.Σ., μειώθηκε το ποσοστό των αξιωματικών του Ε.Ν. που εισάγονται στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. από 40% σε 20%;! Ακτοφυλακή γραφείου θα ιδρυθεί; Γιατί εμείς, την ακτοφυλακή την αντιλαμβανόμαστε να αποτελείται από σκάφη και ανθρώπους που θα τα ταξιδεύουνε -και όχι από σκάφη που θα βρίσκονται μονίμως σε ακινησία!

Βέβαια, από τις θλιβερές περιπτώσεις των κατά τον δάνειο τίτλο τους αταξίδευτων πλοιάρχων και ναυάρχων, οφείλω να ξεχωρίσω –κι ας μην τους ξεχώρισε ο κ. Καλαρώνης, απαξιώνοντας προφανώς τους συναδέλφους του που προέρχονται από το Εμπορικό Ναυτικό- μορφές, όπως τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, κ. Ευθύμιο Μητρόπουλο. Τον αείμνηστο πρώην αρχηγό Λ.Σ. Χρήστο Ντούνη που με σειρά άρθρων του, τόσο σε ναυτιλιακά έντυπα όσο και στα βιβλία του, είχε αναφερθεί επανειλημμένα και επισημάνει ότι ένα από τα σοβαρότερα κεφάλαια της ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας είναι οι Έλληνες αξιωματικοί και φυσικά οι πλοίαρχοι. Τον πρώην αρχηγό Λ.Σ. κ. Μανώλη Πελοπονήσιο, που κι αυτός προερχόταν από το Εμπορικό Ναυτικό.

Αναμφισβήτητα στο Λιμενικό Σώμα έχουν υπηρετήσει και υπηρετούν πολύ αξιόλογα στελέχη, τα οποία τίμησαν και το Σώμα και τον εαυτό τους, κύριε Καλαρώνη. Χωρίς να έχουν ποτέ συμπεριφερθεί ή εκφραστεί με τον δικό σας απαξιωτικό τρόπο, σεβόμενοι και συνεργαζόμενοι άψογα με αυτούς χάρη και στους οποίους υπάρχουν: Τους Έλληνες αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού, χωρίς τους οποίους Ελληική Ναυτιλία δεν θα υπήρχε.

Μια απάντηση όμως είναι επιβεβλημένη: Η εξωφρενική αυτή δήλωση απηχεί τις απόψεις και των υπολοίπων μελών του Δ.Σ. της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος ή είναι προσωπικές και αβασάνιστες απόψεις ενός υποναυάρχου ε.α.;

Ένας ταξιδεμένος πλοίαρχος του Ε.Ν.