ΕΠΙΣΤΟΛΗ στο peiratikoi@yahoo.gr
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ,
Εάν είχε συμβεί στην Ελλάδα, μέχρι οδηγία θα είχαν βγάλει οι Αμερικάνοι, εδώ τα κατευθυνόμενα μέσα μαζικής αποχαύνωσης ασχολούνται με τι?? και ο ειδικός κύριος Μάθισεν, μας λέει ότι οι ατυχήματα του είδους συμβαίνουν σπάνια, και πετάει το καρφί για το ναυάγιο στην Σαντορίνη που δεν έχει σχέση βέβαια με φωτιά στο μηχ/σιο, ενώ έχουν γίνει πολλά περισσότερα στην Αμερική.
By JULIE WATSON, Associated Press
Οι σχεδόν 4.500 επιβάτες και πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου Κάρνιβαλ Σπλέντουρ δεν έχουν κλιματισμό και ζεστό νερό. Το φαγητό τελειώνει, τρώνε κονσέρβες καβουριών και κρέας σε κονσέρβες που τους πετούν ελικόπτερα. Κι όπως φαίνεται, θα πάνε μια μακρά, αργή βόλτα, πριν φθάσουν σπίτια τους.
Ξεκίνησε σαν μια επταήμερη κρουαζιέρα στη Μεξικανική Ριβιέρα η οποία όμως σταμάτησε τη Δευτέρα με την ανατολή του ηλίου εξαιτίας πυρκαγιάς στο μηχανοστάσιο του 952 ποδών πλοίου που το άφησε ακυβέρνητο στις μεξικανικές ακτές.
Το πλοίο άρχισε να κινείται ξανά το βράδυ της Τρίτης όταν ένα από τα πολλά ρυμουλκά άρχισε να το τραβά προς τις ακτές του Σαν Ντιέγκο, όπου αναμένεται να φθάσει το βράδυ της Τετάρτης, όπως δήλωσε, εκπρόσωπος της Κάρνιβαλ.
Ελικόπτερα του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, μεταφέρουν στο πλοίο 70,000 λίβρες προμηθειών που περιλαμβάνουν καβούρια, κρουασάν, τάρτες, κρέας σε κονσέρβες και άλλα είδη.
Τα ελικόπτερα Seahawk, απογειώνονται με αιωρούμενες παλέτες με προμήθειες από το αεροπλανοφόρο Ρόναλντ Ρήγκαν κι ένα μεταγωγικό αεροσκάφος έχει επιστρατευτεί για να βοηθήσει.
Τα ρυμουλκά επρόκειτο αρχικώς να ρυμουλκήσουν το Σπλέντουρ στην παραθαλάσσια πόλη Ενσενάντα, αλλά η εταιρία άλλαξε γνώμη και θα γίνει προσπάθει να δέσει στο Σαν Ντιέγκο όπου έχουν κλειστεί για τους επιβάτες, ξενοδοχεία και αεροπορικές θέσεις, όπως είπε η Κάρνιβαλ.
Αν όμως η διαδικασία ρυμούλκησης καθυστερήσει, ίσως και να δέσει το πλοίο στην Ενσενάντα.
Ο υπαξιωματικός της αμερικανικής ακτοφυλάκής, Kevin Metcalf, δήλωσε ότι τα ρυμουλκά και η συνοδευτική άκατος της ακτοφυλακής πρέπει να κινούνται αργά εξαιτίας του μεγάλου μεγέθους του κρουαζιερόπλοιου.
"Ατυχήματα με φωτιά στο μηχανοστάσιο, συμβαίνουν σπάνια", είπε ο Monty Mathisen από τις εκδόσεις "Νέα της κρουαζιέρας" στη Νέα Υόρκη. "Το τελεύταίο σοβαρό ατύχημα συνέβη το 2007, όταν ένα κρουαζιερόπλοιο, με περισσότερους από 1500 επιβάτες, βυθίστηκε αφού πρώτα προσέκρουσε σε βράχια, στη Σαντορίνη", συνεχίζει ο Monty Mathisen. "Δύο γάλλοι τουρίστες έχασαν τη ζωή τους."
Αυτά τα πράγματα δεν μπορέι να συμβαίνουν, λέει.Τα πλοία πρέπει να είναι ασφαλή, αλλιώς η αγορά θα καταρρεύσει.
Το Σπλέντουρ, απέπλευσε από το Λονγκ Μπιτς την Κυριακή και ήταν 200 μίλια νότια του Σαν Ντιέγκο όταν ξέσπασε η πυρκαγιά, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Κάρνιβαλ.
Οι 3.299 επιβάτες και τα 1.167 μέλη του πληρώματος δεν έπαθαν το παραμικτό και η φωτιά κατασβέστηκε στο διαμέρισμα της γεννήτριας. 'Ομως το πλοίο δεν έχει κλιματισμό, ζεστό νερό, και δίκτυο για τα κινητά και το ιντερνετ.
Μετά τη φωτιά οι επιβάτες κλήθηκαν να βγουν από τις καμπίνες τους στο πάνω κατάστρωμα αλλά μετά τους επετράπη να γυρίσουν στα δωματιά τους. Οι βοηθητικές γεννήτριες επέτρεψαν στο πλοίο να έχει κρύο νερό και τουαλέτες.
Εμφιαλωμένο νερό και κρύα πιάτα, υπάρχουν, σύμφωνα με την εταιρία.
Η θερμοκρασία στην περιοχή είναι στους 16,5 βαθμούς κελσίου κι έχει συννεφιά σύμφωνα με την Ακτοφυλακή.
Η Τόνυ Σουήτ, απογοητευτηκε όταν δεν μπορύσε να επικοινωνήσει με την ξαδέλφη του Βίκυ Αλβάρεζ επιβάτη του πλοίου. Οπως λέει την καλούσε στο κινητό αλλά εκείνη δεν απαντούσε.
" Ξέρουμε ότι όλα είναι καλά" , λέει. "Σκεφθείτε, όμως ότι είχε άγχος πριν επιβιβαστεί στο κρουαζιερόπλοιο, και σίγουρα μετά από αυτό δεν θα το ξανακάνει ποτέ."
Ο εκπρόσωπος της ΄Κάρνιβαλ Joyce Oliva τονίζει πάντως ότι ο καπετάνιος επικοινωνεί με τις αρχές με το βοηθητικό σύστημα.
Την Τρίτη η αμερικανική ακτοφυλακή παρέταξε αεροσκάφη και πλοία και το Μεξικανικό Ναυτικό βοηθά την επιχείρηση.
Το Σπλέντουρ είχε διαθέσιμο φαγητό μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης, καθώς τα ψυγεία σταμάτησαν να δουλεύουν μετά το μπλακ άουτ όπως είπε, ο Greg Hicks, επικεφαλής του αμερικανικού ναυτικού.
Η μετοχή της Κάρνιβαλ έπεσε 1% την Τρίτη.
Ο κ.Mathisen, σχολιάζοντας τον χειρισμό της κατάστασης, είπε ότι οι αρχές αντέδρασαν γρήγορα. Ομως αυτό το ατύχημα μπορεί να καταστρέψει την βιομηχανία της κρουαζιέρας, που έχει ήδη δεχθεί πλήγμα στο Μεξικό εξαιτίας της βίας συμμοριών ναρκωτικών. Θα είναι επίσης κοστοβόρο για την Κάρνιβαλ η οποία θα πρέπει να αποζημιώσει τους επιβάτες, προσφέροντας δωρεάν ταξίδια για το μέλλον ενώ το πλοίο ΄θισως χρειαστεί να μείνει καιρό για επισκευή εάν οι ζημιές είναι μεγάλες.
"Γνωρίζουμε ότι ήταν μία σκληρή δοκιμασία για τους φιλοξενούμενούς μας και τους ευχαριστούμε για την υπομονή τους "είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κάρνιβαλ,Gerry Cahill.
--------------------------------------------
By JULIE WATSON, Associated Press Julie Watson,
Associated Press – 18 mins ago
SAN DIEGO – The nearly 4,500 passengers and crew of the Carnival Splendor have no air conditioning or hot water. Running low on food, they have to eat canned crab meat and Spam dropped in by helicopters. And it will be a long, slow ride before they're home.
What began as a seven-day cruise to the picturesque Mexican Riviera stopped around sunrise Monday when an engine-room fire cut power to the 952-foot vessel and set it adrift off Mexico's Pacific coast.
The ship began moving again Tuesday night after the first of several Mexican tugboats en route to the stricken liner began pulling it toward San Diego, where it was expected to arrive Thursday night, Carnival Cruise Lines said in a statement.
U.S. Navy helicopters were ferrying 70,000 pounds of supplies, including the crab meat, croissants, Pop Tarts, Spam and other items, to the ship.
The Seahawk helicopters were taking off with dangling palettes of supplies from the USS Ronald Reagan, an aircraft carrier diverted from training maneuvers to help. It arrived at the cruise ship late Tuesday.
The tugboats were originally set to take the Splendor to the Mexican coastal city of Ensenada, but the cruise line changed its plans and will attempt to have it towed to San Diego, where hotel and flight arrangements would await the passengers, Carnival said.
If the process moves too slowly, it may still be taken to Ensenada, the statement said.
Coast Guard Petty Officer Kevin Metcalf said the tugs and a Coast Guard cutter escort would have to move slowly because the ship is so big.
Accidents like the engine-room fire are rare, said Monty Mathisen, of the New York-based publication Cruise Industry News.
The last major cruise accident was in 2007 when a ship with more than 1,500 people sank after hitting rocks near the Aegean island of Santorini, Mathisen said. Two French tourists died.
"This stuff does not happen," he said. "The ships have to be safe, if not the market will collapse."
The Splendor, which left from Long Beach on Sunday, was 200 miles south of San Diego at the time of the engine fire, according to a statement from Miami-based Carnival. It began drifting about 55 miles off shore.
The 3,299 passengers and 1,167 crew members were not hurt, and the fire was put out in the generator's compartment, but the ship had no air conditioning, hot water, cell phone or Internet service.
After the fire, passengers were first asked to move from their cabins to the ship's upper deck, but eventually allowed to go back to their rooms. The ship's auxiliary power allowed for toilets and cold running water.
Bottled water and cold food were provided, the company said.
The temperature in the area was 62 degrees, and there were scattered clouds, according to the Coast Guard.
Toni Sweet, of San Pedro, Calif., was frustrated when she couldn't reach her cousin, Vicky Alvarez, aboard the ship. She said she called her cell phone and did not get an answer.
"We know everything is fine, but we're just worried," Sweet said. "She was nervous about going on a cruise ship even before this happened and now with this, I don't think she'll ever go again."
Carnival spokeswoman Joyce Oliva said the ship's command is able to communicate with outsiders on a backup system.
On Tuesday, the U.S. Coast Guard deployed aircraft and ships, and the Mexican Navy was also helping but did not release details of its contribution.
The Splendor only had enough food to last through midday Tuesday because refrigerators on the ship stopped working after the power was knocked out, U.S. Navy Commander Greg Hicks said.
Carnival Corp.'s stock was down about 1 percent Tuesday.
Mathisen commended the cruise line for its handling of the situation, saying officials responded quickly. But he said the accident could damage an industry already hurting from a drop in trips to Mexico because of drug violence.
It also will be costly for Carnival, which is refunding passengers, offering vouchers for future cruises and may have to dry dock the ship if the damage is extensive.
We know this has been an extremely trying situation for our guests and we sincerely thank them for their patience," Carnival President and CEO Gerry Cahill said in a statement.
___
Associated Press writers Elliot Spagat in San Diego, Mariana Martinez in Tijuana, Mexico, Olga R. Rodriguez and Alexandra Olson in Mexico City and Carson Walker in Phoenix contributed to this report.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ,
Εάν είχε συμβεί στην Ελλάδα, μέχρι οδηγία θα είχαν βγάλει οι Αμερικάνοι, εδώ τα κατευθυνόμενα μέσα μαζικής αποχαύνωσης ασχολούνται με τι?? και ο ειδικός κύριος Μάθισεν, μας λέει ότι οι ατυχήματα του είδους συμβαίνουν σπάνια, και πετάει το καρφί για το ναυάγιο στην Σαντορίνη που δεν έχει σχέση βέβαια με φωτιά στο μηχ/σιο, ενώ έχουν γίνει πολλά περισσότερα στην Αμερική.
By JULIE WATSON, Associated Press
Οι σχεδόν 4.500 επιβάτες και πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου Κάρνιβαλ Σπλέντουρ δεν έχουν κλιματισμό και ζεστό νερό. Το φαγητό τελειώνει, τρώνε κονσέρβες καβουριών και κρέας σε κονσέρβες που τους πετούν ελικόπτερα. Κι όπως φαίνεται, θα πάνε μια μακρά, αργή βόλτα, πριν φθάσουν σπίτια τους.
Ξεκίνησε σαν μια επταήμερη κρουαζιέρα στη Μεξικανική Ριβιέρα η οποία όμως σταμάτησε τη Δευτέρα με την ανατολή του ηλίου εξαιτίας πυρκαγιάς στο μηχανοστάσιο του 952 ποδών πλοίου που το άφησε ακυβέρνητο στις μεξικανικές ακτές.
Το πλοίο άρχισε να κινείται ξανά το βράδυ της Τρίτης όταν ένα από τα πολλά ρυμουλκά άρχισε να το τραβά προς τις ακτές του Σαν Ντιέγκο, όπου αναμένεται να φθάσει το βράδυ της Τετάρτης, όπως δήλωσε, εκπρόσωπος της Κάρνιβαλ.
Ελικόπτερα του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, μεταφέρουν στο πλοίο 70,000 λίβρες προμηθειών που περιλαμβάνουν καβούρια, κρουασάν, τάρτες, κρέας σε κονσέρβες και άλλα είδη.
Τα ελικόπτερα Seahawk, απογειώνονται με αιωρούμενες παλέτες με προμήθειες από το αεροπλανοφόρο Ρόναλντ Ρήγκαν κι ένα μεταγωγικό αεροσκάφος έχει επιστρατευτεί για να βοηθήσει.
Τα ρυμουλκά επρόκειτο αρχικώς να ρυμουλκήσουν το Σπλέντουρ στην παραθαλάσσια πόλη Ενσενάντα, αλλά η εταιρία άλλαξε γνώμη και θα γίνει προσπάθει να δέσει στο Σαν Ντιέγκο όπου έχουν κλειστεί για τους επιβάτες, ξενοδοχεία και αεροπορικές θέσεις, όπως είπε η Κάρνιβαλ.
Αν όμως η διαδικασία ρυμούλκησης καθυστερήσει, ίσως και να δέσει το πλοίο στην Ενσενάντα.
Ο υπαξιωματικός της αμερικανικής ακτοφυλάκής, Kevin Metcalf, δήλωσε ότι τα ρυμουλκά και η συνοδευτική άκατος της ακτοφυλακής πρέπει να κινούνται αργά εξαιτίας του μεγάλου μεγέθους του κρουαζιερόπλοιου.
"Ατυχήματα με φωτιά στο μηχανοστάσιο, συμβαίνουν σπάνια", είπε ο Monty Mathisen από τις εκδόσεις "Νέα της κρουαζιέρας" στη Νέα Υόρκη. "Το τελεύταίο σοβαρό ατύχημα συνέβη το 2007, όταν ένα κρουαζιερόπλοιο, με περισσότερους από 1500 επιβάτες, βυθίστηκε αφού πρώτα προσέκρουσε σε βράχια, στη Σαντορίνη", συνεχίζει ο Monty Mathisen. "Δύο γάλλοι τουρίστες έχασαν τη ζωή τους."
Αυτά τα πράγματα δεν μπορέι να συμβαίνουν, λέει.Τα πλοία πρέπει να είναι ασφαλή, αλλιώς η αγορά θα καταρρεύσει.
Το Σπλέντουρ, απέπλευσε από το Λονγκ Μπιτς την Κυριακή και ήταν 200 μίλια νότια του Σαν Ντιέγκο όταν ξέσπασε η πυρκαγιά, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Κάρνιβαλ.
Οι 3.299 επιβάτες και τα 1.167 μέλη του πληρώματος δεν έπαθαν το παραμικτό και η φωτιά κατασβέστηκε στο διαμέρισμα της γεννήτριας. 'Ομως το πλοίο δεν έχει κλιματισμό, ζεστό νερό, και δίκτυο για τα κινητά και το ιντερνετ.
Μετά τη φωτιά οι επιβάτες κλήθηκαν να βγουν από τις καμπίνες τους στο πάνω κατάστρωμα αλλά μετά τους επετράπη να γυρίσουν στα δωματιά τους. Οι βοηθητικές γεννήτριες επέτρεψαν στο πλοίο να έχει κρύο νερό και τουαλέτες.
Εμφιαλωμένο νερό και κρύα πιάτα, υπάρχουν, σύμφωνα με την εταιρία.
Η θερμοκρασία στην περιοχή είναι στους 16,5 βαθμούς κελσίου κι έχει συννεφιά σύμφωνα με την Ακτοφυλακή.
Η Τόνυ Σουήτ, απογοητευτηκε όταν δεν μπορύσε να επικοινωνήσει με την ξαδέλφη του Βίκυ Αλβάρεζ επιβάτη του πλοίου. Οπως λέει την καλούσε στο κινητό αλλά εκείνη δεν απαντούσε.
" Ξέρουμε ότι όλα είναι καλά" , λέει. "Σκεφθείτε, όμως ότι είχε άγχος πριν επιβιβαστεί στο κρουαζιερόπλοιο, και σίγουρα μετά από αυτό δεν θα το ξανακάνει ποτέ."
Ο εκπρόσωπος της ΄Κάρνιβαλ Joyce Oliva τονίζει πάντως ότι ο καπετάνιος επικοινωνεί με τις αρχές με το βοηθητικό σύστημα.
Την Τρίτη η αμερικανική ακτοφυλακή παρέταξε αεροσκάφη και πλοία και το Μεξικανικό Ναυτικό βοηθά την επιχείρηση.
Το Σπλέντουρ είχε διαθέσιμο φαγητό μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης, καθώς τα ψυγεία σταμάτησαν να δουλεύουν μετά το μπλακ άουτ όπως είπε, ο Greg Hicks, επικεφαλής του αμερικανικού ναυτικού.
Η μετοχή της Κάρνιβαλ έπεσε 1% την Τρίτη.
Ο κ.Mathisen, σχολιάζοντας τον χειρισμό της κατάστασης, είπε ότι οι αρχές αντέδρασαν γρήγορα. Ομως αυτό το ατύχημα μπορεί να καταστρέψει την βιομηχανία της κρουαζιέρας, που έχει ήδη δεχθεί πλήγμα στο Μεξικό εξαιτίας της βίας συμμοριών ναρκωτικών. Θα είναι επίσης κοστοβόρο για την Κάρνιβαλ η οποία θα πρέπει να αποζημιώσει τους επιβάτες, προσφέροντας δωρεάν ταξίδια για το μέλλον ενώ το πλοίο ΄θισως χρειαστεί να μείνει καιρό για επισκευή εάν οι ζημιές είναι μεγάλες.
"Γνωρίζουμε ότι ήταν μία σκληρή δοκιμασία για τους φιλοξενούμενούς μας και τους ευχαριστούμε για την υπομονή τους "είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κάρνιβαλ,Gerry Cahill.
--------------------------------------------
By JULIE WATSON, Associated Press Julie Watson,
Associated Press – 18 mins ago
SAN DIEGO – The nearly 4,500 passengers and crew of the Carnival Splendor have no air conditioning or hot water. Running low on food, they have to eat canned crab meat and Spam dropped in by helicopters. And it will be a long, slow ride before they're home.
What began as a seven-day cruise to the picturesque Mexican Riviera stopped around sunrise Monday when an engine-room fire cut power to the 952-foot vessel and set it adrift off Mexico's Pacific coast.
The ship began moving again Tuesday night after the first of several Mexican tugboats en route to the stricken liner began pulling it toward San Diego, where it was expected to arrive Thursday night, Carnival Cruise Lines said in a statement.
U.S. Navy helicopters were ferrying 70,000 pounds of supplies, including the crab meat, croissants, Pop Tarts, Spam and other items, to the ship.
The Seahawk helicopters were taking off with dangling palettes of supplies from the USS Ronald Reagan, an aircraft carrier diverted from training maneuvers to help. It arrived at the cruise ship late Tuesday.
The tugboats were originally set to take the Splendor to the Mexican coastal city of Ensenada, but the cruise line changed its plans and will attempt to have it towed to San Diego, where hotel and flight arrangements would await the passengers, Carnival said.
If the process moves too slowly, it may still be taken to Ensenada, the statement said.
Coast Guard Petty Officer Kevin Metcalf said the tugs and a Coast Guard cutter escort would have to move slowly because the ship is so big.
Accidents like the engine-room fire are rare, said Monty Mathisen, of the New York-based publication Cruise Industry News.
The last major cruise accident was in 2007 when a ship with more than 1,500 people sank after hitting rocks near the Aegean island of Santorini, Mathisen said. Two French tourists died.
"This stuff does not happen," he said. "The ships have to be safe, if not the market will collapse."
The Splendor, which left from Long Beach on Sunday, was 200 miles south of San Diego at the time of the engine fire, according to a statement from Miami-based Carnival. It began drifting about 55 miles off shore.
The 3,299 passengers and 1,167 crew members were not hurt, and the fire was put out in the generator's compartment, but the ship had no air conditioning, hot water, cell phone or Internet service.
After the fire, passengers were first asked to move from their cabins to the ship's upper deck, but eventually allowed to go back to their rooms. The ship's auxiliary power allowed for toilets and cold running water.
Bottled water and cold food were provided, the company said.
The temperature in the area was 62 degrees, and there were scattered clouds, according to the Coast Guard.
Toni Sweet, of San Pedro, Calif., was frustrated when she couldn't reach her cousin, Vicky Alvarez, aboard the ship. She said she called her cell phone and did not get an answer.
"We know everything is fine, but we're just worried," Sweet said. "She was nervous about going on a cruise ship even before this happened and now with this, I don't think she'll ever go again."
Carnival spokeswoman Joyce Oliva said the ship's command is able to communicate with outsiders on a backup system.
On Tuesday, the U.S. Coast Guard deployed aircraft and ships, and the Mexican Navy was also helping but did not release details of its contribution.
The Splendor only had enough food to last through midday Tuesday because refrigerators on the ship stopped working after the power was knocked out, U.S. Navy Commander Greg Hicks said.
Carnival Corp.'s stock was down about 1 percent Tuesday.
Mathisen commended the cruise line for its handling of the situation, saying officials responded quickly. But he said the accident could damage an industry already hurting from a drop in trips to Mexico because of drug violence.
It also will be costly for Carnival, which is refunding passengers, offering vouchers for future cruises and may have to dry dock the ship if the damage is extensive.
We know this has been an extremely trying situation for our guests and we sincerely thank them for their patience," Carnival President and CEO Gerry Cahill said in a statement.
___
Associated Press writers Elliot Spagat in San Diego, Mariana Martinez in Tijuana, Mexico, Olga R. Rodriguez and Alexandra Olson in Mexico City and Carson Walker in Phoenix contributed to this report.