ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

Κύριε Διαμαντίδη τώρα να δούμε τι...καπετάνιος είσαι!


Οι «φουρτούνες» ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα από τον χειμώνα για τον «τιμονιέρη» του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει…χιονοστιβάδα προβλημάτων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας.
Το νοτιότερο νησί της Ελλάδας η Γαύδος έμεινε χωρίς επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο από την 1η Ιουλίου και για όλο το καλοκαίρι εν μέσω τουριστικής περιόδου, μετά από δεκαετίες.
Οι ακρίτες της Γαύδου πλήρωσαν τα…πειράματα της κυβέρνησης Παπανδρέου έχοντας δώσει την αρμοδιότητα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ ο επί 90 χρόνια φορέας άσκησης της ναυτιλιακής πολιτικής, το Λιμενικό Σώμα ανήκε στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Οι έμπειροι λιμενικοί που γνώριζαν ότι θα υπήρχε πρόβλημα από την 1η Ιουλίου στη Γαύδο, δεν μπορούσαν να πουν τίποτα, καθώς η αρμοδιότητα ανήκε στους διορισμένους υπηρεσιακούς παράγοντες και συμβούλους του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Οι ιθύνοντες στο Μέγαρο Μαξίμου κατάλαβαν το πρόβλημα ασυνεννοησίας και στον πρόσφατο ανασχηματισμό κατάργησαν το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και ίδρυσαν το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στο οποίο παραχώρησαν το προσωπικό και τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος…κουτσουρεμένο, καθώς ορισμένες νευραλγικές υπηρεσίες (Θάλαμος Επιχειρήσεων, Ασφάλεια, Λιμενική Αστυνομία) παραμένουν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Αποτέλεσμα; Παραιτήθηκε ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αθανάσιος Μπούσιος ο οποίος παραμένει στη θέση του μέχρι να συγκληθεί το ΚΥΣΕΑ (σ.σ. άγνωστο πότε αν και έχουν περάσει τρεις εβδομάδες από την παραίτηση του…).
Ο «τιμονιέρης» του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης έπρεπε να αντιμετωπίσει μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων τα…εκρηκτικά προβλήματα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που είχαν μείνει άλυτα.
Αποτέλεσμα της πολύμηνης απραξίας των προκατόχων του στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ήταν να μείνουν πολλά νησιά του Αιγαίου χωρίς πλοίο από την 1η Νοεμβρίου καθώς έληγαν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας.
Ως κίνητρο για να μην πάρουν τα πλοία τους και φύγουν ο για λίγες εβδομάδες υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοϊδης (σ.σ. μέχρι να ορκιστεί ο Γ. Διαμαντίδης) τους έδωσε διετή παράταση στην αντικατάσταση των παλιών καραβιών τους με καινούργια.
Όμως αυτό το μέτρο-κίνητρο δεν το διαπραγματεύτηκε με τους ακτοπλόους. Τους το έκανε δώρο χωρίς αντάλλαγμα με αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών να ζητούν και άλλα από το διάδοχο του Γ. Διαμαντίδη.
Μάλιστα έβγαλαν από τα πλάνα τους πολλά νησιά που εξυπηρετούσαν το χειμώνα, με τρανταχτό παράδειγμα τον Άγιο Κήρυκο Ικαρίας και τους Φούρνους.
Όταν κάτοικοι των δύο νησιών βγήκαν στους δρόμους και έφτασαν μέχρι και στο γραφείο του Υπουργού, τότε ο κ. Διαμαντίδης κατάλαβε πως κάτι έπρεπε να κάνει.
Το επόμενο χτύπημα ήρθε από το Καστελόριζο το οποίο απέμεινε τις τελευταίες δύο εβδομάδες χωρίς πλοίο. Το δρομολογημένο καράβι «Πρωτεύς» που συνέδεε το νησί με τη Ρόδο, έδεσε καθώς σταμάτησε η επιδότηση του από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων.
Οι κάτοικοι του Καστελόριζου απέμειναν με το φέρυ μπόουτ «Διαγόρας» που εκτελεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και αναγκάζονταν να αγοράζουν τρόφιμα από την Τουρκία!
Τι έκανε ο κ. Διαμαντίδης; Συγκάλεσε εκτάκτως Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών του Καστελόριζου.
Ως προς τις άλλες επιδοτούμενες γραμμές και γραμμές δημόσιας υπηρεσίας, το ΣΑΣ αποφάσισε την τετράμηνη παράταση των συμβάσεων.
Όμως είναι άγνωστο αν ισχύσουν, καθώς πολλοί ακτοπλόοι λένε πως δεν είναι δεσμευτική η απόφαση του γνωμοδοτικού οργάνου του Υπουργείου.
Δεν είναι τυχαίο πως η Χελλένικ Σιγουέις μέχρι και προχθές δεν επανέφερε στα δρομολόγια του «Νήσος Μύκονος» στον Άγιο Κήρυκο και τους Φούρνους, ενώ ετοιμάζεται για έκτακτη ετήσια ακινησία...
Κύριε Διαμαντίδη εγγυάστε την απρόσκοπτη εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα;
Ο καλός ο καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται.

Ίδωμεν
Βασίλης Τζήμτσος