ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

Τέλος επιβίβασης, κάτω από τα 4 ευρώ, ανά επιβάτη...

Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2010

"HMEΡΗΣΙΑ"
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Της Αγγελικής Καλλή

Κάτω από τα 4 ευρώ ανά επιβάτη, θα διαμορφώνεται, σύμφωνα με πληροφορίες το τέλος επιβίβασης για τα ξένα κρουαζιερόπλοια - μη κοινοτικά - τα οποία θα έχουν ως βάση ελληνικά λιμάνια (home port).

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, σήμερα κατά πάσα πιθανότητα θα υπογραφεί η υπουργική απόφαση με την οποία θα ορίζονται τόσο το ειδικό τέλος όσο και η ειδική σύμβαση που θα υπογράφεται μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των ξένων ομίλων κρουαζιερόπλοιων οι οποίοι θα αποφασίσουν να μεταφέρουν πλοία τους από άλλα λιμάνια της Μεσογείου σε ελληνικά και κατά κύριο λόγο στον Πειραιά.

Μπόνους


Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι στην υπουργική απόφαση
θα προβλέπεται ένα μπόνους για τις εταιρείες μέσω μειώσεων στο τέλος επιβίβασης, ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών που θα μεταφέρουν και τον αριθμό των Ελλήνων ναυτικών, που θα απασχολούν σε σχέση με το σύνολο του πληρώματος κάθε πλοίου.

Μείωση του τέλους προβλέπεται και στον ίδιο τον νόμο για την άρση του καμποτάζ, η οποία θα προκύπτει από τον αριθμό των ελληνικών λιμανιών στα οποία θα προσεγγίζει κάθε κρουαζιερόπλοιο.


Στην υπουργική απόφαση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχουν ενσωματωθεί και το σύνολο σχεδόν των παρατηρήσεων που κατέθεσαν οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων οι οποίες είχαν χαρακτηρίσει το αρχικό σχέδιο που τους παρουσιάστηκε άκαμπτο, ανεφάρμοστο και γραφειοκρατικό.

Γι΄ αυτό στο ΥΘΥΝΑΛ υπάρχει η αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα θα υπογραφούν οι πρώτες συμβάσεις ώστε να αναζωογονηθεί η ελληνική αγορά κρουαζιέρας και να ωφεληθεί ο ελληνικός τουρισμός.


Η κυβέρνηση προσδοκά να προκύψουν οφέλη, άνω του 1 δισ. ευρώ από το άνοιγμα της αγοράς της ελληνικής κρουαζιέρας τουλάχιστον από το 2012, καθώς φαίνεται ότι έχει χαθεί οριστικά η αγορά για το 2011 με τους μεγάλους διεθνείς ομίλους να έχουν κλείσει τα προγράμματά τους για την επόμενη χρονιά.

Ο Πειραιάς αναμένεται
να είναι ο αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου της κίνησης κρουαζιερόπλοιων που θα δημιουργηθεί με την υπογραφή της νέας σύμβασης.

12 εκπρόσωποι

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από τρεις εβδομάδες στο ΥΘΥΝΑΛ για την κρουαζιέρα, συμμετείχαν συνολικά 12 εκπρόσωποι εταιρειών που θέλησαν να διερευνήσουν τις προθέσεις της Ελλάδας για τη συγκεκριμένη αγορά.

Ο Πειραιάς ετοιμάζεται από το 2011 να αναβαθμίσει σταδιακά τις υποδομές του με ίδια κεφάλαια και μέσω της παραχώρησης της χρήσης νέων επιβατικών σταθμών στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, ξενοδοχείων, συνεδριακών κέντρων, χώρων εστίασης κ.ά.