Με απεργίες απαντά η ΠΝΟ στην άρνηση των αυξήσεων
«Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος». Προ της χρεοκοπίας, δεν υπάρχει δυνατότητα αυξήσεων, «απαντά» η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας στην απεργιακή κινητοποίηση που εξήγγειλε η ΠΝΟ για τις 23 Νοεμβρίου, με απειλή κλιμάκωσης, ζητώντας την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης, με επιστολή του προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, αναφέρεται για μία ακόμη φορά στη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι «προ της χρεοκοπίας και υπό τις παρούσες συνθήκες, αδυνατούμε να χορηγήσουμε οποιαδήποτε αύξηση, η οποία θα επιτάχυνε το χρόνο πτωχεύσεως των εταιρειών - μελών μας».
Η ΠΝΟ, από την πλευρά της, επιμένει να ζητεί αυξήσεις, επικαλούμενη και τις δύο συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έχει υπογράψει ήδη με τον ΣΕΕΝ και την ΕΕΕ
Από την πλευρά του, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης, με παρέμβαση (χωρίς να παραβαίνει τους όρους ουδετερότητας, όπως αναγνωρίζει η ΕΕΝ), επεδίωξε να διαμορφωθούν όροι εργασιακής ειρήνης, καθώς θεωρεί ότι, στις παρούσες σύνθετες και δύσκολες συνθήκες που περνά η χώρα και το σύνολο των πολιτών και επιχειρήσεων, η εργασιακή ειρήνη είναι ο κατάλληλος δρόμος για την εξεύρεση λύσεων και σε μία σειρά άλλων θεμάτων που ταλανίζουν τον ακτοπλοϊκό κλάδο και τη ναυτεργασία, όπως π.χ. κρατήσεις υπέρ τρίτων, ναυτική εκπαίδευση κ.λπ.
Την άποψη αυτή φαίνεται να διατύπωσε ο κ. Διαμαντίδης και στο διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ, Γιάννη Βαρδινογιάννη, με τον οποίο συναντήθηκε χθες.
Επισημαίνεται ότι η ΠΝΟ υπέγραψε πρόσφατα σύμβαση με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για αυξήσεις 1,7% στους μισθούς των πληρωμάτων των ποντοπόρων πλοίων. Επίσης, έχει ήδη υπογράψει από τον προηγούμενο Ιούλιο με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τα πληρώματα των πλοίων της Αδριατικής, η οποία προβλέπει αυξήσεις 2%.
Επίσης, να σημειωθεί ότι η Blue Star Ferries (μέλος του ΣΕΕΝ) έχει «περάσει» τις αυξήσεις αυτές και στα πληρώματα των πλοίων της στην ακτοπλοΐα, ενώ οι άλλες εταιρείες - μέλη του ΣΕΕΝ, όπως η Minoan Lines δεν το έχει κάνει ακόμη, περιμένοντας «για λόγους δεοντολογίας» να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και με την ΕΕΝ.
Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η υπογραφή ΣΣΕ για τα ακτοπλοϊκά - επιβατηγά πλοία, πορθμεία εσωτερικού, μεσογειακά φορτηγά πλοία και ακτοπλοϊκά φορτηγά πλοία κάτω των 500 κοχ.
Η ΠΝΟ
Στην ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επισημαίνει ότι αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας, με έναρξη την 06.00 της Τρίτης 23 Νοεμβρίου 2010 και λήξη την 06.00 της Τετάρτης 24 Νοεμβρίου 2010. Η απεργία γίνεται σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων εκτός των πλοίων στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.
Μάλιστα, η ΠΝΟ προειδοποιεί με κλιμάκωση, εφόσον δεν υπογραφούν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. «Ενώ εκπνέει σε λίγες εβδομάδες το τρέχον έτος, η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας καρκινοβατεί, με αποτέλεσμα να παρατείνεται η αβεβαιότητα στις τάξεις των ναυτεργατών από την εκκρεμότητα αυτή», τονίζει.
Η ΠΝΟ θέτει επίσης μια σειρά καίριων για τους ναυτικούς ζητημάτων, όπως η αντιμετώπιση επιτέλους της μάστιγας της ανεργίας, η αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για τη δεκάμηνη απασχόληση στα ακτοπλοϊκά - επιβατηγά πλοία και, βεβαίως, το μείζονος και κυρίαρχης σημασίας ζήτημα της ίδρυσης Ανεξάρτητου Ταμείου Ανεργίας.
Η επιστολή Βεντούρη
Στην επιστολή του, ο κ. Βεντούρης αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
- «...Από τις μελέτες του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά και της Icap, διαπιστώνεται ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται στο έσχατο οικονομικό σημείο της, ολίγον προ της χρεοκοπίας και, υπό τις παρούσες συνθήκες, αδυνατούμε να χορηγήσουμε οποιαδήποτε αύξηση, η οποία θα επιτάχυνε το χρόνο πτωχεύσεως των εταιρειών - μελών μας.
- Η εφαρμογή των αποφασισθεισών αυξήσεων της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μεταξύ ΓΣΕΕ και ΣΕΒ μάς βρίσκει απόλυτα σύμφωνους για το έτος 2010, αλλά και για τριετία 2010 - 2013 και τούτο ακολουθήσαμε κατά τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της ΣΣΕ 2010, βέβαια προ των πτωτικών οικονομικών αποτελεσμάτων του γ' τριμήνου 2010.
Περαιτέρω είχαμε προτείνει ποσοστό 0,5% πέραν των ποσοστών της ΕΓΣΕΕ προς τους εκπρόσωπους της ΠΝΟ, τα οποία ποσοστά απέρριψαν, όπως είχαν απορρίψει και ποσοστό 4,5% για το 2010 σε πρότασή μας για τη διετία 2009 - 2010, στις τότε διαπραγματεύσεις μας για την υπογραφή ΣΣΕ 2009.
- Παράλληλα, απέχουμε σήμερα πολύ από το να ακολουθήσουμε την πολιτική χορηγήσεως 2% ή 1,70% των ΣΕΕΝ και ΕΕΕ αντίστοιχα, ως μη γνωρίζοντες την πραγματική οικονομική θέση των μελών των ανωτέρων Ενώσεων, εμμένοντας στη θέση μας, λόγω των θλιβερών οικονομικών μεγεθών του συνόλου της ακτοπλοϊκής οικογένειας (Ισολογισμοί 1ου - 2ου - 3ου τριμήνου 2010).
- Δεν θα επιθυμούσαμε με τις οποιεσδήποτε τυχόν αυξήσεις ΣΣΕ 2010 να υποθηκεύσουμε την οικονομική οντότητα των χιλιάδων μικρομετόχων των εταιρειών - μελών μας, ενώ κάθε αλόγιστη αύξηση θα μεγάλωνε το χρέος των εταιρειών μας προς τις τράπεζες, από τις οποίες έχουν επί σειρά ετών δανειοδοτηθεί και στηριχθεί τα μέλη μας.
- Τέλος, σας υπενθυμίζουμε ότι μόνο τα μέλη της ελληνικής ακτοπλοΐας από ολόκληρη την ελληνική εμπορική ναυτιλία απασχολούν 100% Ελληνες ναυτικούς και επιπλέον του πληρώματος ασφαλείας (safe manning) επί 10 μήνες ετησίως, με λίαν ικανοποιητικούς μισθούς συν τα αναλογούντα δώρα (13ος-14ος μισθός)».
Μηχανικοί
Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, σε ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν την απόφαση της ΠΝΟ να μη συμπεριλάβει στην απεργία τις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας. Τονίζουν ότι η αρχική απόφαση ήταν η 24ωρη απεργία να είναι σε όλες τις κατηγορίες πλοίων χωρίς εξαιρέσεις.
Αναδημοσίευση από τη naftemporiki.gr
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ