ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010
Σοκ» από την απόφαση για τον πλοίαρχο του «Prestige»
Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου 2010
''ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ''
Την έντονη αντίδρασή της εξέφρασε η Διεθνής Ενωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων (Intertanko) για την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να θεωρήσει ότι η εγγύηση των 3 εκατ. ευρώ που κατατέθηκε για τον καπετάνιο Απόστολο Μάγκουρα δεν αποτελεί παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ο Ελληνας πλοίαρχος του δεξαμενοπλοίου «Prestige», το οποίο προκάλεσε μεγάλη οικολογική καταστροφή στις ακτές της Ισπανίας, με την ευθύνη κυρίως των ισπανικών αρχών, όπως υποστηρίζει η ναυτιλιακή κοινότητα, θεωρήθηκε υπεύθυνος για το ατύχημα και βρίσκεται ελεύθερος με περιοριστικούς όρους με εγγύηση 3 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμεί ακόμη η δίκη.
Στην υπόθεση του καπετάνιου κατά του ισπανικού κράτους, το Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αποφάσισε με ψήφους 10 προς 7 ότι δεν υπάρχει παραβίαση των ανθρωπινών δικαιωμάτων της ελευθερίας και ασφάλειας από την τόσο υψηλή εγγύηση.
Η Intertanko σχολιάζοντας την απόφαση δηλώνει σοκαρισμένη από το γεγονός ότι η πλειοψηφία του δικαστηρίου δέχτηκε σαν εύλογη μία εγγύηση επιπέδου «λύτρα πειρατή» για έναν υπεύθυνο πλοίαρχο ο οποίος ενεπλάκη σε ρύπανση από ατύχημα.
Η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση κάνει επίσης λόγο για απόφαση που εκπορεύθηκε από πολιτικούς λόγους και εκτιμά ότι μία τέτοια απόφαση προκαλεί φόβους στους ναυτικούς ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις στο μέλλον θα χάσουν οποιοδήποτε δικαίωμα σε μία φυσιολογική δίκη.
Αξίζει να επισημανθεί ότι εάν δεν παρέβαιναν τα P&I Clubs να καταβάλουν την εγγύηση, ο Ελληνας καπετάνιος του «Prestige» θα ήταν οκτώ χρόνια σε ισπανικές φυλακές χωρίς μέχρι στιγμής να έχει γίνει η δίκη.
Οπως είναι γνωστό, το δεξαμενόπλοιο «Prestige» είχε παρουσιάσει μηχανική αβαρία και επί έξι ημέρες ο καπετάνιος σε συνεργασία με σωστικά συνεργεία προσπαθούσαν να σώσουν το πλοίο, ενώ από τις αρχές της Ισπανίας δεν δόθηκε ποτέ άδεια να πλεύσει το «Prestige» σε ασφαλές καταφύγιο.
Το πλοίο δεν άντεξε στη μεγάλη κακοκαιρία και κόπηκε στα δύο στις 19 Νοεμβρίου του 2002 και στη συνέχεια βυθίστηκε στα ανοικτά της Γαλικίας.
Ναυτεμπορική
ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ