ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ : ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !!!
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΙΑΣ
Παρασκευή, 08 Οκτωβρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απάντηση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Γιάννη Πρωτούλη για τη Ναυτική Εκπαίδευση, που συζητήθηκε στη Βουλή
Απαντώντας ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Γιάννη Πρωτούλη για τη Ναυτική εκπαίδευση είπε μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Όπως δηλώνω με κάθε ευκαιρία, προτεραιότητα του νεοσύστατου Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας θ’ αποτελέσει η ουσιαστική προσπάθεια αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Εξάλλου, είναι κατανοητό νομίζω ότι, χωρίς σωστή, ολοκληρωμένη και σύγχρονη ναυτική εκπαίδευση δεν μπορούν οι πλοιοκτήτες και η εφοπλιστική κοινότητα να εμπιστευτούν σε Αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού - οι οποίοι δεν διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα- πλοία νέας τεχνολογίας και μεγάλης αξίας.
Γι΄ αυτό λοιπόν η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και η βελτίωση των συνθηκών απασχόλησης των ναυτικών μας θα είναι από τις προτεραιότητες μου.
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, που στοχεύει, μεταξύ άλλων, στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), συνεξετάζονται σαφώς και άλλες παράμετροι, αλλά βέβαια, πρωταρχική και εκ των ων ουκ άνευ είναι η δυνατότητα διασφάλισης πρόσθετων πόρων, που θα χρηματοδοτήσουν τις υλικοτεχνικές ανάγκες, τη βελτίωση των υποδομών και την πρόσληψη μονίμου προσωπικού.
Παράλληλα σχεδιάζουμε την ανάληψη καινοτόμων δράσεων για την αποτελεσματικότερη προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, πάντα σε συνεργασία και με τους κοινωνικούς εταίρους.
Είναι λοιπόν δέσμευσή μας ότι το νέο Υπουργείο θα δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα του εκσυγχρονισμού των Σχολών και της προμήθειάς τους με τον αρτιότερο εκπαιδευτικό εξοπλισμό, προκειμένου να αποφοιτήσουν ικανοί Αξιωματικοί καριέρας, που μελλοντικά θα μπορούν να στελεχώνουν τα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας μας και όχι «τον στόλο των ταξί» της Αττικής.
Στο πλαίσιο αυτό, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια τουλάχιστον από την πλευρά μας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης των θαλασσίων εκπαιδευτικών ταξιδίων των σπουδαστών και σπουδαστριών των ΑΕΝ και την έγκαιρη ναυτολόγησή τους σε ποντοπόρα φορτηγά (Φ/Γ-Δ/Ξ) πλοία, καθώς και σε επιβατηγά (Ε/Γ) και επιβατηγά-οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ) ακτοπλοϊκά πλοία.
Οφείλω πάντως να ομολογήσω ότι, διαπίστωσή μου είναι, ότι το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των υποψήφιων ναυτικών μας δεν λειτουργεί ικανοποιητικά και έτσι καμία πλευρά δεν είναι ευχαριστημένη. Ούτε οι σπουδαστές, ούτε τα σωματεία ούτε καν οι πλοιοκτήτες.
Αναφορικά με τη στελέχωση του ΚΕΣΕΝ-Μηχανικών, σημειώνω ότι, η διαδικασία πλήρωσης των θέσεων ωρομισθίου εκπαιδευτικού προσωπικού, των διαφόρων ειδικοτήτων δεν καρποφόρησε παρά το ότι η σχετική προκήρυξη έτυχε ευρείας δημοσίευσης (Νομαρχία Πειραιά, ΠΝΟ, ΠΕΜΕΝ, ΠΕΜΕΚΕΝ, Δημοσιογραφικά Νέα, Σύλλογος Μηχανολόγων Μηχανικών κ.λπ). Σήμερα όμως, μετά την επαναπροκήρυξη των μη πληρωθέντων θέσεων, βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές διαδικασίες και αναμένουμε μέχρι το τέλος του μήνα να έχει λυθεί το πρόβλημα.
Για το ίδιο θέμα (έλλειψης εκπαιδευτών – ναυτοδιδασκάλων) που αντιμετωπίζουν πολλές περιφερειακές ΑΕΝ, αυτό που έκανα άμεσα είναι να υπογράψω τέσσερις (4) Υπουργικές Αποφάσεις για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Σε κάθε περίπτωση, η ολοκληρωμένη και σύγχρονη ναυτική εκπαίδευση είναι βασική μας προτεραιότητα και ευελπιστούμε να καταφέρουμε και στον τομέα αυτό να επιλύσουμε χρονίζοντα προβλήματα της ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε να αποτελέσει τη βάση της ελληνικής ναυτιλίας και στην προσπάθεια αυτή ελπίζουμε στη συνεργασία όλων των πλευρών.
Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτική εκπαίδευση ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια με τον ν. 2638/1999, ο οποίος όμως στη συνέχεια τροποποιήθηκε πολλές φορές, μέχρι που φτάσαμε στον ν. 3450/2006 που γέμισε προσδοκίες τη ναυτική κοινότητα και τους νέους σπουδαστές, αλλά αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ δύσκολος στην εφαρμογή του όσο και πρόχειρος στη σύνταξή του.
Η αλλαγή λοιπόν του πλαισίου είναι επιτακτική ανάγκη. Και θα γίνει με σοβαρότητα και προσοχή.
Εν τω μεταξύ είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε με πρόχειρες – εμβαλωματικές λύσεις. Προτάσεις υπάρχουν για όλα και η πολιτική βούληση για να δοθούν οι καλύτερες λύσεις. Και θα προσπαθήσουμε να τις υλοποιήσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα».