ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Η ABU DHABI ΔΕΙΧΝΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΥΧΕΤΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΖΩΝΗΣ-ΣΤΟΝ....ΑΕΡΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ !!!


Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Aναδημοσίευση - "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"

Τελειώνουν με Σκαραμαγκά, κλείνουν το μάτι για Ελευσίνα

Του Γ. ΤΣΑΚΙΡΗ

Συνέταιροι στην πλήρη αλλαγή των όσων ισχύουν σήμερα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη της Ελλάδας εμφανίζονται, σύμφωνα με κύκλους της συγκεκριμένης αγοράς, η κυβέρνηση και ο όμιλος Abu Dhabi Mar. Στόχος η δημιουργία ενός ενιαίου ιδιωτικού φορέα, με μειοψηφικό έλεγχο από την πλευρά του Δημοσίου, στον οποίο θα ενταχτούν όλα τα ναυπηγεία της χώρας.

Αραβικά κεφάλαια πήραν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τώρα ορέγονται και της Ελευσίνας

Χθες από την πλευρά της κυβέρνησης έγινε το πρώτο βήμα για τη μεταβίβαση των μετοχών του ναυπηγείου Σκαραμαγκά από τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems στον όμιλο του Abu Dhabi.

Η σύμβαση με τη μορφή του σχεδίου νομού πέρασε από το ΚΥΣΕΑ και κατατέθηκε προς ψήφιση από τη Βουλή.
Εφόσον ολοκληρωθεί και αυτή η διαδικασία, οι υπουργοί Εθνικής Αμυνας και Οικονομικών θα υπογράψουν την τελική σύμβαση με την οποία η Abu Dhabi Mar θα είναι πλέον ο κάτοχος του μεγαλύτερου πακέτου των μετοχών των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, ανώτατο στέλεχος της Abu Dhabi Mar έχει πει ότι θα πρέπει στην Ελλάδα να δημιουργηθεί μια ενιαία Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη καθώς «η χώρα δεν μπορεί να αντέξει δύο μεγάλα ναυπηγεία και περισσότερα από 450 μικρά».

Κατά τους ίδιους κύκλους, σύντομα η Abu Dhabi Mar θα ξεκινήσει επαφές για την εξαγορά ή τη συγχώνευση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ενώ θα ξεκινήσουν επαφές και για ομαδικές εξαγορές μικρών ναυπηγείων που μέχρι σήμερα λειτουργούσαν στην ουσία ως υποκατασκευαστές των δύο μεγάλων.
Κυβερνητικοί κύκλοι, αναφερόμενοι στην αγορά των ναυπηγείων, έλεγαν ότι είναι το πρώτο βήμα για μια ριζική αλλαγή στο θέμα των ναυπηγείων στην Ελλάδα καθώς τα δεδομένα έχουν αλλάξει από τότε που δημιουργήθηκαν.

Χαρακτηριστικά έλεγαν ότι η αγορά σήμερα δεν επιτρέπει την ύπαρξη τόσο ευρείας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στην Ελλάδα καθώς όλες οι μεγάλες ναυπηγήσεις γίνονται στην Κίνα, όπου το κόστος είναι κατά δύο τρίτα μικρότερο από ό,τι αν ένα πλοίο χτιστεί στην Ευρώπη.

Το μόνο σημείο που φαίνεται να προβληματίζει την κυβέρνηση είναι πως στην ενοποίηση δεν θα χαθούν ή θα χαθούν οι λιγότερες θέσεις εργασίας.