ΕΠΙΣΤΟΛΗ στο peiratikoi@yahoo.gr
Μετά από επίσημη πρόσκληση αντιπροσωπεία του ΣΥΣΜΕΔ βρέθηκε την 7η Ιουλίου 2010 στη Βουλή των Ελλήνων, προκειμένου να εκθέσει απόψεις και προτάσεις στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων αυτής, μαζί με τους άλλους προσκεκλημένους φορείς, ήτοι: Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Αξιωματικών Αστυνομίας (ΠΟΑΞΙΑ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ) και Ομοσπονδία Συνταξιούχων Δημοσίων Υπαλλήλων.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ , ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ------
ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ
ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ???
( ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ....ΚΑΙ ΦΕΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ..)
αναγνώστης
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΛΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
(ΣΥ.Σ.Μ.Ε.Δ)
Νόμιμα αναγνωρισμένο Σωματείο με την υπ΄ αριθμ. 1575/2008 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, καταχωρημένο στο βιβλίο Σωματείων του αυτού Δικαστηρίου με αυξ. αριθμ. 27274/08
Μέλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Στρατιωτικών Ενώσεων(EUROMIL)
Λεωφ. Μεσογείων 96, Αθήνα, ΤΚ 11527,
Αθήνα – Αμπελόκηποι (Γραφεία ΠΟΑΣΥ), FAX 2107770682
ηλεκτρονική διεύθυνση: www. sysmed.gr e-mail: info@sysmed.gr
ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Θεωρούμε ότι είναι πρώιμο να συζητηθούν τα ασφαλιστικά δικαιώματα των
στρατιωτικών και να συμπεριληφθούν οποιεσδήποτε μεταβολές τους στο υπό συζήτηση
νομοσχέδιο, εάν πρωτίστως δεν ληφθούν υπόψη άλλα, σοβαρότερα κρίσιμα ζητήματα και
προβλήματα αυτών και δεν ανευρεθούν βιώσιμες λύσεις των.
Μία ευρύτερη, αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα, συζήτηση επί αυτών ίσως
κατέληγε σε ασφαλέστερα και πιο δίκαια συμπεράσματα και πιθανόν επερχόμενες
μεταβολές στο ασφαλιστικό καθεστώς των στρατιωτικών να μπορούσαν να
συμπεριληφθούν σε μελλοντικό νομοσχέδιο, χωρίς πίεση.
Ωστόσο, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκλησή σας παραθέτουμε και σας
υποβάλλουμε παρακάτω προτάσεις μας και παρακαλούμε για την υιοθέτησή τους, ως
ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης του ρόλου και του έργου των Ελλήνων στρατιωτικών, χωρίς
αυτές (οι προτάσεις μας) να έρχονται σε σύγκρουση με ευρύτερες σκέψεις σας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟY ΝΟΜΟΥ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
Στο τέλος της παραγράφου 1 α του άρθρου 2 να προστεθεί η φράση:
«Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή στα στελέχη των Ενόπλων
Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Πυροσβεστικού Σώματος και στους
στρατεύσιμους παθόντες οπλίτες στην υπηρεσία και ένεκα ταύτης».
Να απαλειφθεί η παράγραφος 2 του παραπάνω άρθρου (άρθρου 2) και να
αναριθμηθούν οι υπάρχουσες κάτω από αυτή παράγραφοι από 2, 3 και 4 σε 3 και 4.
Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 4 να προστεθεί η φράση:
«Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή στα στελέχη των Ενόπλων
Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που θεμελιώνουν
δικαίωμα σύνταξης από 1-1-2015 και μετά, για τα οποία ως μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές,
για τον υπολογισμό της αναλογικής σύνταξης λαμβάνεται υπόψη το πηλίκο της διαίρεσης
του συνόλου των μηνιαίων ασφαλιστέων αποδοχών που έλαβε το στέλεχος κατά την
τελευταία πενταετία, συμπεριλαμβανομένων και των αποδοχών του μήνα κατά τον οποίο
υποβάλλεται η αίτηση συνταξιοδότησης και επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές
εισφορές».
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 10 να απαλειφθεί από το τέλος η φράση:
«ή αυτοαπασχολούνται»
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 10 να απαλειφθεί η φράση:
«ή αυτοαπασχοληθούν»
Στο άρθρο 18 να προστεθεί παράγραφος 6 ως εξής:
«Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 18 του παρόντος νόμου ισχύουν αναλογικά και για τα
στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού
Σώματος, υπό την προϋπόθεση ότι με την προσμέτρηση του χρόνου σπουδών, όπως
αυτή καθορίζεται από την …… προαναφερόμενη παράγραφο (Ασφαλιστικό Ενόπλων
Δυνάμεων), θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2011 έως 31-12-2014 με την
προσαύξηση των ετών που προσδιορίζεται στην παράγραφο 2 και 3 του άρθρου …..
(Ασφαλιστικό Ενόπλων Δυνάμεων)».
ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο … [1]
Η παράγραφος 1 να τροποποιηθεί ως εξής:
«1. Συνταξιοδοτικά δικαιώματα στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων
Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που έχουν ή θα έχουν θεμελιώσει δικαίωμα
σύνταξης μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010, δεν θίγονται. Για τα πρόσωπα αυτά
εξακολουθούν να ισχύουν όσα προβλέπονται από τις αντικαθιστώμενες ή καταργούμενες
διατάξεις, τόσο για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης όσο και για τα όρια ηλικίας
συνταξιοδότησης, καθώς και για τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξής τους, ανεξαρτήτως
του χρόνου συνταξιοδότησής τους».
Να προστεθεί ως κάτωθι παράγραφος 3 στο άρθρο 1 και να αναριθμηθούν οι
υπάρχουσες κάτω από την 3 σε 4, 5, 6, 7, 8 και 9
«3. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του
Πυροσβεστικού Σώματος ειδικών κατηγοριών (χειριστές πολεμικών αεροσκαφών,
υποβρυχίων καταστροφέων, ναρκαλιευτών, ΕΚΑΜ, πυροτεχνουργών κλπ), που
θεμελιώνουν, σύμφωνα με τις υφιστάμενες μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου
διατάξεις, συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2011, η υποχρέωση συντάξιμης
υπηρεσίας αυξάνεται κατά μισό (1/2) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν
συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2012, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας
αυξάνεται κατά ένα (1) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα
εντός του έτους 2013, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά ενάμισι (1 ½)
επιπλέον έτη. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2013, η
υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά δύο (2) επιπλέον έτη».
Η παράγραφος 5β (πριν την αναρίθμηση, παράγραφος 4β) να τροποποιηθεί ως
εξής:
«β. Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο
μέχρι (5) έτη, υπολογίζεται με τη συμπλήρωση είκοσι πέντε (25) ετών πραγματικής
υπηρεσίας, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών
Συντάξεων (ΠΔ 169/2007), όπως ισχύει σήμερα».
Η παράγραφος 6 (πριν την αναρίθμηση, παράγραφος 5) να τροποποιηθεί ως εξής:
«6. Εξαιρουμένων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και
του Πυροσβεστικού Σώματος που υπάγονται στις παραγράφους 1 και 2, η σύνταξη όσων
απομακρύνονται από την ενεργό υπηρεσία με αίτησή τους καθώς και των περιπτώσεων
επιβολής καταστατικής ποινής που συνεπάγεται απώλεια του δικαιώματος απόληψης
σύνταξης και της δήλωσης υποψηφιότητας του στρατιωτικού στις δημοτικές και
βουλευτικές εκλογές, καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του χρόνου που αντιστοιχεί στα
τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή με τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60ου)
έτους της ηλικίας».
Να εξεταστεί η δυνατότητα απαλοιφής της παραγράφου 7 (πριν την αναρίθμηση,
παράγραφος 6), άλλως να ληφθεί υπόψη το κάτωθι:
Στο τέλος της παραγράφου 7 (πριν την αναρίθμηση, παράγραφος 6) να προστεθεί η
φράση:
«Οι διατάξεις την παραγράφου αυτής θα αρχίσουν να εφαρμόζονται μετά την 1-1-2015».
Στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 του Ν.3833/2010 προστίθενται εδάφια ιδ και ιε που
έχουν ως εξής:
«ιδ. εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών [άρθρο 51 παρ. Α3 του ν.3205/2003]
ιε. ειδικής απασχόλησης για την Εθνική Άμυνα, Δημόσια Τάξη και Ασφάλεια»
Στο τέλος του ανωτέρω άρθρου (άρθρο 1) προστίθεται παράγραφος 10 που έχει ως
εξής:
«Έναρξη εφαρμογής των εδαφίων ιδ και ιε της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού από τη
δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Θεωρούμε ότι οι μισθοί των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας
και του Πυροσβεστικού Σώματος υπολείπονται των λοιπών δημοσίων υπαλλήλων του
ευρύτερου δημοσίου τομέα, και αυτό γιατί έγινε ενσωμάτωση των παραπάνω επιδομάτων
στους βασικούς μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, χωρίς τούτο να συμβεί με τους
βασικούς μισθούς των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και
του Πυροσβεστικού Σώματος, τα ως άνω επιδόματα των οποίων παρέμειναν εκτός
βασικών τους μισθών, με συνέπεια με τη μείωση των επιδομάτων που επήλθε με το
ν.3833/2010 το εισόδημα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων
Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος να μειωθεί δυσανάλογα με αυτό των λοιπών
δημοσίων υπαλλήλων.
Με την ως άνω πρότασή μας πιστεύουμε ότι αίρεται η ως άνω αδικία και αποκαθίσταται η
εμπιστοσύνη των πολιτών προς μία ευνομούμενη και δικαιοκρατούμενη Πολιτεία, που
στόχος της είναι η ευημερία των πολιτών της και η κοινωνική δικαιοσύνη.
Μετά από επίσημη πρόσκληση αντιπροσωπεία του ΣΥΣΜΕΔ βρέθηκε την 7η Ιουλίου 2010 στη Βουλή των Ελλήνων, προκειμένου να εκθέσει απόψεις και προτάσεις στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων αυτής, μαζί με τους άλλους προσκεκλημένους φορείς, ήτοι: Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Αξιωματικών Αστυνομίας (ΠΟΑΞΙΑ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ) και Ομοσπονδία Συνταξιούχων Δημοσίων Υπαλλήλων.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ , ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ------
ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ
ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ???
( ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ....ΚΑΙ ΦΕΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ..)
αναγνώστης
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΛΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
(ΣΥ.Σ.Μ.Ε.Δ)
Νόμιμα αναγνωρισμένο Σωματείο με την υπ΄ αριθμ. 1575/2008 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, καταχωρημένο στο βιβλίο Σωματείων του αυτού Δικαστηρίου με αυξ. αριθμ. 27274/08
Μέλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Στρατιωτικών Ενώσεων(EUROMIL)
Λεωφ. Μεσογείων 96, Αθήνα, ΤΚ 11527,
Αθήνα – Αμπελόκηποι (Γραφεία ΠΟΑΣΥ), FAX 2107770682
ηλεκτρονική διεύθυνση: www. sysmed.gr e-mail: info@sysmed.gr
ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Θεωρούμε ότι είναι πρώιμο να συζητηθούν τα ασφαλιστικά δικαιώματα των
στρατιωτικών και να συμπεριληφθούν οποιεσδήποτε μεταβολές τους στο υπό συζήτηση
νομοσχέδιο, εάν πρωτίστως δεν ληφθούν υπόψη άλλα, σοβαρότερα κρίσιμα ζητήματα και
προβλήματα αυτών και δεν ανευρεθούν βιώσιμες λύσεις των.
Μία ευρύτερη, αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα, συζήτηση επί αυτών ίσως
κατέληγε σε ασφαλέστερα και πιο δίκαια συμπεράσματα και πιθανόν επερχόμενες
μεταβολές στο ασφαλιστικό καθεστώς των στρατιωτικών να μπορούσαν να
συμπεριληφθούν σε μελλοντικό νομοσχέδιο, χωρίς πίεση.
Ωστόσο, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκλησή σας παραθέτουμε και σας
υποβάλλουμε παρακάτω προτάσεις μας και παρακαλούμε για την υιοθέτησή τους, ως
ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης του ρόλου και του έργου των Ελλήνων στρατιωτικών, χωρίς
αυτές (οι προτάσεις μας) να έρχονται σε σύγκρουση με ευρύτερες σκέψεις σας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟY ΝΟΜΟΥ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
Στο τέλος της παραγράφου 1 α του άρθρου 2 να προστεθεί η φράση:
«Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή στα στελέχη των Ενόπλων
Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Πυροσβεστικού Σώματος και στους
στρατεύσιμους παθόντες οπλίτες στην υπηρεσία και ένεκα ταύτης».
Να απαλειφθεί η παράγραφος 2 του παραπάνω άρθρου (άρθρου 2) και να
αναριθμηθούν οι υπάρχουσες κάτω από αυτή παράγραφοι από 2, 3 και 4 σε 3 και 4.
Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 4 να προστεθεί η φράση:
«Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν έχουν εφαρμογή στα στελέχη των Ενόπλων
Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που θεμελιώνουν
δικαίωμα σύνταξης από 1-1-2015 και μετά, για τα οποία ως μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές,
για τον υπολογισμό της αναλογικής σύνταξης λαμβάνεται υπόψη το πηλίκο της διαίρεσης
του συνόλου των μηνιαίων ασφαλιστέων αποδοχών που έλαβε το στέλεχος κατά την
τελευταία πενταετία, συμπεριλαμβανομένων και των αποδοχών του μήνα κατά τον οποίο
υποβάλλεται η αίτηση συνταξιοδότησης και επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές
εισφορές».
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 10 να απαλειφθεί από το τέλος η φράση:
«ή αυτοαπασχολούνται»
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 10 να απαλειφθεί η φράση:
«ή αυτοαπασχοληθούν»
Στο άρθρο 18 να προστεθεί παράγραφος 6 ως εξής:
«Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 18 του παρόντος νόμου ισχύουν αναλογικά και για τα
στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού
Σώματος, υπό την προϋπόθεση ότι με την προσμέτρηση του χρόνου σπουδών, όπως
αυτή καθορίζεται από την …… προαναφερόμενη παράγραφο (Ασφαλιστικό Ενόπλων
Δυνάμεων), θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2011 έως 31-12-2014 με την
προσαύξηση των ετών που προσδιορίζεται στην παράγραφο 2 και 3 του άρθρου …..
(Ασφαλιστικό Ενόπλων Δυνάμεων)».
ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο … [1]
Η παράγραφος 1 να τροποποιηθεί ως εξής:
«1. Συνταξιοδοτικά δικαιώματα στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων
Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που έχουν ή θα έχουν θεμελιώσει δικαίωμα
σύνταξης μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010, δεν θίγονται. Για τα πρόσωπα αυτά
εξακολουθούν να ισχύουν όσα προβλέπονται από τις αντικαθιστώμενες ή καταργούμενες
διατάξεις, τόσο για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης όσο και για τα όρια ηλικίας
συνταξιοδότησης, καθώς και για τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξής τους, ανεξαρτήτως
του χρόνου συνταξιοδότησής τους».
Να προστεθεί ως κάτωθι παράγραφος 3 στο άρθρο 1 και να αναριθμηθούν οι
υπάρχουσες κάτω από την 3 σε 4, 5, 6, 7, 8 και 9
«3. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του
Πυροσβεστικού Σώματος ειδικών κατηγοριών (χειριστές πολεμικών αεροσκαφών,
υποβρυχίων καταστροφέων, ναρκαλιευτών, ΕΚΑΜ, πυροτεχνουργών κλπ), που
θεμελιώνουν, σύμφωνα με τις υφιστάμενες μέχρι τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου
διατάξεις, συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2011, η υποχρέωση συντάξιμης
υπηρεσίας αυξάνεται κατά μισό (1/2) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν
συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2012, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας
αυξάνεται κατά ένα (1) επιπλέον έτος. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα
εντός του έτους 2013, η υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά ενάμισι (1 ½)
επιπλέον έτη. Για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους 2013, η
υποχρέωση πραγματικής υπηρεσίας αυξάνεται κατά δύο (2) επιπλέον έτη».
Η παράγραφος 5β (πριν την αναρίθμηση, παράγραφος 4β) να τροποποιηθεί ως
εξής:
«β. Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο
μέχρι (5) έτη, υπολογίζεται με τη συμπλήρωση είκοσι πέντε (25) ετών πραγματικής
υπηρεσίας, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών
Συντάξεων (ΠΔ 169/2007), όπως ισχύει σήμερα».
Η παράγραφος 6 (πριν την αναρίθμηση, παράγραφος 5) να τροποποιηθεί ως εξής:
«6. Εξαιρουμένων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και
του Πυροσβεστικού Σώματος που υπάγονται στις παραγράφους 1 και 2, η σύνταξη όσων
απομακρύνονται από την ενεργό υπηρεσία με αίτησή τους καθώς και των περιπτώσεων
επιβολής καταστατικής ποινής που συνεπάγεται απώλεια του δικαιώματος απόληψης
σύνταξης και της δήλωσης υποψηφιότητας του στρατιωτικού στις δημοτικές και
βουλευτικές εκλογές, καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του χρόνου που αντιστοιχεί στα
τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή με τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60ου)
έτους της ηλικίας».
Να εξεταστεί η δυνατότητα απαλοιφής της παραγράφου 7 (πριν την αναρίθμηση,
παράγραφος 6), άλλως να ληφθεί υπόψη το κάτωθι:
Στο τέλος της παραγράφου 7 (πριν την αναρίθμηση, παράγραφος 6) να προστεθεί η
φράση:
«Οι διατάξεις την παραγράφου αυτής θα αρχίσουν να εφαρμόζονται μετά την 1-1-2015».
Στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 του Ν.3833/2010 προστίθενται εδάφια ιδ και ιε που
έχουν ως εξής:
«ιδ. εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών [άρθρο 51 παρ. Α3 του ν.3205/2003]
ιε. ειδικής απασχόλησης για την Εθνική Άμυνα, Δημόσια Τάξη και Ασφάλεια»
Στο τέλος του ανωτέρω άρθρου (άρθρο 1) προστίθεται παράγραφος 10 που έχει ως
εξής:
«Έναρξη εφαρμογής των εδαφίων ιδ και ιε της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού από τη
δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Θεωρούμε ότι οι μισθοί των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας
και του Πυροσβεστικού Σώματος υπολείπονται των λοιπών δημοσίων υπαλλήλων του
ευρύτερου δημοσίου τομέα, και αυτό γιατί έγινε ενσωμάτωση των παραπάνω επιδομάτων
στους βασικούς μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, χωρίς τούτο να συμβεί με τους
βασικούς μισθούς των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και
του Πυροσβεστικού Σώματος, τα ως άνω επιδόματα των οποίων παρέμειναν εκτός
βασικών τους μισθών, με συνέπεια με τη μείωση των επιδομάτων που επήλθε με το
ν.3833/2010 το εισόδημα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων
Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος να μειωθεί δυσανάλογα με αυτό των λοιπών
δημοσίων υπαλλήλων.
Με την ως άνω πρότασή μας πιστεύουμε ότι αίρεται η ως άνω αδικία και αποκαθίσταται η
εμπιστοσύνη των πολιτών προς μία ευνομούμενη και δικαιοκρατούμενη Πολιτεία, που
στόχος της είναι η ευημερία των πολιτών της και η κοινωνική δικαιοσύνη.